Over blote billen, kinderen en wat 'men' er van vindt

18-05-2020 10:11 860 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam op kekmama.nl een leuk artikel tegen over naakt, kinderen en opvoeding;

https://www.kekmama.nl/artikel/kind/wat ... et-je-kind

Zonder echt waardeoordeel werpt schrijfster vragen op rondom verpreutsing, en naakt binnen gezin en opvoeding. Wat kan wel en wat niet?

Nu zijn wij van het naturistische soort en is naakt geen 2e natuur maar misschien wel eerste! Nergens deuren op slot. Weinig kleren aan en maandelijks gezinsuitje naar de sauna. Ook veel vrienden en bekenden voelen zich hierin vrij bij ons.

Ga me daarin ook niet laten beperken. De mening van mij en mijn gezin is leidend.

Maar ook ik hen de vragen wel eens gehad;

Ben je niet bang dat je vriend verkeerde gedachten heeft over je dochters?

Wat nou als iemand stiekem
foto's maakt?

Je moet je kinderen toch beschermen?

Ik geloof daar allemaal niet zo in. Veel media-bangmakerij, veel preutsheid, en in mijn ogen, veel onterechte angst.

Ik denk ook dat je kinderen niet moet "beschermen" maar weerbaar moet maken, zelfvertrouwen geven en wereldwijs moet opvoeden. Ik probeer mijn kinderen zélf gevaren te leren herkennen. Deze sámen aanpakken/oplossen.

Wat vinden anderen? Naïf? Gevaarlijk? Terecht? Bevrijdend?

Kan je anno 2020 naakt en kinderen (nog) combineren?
jouw leven is een keuze
Judith1982 schreef:
18-05-2020 15:23
Ieder zn eigen ding toch...Ik geef mijn kinderen mee dat hun intieme zone privé is en niet iedereen dat hoeft te zien.
Vind ik niet meer dan normaal dus ook geen fotos en dergelijke online in bikini/ badpak.
Dus met voorlichting voorzichtigheid en vooral de ogen niet sluiten voor de realiteit om je heen en je intieme zone bedekt houden heb ik een zieke geest? Prima.
Maar is het realistisch? Ik vind de kans groter dat je je kinderen een negatief lichaamsbeeld meegeeft ("Help! Mijn vagina is eng, anders doet mijn moeder er niet zo panisch over") dan dat er een pedo zit te rukken op het beeld van je kind in een onderbroek.
Ik denk dat het goed is om vrij te zijn in je lichaam en je je kinderen dit ook te leren. Moeilijk doen over naakt zijn is jammer. Juist omdat er geen seksuele kanten aanzitten, het onschuldige naakt. In dezelfde categorie zoals borstvoeding geven. Maar zelf vind ik dat daarin ook grenzen mogen zijn. Ik ‘moest’ vroeger ook weleens mee naar het naaktstrand, als klein kind. En ondanks alle openheid thuis ervoer ik het zeker wel als onprettig, het ging wel over mijn grenzen in ieder geval. Maar soms kun je dat niet eens uitspreken, omdat je de woorden nog niet kan vormen. En als het thuis gewoon is, dan is iets gewoon. Ook al denk je zelf: mwha. Wat dat betreft zou ik gaan voor een gezond balans. En als je 12 jarige aangeeft het echt niet fijn te vinden als je naakt rondloopt thuis, daar respect voor te hebben. Want op een bepaalde leeftijd ga je bloot sowieso seksueel vinden, dat is ook wel normaal. Wat ik bedoel te zeggen; als je kind het wel seksueel ervaart en jij weigert die grenzen te accepteren, dan is er geen gezond balans meer. Je kind voelt zich dan wel geconfronteerd met jouw seksualiteit, ook al ervaar jij het zelf als onschuldig bloot. Dat kan een tikkie incestueus gevoel geven aan een tiener.
lilalinda schreef:
18-05-2020 15:22
je sexualiseert een klein kind
je bent een vies vrouwtje
Leef jij wel in deze wereld?
Wat een vreselijk forum is het toch.. mensen die hun kinderen extra beschermen worden na een paar pagina's al uitgemaakt voor zieke geesten door de naturisten.
Judith1982 schreef:
18-05-2020 15:27
Leef jij wel in deze wereld?
jazeker
hoe groot denk jij, dat de kans is, dat jouw kind slachtoffer wordt van een vies mannetje (in de speeltuin)?
Poeszie schreef:
18-05-2020 15:25
Nou dat wielrenbroekje gaat wel ver vind ik

Dat doen hier op school heel veel meisjes omdat ze de godganse pauze ondersteboven aan een koprolrekje hangen. Mijn jongste ook. Heeft ze zelf verzonnen.
Judith1982 schreef:
18-05-2020 15:23
Ieder zn eigen ding toch...Ik geef mijn kinderen mee dat hun intieme zone privé is en niet iedereen dat hoeft te zien.
Vind ik niet meer dan normaal dus ook geen fotos en dergelijke online in bikini/ badpak.
Dus met voorlichting voorzichtigheid en vooral de ogen niet sluiten voor de realiteit om je heen en je intieme zone bedekt houden heb ik een zieke geest? Prima.

Hoe doen ze dat met douchen na sport/gym dan?
Plopper schreef:
18-05-2020 15:25
Maar is het realistisch? Ik vind de kans groter dat je je kinderen een negatief lichaamsbeeld meegeeft ("Help! Mijn vagina is eng, anders doet mijn moeder er niet zo panisch over") dan dat er een pedo zit te rukken op het beeld van je kind in een onderbroek.
Nou ja zeg, jij doet nu ook wat hysterisch. Tenminste, ik ben vergelijkbaar opgevoed en ik heb mijn flamoes nog nooit eng gevonden. Wel privé.
Am Yisrael Chai!
En als vader in je zwembroek met kind douchen vind ik trouwens niet meer dan normaal. Begrijp dat heel goed dat een man zich daar niet prettig bij voelt.
Bij mijn vrienden kennissen familie gebeurd dat precies zo
lilalinda schreef:
18-05-2020 15:28
jazeker
hoe groot denk jij, dat de kans is, dat jouw kind slachtoffer wordt van een vies mannetje (in de speeltuin)?
Best wel groot. Ik geloof dat 1 op de 3 meisjes te maken krijgt met seksueel geweld. Of misschien zelfs 1 op de 2.
Am Yisrael Chai!
Judith1982 schreef:
18-05-2020 15:30
En als vader in je zwembroek met kind douchen vind ik trouwens niet meer dan normaal. Begrijp dat heel goed dat een man zich daar niet prettig bij voelt.

Want douchen is een vrouwentaak ofzo?
Judith1982 schreef:
Dat vind ik zelf dan wel weer overdreven, bij je eigen kind.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
18-05-2020 15:31
Best wel groot. Ik geloof dat 1 op de 3 meisjes te maken krijgt met seksueel geweld. Of misschien zelfs 1 op de 2.

Dat zijn doorgaans bekenden en niet de vieze man in de lange jas in een auto van model X waar we vroeger bang voor werden gemaakt.
MissMaran schreef:
Wat een vreselijk forum is het toch.. mensen die hun kinderen extra beschermen worden na een paar pagina's al uitgemaakt voor zieke geesten door de naturisten.
het is linker om je kind angstig te maken
al die zelfverzonnen beschermingsmaatregelen zijn overbodig en kweken bange kinderen

en ja, ik vind het raar, als volwassenen denken dat ze de vagina van een baby moeten beschermen, dat alleen mama mag verschonen
of dat overal vieze mannetje rondhangen
fashionvictim schreef:
Nou ja zeg, jij doet nu ook wat hysterisch. Tenminste, ik ben vergelijkbaar opgevoed en ik heb mijn flamoes nog nooit eng gevonden. Wel privé.
Maar ik gok dat het niet alleen bij een broekje blijft. Ik vind het best gek dat een vader niet met zijn dochter naakt durft te douchen en ik ben er van overtuigd dat je dan een geslachtsdeel veel te beladen maakt.

En als je dat doet, ontwikkelt zich dat (vaak!) tot stiekem en ongeremd gedrag. Stiekem doktertje spelen of ongeremd seksueel gedrag in de puberteit.
Star3 schreef:
18-05-2020 15:32
Dat zijn doorgaans bekenden en niet de vieze man in de lange jas in een auto van model X waar we vroeger bang voor werden gemaakt.
en meestal bij volwassen vrouwen

de kans dat je kind ermee te maken krijgt (de onbekende kinderverkrachter) is minimaal.
en als je je kind meegeeft, dat haar kut vies is, of een piemel een raar ding, creëer je juist ruimte voor Oom Henk om eens aan zijn neefje te zitten. Want neefje durft het toch niet aan mama te vertellen
paulaner schreef:
18-05-2020 15:19
Ik zet daar zeer mijn vraagtekens bij, hoeveel is daar van waar???
Ik weet het oprecht niet, maar als ik tegenwoordig al tv kijk zie ik in films en in de reclame de zaak flink verpreutsen.
Het filmpje van een reisorganisatie waarin de dames geen bikini's meer dragen maar badpakken bijvoorbeeld.
Er zal vast meer te bedenken zijn.
http://www.ijzereneeuw.nl/sekse/de-nieu ... kdouchers/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Star3 schreef:
Dat weet ik, maar dus kan het in mijn ogen helemaal niet zoveel kwaad om je kinderen al jong wat grenzen te leren en ook te leren dat iedereen van je geslachtsdelen af dient te blijven.
Am Yisrael Chai!
lilalinda schreef:
het is linker om je kind angstig te maken
al die zelfverzonnen beschermingsmaatregelen zijn overbodig en kweken bange kinderen

en ja, ik vind het raar, als volwassenen denken dat ze de vagina van een baby moeten beschermen, dat alleen mama mag verschonen
of dat overal vieze mannetje rondhangen
Ik niet, er woont hier in de buurt ook zo'n gezin, vrijheid blijheid met zo'n naakte peuter de hele dag in zijn blootje op de loopfiets, kinderen moeten vroeg zelfbewust worden.
lilalinda schreef:
18-05-2020 15:34
en meestal bij volwassen vrouwen

Ik was 8 jaar oud toen de bijna volwassen zoon van onze oppas me probeerde te verkrachten dus nee, die ervaring heb ik niet.
Am Yisrael Chai!
Judith1982 schreef:
Maar wat is het verschil tussen naakt douchen als man of vrouw? Omdat wij niets hebben hangen?

Mijn moeder is zelf best preuts, maar heeft dat geprobeerd niet op mij over te brengen. Ik ben dan zelf ook absoluut niet preuts en mn moeder nu ook minder. Laatst nog een keertje bij mijn moeder staan douchen nadat ik zeiknat was geregend en verkleumd was. Dan komt ze gewoon in de badkamer erbij staan om gezellig te praten.
Mn man is verder ook niet preuts. Dus hoop dat ik dat ook aan mijn kind kan overbrengen. En nee dat betekent niet dat mijn kind naakt in de speeltuin rond rent, maar wel dat ik haar leer dat je lichaam niet iets is om je voor te schamen en dat naakt niet gelijk staat aan seks.
fashionvictim schreef:
Dat weet ik, maar dus kan het in mijn ogen helemaal niet zoveel kwaad om je kinderen al jong wat grenzen te leren en ook te leren dat iedereen van je geslachtsdelen af dient te blijven.

O dat sowieso. Staat wat mij betreft alleen los van de vieze man in de speeltuin.
lilalinda schreef:
jazeker
Stel die vraag aan de ouders van kinderen die er slachtoffer van zijn geworden zou ik zeggen
Judith1982 schreef:
Ik persoonlijk val er stijl van achterover.
Doe jij als moeder dan een kurk in je hol, als je met een kind doucht ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
fashionvictim schreef:
Maar dat je je kind naakt op het strand laat waggelen als baby zijnde, betekent niet dat je niet leert dat het kind geen grenzen mag hebben.

In het geval van de FietsbroekjesMevrouw in dit topic, en dus blijkbaar diegene waarvan de man niet zonder zwembroek doucht vind ik het een optelling van dingen en denk ik wel dat je bange kinderen creëert die daar later last van krijgen.

Ik heb mijn zoon zijn piemel al in geen jaren gezien. Hij zegt dat ie er wel mee komt als ie niet doet wat ie moet doen en verder heb ik er niets mee te maken. Maar seks is een onderwerp wat we regelmatig bespreken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven