Vriend is boos

18-05-2020 19:27 663 berichten
Ik wil even jullie mening.
Ik ben 5 jaar gescheiden en mijn ex en ik zijn gewoon goed bevriend, samen hebben wij 3 kinderen. Mijn ex heeft een nieuwe partner en ik ook een nieuwe partner.
Vorige week met moederdag was mijn vriend er en de kinderen uiteraard ook. Mijn kinderen hadden buiten mij om mijn met vriend geappt om samen een ontbijtje voor mij te regelen s morgens. Zij hebben dit met elkaar klaar gemaakt. Super lief. Ook kreeg ik een rode roos namens mijn vriend en de belofte voor een etentje zodra dat weer kan na de corona.
Mijn kinderen hadden een soort PowerPoint gemaakt met fotos van mij en zichzelf met een liedje op de achtergrond. Dat raakte mij enorm omdat ik dat heel persoonlijk vond.
Mijn kinderen deden de weken voor moederdag heel geheimzinnig omdat ze ook nog een cadeau (geregeld door hun vader) voor mij hadden die ik vast heel mooi zou vinden
Dat bleek dus een smartwatch te zijn van 300, euro. Ik was er echt enorm blij mee maar vind het ook een flink cadeau.
Echter zag ik meteen het gezicht van mijn vriend vertrekken en nu hebben we dus al een week ruzie. Hij vind het dus niet normaal dat ik zulke dure cadeaus voor moederdag krijg van mijn ex. Zo ziet hij dat. Ik zie het als een cadeau van mijn kinderen.
Ik weet dat mijn ex goed in de slappe was zit en zich dit kan veroorloven. Ik weet ook dat hij mij enorm waardeert als moeder van zijn kinderen. Mijn vriend is nu dus boos. Hij voelt zich in zijn mannelijkheid aangetast omdat hij mij zo'n cadeau niet kan geven. Hij heeft het zelf niet zo breedt. Hij vind dat ik het horloge terug moet geven en hij denkt dat er meer speelt tussen mij en mijn ex, wat totaal niet zo is. Ik heb tegen mijn vriend gezegd dat ik het enorm waardeer dat hij er met moederdag voor mij was en dat hij samen met mijn kinderen een ontbijtje geregeld had en een roos heeft gegeven. En dat dat mij heel veel waard is. Helaas helpt dit niet. Hij vind het ook een verkeerd beeld naar mijn kinderen om zulke cadeau's te geven.
Ik kan toch niet dat horloge terug geven dat wat ik van mijn kinderen voor moederdag gekregen heb. Dat is ook helemaal niet wat ik wil.
Ik moest dit verhaal even kwijt. Misschien kom ik tot nieuwe inzichten want ik ben een beetje vast gelopen.
Alle reacties Link kopieren
zimi schreef:
22-05-2020 12:45
Kijk maar uit. Volgens sommigen zit ex nu tussen jullie te stoken.
Nou, bedankt voor de waarschuwing ;-))
Alle reacties Link kopieren
YagaBaba schreef:
22-05-2020 15:40
Wie bepaalt nu eigenlijk wat "te duur " is?

Het gaat mij niet om de prijs, ik vind het gewoon raar, maar blijkbaar vind iedereen hier het normaal, het kan me eerlijk gezegd niet zo boeien.
:facepalm:
Zo.
Alle reacties Link kopieren
nee hoor, ik vind dat soort bedragen voor moeder- en vaderdagen belachelijk, maar dat mag iedereen voor zichzelf weten. Ik vind het geen reden om moeilijk te gaan doen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
22-05-2020 18:04
nee hoor, ik vind dat soort bedragen voor moeder- en vaderdagen belachelijk, maar dat mag iedereen voor zichzelf weten. Ik vind het geen reden om moeilijk te gaan doen
Ik vind eerlijk gezegd juist als je gescheiden bent moederdag en vaderdag bij uitstek de dagen waarop je als ex eens uitpakt als je op goede voet met je ex staat. Ik bedoel, als exen heb je over het algemeen niks meer te zoeken op elkaars verjaardag of met andere feestdagen, dus moederdag en vaderdag zijn ook eigenlijk de enige dagen in het jaar waarop je legitiem je waardering voor elkaar kan laten zien door middel van een cadeautje. Zo van "hee, ook al zijn we uit elkaar, ik ben blij dat jij de vader/moeder van onze kinderen bent".

Dus ik snap juist heel goed dat je juist op die dag een groter cadeau koopt, als je iemand bent die graag cadeautjes geeft. Op de verjaardag van je ex zou ik veel raarder vinden, bijvoorbeeld.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
22-05-2020 08:18
Terwijl een goeie band tussen twee exen waarbij kinderen in het spel zijn, juist heel belangrijk is, gaat de nieuwe vriend fijn alsnog aansturen op een vechtscheiding omdat z'n ego te groot is en z'n hersenen te klein.
Juist.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
22-05-2020 18:15
Ik vind eerlijk gezegd juist als je gescheiden bent moederdag en vaderdag bij uitstek de dagen waarop je als ex eens uitpakt als je op goede voet met je ex staat. Ik bedoel, als exen heb je over het algemeen niks meer te zoeken op elkaars verjaardag of met andere feestdagen, dus moederdag en vaderdag zijn ook eigenlijk de enige dagen in het jaar waarop je legitiem je waardering voor elkaar kan laten zien door middel van een cadeautje. Zo van "hee, ook al zijn we uit elkaar, ik ben blij dat jij de vader/moeder van onze kinderen bent".

Dus ik snap juist heel goed dat je juist op die dag een groter cadeau koopt, als je iemand bent die graag cadeautjes geeft. Op de verjaardag van je ex zou ik veel raarder vinden, bijvoorbeeld.
heb je op zich een punt
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
22-05-2020 15:46
Als ze vreemd zouden gaan met elkaar, zou dat het probleem zijn en niet het horloge.
Precies. En ze gaan niet vreemd noch hebben gevoelens voor elkaar, dus zou niet weten waarom je dan jaloers zou moeten zijn. Als een gewone, rijke vriendin TO een kado geeft van 300 euro dan wordt ie toch ook niet boos?

TO heb je inmiddels al gepraat met ex?
appelientjex wijzigde dit bericht op 22-05-2020 18:54
12.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
*Hestia* schreef:
22-05-2020 17:55
Het gaat mij niet om de prijs, ik vind het gewoon raar, maar blijkbaar vind iedereen hier het normaal, het kan me eerlijk gezegd niet zo boeien.
:facepalm:
Het gaat je wél om de prijs. Een kado van 5 euro had niemand wat van gezegd.
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
22-05-2020 18:53
Het gaat je wél om de prijs. Een kado van 5 euro had niemand wat van gezegd.

Je hebt hartstikke gelijk natuurlijk.
Zo.
appelientjex schreef:
22-05-2020 18:52
Precies. En ze gaan niet vreemd noch hebben gevoelens voor elkaar, dus zou niet weten waarom je dan jaloers zou moeten zijn. Als een gewone, rijke vriendin TO een kado geeft van 300 euro dan wordt ie toch ook niet boos?

TO heb je inmiddels al gepraat met ex?
Ik denk eigenlijk van wel. Dat zij van een meevaller op vakantie ging viel ook niet goed.
Alle reacties Link kopieren
Hey TO..
hoe gaat het nu?
Geen prima, prima is geen goed.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
22-05-2020 18:15
Ik vind eerlijk gezegd juist als je gescheiden bent moederdag en vaderdag bij uitstek de dagen waarop je als ex eens uitpakt als je op goede voet met je ex staat. Ik bedoel, als exen heb je over het algemeen niks meer te zoeken op elkaars verjaardag of met andere feestdagen, dus moederdag en vaderdag zijn ook eigenlijk de enige dagen in het jaar waarop je legitiem je waardering voor elkaar kan laten zien door middel van een cadeautje. Zo van "hee, ook al zijn we uit elkaar, ik ben blij dat jij de vader/moeder van onze kinderen bent".

Dus ik snap juist heel goed dat je juist op die dag een groter cadeau koopt, als je iemand bent die graag cadeautjes geeft. Op de verjaardag van je ex zou ik veel raarder vinden, bijvoorbeeld.
Dit. Toen de kinderen kleiner waren pakten wij ook altijd leuk uit met Moederdag en Vaderdag, ook al waren we al jaren uit elkaar. Precies om deze redenen. Wij zijn beiden niet Heel rijk, maar was dat wel zo geweest dan had een kado zich aangepast aan onze leefstijl en uitgavenpatroon denk ik. Niet aan de verdraagzaamheid van nieuwe partners.
Het vader-moeder gebeuren, dat was iets tussen ons. Nog, trouwens. En dat de nieuwe partners daar s morgens een ontbijtfeestje van maakten met de kinderen was alleen maar hartstikke lief en leuk en verhoging van de feestvreugde.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat TO het doen met vaderdag?
Alle reacties Link kopieren
Vraag me af of de vriend nog steeds boos is...

TO, een update??
Geen prima, prima is geen goed.
Alle reacties Link kopieren
Alles is weer koek en ei. Ze heeft gewoon gedaan wat vriendlief van haar verlangde. Doen veel onzekere vrouwen.
Alle reacties Link kopieren
?
Ken jij TO?
Of vul je dit nu voor het gemak zelf in?
Geen prima, prima is geen goed.
Onzekere vrouw??
Vriend en ik hebben gepraat. Hij wilde vooral gehoord en begrepen worden. Ik begreep dat ook en had dat naar mijn idee echt laten merken. Hij gaf toe zich te veel te hebben laten gaan. Ik heb nog een keer goed uitgelegd dat ik ontzettend blij was dat hij en de kinderen er waren en hun gebaar enorm waardeerde.
Het is uitgesproken en ik geniet van mijn horloge.
Alle reacties Link kopieren
Ano-niem2020 schreef:
28-05-2020 16:46
Onzekere vrouw??
Vriend en ik hebben gepraat. Hij wilde vooral gehoord en begrepen worden. Ik begreep dat ook en had dat naar mijn idee echt laten merken. Hij gaf toe zich te veel te hebben laten gaan. Ik heb nog een keer goed uitgelegd dat ik ontzettend blij was dat hij en de kinderen er waren en hun gebaar enorm waardeerde.
Het is uitgesproken en ik geniet van mijn horloge.
Zoals het dus hoort in een goede relatie.

Fijn dat jullie erover hebben kunnen spreken.
Ano-niem2020 schreef:
28-05-2020 16:46
Onzekere vrouw??
Vriend en ik hebben gepraat. Hij wilde vooral gehoord en begrepen worden. Ik begreep dat ook en had dat naar mijn idee echt laten merken. Hij gaf toe zich te veel te hebben laten gaan. Ik heb nog een keer goed uitgelegd dat ik ontzettend blij was dat hij en de kinderen er waren en hun gebaar enorm waardeerde.
Het is uitgesproken en ik geniet van mijn horloge.
Jammer dat hij daar zo lang voor nodig had omdat in te zien. Maar goed, beter laat dan nooit ;)
Alle reacties Link kopieren
Hij is gelukkig tot inzicht gekomen.
Ano-niem2020 schreef:
28-05-2020 16:46
Onzekere vrouw??
Vriend en ik hebben gepraat. Hij wilde vooral gehoord en begrepen worden. Ik begreep dat ook en had dat naar mijn idee echt laten merken. Hij gaf toe zich te veel te hebben laten gaan. Ik heb nog een keer goed uitgelegd dat ik ontzettend blij was dat hij en de kinderen er waren en hun gebaar enorm waardeerde.
Het is uitgesproken en ik geniet van mijn horloge.
Goed zo! Fijn om te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Ano-niem2020 schreef:
28-05-2020 16:46
Onzekere vrouw??
Vriend en ik hebben gepraat. Hij wilde vooral gehoord en begrepen worden. Ik begreep dat ook en had dat naar mijn idee echt laten merken. Hij gaf toe zich te veel te hebben laten gaan. Ik heb nog een keer goed uitgelegd dat ik ontzettend blij was dat hij en de kinderen er waren en hun gebaar enorm waardeerde.
Het is uitgesproken en ik geniet van mijn horloge.
Gelukkig maar. Jammer dat hij zo heftig reageerde en het zo lang moest duren voordat hij tot dit inzicht kwam.
Jij hebt de stap genomen tot een gesprek?

Hoop dat je je er bewust van blijft dat er geen patroon ontwikkeld; hij die over de zeik is, jou dwingt en jou negeert, jij die na dagen dan de eerste stappen zet en moet praten totdat hij spijt heeft en tot dit inzicht komt.

Dat is nl een zeer ongezond patroon. Hoop dat je je daar bewust van bent.
Alle reacties Link kopieren
Ano-niem2020 schreef:
28-05-2020 16:46
Onzekere vrouw??
Vriend en ik hebben gepraat. Hij wilde vooral gehoord en begrepen worden. Ik begreep dat ook en had dat naar mijn idee echt laten merken. Hij gaf toe zich te veel te hebben laten gaan. Ik heb nog een keer goed uitgelegd dat ik ontzettend blij was dat hij en de kinderen er waren en hun gebaar enorm waardeerde.
Het is uitgesproken en ik geniet van mijn horloge.

Fijn!
Alle reacties Link kopieren
Ano-niem2020 schreef:
28-05-2020 16:46
Onzekere vrouw??
Vriend en ik hebben gepraat. Hij wilde vooral gehoord en begrepen worden. Ik begreep dat ook en had dat naar mijn idee echt laten merken. Hij gaf toe zich te veel te hebben laten gaan. Ik heb nog een keer goed uitgelegd dat ik ontzettend blij was dat hij en de kinderen er waren en hun gebaar enorm waardeerde.
Het is uitgesproken en ik geniet van mijn horloge.

TO ik zou je doorelkaar willen schudden.

Of jij liegt of je vriend liegt.

Jouw verhaal
Hij was aan het drammen
Zette je steeds weer voor het blok
Chanteerde je
Treiterde en kleineerde je via Whatsapp en telefoon
Dwong je tot actie richting je ex-man
Dreigde zelf actie te ondernemen richting je ex-man
Behandelde je alsof je een nobody was
Dit duurde een week of langer.
Ondanks dat je hem steeds liet weten erg blij te zijn met zijn (cheap ass) roos.

Zijn verhaal
Hij wilde vooral gehoord en begrepen worden.


Wat ik mij nog afvraag. Hoe komt een man zover dat hij niet meer dan 2 euro heeft voor een kado? Is het een twaalf ambachten, dertien ongelukken man? Nu mag jij op je knieeen voor een roos om hem zijn eigenwaarde terug te geven.
Dit wordt toch nooit een feestje.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
Ano-niem2020 schreef:
28-05-2020 16:46
Onzekere vrouw??
Vriend en ik hebben gepraat. Hij wilde vooral gehoord en begrepen worden. Ik begreep dat ook en had dat naar mijn idee echt laten merken. Hij gaf toe zich te veel te hebben laten gaan. Ik heb nog een keer goed uitgelegd dat ik ontzettend blij was dat hij en de kinderen er waren en hun gebaar enorm waardeerde.
Het is uitgesproken en ik geniet van mijn horloge.
Fijn om te lezen. Maar blijf een beetje alert hè?
Liefs, Vakantie
Geen prima, prima is geen goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven