Ipad of e- reader?

dinsdag 19 mei 2020 om 10:00
Hallo,
Sinds kort ben ik over op het digitaal lezen van boek. Om het te proberen heb ik een boek gekocht op iBook op mijn Ipad het lezen op een tablet vond ik prettiger dan verwacht. Echter is het kopen van een boek op iBook ook nog steeds aan de prijzige kant (€10,- tot €15,- per boek). Daarom wilde ik een kobo abonnement dit kan ook met een app op de tablet. Echter ondersteunt mijn Ipad van 2012 deze app niet meer net zoals vele andere apps. Nu ben ik dus aan het overwegen of ik een nieuwe Ipad ga kopen of toch een e- reader om een juiste keuze te maak hoor ik graag jullie ervaring/aanbeveling
Sinds kort ben ik over op het digitaal lezen van boek. Om het te proberen heb ik een boek gekocht op iBook op mijn Ipad het lezen op een tablet vond ik prettiger dan verwacht. Echter is het kopen van een boek op iBook ook nog steeds aan de prijzige kant (€10,- tot €15,- per boek). Daarom wilde ik een kobo abonnement dit kan ook met een app op de tablet. Echter ondersteunt mijn Ipad van 2012 deze app niet meer net zoals vele andere apps. Nu ben ik dus aan het overwegen of ik een nieuwe Ipad ga kopen of toch een e- reader om een juiste keuze te maak hoor ik graag jullie ervaring/aanbeveling

dinsdag 19 mei 2020 om 11:15
Oh, dat is wel slim eigenlijk. Nog helemaal niet aan gedacht.Irish_Wasser_Woman schreef: ↑19-05-2020 11:03Oh, en een Kobo-abo kun je op meerdere apparaten (3 of 5, weet ik even niet zo uit m'n hoofd) instellen (op één account). Officieel mag je het abo niet delen, maar dat doen we hier thuis dus wel. Man en ik hebben ieder onze eigen reader, maar delen dus wel het abo![]()
dinsdag 19 mei 2020 om 11:27
Ik heb de kobo libra. Zéér tevreden. Ik vind de fysieke knopjes om te bladeren heel fijn, veel makkelijker om met één hand vast te houden. Ook het draaiende scherm werkt perfect, je kunt kiezen of je de knoppen links of rechts wilt hebben, tussendoor wisselen van hand gaat feilloos.
Ik heb zelf de witte, geeft voor mij persoonlijk meer een 'boek-gevoel.
Ik heb zelf de witte, geeft voor mij persoonlijk meer een 'boek-gevoel.
dinsdag 19 mei 2020 om 11:38

Plaatjes erbij is inderdaad onhandig. Een kookboek is ook geen succes.Luistervink schreef: ↑19-05-2020 11:14Ik vind het er aan liggen wát je wil lezen. Ik lees voor mijn werk veel informatieve boeken en die lees ik het liefst op ipad of laptop, omdat ik dan meteen aantekeningen kan maken in een ander scherm en omdat er vaak figuren en afbeeldingen in staan en dat is echt crappy op een e-reader. Die zijn te klein, onleesbaar en in zwart-wit, en komen niet op de juiste plek in het boek tevoorschijn. Ook kun je dan makkelijker door het boek heen navigeren en hoofdstukken overslaan.
Voor onderweg, in de zon en in bed voor romans die je gewoon kan doorlezen vind ik een ereader fijner. Maar hier erger ik me wel aan het kleine schermpje. Ik lees vrij snel en dan moet je veel bladeren en een nieuwe pagina tonen op het scherm gaat gepaard met flikkeringen van het scherm. Ook het achtergrondlichtje heeft flikkeringen en ik word daar helemaal kriegel en moe van. Nu is mijn kobo-ereader alweer een paar jaartjes oud (al heeft deze het minder dan mijn vorige kobo), dus als iemand tips heeft voor een e-reader die dit niet heeft? Graag!

Ik lees vrij snel, dus ik heb de marges zo klein mogelijk gemaakt en de letters iets kleiner. Maar de oude kobo's stonden er wel om bekend soms even te moeten laden, na elke 4-6 pagina's of zo. Of dat nog steeds zo is, weet ik niet.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dinsdag 19 mei 2020 om 11:44
Ze gaan inderdaad erg lang mee! Mijn vorige was ook een Kobo en die gebruikt m'n schoonzus nu. Ik heb die Forma vorig jaar gekocht, omdat ik een groter scherm wilde (m'n ogen gingen erg achteruit, en dan kon ik tenminste zonder bril lezen, omdat de letters groter moeten, kunnen er nu tenminste nog gewoon zinnen op het scherm te lezen staan, ipv drie woorden.....)dianaf schreef: ↑19-05-2020 11:38De mijne is 7 jaar. Die van vriend ging ineens op vakantie stuk, maar die was toen wel ouder. Mijn zus en zwager hadden in dezelfde periode als hij er eentje gekocht. Beiden ging toen snel stuk, maar nu al weer jaren de vervanger in gebruik. De mijne wordt heel intensief gebruikt, meer dan 400 boeken op gelezen (hij telt herlezingen niet mee). In combinatie met een abonnement bij de online bibliotheek.
Ik weet niet hoeveel boeken ik op de vorige heb gelezen, maar ik lees een boek per week als ik alleen voor het slapen lees, en in de vakantie een boek per dag (als het een luie is). Dus ik denk toch wel minstens 2000 boeken, en wat m'n schoonzus dus inmiddels er nog bij gelezen heeft. Batterij gaat ook (bijna) eindeloos mee.... En dat is dus een oude Kobo

dinsdag 19 mei 2020 om 11:56
Ja, heel fijn is dat. Het scheelt ook dat ik hem uit laat gaan op een gegeven moment ipv op slaapstand laat gaan. Maar dan (wel enkel in slaapstand) nog hoefde ik hem eens per 3-4 weken op te laden mét gebruik van het schermlicht.Irish_Wasser_Woman schreef: ↑19-05-2020 11:44Ze gaan inderdaad erg lang mee! Mijn vorige was ook een Kobo en die gebruikt m'n schoonzus nu. Ik heb die Forma vorig jaar gekocht, omdat ik een groter scherm wilde (m'n ogen gingen erg achteruit, en dan kon ik tenminste zonder bril lezen, omdat de letters groter moeten, kunnen er nu tenminste nog gewoon zinnen op het scherm te lezen staan, ipv drie woorden.....)
Ik weet niet hoeveel boeken ik op de vorige heb gelezen, maar ik lees een boek per week als ik alleen voor het slapen lees, en in de vakantie een boek per dag (als het een luie is). Dus ik denk toch wel minstens 2000 boeken, en wat m'n schoonzus dus inmiddels er nog bij gelezen heeft. Batterij gaat ook (bijna) eindeloos mee.... En dat is dus een oude Kobo![]()
dianaf wijzigde dit bericht op 19-05-2020 15:17
1.25% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dinsdag 19 mei 2020 om 15:16

zaterdag 23 mei 2020 om 12:47

zaterdag 23 mei 2020 om 12:51
zaterdag 23 mei 2020 om 13:41
eReader leest heerlijk. Ik heb de Kobo Clara. Fijn!
https://gl.kobobooks.com/products/kobo-clara-hd
https://gl.kobobooks.com/products/kobo-clara-hd
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.