Over blote billen, kinderen en wat 'men' er van vindt
maandag 18 mei 2020 om 10:11
Ik kwam op kekmama.nl een leuk artikel tegen over naakt, kinderen en opvoeding;
https://www.kekmama.nl/artikel/kind/wat ... et-je-kind
Zonder echt waardeoordeel werpt schrijfster vragen op rondom verpreutsing, en naakt binnen gezin en opvoeding. Wat kan wel en wat niet?
Nu zijn wij van het naturistische soort en is naakt geen 2e natuur maar misschien wel eerste! Nergens deuren op slot. Weinig kleren aan en maandelijks gezinsuitje naar de sauna. Ook veel vrienden en bekenden voelen zich hierin vrij bij ons.
Ga me daarin ook niet laten beperken. De mening van mij en mijn gezin is leidend.
Maar ook ik hen de vragen wel eens gehad;
Ben je niet bang dat je vriend verkeerde gedachten heeft over je dochters?
Wat nou als iemand stiekem
foto's maakt?
Je moet je kinderen toch beschermen?
Ik geloof daar allemaal niet zo in. Veel media-bangmakerij, veel preutsheid, en in mijn ogen, veel onterechte angst.
Ik denk ook dat je kinderen niet moet "beschermen" maar weerbaar moet maken, zelfvertrouwen geven en wereldwijs moet opvoeden. Ik probeer mijn kinderen zélf gevaren te leren herkennen. Deze sámen aanpakken/oplossen.
Wat vinden anderen? Naïf? Gevaarlijk? Terecht? Bevrijdend?
Kan je anno 2020 naakt en kinderen (nog) combineren?
https://www.kekmama.nl/artikel/kind/wat ... et-je-kind
Zonder echt waardeoordeel werpt schrijfster vragen op rondom verpreutsing, en naakt binnen gezin en opvoeding. Wat kan wel en wat niet?
Nu zijn wij van het naturistische soort en is naakt geen 2e natuur maar misschien wel eerste! Nergens deuren op slot. Weinig kleren aan en maandelijks gezinsuitje naar de sauna. Ook veel vrienden en bekenden voelen zich hierin vrij bij ons.
Ga me daarin ook niet laten beperken. De mening van mij en mijn gezin is leidend.
Maar ook ik hen de vragen wel eens gehad;
Ben je niet bang dat je vriend verkeerde gedachten heeft over je dochters?
Wat nou als iemand stiekem
foto's maakt?
Je moet je kinderen toch beschermen?
Ik geloof daar allemaal niet zo in. Veel media-bangmakerij, veel preutsheid, en in mijn ogen, veel onterechte angst.
Ik denk ook dat je kinderen niet moet "beschermen" maar weerbaar moet maken, zelfvertrouwen geven en wereldwijs moet opvoeden. Ik probeer mijn kinderen zélf gevaren te leren herkennen. Deze sámen aanpakken/oplossen.
Wat vinden anderen? Naïf? Gevaarlijk? Terecht? Bevrijdend?
Kan je anno 2020 naakt en kinderen (nog) combineren?
jouw leven is een keuze
maandag 18 mei 2020 om 18:11
Ik zal wel heel afwijkend zijn maar als 1 of andere viespeuk zich aftrekt in de bosjes en niemand ziet hem... Daar ga ik niet mijn kind anders opkleden en angstig voor maken. Viespeuken zullen er altijd zijn.
Zolang hij maar geen kinderen aanspreekt/benaderd/aanraakt/filmpjes maakt.
Stressed is just desserts spelled backwards
maandag 18 mei 2020 om 18:12
maandag 18 mei 2020 om 18:15
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het mannelijk perspectief op deze kwestie; hoe ervaar je het als man als je twee puberdochters (van laten we zeggen 16/17/18) de hele tijd naakt ziet rondlopen. Ik kan me niet voorstellen dat een man daar niets bij voelt (even los van het feit dat hij er iets mee doet). Mensen blijven seksuele wezens.

Ik zat al een poosje te denken hoe ik dit onder woorden kon brengen. Maar dit dus.Maleficent schreef: ↑18-05-2020 18:11Ik zal wel heel afwijkend zijn maar als 1 of andere viespeuk zich aftrekt in de bosjes en niemand ziet hem... Daar ga ik niet mijn kind anders opkleden en angstig voor maken. Viespeuken zullen er altijd zijn.

Jeetje.Babette2017 schreef: ↑18-05-2020 18:15Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het mannelijk perspectief op deze kwestie; hoe ervaar je het als man als je twee puberdochters (van laten we zeggen 16/17/18) de hele tijd naakt ziet rondlopen. Ik kan me niet voorstellen dat een man daar niets bij voelt (even los van het feit dat hij er iets mee doet). Mensen blijven seksuele wezens.
maandag 18 mei 2020 om 18:17
Ik ben geen man, maar ik kan me er niks bij voorstellen dat je daar opgewonden van raakt.Babette2017 schreef: ↑18-05-2020 18:15Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het mannelijk perspectief op deze kwestie; hoe ervaar je het als man als je twee puberdochters (van laten we zeggen 16/17/18) de hele tijd naakt ziet rondlopen. Ik kan me niet voorstellen dat een man daar niets bij voelt (even los van het feit dat hij er iets mee doet). Mensen blijven seksuele wezens.
Het is je eigen kind!
Stressed is just desserts spelled backwards

maandag 18 mei 2020 om 18:17
Babette2017 schreef: ↑18-05-2020 18:15Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het mannelijk perspectief op deze kwestie; hoe ervaar je het als man als je twee puberdochters (van laten we zeggen 16/17/18) de hele tijd naakt ziet rondlopen. Ik kan me niet voorstellen dat een man daar niets bij voelt (even los van het feit dat hij er iets mee doet). Mensen blijven seksuele wezens.

maandag 18 mei 2020 om 18:18
En vrouwen niet natuurlijk. Voelen moeders dan niets als hun puberzonen naakt rondlopen? (Even jouw logica volgend, ik vind dit zelf een gekke gedachtegang.)Babette2017 schreef: ↑18-05-2020 18:15Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het mannelijk perspectief op deze kwestie; hoe ervaar je het als man als je twee puberdochters (van laten we zeggen 16/17/18) de hele tijd naakt ziet rondlopen. Ik kan me niet voorstellen dat een man daar niets bij voelt (even los van het feit dat hij er iets mee doet). Mensen blijven seksuele wezens.

maandag 18 mei 2020 om 18:18
Maleficent schreef: ↑18-05-2020 18:11Ik zal wel heel afwijkend zijn maar als 1 of andere viespeuk zich aftrekt in de bosjes en niemand ziet hem... Daar ga ik niet mijn kind anders opkleden en angstig voor maken. Viespeuken zullen er altijd zijn.
Eens.

maandag 18 mei 2020 om 18:20
Holy Shitballs.Babette2017 schreef: ↑18-05-2020 18:15Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het mannelijk perspectief op deze kwestie; hoe ervaar je het als man als je twee puberdochters (van laten we zeggen 16/17/18) de hele tijd naakt ziet rondlopen. Ik kan me niet voorstellen dat een man daar niets bij voelt (even los van het feit dat hij er iets mee doet). Mensen blijven seksuele wezens.
Als het goed is ziet die vader zijn dochter niet als "vrouw", maar als dochter. Ergo: Niet seksueel. Net zoals je je broer/zus ziet. Of ik mijn mannelijke BFF. Da's onzijdig. En onzijdig = niet seksueel.
maandag 18 mei 2020 om 18:20
En ook niet bij puberzonen van vriendinnenMaleficent schreef: ↑18-05-2020 18:18Ik ben ook een mens, een seksueel wezen, en ik zie ook mijn puberzoon wel eens naakt. Ik kan je zeggen, daar voel ik niks bij.
Waarom zou dat voor vaders anders zijn? Hele rare gedachtegang.
maandag 18 mei 2020 om 18:22
Want mannen worden per definitie opgewonden van alle naakte vrouwen? En waatom alleen mannen met puberdochters en niet moeders met puberzonen?Babette2017 schreef: ↑18-05-2020 18:15Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het mannelijk perspectief op deze kwestie; hoe ervaar je het als man als je twee puberdochters (van laten we zeggen 16/17/18) de hele tijd naakt ziet rondlopen. Ik kan me niet voorstellen dat een man daar niets bij voelt (even los van het feit dat hij er iets mee doet). Mensen blijven seksuele wezens.
Man en ik gaan regelmatig naar de sauna. Ik word niet opgewonden van de 18 jarige jongetjes en hij niet van de 18 jarige meisjes. Zal met je kinderen precies hetzelfde zijn.
maandag 18 mei 2020 om 18:22

maandag 18 mei 2020 om 18:24
Nou, ik kan niet wachten tot mijn zoon zijn beste vriend 18 wordt, hoor. Nog anderhalf jaar geduld!Maleficent schreef: ↑18-05-2020 18:22Nou als het goed is zie je die allemaal niet zo.
Gelukkig maar zeg. Straks kan ik me niet inhouden.
Want seksuele lusten, daar moet je ook meteen wat mee he![]()
![]()
![]()

maandag 18 mei 2020 om 18:24
Ach kom toch zeg.Babette2017 schreef: ↑18-05-2020 18:15Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het mannelijk perspectief op deze kwestie; hoe ervaar je het als man als je twee puberdochters (van laten we zeggen 16/17/18) de hele tijd naakt ziet rondlopen. Ik kan me niet voorstellen dat een man daar niets bij voelt (even los van het feit dat hij er iets mee doet). Mensen blijven seksuele wezens.
Ik lees nou nooit eens zo'n treurige post over moeders die hun opgroeiende puberzoons naakt zien rondlopen. Maar dat komt natuurlijk doordat vrouwen superieure wezens zijn die zich nooit laten leiden door driften en hormonen, in tegenstelling tot die zielige mannen, die nou eenmaal vanuit hun mannelijke natuur overal bovenop duiken als er maar een gat vagina in zit.
Ga toch weg.
maandag 18 mei 2020 om 18:38
Ik kan me heel goed voorstellen dat een vader er wat bij voelt. (Zoals; Oh nee ze groeit echt op!) Maar seksuele gevoelens voor je dochters ontwikkelen, puur omdat ze naakt rondlopen, dat is wel een hele nare gedachtegang. Dan is de veilige hechting tussen vader en dochter kennelijk flinterdun, slechts een laagje kleding om precies te zijn. Je hebt dan wel een hele lage pet om van mannen en vaders. Maar misschien heeft dat ook wel tragische redenen.

maandag 18 mei 2020 om 18:55
Ik weet niet beter of ik hobbelde als kind altijd in mijn blootje rond met warm weer. Thuis en bij naaste familie zoals opa en oma, ooms en tantes. Neefjes en nichtjes ook vrolijk bloot, vaak met een opblaaszwembadje erbij
Het was gewoon zo normaal dat niemand dat seksualiseerde, en gelukkig maar. Het is niet dat ik de foto's die ik ervan heb gezellig op fb zal gooien ofzo, maar er was niets vreemds aan. Gewoon lekker spelen zonder (bad)kleding die in de weg zat.
Toen ik klein was ging ik ook met mijn vader of moeder samen in bad, gezellig.
In het openbaar bloot vind ik het zelf anders, maar dat heeft ook vooral te maken met de tijd van nu met alle mobieltjes met goede camera's. Ik kan me indenken dat je je kind daartegen wil beschermen. Maar in de veilige huiselijke omgeving zie ik de problemen niet.

Toen ik klein was ging ik ook met mijn vader of moeder samen in bad, gezellig.
In het openbaar bloot vind ik het zelf anders, maar dat heeft ook vooral te maken met de tijd van nu met alle mobieltjes met goede camera's. Ik kan me indenken dat je je kind daartegen wil beschermen. Maar in de veilige huiselijke omgeving zie ik de problemen niet.
maandag 18 mei 2020 om 19:23
Fijn dat een kind dat durft aan tebgeven. Blijkbaar ben je als ouder over alle onderwerpen bereikbaar.
En ga over tot de orde van de dag..... ik ga mijn leefwijze niet aanpassen omwille van een puber die mijn tieten even niet kan verdragen....
jouw leven is een keuze
maandag 18 mei 2020 om 19:26
Dat klinkt naar en kleinerend. Maar duidelijk; de emoties van het kind doen er niet toe. Nog een keer; dat is grensoverschrijdend gedrag. Van jou dus. Echt. Ik zou willen dat je het anders zag en ik hoop dat je kinderen er geen moeite mee gaan krijgen.