Vriend is boos

18-05-2020 19:27 663 berichten
Ik wil even jullie mening.
Ik ben 5 jaar gescheiden en mijn ex en ik zijn gewoon goed bevriend, samen hebben wij 3 kinderen. Mijn ex heeft een nieuwe partner en ik ook een nieuwe partner.
Vorige week met moederdag was mijn vriend er en de kinderen uiteraard ook. Mijn kinderen hadden buiten mij om mijn met vriend geappt om samen een ontbijtje voor mij te regelen s morgens. Zij hebben dit met elkaar klaar gemaakt. Super lief. Ook kreeg ik een rode roos namens mijn vriend en de belofte voor een etentje zodra dat weer kan na de corona.
Mijn kinderen hadden een soort PowerPoint gemaakt met fotos van mij en zichzelf met een liedje op de achtergrond. Dat raakte mij enorm omdat ik dat heel persoonlijk vond.
Mijn kinderen deden de weken voor moederdag heel geheimzinnig omdat ze ook nog een cadeau (geregeld door hun vader) voor mij hadden die ik vast heel mooi zou vinden
Dat bleek dus een smartwatch te zijn van 300, euro. Ik was er echt enorm blij mee maar vind het ook een flink cadeau.
Echter zag ik meteen het gezicht van mijn vriend vertrekken en nu hebben we dus al een week ruzie. Hij vind het dus niet normaal dat ik zulke dure cadeaus voor moederdag krijg van mijn ex. Zo ziet hij dat. Ik zie het als een cadeau van mijn kinderen.
Ik weet dat mijn ex goed in de slappe was zit en zich dit kan veroorloven. Ik weet ook dat hij mij enorm waardeert als moeder van zijn kinderen. Mijn vriend is nu dus boos. Hij voelt zich in zijn mannelijkheid aangetast omdat hij mij zo'n cadeau niet kan geven. Hij heeft het zelf niet zo breedt. Hij vind dat ik het horloge terug moet geven en hij denkt dat er meer speelt tussen mij en mijn ex, wat totaal niet zo is. Ik heb tegen mijn vriend gezegd dat ik het enorm waardeer dat hij er met moederdag voor mij was en dat hij samen met mijn kinderen een ontbijtje geregeld had en een roos heeft gegeven. En dat dat mij heel veel waard is. Helaas helpt dit niet. Hij vind het ook een verkeerd beeld naar mijn kinderen om zulke cadeau's te geven.
Ik kan toch niet dat horloge terug geven dat wat ik van mijn kinderen voor moederdag gekregen heb. Dat is ook helemaal niet wat ik wil.
Ik moest dit verhaal even kwijt. Misschien kom ik tot nieuwe inzichten want ik ben een beetje vast gelopen.
Alle reacties Link kopieren
Ellerlilalinne schreef:
28-05-2020 20:35
TO ik zou je doorelkaar willen schudden.

Of jij liegt of je vriend liegt.

Jouw verhaal
Hij was aan het drammen
Zette je steeds weer voor het blok
Chanteerde je
Treiterde en kleineerde je via Whatsapp en telefoon
Dwong je tot actie richting je ex-man
Dreigde zelf actie te ondernemen richting je ex-man
Behandelde je alsof je een nobody was
Dit duurde een week of langer.
Ondanks dat je hem steeds liet weten erg blij te zijn met zijn (cheap ass) roos.

Zijn verhaal
Hij wilde vooral gehoord en begrepen worden.


Wat ik mij nog afvraag. Hoe komt een man zover dat hij niet meer dan 2 euro heeft voor een kado? Is het een twaalf ambachten, dertien ongelukken man? Nu mag jij op je knieeen voor een roos om hem zijn eigenwaarde terug te geven.
Dit wordt toch nooit een feestje.
Goede post, mee eens.
Am Yisrael Chai!
Ano-niem2020 schreef:
28-05-2020 16:46
Onzekere vrouw??
Vriend en ik hebben gepraat. Hij wilde vooral gehoord en begrepen worden. Ik begreep dat ook en had dat naar mijn idee echt laten merken. Hij gaf toe zich te veel te hebben laten gaan. Ik heb nog een keer goed uitgelegd dat ik ontzettend blij was dat hij en de kinderen er waren en hun gebaar enorm waardeerde.
Het is uitgesproken en ik geniet van mijn horloge.

En het feit dat hij jaloers en afgunstig is? En dat hij je chanteerde en manipuleerde? En dat hij jou tussen hem en je ex in zette? En dat hij een week lang onredelijk kan lopen doen? En het feit dat hij je niet vertrouwt?

Dat viel allemaal onder de noemer 'gehoord en begrepen willen worden'? En heb jij hem dan nu zo enorm gehoord en begrepen dat dit de wereld uit is?
Alle reacties Link kopieren
VakantieNL15 schreef:
28-05-2020 16:19
?
Ken jij TO?
Of vul je dit nu voor het gemak zelf in?
Zei het toch het is weer koek en ei.
Alle reacties Link kopieren
Ellerlilalinne schreef:
28-05-2020 20:35
TO ik zou je doorelkaar willen schudden.

Of jij liegt of je vriend liegt.

Jouw verhaal
Hij was aan het drammen
Zette je steeds weer voor het blok
Chanteerde je
Treiterde en kleineerde je via Whatsapp en telefoon
Dwong je tot actie richting je ex-man
Dreigde zelf actie te ondernemen richting je ex-man
Behandelde je alsof je een nobody was
Dit duurde een week of langer.
Ondanks dat je hem steeds liet weten erg blij te zijn met zijn (cheap ass) roos.

Zijn verhaal
Hij wilde vooral gehoord en begrepen worden.


Wat ik mij nog afvraag. Hoe komt een man zover dat hij niet meer dan 2 euro heeft voor een kado? Is het een twaalf ambachten, dertien ongelukken man? Nu mag jij op je knieeen voor een roos om hem zijn eigenwaarde terug te geven.
Dit wordt toch nooit een feestje.
Helemaal mee eens. Heb dit ook meegemaakt. Kwam ik hier klagen en ging weer terug, kwam weer klagen en ging weer terug. Totdat ik na bijna 4 jaar inzag wat een eikel mijn ex-partner was.

Maar iedereen moet het zelf ondervinden.
Alle reacties Link kopieren
Als je vriend aangeeft dat hij zich er onzeker door voelt dat jouw ex zo een duur moederdag cadeau voor jou koopt is dat op zich logisch en kun je daar over in gesprek gaan.
Ik weet niet of hij zich (on)terecht onzeker voelt, maar als jouw ex daadwerkelijk geen bijbedoelingen heeft bij dit cadeau zal je vriend jullie omgang met elkaar moeten respecteren.
Als je vriend compleet flipt om zoiets en zelfs agressief gedrag laat zien dan gaat zijn reactie echt veel te ver en zou jij boos moeten zijn op hem ipv andersom.
Alle reacties Link kopieren
Ano-niem2020 schreef:
28-05-2020 16:46
Onzekere vrouw??
Vriend en ik hebben gepraat. Hij wilde vooral gehoord en begrepen worden. Ik begreep dat ook en had dat naar mijn idee echt laten merken. Hij gaf toe zich te veel te hebben laten gaan. Ik heb nog een keer goed uitgelegd dat ik ontzettend blij was dat hij en de kinderen er waren en hun gebaar enorm waardeerde.
Het is uitgesproken en ik geniet van mijn horloge.
Ik hoop dat je wel hebt laten weten dat zijn gedrag echt niet kan? Heeft hij zijn excuses aangeboden voor zijn nare gedrag?
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
29-05-2020 18:54
Zei het toch het is weer koek en ei.
Ja... dat blijkt. Hopelijk van blijvende aard.
Geen prima, prima is geen goed.
Alle reacties Link kopieren
VakantieNL15 schreef:
29-05-2020 22:45
Ja... dat blijkt. Hopelijk van blijvende aard.
Hoop het niet.

TO komt over als een sympathieke, (te) lieve vrouw.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
-Shifty- schreef:
29-05-2020 17:14
En het feit dat hij jaloers en afgunstig is? En dat hij je chanteerde en manipuleerde? En dat hij jou tussen hem en je ex in zette? En dat hij een week lang onredelijk kan lopen doen? En het feit dat hij je niet vertrouwt?

Dat viel allemaal onder de noemer 'gehoord en begrepen willen worden'? En heb jij hem dan nu zo enorm gehoord en begrepen dat dit de wereld uit is?
TO?
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat we niet weten hoe het is afgelopen.
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat jij het topic na weken weer omhoog haalt met een zinloze post, en daardoor mij valse hoop hebt gegeven.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Aviendha schreef:
25-06-2020 17:51
Jammer dat jij het topic na weken weer omhoog haalt met een zinloze post, en daardoor mij valse hoop hebt gegeven.
:hihi:
He, verdorie. Ik voorzie een Schuimspekkie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven