Vriend is boos

maandag 18 mei 2020 om 19:27
Ik wil even jullie mening.
Ik ben 5 jaar gescheiden en mijn ex en ik zijn gewoon goed bevriend, samen hebben wij 3 kinderen. Mijn ex heeft een nieuwe partner en ik ook een nieuwe partner.
Vorige week met moederdag was mijn vriend er en de kinderen uiteraard ook. Mijn kinderen hadden buiten mij om mijn met vriend geappt om samen een ontbijtje voor mij te regelen s morgens. Zij hebben dit met elkaar klaar gemaakt. Super lief. Ook kreeg ik een rode roos namens mijn vriend en de belofte voor een etentje zodra dat weer kan na de corona.
Mijn kinderen hadden een soort PowerPoint gemaakt met fotos van mij en zichzelf met een liedje op de achtergrond. Dat raakte mij enorm omdat ik dat heel persoonlijk vond.
Mijn kinderen deden de weken voor moederdag heel geheimzinnig omdat ze ook nog een cadeau (geregeld door hun vader) voor mij hadden die ik vast heel mooi zou vinden
Dat bleek dus een smartwatch te zijn van 300, euro. Ik was er echt enorm blij mee maar vind het ook een flink cadeau.
Echter zag ik meteen het gezicht van mijn vriend vertrekken en nu hebben we dus al een week ruzie. Hij vind het dus niet normaal dat ik zulke dure cadeaus voor moederdag krijg van mijn ex. Zo ziet hij dat. Ik zie het als een cadeau van mijn kinderen.
Ik weet dat mijn ex goed in de slappe was zit en zich dit kan veroorloven. Ik weet ook dat hij mij enorm waardeert als moeder van zijn kinderen. Mijn vriend is nu dus boos. Hij voelt zich in zijn mannelijkheid aangetast omdat hij mij zo'n cadeau niet kan geven. Hij heeft het zelf niet zo breedt. Hij vind dat ik het horloge terug moet geven en hij denkt dat er meer speelt tussen mij en mijn ex, wat totaal niet zo is. Ik heb tegen mijn vriend gezegd dat ik het enorm waardeer dat hij er met moederdag voor mij was en dat hij samen met mijn kinderen een ontbijtje geregeld had en een roos heeft gegeven. En dat dat mij heel veel waard is. Helaas helpt dit niet. Hij vind het ook een verkeerd beeld naar mijn kinderen om zulke cadeau's te geven.
Ik kan toch niet dat horloge terug geven dat wat ik van mijn kinderen voor moederdag gekregen heb. Dat is ook helemaal niet wat ik wil.
Ik moest dit verhaal even kwijt. Misschien kom ik tot nieuwe inzichten want ik ben een beetje vast gelopen.
Ik ben 5 jaar gescheiden en mijn ex en ik zijn gewoon goed bevriend, samen hebben wij 3 kinderen. Mijn ex heeft een nieuwe partner en ik ook een nieuwe partner.
Vorige week met moederdag was mijn vriend er en de kinderen uiteraard ook. Mijn kinderen hadden buiten mij om mijn met vriend geappt om samen een ontbijtje voor mij te regelen s morgens. Zij hebben dit met elkaar klaar gemaakt. Super lief. Ook kreeg ik een rode roos namens mijn vriend en de belofte voor een etentje zodra dat weer kan na de corona.
Mijn kinderen hadden een soort PowerPoint gemaakt met fotos van mij en zichzelf met een liedje op de achtergrond. Dat raakte mij enorm omdat ik dat heel persoonlijk vond.
Mijn kinderen deden de weken voor moederdag heel geheimzinnig omdat ze ook nog een cadeau (geregeld door hun vader) voor mij hadden die ik vast heel mooi zou vinden
Dat bleek dus een smartwatch te zijn van 300, euro. Ik was er echt enorm blij mee maar vind het ook een flink cadeau.
Echter zag ik meteen het gezicht van mijn vriend vertrekken en nu hebben we dus al een week ruzie. Hij vind het dus niet normaal dat ik zulke dure cadeaus voor moederdag krijg van mijn ex. Zo ziet hij dat. Ik zie het als een cadeau van mijn kinderen.
Ik weet dat mijn ex goed in de slappe was zit en zich dit kan veroorloven. Ik weet ook dat hij mij enorm waardeert als moeder van zijn kinderen. Mijn vriend is nu dus boos. Hij voelt zich in zijn mannelijkheid aangetast omdat hij mij zo'n cadeau niet kan geven. Hij heeft het zelf niet zo breedt. Hij vind dat ik het horloge terug moet geven en hij denkt dat er meer speelt tussen mij en mijn ex, wat totaal niet zo is. Ik heb tegen mijn vriend gezegd dat ik het enorm waardeer dat hij er met moederdag voor mij was en dat hij samen met mijn kinderen een ontbijtje geregeld had en een roos heeft gegeven. En dat dat mij heel veel waard is. Helaas helpt dit niet. Hij vind het ook een verkeerd beeld naar mijn kinderen om zulke cadeau's te geven.
Ik kan toch niet dat horloge terug geven dat wat ik van mijn kinderen voor moederdag gekregen heb. Dat is ook helemaal niet wat ik wil.
Ik moest dit verhaal even kwijt. Misschien kom ik tot nieuwe inzichten want ik ben een beetje vast gelopen.

donderdag 21 mei 2020 om 13:06
Volkomen mee eens.fashionvictim schreef: ↑21-05-2020 10:13Echt, wat ben jij vervelend aan het zuigen zeg. Echt heel misselijk hoe je TO geniepig zit af te zeiken onder het mom van communicatielesjes.
TO is gezegend met een vriend die bijzonder vervelend en kinderachtig dramt. Daar valt niet tegenop te communiceren, daar valt geen begrip voor op te brengen.

donderdag 21 mei 2020 om 13:14
https://www.codependents-anonymous.nl/codependency.htm
Staan de 4 patronen ook op.
De Redderrol komt in meerdere theorieën terug. Bij Coda, relatie therapie, de drama driehoek enz
Redders trekken mensen aan die hun zorg en liefde nodig hebben bv afhankelijk van hun liefde zijn(verslaving, narcisme e.d.)
Gaat om controle hebben over emoties en die bv die van de ander omdat ze dat als kind niet konden/mochten/niet geleerd hebben enz
Iedere redder heeft zo zijn eigen motieven en drijfveren. En ze zijn zoals eerder beschreven niet zo zuiver al zijn het vaak onbewuste processen.
Hiermee reageer ik niet op TO maar op de informatieve posts in het topic.
Al vind ik wel dat TO met niet een gesprek aan gaan maar weer in contact gaat met vriend die gepikeerd is zonder te zeggen wat ze vind niet de juiste signalen afgeeft En Dat er over haar heen gelopen kan worden. In mijn eerdere post gaf ik aan dat het niet alleen vriend zijn schuld is maar ook ex met zijn cadeautje niet zo zuiver opkomt. Pas op dat je niet in een loyaliteitsconflict komt.
Staan de 4 patronen ook op.
De Redderrol komt in meerdere theorieën terug. Bij Coda, relatie therapie, de drama driehoek enz
Redders trekken mensen aan die hun zorg en liefde nodig hebben bv afhankelijk van hun liefde zijn(verslaving, narcisme e.d.)
Gaat om controle hebben over emoties en die bv die van de ander omdat ze dat als kind niet konden/mochten/niet geleerd hebben enz
Iedere redder heeft zo zijn eigen motieven en drijfveren. En ze zijn zoals eerder beschreven niet zo zuiver al zijn het vaak onbewuste processen.
Hiermee reageer ik niet op TO maar op de informatieve posts in het topic.
Al vind ik wel dat TO met niet een gesprek aan gaan maar weer in contact gaat met vriend die gepikeerd is zonder te zeggen wat ze vind niet de juiste signalen afgeeft En Dat er over haar heen gelopen kan worden. In mijn eerdere post gaf ik aan dat het niet alleen vriend zijn schuld is maar ook ex met zijn cadeautje niet zo zuiver opkomt. Pas op dat je niet in een loyaliteitsconflict komt.
anoniem_396120 wijzigde dit bericht op 21-05-2020 20:47
0.48% gewijzigd
donderdag 21 mei 2020 om 13:23
als je zelf al eens gekeken hebt naar die smartwatches heb je echt wel een beetje een idee, lijkt me
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

donderdag 21 mei 2020 om 13:29
Precies dit.Lachattenoir schreef: ↑21-05-2020 11:32Ik ben het er mee eens dat mensen vaak te snel oordelen hier, maar dit is nou juist zo'n topic waarin ik de reacties wel passend vind.
Jij doet nu alsof het onredelijk is om iemand op basis van één aspect of gebeurtenis af te schilderen als slechte partner. Terwijl dat mijn inziens helemaal niet onredelijk hoeft te zijn, afhankelijk van wat er is gebeurd. Zie het voorbeeld 2 posts hierboven.
Wanneer een man van mij eist (of zelfs al verwacht) dat ik een moederdagcadeau dat ik van mijn lieftallige kinderen (en ex) heb gekregen terug breng naar ex, dan gaat er heel wat mis in zijn bovenkamer. Dit gedrag, ook wanneer het eenmalig is, onthult een set aan opvattingen, normen en waarden die niet strookt met de mijne. Of misschien zelfs een onderliggend psychisch probleem. DAT is wat mij betreft een volkomen logische reden om een relatie met iemand te verbreken. TO moet zelf weten wat ze hiermee wil doen, maar ik durf haar wel degelijk te adviseren om na te denken over het verbreken van de relatie.
Am Yisrael Chai!

donderdag 21 mei 2020 om 13:39
Ja misschien, blijf ik het gek vinden dat een ex je zo’n duur cadeau geeft. Hij is toch niet voor niets haar ex? Het lijkt opzet.
Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.
donderdag 21 mei 2020 om 13:42
Ik vind het helemaal geen buitensporig cadeau en ik kan zeker geen huis van een miljoen betalen. Maar een activity tracker is zeker een cadeau dat ik van mijn kinderen zou kunnen krijgen of voor mijn kinderen zou kunnen kopen. Ik vind het in dezelfde categorie vallen als een ereader, een stoomgenerator, een tablet of een grasmaaier ofzo.
Mijn vader kreeg vroeger al dingen als een nieuwe boormachine of een nieuwe grasmaaier voor vaderdag, dus ik vind gebruiksvoorwerpen met een stekker juist bij uitstek moederdag en vaderdag cadeaus.
Am Yisrael Chai!
donderdag 21 mei 2020 om 13:46
Opzet... Ik denk dat de ex van TO nooit had verwacht dat deze drama eruit zou komen.

donderdag 21 mei 2020 om 14:11
roodpaardje schreef: ↑21-05-2020 13:51Was dit de eerste moederdag waar je vriend bij betrokken was?
Ze zijn al drie jaar samen.
Ik vind het logisch dat de kinderen iets geven voor moederdag. Er is toch niemand die van de vriend, die niet de vader van de kinderen is, een cadeau verwacht met moederdag?
donderdag 21 mei 2020 om 14:15
Dat hoeft nog niet te betekenen dat hij ook bij de vorige moederdagen betrokken was. Meestal houden mensen hun nieuwe partner de eerste tijd apart van hun kind(eren).
Ik ben het met je eens dat niemand een cadeau van die nieuwe partner zou hoeven verwachten voor moederdag. Hij is immers niet het kind/de andere ouder van het kind.
donderdag 21 mei 2020 om 14:40
donderdag 21 mei 2020 om 15:33
Betty_Slocombe schreef: ↑21-05-2020 10:49Als ik nu zeg dat ik me dooderger aan dat zijige gezeik over communicatie, welke les trek jij daar dan uit?

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
donderdag 21 mei 2020 om 18:29
Ach kom. Ik vond je obervatie dat de meeste mensen geen hufters zijn juist goed.
Een heleboel mensen kunnen hier op basis van één incident beoordelen dat de nieuwe vriend een door-en-door onverbeterlijke hufter/kleuter/drammer is die altijd al zo is geweest en nooit zal veranderen.
Ze zijn wel al 3 jaar samen. Dat is toch ook niet voor niks, denk ik dan.
En wat je schrijft over blinde vlekken voor onszelf en communicatie die misloopt, dat zie je echt wel gebeuren; volgens mij bij die nieuwe vriend als eerste.
Dus ik vond je posts wel goed.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.

donderdag 21 mei 2020 om 19:00
SteunEndeToeverlaet schreef: ↑21-05-2020 18:29Ach kom. Ik vond je obervatie dat de meeste mensen geen hufters zijn juist goed.
Een heleboel mensen kunnen hier op basis van één incident beoordelen dat de nieuwe vriend een door-en-door onverbeterlijke hufter/kleuter/drammer is die altijd al zo is geweest en nooit zal veranderen.
Ze zijn wel al 3 jaar samen. Dat is toch ook niet voor niks, denk ik dan.
En wat je schrijft over blinde vlekken voor onszelf en communicatie die misloopt, dat zie je echt wel gebeuren; volgens mij bij die nieuwe vriend als eerste.
Dus ik vond je posts wel goed.
Thnx. Denk alleen dat je iemand anders bedoelt

Dit commentaar ging over het 'verongelukt' zitten doen van vriend, wat dus 'verongelijkt' moest zijn

donderdag 21 mei 2020 om 21:23
Niet alles gelezen, maar wat een overtrokken reactie van je vriend. Ik zou het niet prettig vinden als iemand zich zo zou bemoeien met de cadeaus die ik krijg van mijn kinderen/ de vader van mijn kinderen.
Het is zijn positie niet om hier iets van te vinden. Hij staat hier geheel buiten. Dat zou ik hem ook vertellen. Blijft hij nukkig doen? Dan zou ik mijn relatie heroverwegen. Het lijkt een ego/macht reactie. Ik kan daar slecht tegen.
Het is zijn positie niet om hier iets van te vinden. Hij staat hier geheel buiten. Dat zou ik hem ook vertellen. Blijft hij nukkig doen? Dan zou ik mijn relatie heroverwegen. Het lijkt een ego/macht reactie. Ik kan daar slecht tegen.

vrijdag 22 mei 2020 om 03:03
Stel jij hebt al 3 jaar een vriend. Vriend is 5 jaar gescheiden. Hij krijgt geld en dure kado's van zijn ex-vrouw. Dit vermoed je wel maar vriend vertelt dit niet.
Als je zijn ex vrouw ziet dan erger je je aan haar maniertjes en air, ze laat duidelijk merken het breed te hebben.
Ze kijkt op je neer. Of misschien ben je jaloers, vriend praat bewonderend over haar en haar miljoenen villa.
Jullie hebben het niet zo breed maar verder prima.
Vriend gaat op een dure vakantie zonder jou. Dat steekt, je had graag samen een reis gemaakt, als beiden het bedrag bij elkaar hadden gespaard.
Maar vriend had een financiële 'meevaller' en besloot zonder je te gaan.
Jij bent al 3 jaar betrokken bij zijn kinderen. Regelt een ontbijtje en persoonlijk kadootje met vaderdag samen met zijn kinderen. Komt ex vriendin aan met een kado van 300 euro.je vindt het een buitensporig en ongepast kado.
Dit is de druppel, een vriend die gretig het kado aanneemt. Heeft ze dat kado gevraagd aan de kinderen?
Je voelt je lullig met je goedbedoelde vaderdag verrassing. Dit is de druppel, je wil niet dat vriend zich alles zo laat aanleunen. Zijn afhankelijke en profiterende houding irriteert je. Het stoort je dat ex vriendin nog steeds op die manier zo'n grote rol heeft in het leven van vriend. Daarnaast vind je het een verkeerd voorbeeld voor de kinderen die leren dat dure kado s leuker zijn dan het gebaar.
Je hebt boos geeisd dat dit moet stoppen. Het staat teveel tussen jullie in.
Als iemand dit als topic had geopend dan waren de reacties heel anders geweest. Maar nee dat wordt natuurlijk ontkend.
Als je zijn ex vrouw ziet dan erger je je aan haar maniertjes en air, ze laat duidelijk merken het breed te hebben.
Ze kijkt op je neer. Of misschien ben je jaloers, vriend praat bewonderend over haar en haar miljoenen villa.
Jullie hebben het niet zo breed maar verder prima.
Vriend gaat op een dure vakantie zonder jou. Dat steekt, je had graag samen een reis gemaakt, als beiden het bedrag bij elkaar hadden gespaard.
Maar vriend had een financiële 'meevaller' en besloot zonder je te gaan.
Jij bent al 3 jaar betrokken bij zijn kinderen. Regelt een ontbijtje en persoonlijk kadootje met vaderdag samen met zijn kinderen. Komt ex vriendin aan met een kado van 300 euro.je vindt het een buitensporig en ongepast kado.
Dit is de druppel, een vriend die gretig het kado aanneemt. Heeft ze dat kado gevraagd aan de kinderen?
Je voelt je lullig met je goedbedoelde vaderdag verrassing. Dit is de druppel, je wil niet dat vriend zich alles zo laat aanleunen. Zijn afhankelijke en profiterende houding irriteert je. Het stoort je dat ex vriendin nog steeds op die manier zo'n grote rol heeft in het leven van vriend. Daarnaast vind je het een verkeerd voorbeeld voor de kinderen die leren dat dure kado s leuker zijn dan het gebaar.
Je hebt boos geeisd dat dit moet stoppen. Het staat teveel tussen jullie in.
Als iemand dit als topic had geopend dan waren de reacties heel anders geweest. Maar nee dat wordt natuurlijk ontkend.

vrijdag 22 mei 2020 om 04:38
Ik begrijp je vriend wel . Ik zou het ook niet leuk vinden .
Het is gewoon een te duur kado van je ex , hoe je het ook draait of keert .
Maar om daar nu een week over te lopen mokken ??
Wat iedereen hier ook zegt , dat je kinderen het horloge hebben gekozen.
Nee , daar zijn ze nog te jong voor .
Je EX heeft het gekozen en gekocht .
Hij mag nog zo rijk zijn , hij is je EX .
anoniem_323253 wijzigde dit bericht op 22-05-2020 04:50
Reden: Toevoeging
Reden: Toevoeging
34.16% gewijzigd

vrijdag 22 mei 2020 om 07:32
Ik ben het hier ook wel mee eens. En met de reactie erboven. Draai de situatie eens om.Sterrenwacht007 schreef: ↑22-05-2020 04:38Ik begrijp je vriend wel . Ik zou het ook niet leuk vinden .
Ik zou me gepasseerd voelen. Ik zou niet dagen lang gepikeerd zijn, maar ik begrijp heel goed dat partner dit niet leuk heeft gevonden.
Ik doe niet aan Moederdag, maar is het niet logischer dat de kinderen iets doen met hulp van de nieuwe partner?
Wat heeft de ex ermee nodig? Die kan z’n waardering toch uiten op een andere manier, mocht hij dat nodig vinden?
vrijdag 22 mei 2020 om 07:41
Nieuwe partner heeft toch geen kinderen met haar? Feitelijk heeft hij niks met Moederdag van doen.Saray01 schreef: ↑22-05-2020 07:32Ik ben het hier ook wel mee eens. En met de reactie erboven. Draai de situatie eens om.
Ik zou me gepasseerd voelen. Ik zou niet dagen lang gepikeerd zijn, maar ik begrijp heel goed dat partner dit niet leuk heeft gevonden.
Ik doe niet aan Moederdag, maar is het niet logischer dat de kinderen iets doen met hulp van de nieuwe partner?
Wat heeft de ex ermee nodig? Die kan z’n waardering toch uiten op een andere manier, mocht hij dat nodig vinden?