En? is het naar wens????
zaterdag 25 april 2009 om 19:52
Hallo allemaal,
Ik ben nu bijna 20 weken zwanger en we weten wat ''het'' wordt.
Ik ben zelf een wat je noemt meisjesmeisje en waarschijk komt het daardoor deze opmerkingen krijg maar vraag me toch af of sommigen van jullie dit kennen of ook meegemaakt hebben.
Mensen beginnen mij nu te vragen of ik weet wat het wordt, mijn antwoord is dan ja en daarbij vertel ik dat we het graag geheim houden. Wat mij dus werd gevraagd was: oh maar ben je er blij mee? Is het naar wens? want dan weten we dat het een meisje is.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Of: '' Nou ik weet al wat het wordt hoor, een meisje natuurlijk, ik kan me bij jou alleen maar roze en barbies voorstellen en geen auto's, nee jij bent geen jongensmama
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nu denk je dat ik dit overdrijf maar het bovengenoemde is echt gebeurd, en ik vidn dat echt zo vreemd en zo raar dat mensen zo bekrompen zijn.
Ik ben heeeel erg blij en dankbaar dat ik zwanger ben en zowel een jongetje als een meisje is meer dan welkom en ik begrijp niet dat mensen dit soort vragen of opmerkingen durven te stellen/maken.
Ik kan me er best druk om maken ookal weet ik heus wel dat ik het niet zo zwaar moet opnemen maar alsof ik me moet gaan verantwoorden als het een jongetje is..
Wie kent dit?
Ik ben nu bijna 20 weken zwanger en we weten wat ''het'' wordt.
Ik ben zelf een wat je noemt meisjesmeisje en waarschijk komt het daardoor deze opmerkingen krijg maar vraag me toch af of sommigen van jullie dit kennen of ook meegemaakt hebben.
Mensen beginnen mij nu te vragen of ik weet wat het wordt, mijn antwoord is dan ja en daarbij vertel ik dat we het graag geheim houden. Wat mij dus werd gevraagd was: oh maar ben je er blij mee? Is het naar wens? want dan weten we dat het een meisje is.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Of: '' Nou ik weet al wat het wordt hoor, een meisje natuurlijk, ik kan me bij jou alleen maar roze en barbies voorstellen en geen auto's, nee jij bent geen jongensmama
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nu denk je dat ik dit overdrijf maar het bovengenoemde is echt gebeurd, en ik vidn dat echt zo vreemd en zo raar dat mensen zo bekrompen zijn.
Ik ben heeeel erg blij en dankbaar dat ik zwanger ben en zowel een jongetje als een meisje is meer dan welkom en ik begrijp niet dat mensen dit soort vragen of opmerkingen durven te stellen/maken.
Ik kan me er best druk om maken ookal weet ik heus wel dat ik het niet zo zwaar moet opnemen maar alsof ik me moet gaan verantwoorden als het een jongetje is..
Wie kent dit?

zaterdag 25 april 2009 om 19:57
zaterdag 25 april 2009 om 19:58
Ach, mensen zeggen zoveel rare dingen. Ik ben nu zwanger van de tweede. Eerste is een zoon en 'mensen' zeggen nu steeds; 'je hoopt zeker op een meisje'. Ik antwoord dan meestal: 'nee, hoor ik heb liever nog een jongen, scheelt een hoop geld aan nieuwe kleertjes .' Vragen ze verder nergens meer naar.
Ik trek me er niet zoveel van aan. Als je overal bij stil blijft staan, kom je niet vooruit.
Ik trek me er niet zoveel van aan. Als je overal bij stil blijft staan, kom je niet vooruit.
The time is now
zaterdag 25 april 2009 om 20:01
Maak je er niet druk om, mensen hebben altijd iets (on)zinnigs te zeggen. Je hoeft je al helemaal niet te verantwoorden als het een jongen is !
Wat mij meer intrigeert is: je weet wel wat het wordt, maar je vertelt het niet. Dat heb ik nou nooit begrepen van mensen. Voor jullie is de verrassing toch het grootst? Waarom zou je het voor je houden? Daar ben ik nou echt nieuwsgierig naar....
Wat mij meer intrigeert is: je weet wel wat het wordt, maar je vertelt het niet. Dat heb ik nou nooit begrepen van mensen. Voor jullie is de verrassing toch het grootst? Waarom zou je het voor je houden? Daar ben ik nou echt nieuwsgierig naar....
What matters most is how you see yourself
zaterdag 25 april 2009 om 20:05
elninjo het gaat er niet om of ik mijn voorkeur heb maar het gaat erom dat mensen er meteen vanuit gaan dat mijn voorkeur een meisje is en meteen zeggen dat ik geen jongensmama ben. Dat vind ik niet leuk en bergijp wel dat mensen vragen of ik een voorkeur heb maar vind het niet echt netjes om dat antwoord voor mij in te vullen.
Verder vinden wij het erg leuk om het nog ons geheim te houden, samen dit grootste geheim delen.
Verder vinden wij het erg leuk om het nog ons geheim te houden, samen dit grootste geheim delen.
zaterdag 25 april 2009 om 20:07
Ja, hier ook.
Ik was zwanger van onze tweede zoon en vertelde dit wel gewoon tegen iedereen.
Opmerkingen; "zo, jij hebt niet zo goed je best gedaan!" (van iemand die zelf twee dochters heeft)
En; "Ben je nu teleurgesteld?"
En toen ik net zwanger was en nog niet wist wat het werd zeiden mensen ook; "Nu maar hopen dat het een meisje wordt"
Heel heel eerlijk heb ik stiekem gehoopt dat de tweede een meisje zou worden. Maarrrrrr, toen de echodame me vertelde dat ik weer een (gezond!!!) jongetje zou krijgen was ik de hele meisjeswens alweer vergeten. Ik was zo blij om dat piemeltje te zien en helemaal om te horen dat alles er goed en gezond iuit zag. En nu hij er is wil ik hem en alleen hem!
Ik was zwanger van onze tweede zoon en vertelde dit wel gewoon tegen iedereen.
Opmerkingen; "zo, jij hebt niet zo goed je best gedaan!" (van iemand die zelf twee dochters heeft)
En; "Ben je nu teleurgesteld?"
En toen ik net zwanger was en nog niet wist wat het werd zeiden mensen ook; "Nu maar hopen dat het een meisje wordt"
Heel heel eerlijk heb ik stiekem gehoopt dat de tweede een meisje zou worden. Maarrrrrr, toen de echodame me vertelde dat ik weer een (gezond!!!) jongetje zou krijgen was ik de hele meisjeswens alweer vergeten. Ik was zo blij om dat piemeltje te zien en helemaal om te horen dat alles er goed en gezond iuit zag. En nu hij er is wil ik hem en alleen hem!

zaterdag 25 april 2009 om 20:11

zaterdag 25 april 2009 om 20:12
Overigens dacht iedereen dat mijn tweede een jongetje zou worden, inclusief ik zelf. Had een heel andere dracht, zeg maar. En meer haargroei op mn benen (dat was voor mij de reden om overtuigd te zijn van een jongetje). Iedereen dacht ook dat dat het leukste zou zijn, dan had ik van alles wat.
Maar goed, het werd dus een meisje. Een naamloos meisje, om precies te zijn.
Maar goed, het werd dus een meisje. Een naamloos meisje, om precies te zijn.
zaterdag 25 april 2009 om 20:14
quote:claudiajoy schreef op 25 april 2009 @ 20:05:
elninjo het gaat er niet om of ik mijn voorkeur heb maar het gaat erom dat mensen er meteen vanuit gaan dat mijn voorkeur een meisje is en meteen zeggen dat ik geen jongensmama ben. Dat vind ik niet leuk en bergijp wel dat mensen vragen of ik een voorkeur heb maar vind het niet echt netjes om dat antwoord voor mij in te vullen..Volgens mij is dit gewoon alleen maar goed bedoeld van die mensen.
elninjo het gaat er niet om of ik mijn voorkeur heb maar het gaat erom dat mensen er meteen vanuit gaan dat mijn voorkeur een meisje is en meteen zeggen dat ik geen jongensmama ben. Dat vind ik niet leuk en bergijp wel dat mensen vragen of ik een voorkeur heb maar vind het niet echt netjes om dat antwoord voor mij in te vullen..Volgens mij is dit gewoon alleen maar goed bedoeld van die mensen.

zaterdag 25 april 2009 om 20:15
je kan 2 dingen doen.
of stoppen met je ergeren aan deze mensen en deze uitspraken want de rest van je zwangerschap zullen mensen blijven vissen en dit soort opmerkingen maken
of zeggen wat het geslacht gaat worden.
en ik snap ook best dat zulke mensen die dingen zeggen. als iemand van te voren altijd gezegd heeft meisjes leuk te vinden en het leuk vind om te freubelen en niet om te voetballen, gaan mensen dat soort dingen zeggen. mensen vinden het nu eenmaal leuk dat als ouders het geheim willen houden, op allerlei manieren erachter proberen te komen wat het gaat worden.
een collega van me heeft er een echte sport van gemaakt om het geheim te worden en moest steeds zo lachen als mensen dachten haar betrapt te hebben op een uitspraak dat het een meisje zou worden.
uiteindelijk had iedereen het fout.
en een andere vriendin die ergert zich ook rot aan al het vissen en de opmerkingen die mensen erover maken...
sja...
of stoppen met je ergeren aan deze mensen en deze uitspraken want de rest van je zwangerschap zullen mensen blijven vissen en dit soort opmerkingen maken
of zeggen wat het geslacht gaat worden.
en ik snap ook best dat zulke mensen die dingen zeggen. als iemand van te voren altijd gezegd heeft meisjes leuk te vinden en het leuk vind om te freubelen en niet om te voetballen, gaan mensen dat soort dingen zeggen. mensen vinden het nu eenmaal leuk dat als ouders het geheim willen houden, op allerlei manieren erachter proberen te komen wat het gaat worden.
een collega van me heeft er een echte sport van gemaakt om het geheim te worden en moest steeds zo lachen als mensen dachten haar betrapt te hebben op een uitspraak dat het een meisje zou worden.
uiteindelijk had iedereen het fout.
en een andere vriendin die ergert zich ook rot aan al het vissen en de opmerkingen die mensen erover maken...
sja...
zaterdag 25 april 2009 om 20:16
Ach ja, de mensen moeten toch wat te zeggen hebben. Mijn eerste kindje was een zoon, toen ik voor de tweede keer zwanger was zei iedereen: 'ik hoop voor je dat het een meisje wordt' terwijl ik zelf vooral hoopte dat het een gezond kindje was. Uiteindelijk was het ook een meisje, en toen zei iedereen: 'wat zul je blij zijn, een koningspaar!!! Van alles wat, blablabla,' pffff op een gegeven moment werd ik er wel moe van, ja. Ik was allang blij dat zij ook gezond was.
Ik zou me er niet al te veel van aan trekken hoor, jij weet toch van jezelf dat je ook een jongensmama kunt zijn.
Ik zou me er niet al te veel van aan trekken hoor, jij weet toch van jezelf dat je ook een jongensmama kunt zijn.

zaterdag 25 april 2009 om 20:18
Ik snap ook niet zo goed waarom de meeste mensen geheim willen houden wat het is/wordt. Het is toch vooral voor de ouders zelf een verrassing, wat kan andere mensen het nou schelen wat het geslacht is? Ik begrijp dat niet zo goed.
Ik zou me overigens geen seconde druk kunnen maken over dat soort opmerkingen. Niks van aantrekken joh.
Ik zou me overigens geen seconde druk kunnen maken over dat soort opmerkingen. Niks van aantrekken joh.

zaterdag 25 april 2009 om 20:20

zaterdag 25 april 2009 om 20:22
zaterdag 25 april 2009 om 20:27
quote:fleurtje schreef op 25 april 2009 @ 20:21:
Zijn er tegenwoordig nog wel ouders die het níet vantevoren willen weten? Ik lijk in mijn omgeving wel de laatste der mohikanen.Ik ken er meerdere hoor. Ik begrijp de charme ook, maar ben er zelf veel te nieuwsgierig en ongeduldig voor .
Zijn er tegenwoordig nog wel ouders die het níet vantevoren willen weten? Ik lijk in mijn omgeving wel de laatste der mohikanen.Ik ken er meerdere hoor. Ik begrijp de charme ook, maar ben er zelf veel te nieuwsgierig en ongeduldig voor .
The time is now
zaterdag 25 april 2009 om 20:28
Collega van mij kreeg een jongen, bleek met de pretecho. Toen hij het eenmaal wist was hij zo druk bezig om het woordje 'hij' te vermijden dat iedereen al wist dat het een knul werd.
Wij wilden het niet weten. En vond de verrassing bij de geboorte heel erg leuk. We noemden het ongeboren kind steevast 'hij'. Wat uiteraard ook heel veel reacties opleverde.
Fleurtje jij moest dus binnen no-time een meidennaam kiezen? Hoe lang is ze naamloos geweest?
Voor TO: beide oren groot open zetten, ene oor in, andere oor uit.
Wij wilden het niet weten. En vond de verrassing bij de geboorte heel erg leuk. We noemden het ongeboren kind steevast 'hij'. Wat uiteraard ook heel veel reacties opleverde.
Fleurtje jij moest dus binnen no-time een meidennaam kiezen? Hoe lang is ze naamloos geweest?
Voor TO: beide oren groot open zetten, ene oor in, andere oor uit.

zaterdag 25 april 2009 om 20:29
Hier nog een mohikaan fleurtje. Ik wist het zowel bij dochter als bij zoon niet. Ik ergerde me er vooral aan dat mensen gewoon niet geloven dat je het zelf niet wilt weten. Zelfs de gyn in het ziekenhuis vroeg toen ik werd ingeleid 'en gaan we vandaag een dame of heer begroeten?'. Ik werd echt even vreemd aangekeken toen ik zei dat ze net zo veel wist als wij. Ik heb ook nooit de meerwaarde gezien van het van te voren weten eigenlijk.