Leuke meisjes kapsels kort haar

17-05-2020 20:24 196 berichten
Bij mijn peuter gaat de schaar in het lange haar. Nu nog een leuk kort kapsel. Wie weet er een leuk kort kapsel voor een peutermeisje? Ik kom zelf niet verder dan een Bob lijn. Maar daar heb je vast ook verschillende in. En een ander leuk kort kapsel mag ook. Hoop op wat inspiratie!
aikidoka schreef:
18-05-2020 06:52
Ik vind het ook ontzettend sneu om te lezen dat zoveel vrouwen vinden dat een meisje lang haar hoort te hebben. Alsof het vreselijk is om kort haar te hebben. Alsof het niet praktisch en makkelijk mag zijn, maar dat het altijd mooi moet zijn. Alsof het een ramp is dat het niet meteen duidelijk is of het een jongen of een meisje is. Waarom zo beperkt?
Nou inderdaad! Ik vind het echt enorm bekrompen. En het gaat hier om een peuter hè, als die lang haar wil hebben als ze vijf is laat je het toch lekker weer groeien?
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Ik vind zoiets altijd leuk (het is dat we twee jongens hebben)
aikidoka schreef:
Ik vind het ook ontzettend sneu om te lezen dat zoveel vrouwen vinden dat een meisje lang haar hoort te hebben. Alsof het vreselijk is om kort haar te hebben. Alsof het niet praktisch en makkelijk mag zijn, maar dat het altijd mooi moet zijn. Alsof het een ramp is dat het niet meteen duidelijk is of het een jongen of een meisje is. Waarom zo beperkt?

Dit inderdaad. Zo lekker bekrompen ook. Ik snap TO best en zou hier ook geen zin in hebben. Wil dochter later toch lang haar, dan laat ze het weer groeien. Het is niet zo dat ze tot haar 80e geen lang haar meer krijgt.
aikidoka schreef:
Ik verbaasde mij hier ook enorm over bij het lezen van dit topic. Ik dacht dat het tegenwoordig allemaal niet meer zo nauw kwam, maar dat blijkt (hier in het topic) een misvatting.

Ik zie genoeg meisjes met leuke korte kapsels (boblijn vind ik zelf niet zo leuk). Ik vind het leuk juist als ik een meisje (of jongen zie) dat geen standaard kapsel heeft. Verfrissend. En grote voordeel: haar groeit altijd vanzelf weer aan, het is nooit definitief.
Alecta schreef:
18-05-2020 07:41
Ik verbaasde mij hier ook enorm over bij het lezen van dit topic. Ik dacht dat het tegenwoordig allemaal niet meer zo nauw kwam, maar dat blijkt (hier in het topic) een misvatting.

Ik zie genoeg meisjes met leuke korte kapsels (boblijn vind ik zelf niet zo leuk). Ik vind het leuk juist als ik een meisje (of jongen zie) dat geen standaard kapsel heeft. Verfrissend. En grote voordeel: haar groeit altijd vanzelf weer aan, het is nooit definitief.
Heb een redelijk androgyn kind en dan merk je dat het allemaal nog steeds best nauw is.
Mijn dochter van 5 wilde zelf kort haar. Die wilde net als haar broers zijn. He gezegd dat het niet uitmaakt of je kort of lang haar wil. Dat mag ze zelf bepalen. Vroeger moest.ik altijd met een kort kapsel lopen, want dat vond mijn moeder gemakkelijk. A la bloempot. Vond ik vreselijk. Dus toen mijn dochter na en paar weken nog steeds aangaf kort haar te willen, en ook iedere keer het 1e plaatje hier aanwees als kapsel dat ze wilde, zijn we gewoon naar de kapper gegaan. Wel gewaarschuwd dat als ze weer lang haar wilde, dat dat toch een tijd zou duren. Maar dochter wilde het persé. Kapper was bang om te knippen, maar dochter zat er met een big smile in de stoel.
En nu wil ze weer lang haar :biggrin:
En dat mag ook!
Er zijn maar weinig vrouwen die wegkomen met een kort kapsel. Bij kinderen vind ik het net zo min leuk, maar smaken verschillen nou eenmaal niet iedereen heeft smaak :hihi:

Ik zou het alléén overwegen als mijn dochter het zelf heel graag wil en niet omdat ik het praktischer vind.

Ben het overigens eens dat lang haar niet per definitie mooi is, maar ik denk ook dat kort haar niet per definitie makkelijk is.
elle1976 wijzigde dit bericht op 18-05-2020 09:02
5.25% gewijzigd
aikidoka schreef:
Omdat de maatschappij het nog steeds zo ziet. Ik werd ook gezien als jongen toen ik kort haar had in groep 1. Werd vaak uitgelachen omdat ik het enige meisje was met kort haar.

In de klas van mijn jongste zit ook een meisje met kort haar die ook uitgemaakt wordt voor jongen. Het is nu 2020 en mensen zijn nog steeds niet veranderd. Het is echt niet leuk om hele dagen aan te moeten horen dat je een jongen bent terwijl je een meisje bent.
ExodusRedux schreef:
18-05-2020 08:14
Omdat de maatschappij het nog steeds zo ziet. Ik werd ook gezien als jongen toen ik kort haar had in groep 1. Werd vaak uitgelachen omdat ik het enige meisje was met kort haar.

In de klas van mijn jongste zit ook een meisje met kort haar die ook uitgemaakt wordt voor jongen. Het is nu 2020 en mensen zijn nog steeds niet veranderd. Het is echt niet leuk om hele dagen aan te moeten horen dat je een jongen bent terwijl je een meisje bent.
Die maatschappij zijn wij😜
doemaarzonnebloemen schreef:
18-05-2020 07:39
Dit inderdaad. Zo lekker bekrompen ook. Ik snap TO best en zou hier ook geen zin in hebben. Wil dochter later toch lang haar, dan laat ze het weer groeien. Het is niet zo dat ze tot haar 80e geen lang haar meer krijgt.
Ik ben verre van bekrompen. Wat ik slaap eerder aangaf heeft TO in haar andere topic heel veel tips gekregen. Maar daar heeft ze weinig mee gedaan. Tuurlijk heb je geen zin in drama met haren kammen maar als je daar tips voor krijgt, er niks mee doet en dan maar beslist om de haren te knippen....
Elle1976 schreef:
18-05-2020 08:11
Er zijn maar weinig vrouwen die wegkomen met een kort kapsel. Bij kinderen vind ik het net zo min leuk, maar smaken verschillen nou eenmaal.

Ik zou het alléén overwegen als mijn dochter het zelf heel graag wil en niet omdat ik het praktischer vind.

Ben het overigens eens dat lang haar niet per definitie mooi is, maar ik denk ook dat kort haar niet per definitie makkelijk is.
Ach kom, jij noemt het zelfs kindermishandeling. Dat is geen 'smaken verschillen', dat is idioot oordelen over anderen.
vivapimpelmees schreef:
18-05-2020 08:40
Ik ben verre van bekrompen. Wat ik slaap eerder aangaf heeft TO in haar andere topic heel veel tips gekregen. Maar daar heeft ze weinig mee gedaan. Tuurlijk heb je geen zin in drama met haren kammen maar als je daar tips voor krijgt, er niks mee doet en dan maar beslist om de haren te knippen....
Waarop baseer jij dat ze dat niet heeft gedaan? En waarom vind je überhaupt dat ze eerst alles geprobeerd moet hebben voordat ze het mag afknippen? Ik vind het echt bekrompen dat lang haar beter is dan kort haar en dat je het alleen als laatste redmiddel mag knippen. Misschien vindt peuter het gewoon prima om het af te knippen, kan ook hè?
chanella1 schreef:
17-05-2020 21:33
Afbeelding
Afbeelding

Is dit leuk voor een peuter? Redelijk kort en makkelijk te verzorgen (denk ik). Lief speldje of haarbandje erin en klaar :heart:
Nee hoor dit moet je ook goed borstelen en verzorgen.
vivapimpelmees schreef:
18-05-2020 08:40
Nou, als er tips komen als: nat haar vol met conditioner klit bijna nooit heb je mijn dochters haar dus nooit meegemaakt. En dat was echt niet heel bijzonder haar ofzo.

Het was op die verdomde klitten na wel bijzonder mooi.
SallySpectra* schreef:
18-05-2020 08:46
Nee hoor dit moet je ook goed borstelen en verzorgen.
Mijn ervaring: veel makkelijk te borstelen, minder pijnlijk en minder strijd.
Manta schreef:
18-05-2020 08:45
Waarop baseer jij dat ze dat niet heeft gedaan? En waarom vind je überhaupt dat ze eerst alles geprobeerd moet hebben voordat ze het mag afknippen? Ik vind het echt bekrompen dat lang haar beter is dan kort haar en dat je het alleen als laatste redmiddel mag knippen. Misschien vindt peuter het gewoon prima om het af te knippen, kan ook hè?
Kort haar moet je ook verzorgen. Lang haar kan nog gewoon in een vlecht of staart. Maar kort moet altijd los en als je dat niet borstelt ziet het er gewoon niet uit.
SallySpectra* schreef:
18-05-2020 08:48
Kort haar moet je ook verzorgen. Lang haar kan nog gewoon in een vlecht of staart. Maar kort moet altijd los en als je dat niet borstelt ziet het er gewoon niet uit.
Maar dan nog, waarom zou je dat niet gewoon kunnen proberen?
Manta schreef:
18-05-2020 08:45
Dat baseer ik op de antwoorden die ze geeft in het andere topic.

En van mij mag ze hoor. Maar dan was het openen van het vorige topic vrij zinloos.
Knip er gewoon een stuk af als jij er zo ontzettend moe van wordt, maar al die gestylede kapsels, verschrikkelijk.
AaltjeR schreef:
18-05-2020 06:45
Mijn haar zit niet als het lang wordt. Dan touwig en lijzig. Dat was al zo toen ik klein was en nu nog steeds. Ik heb altijd een schouderlange Bob gehad. Ik vind die korte voorbeelkapseltjes heel schattig en meisjesachtig. Sommige reacties op het pesterige af.
Wie wordt er gepest?
aikidoka schreef:
Waar lees je dat? Ik lees dat een aantal vrouwen korte kapsels niet mooi vinden, ik zie toch volgens mij niemand schrijven dat het lang hoort omdat het een meisje is.

Kort haar is helemaal niet praktisch en makkelijk.
anoniem_397748 wijzigde dit bericht op 18-05-2020 09:09
15.31% gewijzigd
Bij mijn dochter was het ook iedere keer een strijd, precies hoe jij het ook ervaart. Ik heb nu een nieuwe borstel een wetbrush en anti klit spray gehaald. Maar wat ik vooral heb veranderd, ik was haar haren maar een keer. Ik gebruik dan shampoo met een conditioner of een haarmasker. Ik fohn het en kam het. Ze is afgeleid door een speeltje of kijkt even een filmpje op mijn telefoon. En echt het is een verademing. Oh en ik doe iedere avond een losse vlecht waardoor ik het ook niet iedere dag hoef te kammen.

En misschien is het ook wel beter of fijner om een stuk te knippen. Alleen ik zou denken dat je beter kan kijken naar wat kan werken want ook bij een bob zou je moeten kammen. Had inderdaad ook getwijfeld om een stuk eraf te halen maar onze dochter is kaal geboren, haha. En ze heeft nu zulke lange mooie haren. En dat wilt ze zelf ook niet.
Ik vind kort haar bij een meisje ook niet mooi en de voorbeeldfoto's hier ook echt afschuwelijk. Ik had op de kleuterschool een vriendinnetje met kort haar. Mijn haren klitte nogal en mijn moeder zei telkens van laat je haren net zo knippen als bij N want dat is veel makkelijker. Ik heb tranen met tuiten gehuild want ik vond N net een jongetje. Gelukkig mocht ik mijn lange haar houden en de kapper heeft toen een goede anti-klit aangeraden.

Mijn eigen dochter heeft ook altijd lange haren gehad en vind kort ook niet mooi. Ik vond het altijd leuk om haar haren te doen.
Ik zou (levenslange ervaring met veel, dik en vooral wild haar) een meisje met fijn en steil haar een Bob laten knippen die net de schouders raakt. In fijn, steil haar glijden die speldjes nogal makkelijk uit en dan is het wel handig als je er nog een half staartje/knotje met een elastiekje in kunt maken. Haarbandjes en schuifjes zitten niet zo comfortabel (zeker niet als ze er al half uithangen).

Mijn nichtje heeft ook al een ‘lob’ sinds haar derde. Een stuk makkelijker met haren wassen en kammen (ze kon het ook al vrij snel zelf goed doorkammen). Het is net lang genoeg voor een staartje of half ‘opsteken’ (knotje) maar kort genoeg om klitvrij te houden, je haalt er makkelijk even een kam doorheen zonder dat je weer alles moet voorbereiden met een iPad ter afleiding en tig sprayflacons anti-klit.
pipootje schreef:
17-05-2020 21:57
Gewoon los dragen dan
Dat zorgt alleen maar voor meer klitten natuurlijk.

Overigens is dat leuk en aardig tot ze in een klasje komt waar de juf (of peuterleidster) vaste haren verplicht stelt ivm luizen en kinderen die de hele dag met hun mond vol haren lopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven