Leuke meisjes kapsels kort haar

17-05-2020 20:24 196 berichten
Bij mijn peuter gaat de schaar in het lange haar. Nu nog een leuk kort kapsel. Wie weet er een leuk kort kapsel voor een peutermeisje? Ik kom zelf niet verder dan een Bob lijn. Maar daar heb je vast ook verschillende in. En een ander leuk kort kapsel mag ook. Hoop op wat inspiratie!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
18-05-2020 11:30
Tja, zo kan je alles wel goedpraten. Feit is dat steeds meer ouders steeds minder zin hebben om hun kinderen gewoon fatsoenlijke basisverzorging te geven, getuige de vele kinderen die hooguit eens per week eens gewassen en gekamd worden en de rest van de tijd als een soort Floddertjes vies en ongekamd in het openbaar verschijnen. De tondeuse over hun hoofd halen of een bloempotkapsel aanmeten valt precies in die trend.

Moet iedereen zelf weten, maar persoonlijk vind ik kindertjes altijd leuker als ze er verzorgd uit zien. Maakt mij dat bekrompen? Vast. Heb ik geen moeite mee. Ik vind het oprecht leuk als ik terug hoor dat vreemden over mijn kinderen zeggen dat ze er altijd zo netjes / leuk / schattig / goed verzorgd uit zien.
ik vind het een beetje apart dat jij mensen beschuldigd van van alles erbij halen en off topic gaan. moet je eens zien wat jij er allemaal bij haalt om je punt te maken.
Betty_Slocombe schreef:
18-05-2020 11:53
Ik zie dat soort kinderen altijd op VPRO-televisie. Hier heb je die helemaal niet, maar ik vind het heel bijzonder dat in de grote stad het verwaarlozen van het uiterlijk van je kind blijkbaar een statussymbool is. Nu hebben mijn dochters ook vaak regenlaarsjes gedragen, maar wel altijd met geborsteld haar en er gaat hier niemand de deur uit mijn een pindakaassnuit.

Verwaarlozen is dat niet, die kinderen zijn ook brandschoon. Maar inderdaad zie je op onze school veel matig gekamde haren en sowieso een afwezigheid van gel (ook bij de jongens) en geen gestylde outfits behalve bij de ex-pat kinderen.
Poppy_del_Rio schreef:
18-05-2020 12:14
Verwaarlozen is dat niet, die kinderen zijn ook brandschoon. Maar inderdaad zie je op onze school veel matig gekamde haren en sowieso een afwezigheid van gel (ook bij de jongens) en geen gestylde outfits behalve bij de ex-pat kinderen.
Nou, brandschoon valt bij ons ook wel mee hoor. Ik zag op de crèche best regelmatig kinderen waaraan je echt kon zien dat ze al dagen geen douche van dichtbij hadden gezien. En dan wel keurige ouders in Tesla's. Dat je je ook echt gaat afvragen of die zelf ook zo weinig douchen en alleen nette kleren aandoen maar daaronder ook al dagen dezelfde onderbroek.
Am Yisrael Chai!
Star3 schreef:
18-05-2020 11:42
Nou ik vind dit toch echt heel erg schattig door het haar ;-)

Afbeelding
Ik om de blik in de oogjes :)
Gelukkig mag dat allemaal.
fashionvictim schreef:
18-05-2020 12:19
Nou, brandschoon valt bij ons ook wel mee hoor.

Ja, misschien ook wel, ik zie de meeste kinderen niet van dichtbij. Maar het oogt (voor mij dan in ieder geval) niet morsig, maar slordig.
Elle1976 schreef:
17-05-2020 20:44
Ook vreselijk
Hahahaha echt zo'n kort pittig huisvrouwen kapsel! Geen gezicht.
Tjonge jonge, wat een meningen. En oordelen.

Ik heb mijn kinderfotoalbum er eens bijgepakt.

Neefje (toen 4 jaar) en ik (toen 2 jaar) op de foto.
Allebei kort haar.
Je zag echt wel wie het jongetje was en wie het meisje was.
Nooit te horen gekregen: "Jij ziet er uit als een jongetje."
Dat is dus een kulargument tegen korte koppies.

Geen trauma opgelopen.

Kort koppie zag er prima uit.
Ik rook naar Zwitsal, zoals alle kinderen, en mijn kleren waren frisgewassen.
Alle meisjes met lang haar kregen thuis, van mama tijdens het klitten uitborstelen of het invlechten, te horen: "Wie mooi wil zijn moet pijn lijden."
Dat is het eerste schema (google op 'schematherapie') dat er wordt ingeramd bij meisjespeuters en meisjeskleuters. Elke dag opnieuw.
Je broertje is goed zoals hij is, met zijn korte haren, maar jij (meisje) moet pijn lijden, anders vinden ouders-van-klasgenoten/buren/VIVA-forummers dat je er 'verschrikkelijk' uitziet, 'geen gezicht', 'lelijk'.
Odense* schreef:
18-05-2020 17:37
Tjonge jonge, wat een meningen. En oordelen.

Ik heb mijn kinderfotoalbum er eens bijgepakt.

Neefje (toen 4 jaar) en ik (toen 2 jaar) op de foto.
Allebei kort haar.
Je zag echt wel wie het jongetje was en wie het meisje was.
Nooit te horen gekregen: "Jij ziet er uit als een jongetje."
Dat is dus een kulargument tegen korte koppies.

Geen trauma opgelopen.

Kort koppie zag er prima uit.
Ik rook naar Zwitsal, zoals alle kinderen, en mijn kleren waren frisgewassen.

O dus omdat jij het nooit hebt gehoord is het een kulargument? Lees de posts van mensen hier die het wel hebben meegemaakt en wel als naar hebben ervaren eens anders.
Jongetjes hoeven niet mooi te zijn, meisjes en vrouwen worden ( nog steeds) meer op hun uiterlijk beoordeeld dan mannen.

Overigens zeg ik nooit tegen mijn kinderen “ wie mooi wil zijn moet pijn lijden “ maar wel : Als ik je haar niet mag kammen, moet ik het afknippen. En dat werkt, want dochters willen zelf absoluut geen kort haar. En juist omdat mijn moeder mij nooit de keuze gaf en ik mijn korte koppie wel verschrikkelijk vond, laat ik mijn kinderen helemaal zelf bepalen hoe ze hun haar hebben.
( alleen tijdens het sporten moet het vast in een staart of vlecht).
Star3 schreef:
18-05-2020 17:41
O dus omdat jij het nooit hebt gehoord is het een kulargument? Lees de posts van mensen hier die het wel hebben meegemaakt en wel als naar hebben ervaren eens anders.

Het probleem zit in het oordelen en uitschelden.
Als je iets niet doet, uit angst voor oordelen, kan je alles wel laten.

Mijn neef werd wel aangezien voor meisje, vanwege zijn fijne snoetje.

Een schoolgenoot was kaal (voedselallergie) en werd 'kankerjoch' genoemd.

Weer een ander, met naam uit Oude Testament, werd Jood genoemd.

Altijd wel wat. Ook op het VIVA-forum.
Star3 schreef:
18-05-2020 17:41

Wellicht hadden die problemen een andere oorsprong en waren ze daar met lang haar ook tegenaan gelopen.
Meisjes moeten lang haar met vlechtjes en staartjes. Dezelfde mensen vinden zeker dat jongens kort met stekels moeten hebben. Wat een beperkte reacties zitten er weer tussen.

Ik laat mijn 3 jongens zelf kiezen. 2 hebben het redelijk kort, 1 lang tot op zijn schouders. Gewoon verzorgd, gewassen en gekamd. Soms in een knotje. Zonder pindakaassnuit.
Hoeveel mensen daar wel niet hun mening over denken te moeten geven. Waar bemoeien mensen zich mee zeg. Ik ga toch ook geen opmerkingen maken over hun hoofd.

Een vriendin van mij haar dochter heeft leukemie gehad. En daardoor geen haar. Het is nu weer aan het aan het aangroeien. Ook zij krijgt zo vaak opmerkingen. Of ze het normaal vindt om het haar van een meisje zo kort te knippen. Invlechten kun je leren hoor.... etc.... Beschamend gewoon.

Ik zou voor een kort kapsel kiezen waarmee je ook nog net een knotje of staartje kunt maken. Zodat je het toch nog wat vast kunt doen als het warm is. Idd een bob of een model tot op of net boven de schouders. Haar groeit best snel. Dus als ze het toch weer langer wilt, is het vanaf die lengte relatief snel aan gegroeid.
Het is een boblijn geworden. Het staat super leuk!
DaCities schreef:
27-05-2020 17:52
Het is een boblijn geworden. Het staat super leuk!
Leuk een update. Hopelijk is het drama met kammen nu ook voorbij ;-)
Leuk TO! :cheer2:
Is het een bob die niet gekamt/geborsteld hoeft?
Leuk, hopelijk wordt haar haar nu wat handelbaarder. Mijn dochter kreeg nadat we het 'babypluis' eraf hadden geknipt, wat voller en steviger haar. Na de boblijn hebben we het laten groeien en heeft ze altijd mooi lang haar gehad. Natuurlijk moet het nog steeds goed verzorgt worden, maar het klit wel duidelijk minder dan het superfijne, dunne bosje wat ze toen had.

Maar doe vooral wat jullie mooi en handig vinden.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Leuk! Is ze er zelf ook blij mee.
PattyJupiter schreef:
28-05-2020 11:55
Leuk! Is ze er zelf ook blij mee.
Ze is er zelf ook blij mee :)
Kijk, daar gaat het uiteindelijk om. Fijn voor jullie. Geen drama om klitten, en een blij kind!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven