Lijf & Lijn alle pijlers

Minder eten of juist meerdere kleine porties?

19-05-2020 15:01 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Ik probeer al enige tijd af te vallen. Door minder ongezond te eten ben ik ca. 5 kg afgevallen. Nu wil ik heel graag nog 6 kilo kwijtraken, maar dat lukt niet.
Uiteindelijk eet al ik een tijd geregeld alleen avondeten en een keer een cup a soepje, maar toch val ik niet af. Nu zei een vriendin van mij laatst dat ik beter 6 kleine maaltijden kan eten op een dag en nog avondeten. Ik eet nu het volgende op een dag:
Handje snoeptomaatjes
Cup a soep
2 boterhammen (tussen de middag)
Kommetje halfvolle yoghurt
Appel
Avondeten
Zelf ben ik het niet gewend om zoveel te eten. Ik ben ook eigenlijk bang dat dat juist averechts gaat werken.
Weet iemand of het juist wel handiger is om gespreid over de dag meer te eten? En wat ik nu eet, is dat dan goed qua diëten of kan ik beter wat anders eten? (Ik eet geen nootjes/ sla btw)
mindervanmij schreef:
19-05-2020 16:59
Nou, succes ermee dan maar. :roll:
Dankje! :)

Ben al 16 kilo kwijt en hoef nog maar een stukkie.
Alle reacties Link kopieren
ieder lichaam werkt anders dus er is ook geen eenduidig advies te geven. Er is niks mis met kaas, yoghurt of crackers an sich, maar dat wil niet zeggen dat het voor jouw lichaam ook ok is.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
zoals anderen al zeggen, hou voor een weekje of 2 eens bij wat je allemaal eet en binnenkrijgt, misschien helpt dat om een beetje inzicht te krijgen op waar het voor jou niet werkt
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
19-05-2020 17:17
ieder lichaam werkt anders dus er is ook geen eenduidig advies te geven. Er is niks mis met kaas, yoghurt of crackers an sich, maar dat wil niet zeggen dat het voor jouw lichaam ook ok is.

Hier ben ik het heel erg mee eens.
Alle reacties Link kopieren
Ik volg een lifestyle coachingsprogramma en daar wordt geadviseerd om 6x per dag te eten. 3 maaltijden en 3 tussendoortjes. Maaltijden zijn gewoon goede porties (bijv 2 zware volkoren boterhammen met beleg en een beker magere melk voor de lunch en avondeten normaal) en tussendoortjes bestaan uit 1x een stuk fruit, 1x bakje rauwkost en 1x griekse yoghurt met fruit.

Voor mij is dit succesvol. Ik ben er al 15kg mee afgevallen.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
De dames die geen last hebben van een afvalstop door yoghurt eten overigens ook Griekse yoghurt.
Alle reacties Link kopieren
Hoe vaak je eet is niet de doorslaggevende factor. Je moet doen wat bij jou past/makkelijk vol te houden is. Dat je stofwisseling sneller zou gaan met meerdere kleine happen, klopt niet. Althans dat verschil is niet significant.

Cateautje schreef:
19-05-2020 18:04
De dames die geen last hebben van een afvalstop door yoghurt eten overigens ook Griekse yoghurt.

Hmm, ik moet wel zeggen dat ik ook griekse yoghurt eet ;-)
Alle reacties Link kopieren
Mozza schreef:
19-05-2020 18:05
Hoe vaak je eet is niet de doorslaggevende factor. Je moet doen wat bij jou past/makkelijk vol te houden is. Dat je stofwisseling sneller zou gaan met meerdere kleine happen, klopt niet. Althans dat verschil is niet significant.
Het vasten (if) is niet voor niks zo populair, daar kun je uitstekend mee afvallen. Ik was altijd een grazer (hele dag door kleine hapjes) nu ga ik lekkerder op een paar grote maaltijden per dag.

2020-12 schreef:
19-05-2020 15:20
Ik zit ook niet met mijn gewicht qua cijfer. Het is de afgelopen 2 jaar alleen behoorlijk in mijn buik gaan zitten. Voorheen had ik dit nooit, maar ik word toch ouder... ik zou dit best graag weer kwijt willen. Ook omdat ik van anderen te horen krijg dat ik een stuk “steviger”
ben geworden.
Dat komt niet door te veel maar door ongezond eten. Je spieren teren in en het vet gaat op de buik zitten. Te weinig voedingsstoffen.
Yoghurt met fruit lijkt me beter dan cup a soup. Tomaatjes kun je tussen door nemen. Ga ipv brood eens salade eten. Kant en klaar van ah is prima als je echt niet zelf wil doen. Genoeg vetten is heel belangrijk. En leer avondeten maken, dat hoeft geen koken te zijn. Kant en klare roerbak mix met bakje voorgesneden kip bv. Scheutje olie, roerbakken en klaar.
Meer groente en fruit en meer vetten.
Enne, je bent niet te dik.
In principe kan elk dieet werken, zo lang je maar minder kcal binnenkrijgt dan je verbrand. Of je dat doet door bepaalde voedingsmiddelen te laten staan, alleen op bepaalde tijden te eten of door alleen yoghurt te eten (of juist helemaal niet!) maakt niet zoveel uit. Zelfs op een dieet met 1.500 kcal aan fastfood en koekjes val je af. Of het op lange termijn gezond is en vol te houden is, dat is dan weer een ander verhaal...
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
19-05-2020 18:18
Dat komt niet door te veel maar door ongezond eten. Je spieren teren in en het vet gaat op de buik zitten. Te weinig voedingsstoffen.
Yoghurt met fruit lijkt me beter dan cup a soup. Tomaatjes kun je tussen door nemen. Ga ipv brood eens salade eten. Kant en klaar van ah is prima als je echt niet zelf wil doen. Genoeg vetten is heel belangrijk. En leer avondeten maken, dat hoeft geen koken te zijn. Kant en klare roerbak mix met bakje voorgesneden kip bv. Scheutje olie, roerbakken en klaar.
Meer groente en fruit en meer vetten.
Enne, je bent niet te dik.
Ik ben een slanke vrouw die ouder wordt en wat er aankomt gaat toch echt in mijn buik zitten. Heeft nul met wat ik eet te maken en alles met hormonen. En dan ben ik kg's niet zwaarder.
oudblond wijzigde dit bericht op 19-05-2020 18:29
2.09% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Mozza schreef:
19-05-2020 18:13
Het vasten (if) is niet voor niks zo populair, daar kun je uitstekend mee afvallen. Ik was altijd een grazer (hele dag door kleine hapjes) nu ga ik lekkerder op een paar grote maaltijden per dag. BMI altijd 20 gebleven.

Oudblond schreef:
19-05-2020 18:24
Ik ben een slanke vrouw die ouder wordt en wat er aankomt gaat toch echt in mijn buik zitten. Heeft nul met wat ik eet te maken en alles met hormonen. En dan ben ik kg's niet zwaarder.

Klopt hoor, je hormoonbalans bepaalt grotendeels waar vet wordt opgeslagen en ook in enige mate hoeveel.
Calorieën beperken is echt achterhaald.
Cateautje schreef:
19-05-2020 18:40
Calorieën beperken is echt achterhaald.

Waar haal je al deze wijsheden vandaan?
Alle reacties Link kopieren
Gaan we de oude discussie 'een kcal is een kcal' doen? Hele fitnessfora stonden daar jaaaaaaaren geleden bol van. De tegenstanders hiervan vinden dat de ene kcal de andere niet is. Ik sta ergens in het midden, ik denk dat je zeker je dieet kunt saboteren door te veel slechte dingen te eten die je hormonen negatief beinvloeden, maar uiteindelijk zijn de kcal doorslaggevend. Imho.

Mozza schreef:
19-05-2020 18:46
Gaan we de oude discussie 'een kcal is een kcal' doen? Hele fitnessfora stonden daar jaaaaaaaren geleden bol van. De tegenstanders hiervan vinden dat de ene kcal de andere niet is. Ik sta ergens in het midden, ik denk dat je zeker je dieet kunt saboteren door te veel slechte dingen te eten die je hormonen negatief beinvloeden, maar uiteindelijk zijn de kcal doorslaggevend. Imho.

Ik sta ook in het midden, maar feit is wel dat heel veel van die wonder-dieten ook gewoon een kwestie zijn van kcal beperken, al doen ze net heel interessant of het afvallen puur komt doordat je bepaalde voedingsstoffen die op dat moment "de vijand" zijn niet eten.
Alle reacties Link kopieren
ik denk dat Cateautje refereert aan 'de hormoonfactor' Of zulks. Denk niet dat dat een wonderdieet propageert hoor. En granen, zuivel, weet ik het wat, weren uit je dieet is idd alleen maar helpend als je er echt niet tegen kunt. Geen garantie om af te vallen. Net als al die superfoods.

mindervanmij schreef:
19-05-2020 18:41
Waar haal je al deze wijsheden vandaan?
Meid wat ben je militaristisch bezig. Echt hoor...
Alle reacties Link kopieren
In zijn totaliteit minder calorieën per dag, anders lukt het afvallen niet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Cateautje schreef:
19-05-2020 19:54
Meid wat ben je militaristisch bezig. Echt hoor...

Kan ik ook van jou zeggen, alleen elke keer als iemand aan je vraagt waar jouw uitspraken op gefundeerd zijn, dan praat je erlangs.
mindervanmij schreef:
19-05-2020 20:04
Kan ik ook van jou zeggen, alleen elke keer als iemand aan je vraagt waar jouw uitspraken op gefundeerd zijn, dan praat je erlangs.
Ik schrijf nergens langs, dat ten eerste en ten tweede is een ieder vrij om de laatste ontdekkingen na te gaan.

|Maar goed, het boeit me van geen kanten of de TO mijn adviezen opvolgt, ik wens haar het allerbeste van mijn ervaringen en kennis, maar als ze er voor kiest jouw antieke ideeën te volgen, dan is ze daar natuurlijk absoluut vrij in. Even goede vrienden.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
19-05-2020 16:37
Nope, ik heb geen linkje, maar als ruim 100.000 diëters je niet kunnen overtuigen, dan kan een linkje dat ook niet.
Ik bedoelde het niet zo alsof ik twijfelde aan je verhaal, alhoewel ik nu zie, dat je het zo ook kon lezen. Ik ben echt benieuwd of er iets over geschreven is, omdat het juist anders is dan je normaal hoort en als er zoveel mensen mee te maken hebben, misschien dat iemand wel eens gekeken heeft hoe dat kan en zo. Echt puur interesse. En sommige dingen hebben een specifieke naam of term en als je die weet kun je net iets beter zoeken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
19-05-2020 20:32
Ik bedoelde het niet zo alsof ik twijfelde aan je verhaal, alhoewel ik nu zie, dat je het zo ook kon lezen. Ik ben echt benieuwd of er iets over geschreven is, omdat het juist anders is dan je normaal hoort en als er zoveel mensen mee te maken hebben, misschien dat iemand wel eens gekeken heeft hoe dat kan en zo. Echt puur interesse. En sommige dingen hebben een specifieke naam of term en als je die weet kun je net iets beter zoeken.
Sorry! :)

Ik volg het koolhydraat beperkte dieet, dus niet het koolhydraat arme. Het is relatief nieuw en wordt daarom nog door velen naar de prullebak verwezen, maar mijn ervaringen ermee liegen er niet om en de foto's die ik zie van vrouwen die er tientallen kilo's zijn afgevallen ook niet.


Ik ervaar zelf dat mijn bloeddruk van 140 is gedaald naar 110, dat mijn hartslag 12 slagen is gedaald en ik ben ondertussen 16 kilo afgevallen en dat terwijl ik meer calorieën binnenkrijg per dag dan voor ik met dit dieet begon.

Echt, de vrouwen die zomaar 60 kilo afvallen blijven strak, dus geen loshangende vellen of sterke veroudering in het gezicht, terwijl het toch vrouwen van mijn leeftijd zijn.
Dat zijn de redenen waarom ik het propageer.

Overigens, in de jaren 50 waren er twee artsen die tegenover elkaar stonden. De één zei dat suiker de grote boosdoener was van overgewicht en gezondheidsproblemen en de ander zei dat over vet. In plaats van dat wetenschappelijk te onderzoeken heeft een groep mensen democratisch besloten dat het wel vet moest zijn en sindsdien zijn alle diëten daarop gebaseerd en wordt tegelijkertijd overal suiker in gemikt.

Sinds nog niet zo lang zijn er nieuwe inzichten, maar die oude ideeën zitten er zo ingebakken dat die nieuwe inzichten niet zomaar worden omarmt, ook niet door medici, ondanks het feit dat hun patiënten er zienderogen op vooruit gaan. Ik neem aan dat het nog wat tijd nodig heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven