Vernoemen.
woensdag 20 mei 2020 om 23:26
Is jou kind vernoemd. Of heb je een naam die lijk op een andere naam. Laat het weten.
Ik ben nog maar net zwanger. Maar nu al namen stress. Wie moet ik vernoemen.
Mijn vader Eddie (eja)en broer lucus (al)en opa giel(al) (eduardus josephes achilles ludovicus)
Of mijn schoonvader wiljo en zijn pa wim ( willem johan(nes) . En dan zou ik ook nog ome edwin kunnen toevoegen. Voor de extra naam.
Mijn vader en broer zijn al vernoemd. En voor mijn schoonvader die 2 kleindochters heeft zou dit zijn eerste echte kans zijn.
Maar de namen in mijn familie worden al jaren doorgegeven.
Dilemma's. En wat zou je van die namen kunnen maken.
Ik ben nog maar net zwanger. Maar nu al namen stress. Wie moet ik vernoemen.
Mijn vader Eddie (eja)en broer lucus (al)en opa giel(al) (eduardus josephes achilles ludovicus)
Of mijn schoonvader wiljo en zijn pa wim ( willem johan(nes) . En dan zou ik ook nog ome edwin kunnen toevoegen. Voor de extra naam.
Mijn vader en broer zijn al vernoemd. En voor mijn schoonvader die 2 kleindochters heeft zou dit zijn eerste echte kans zijn.
Maar de namen in mijn familie worden al jaren doorgegeven.
Dilemma's. En wat zou je van die namen kunnen maken.

donderdag 21 mei 2020 om 23:43
Mijn kinderen zijn beiden niet vernoemd. Mijn dochter heeft maar 1 voornaam. Mijn zoon heeft er 2. Maar dat is puur vanwege de post. De voornamen van mijn kinderen beginnen namelijk met dezelfde letter. De tweede naam van mijn zoon is een naam die we gewoon mooi vinden en qua betekenis past bij zijn eerste naam.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag

vrijdag 22 mei 2020 om 05:29
Zolang de ouders er blij van worden (vernoemen) dan heeft het een, vind ik dan, toegevoegde waarde. Maar verplicht vernoemen (waar het bij To op lijkt) vind ik eerlijk gezegd nogal primitief gedoe. De leden van de familie moeten zich gedragen volgens familieregeltjes, wat natuurlijk nogal gedoe kan opleveren aangezien er meestal niet binnen de familie wordt getrouwd en er aldus een hele verse familie bijkomt met hun eigen regeltjes. Maar goed dit is een gedachtekronkel die ik heb bij dergelijke zaken. De reacties van sommigen hier met hun reden voor vernoeming kan ik weer erg mooi vinden.
whateffa wijzigde dit bericht op 22-05-2020 05:33
52.60% gewijzigd

vrijdag 22 mei 2020 om 08:48
Zoon heeft roepnaam van vader, opa en overgrootvader gekregen. De tweede naam is onze eigen naam, en de derde naam is mijn vaders roepnaam.
Dochter heeft als roepnaam een eigen gekozen roepnaam, tweede naam is koosnaampje dat mijn ouders voor mij hebben en de derde naam is de voornaam van mijn moeder, mijn doopnaam en de doopnaam van haar andere oma.
Kortom, beide kinderen zijn dubbel en dwars vernoemd, en eerlijk is eerlijk, ik hoop echt dat mijn zoon die traditie voortzet mocht hij ooit een zoon krijgen!
Dochter heeft als roepnaam een eigen gekozen roepnaam, tweede naam is koosnaampje dat mijn ouders voor mij hebben en de derde naam is de voornaam van mijn moeder, mijn doopnaam en de doopnaam van haar andere oma.
Kortom, beide kinderen zijn dubbel en dwars vernoemd, en eerlijk is eerlijk, ik hoop echt dat mijn zoon die traditie voortzet mocht hij ooit een zoon krijgen!