Zorgen om dochter

18-05-2020 08:33 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn jongste dochter van 5 is bij ons een beetje een zorgen kindje, ze is heel aanwezig lekker druk zoals een kindje is maar heeft wel wat rare dingetjes, ik kan haar zeker om de week van school ziek halen haar haren dunnen uit met hier en daar wat kale plekjes ze geeft vaak over zomaar uit het niets en heeft bijna altijd 5 van de 7 dagen koorts maar dat dan wel alleen savonds overdag is het altijd weg.
Mijn schoonmoeder heeft vroeger leukemie gehad dus wij hadden een beetje angst en hebben bloed laten prikken maar daar kwam niks uit alleen dat ze ooit pfeiffer heeft gehad alleen hebben we dat nooit gemerkt en nu zegt onze huisarts dat ze verder gezond is en deze klachten geen reden zijn tot paniek,
Toch moet ik zeggen dat ik en mijn partner ons wel een beetje zorgen maken..alleen durf ik niet goed naar de dokter te blijven bellen want ze zien me weer aankomen ..
Ik vraag niet om medisch advies maar meer wat wijsheid is in deze situatie .. moet ik blijven bellen of echt maar aankijken
DJDK2013 schreef:
18-05-2020 09:23
Het klopt dat ik inderdaad nier lekker in men vel zit maar dat staat hier buiten
Mijn man maakt zich meer zorgen als ik zelfs.. en mijn angst voor overgeven komt juist door haar overgeven heek verhaal zit daar achter wat nu niet belangrijk is..
Ik heb de koorts met de dokter bespromen maar omdat ze levendig is en al vinden ze het niet zorgelijk
Ik durf echt te stellen dat dat hier zeker niet buiten staan. Ik zou het laten uitzoeken maar ik zou vooral zelf (weer) aan de slag gaan. Je krijgt angstige kinderen zo.
JenBarber schreef:
18-05-2020 09:28
Ik lees het nu. Ik denk dat als mama zo'n groot effect heeft op kind, dat hulp daarbij ook zeker niet overbodig is.

TO twee keer per dag temperaturen is wel erg veel, en lijkt mij erg belastend voor zo'n kind. En mijn ervaring is dat aan het nekje voelen ook al veel info geeft. Ik temperatuur alleen als ik echt twijfel, maar ik neem aan dat je na weken lang 38 graden ondertussen wel weet hoe 38 voelt ongeveer.
Eens hoor, maar wij hebben enkele weken een dagboek bij moeten houden van de temperatuur van mijn zoon. Tweemaal daags temperatuur opnemen dus. Dat stelt met een oorthermometer echt niets voor. Is in twee seconden gebeurd, dus absoluut niet belastend.
Verder denk ik in deze kwestie dat je terug zou moeten naar de huisarts, maar als je daar toch bent, goed overwegen of voor jou zelf hulp ook wellicht nodig is als ik dit zo allemaal hoor.
DJDK2013 schreef:
18-05-2020 09:23
Het klopt dat ik inderdaad nier lekker in men vel zit maar dat staat hier buiten
Mijn man maakt zich meer zorgen als ik zelfs.. en mijn angst voor overgeven komt juist door haar overgeven heek verhaal zit daar achter wat nu niet belangrijk is..
Ik heb de koorts met de dokter bespromen maar omdat ze levendig is en al vinden ze het niet zorgelijk
besef je, dat zolang jij besloten hebt, dat het jouw problemen hier buiten staan, je nooit tot een oplossing zult komen??
Ik heb hulp voor mezelf, dus die hoef ik niet te zoeken ik loop onder behandeling
Waarom ik 2 keer tempratuur is om te kijken of het blijft schelen en natuurlijk als ik savonds tempratuur rond 7 uur en dat doe ik niet nadat ze heeft gedouched en ze heeft koorts wil ik sochtends weten of dat nog steeds zo is
Ik snap dat mijn kinderen dat mee krijgen als ik niet lekker in mijn vel zit maar dat verbeterd al en het is nog
lilalinda schreef:
18-05-2020 09:49
besef je, dat zolang jij besloten hebt, dat het jouw problemen hier buiten staan, je nooit tot een oplossing zult komen??
Nou, dit.

Ik krijg een beetje buikpijn bij dit topic. Of er is daadwerkelijk iets bijzonders met je kind aan de hand, dan moet je zeker naar een kinderarts ofwel, terug naar de huisarts. Of je kind ontwikkelt vergelijkbare psychische problematiek als jij en dan moet je als een speer naar de huisarts/een andere medisch deskundige om jezelf beter te maken, want wat je kind nu meekrijgt aan patronen en denkbeelden kan ze als ze volwassen is, niet meer zo makkelijk kwijtraken.
DJDK2013 schreef:
18-05-2020 12:19
Ik heb hulp voor mezelf, dus die hoef ik niet te zoeken ik loop onder behandeling
Waarom ik 2 keer tempratuur is om te kijken of het blijft schelen en natuurlijk als ik savonds tempratuur rond 7 uur en dat doe ik niet nadat ze heeft gedouched en ze heeft koorts wil ik sochtends weten of dat nog steeds zo is
Ik snap dat mijn kinderen dat mee krijgen als ik niet lekker in mijn vel zit maar dat verbeterd al en het is nog
STOP met temperaturen! per direct
Star3 schreef:
18-05-2020 09:30
Je kind krijgt echt wel wat mee van jouw zware depressie.
Je merkt het zelf niet maar het is zeker zo.
Niet meer tempen. Kijk naar 't gedrag van je dochter. Wat doe je met de wetenschap dat ze koorts heeft?

Daarnaast, die kale plekjes zijn dus achterhaalt. Dat is geen probleem meer dus een symptoom minder.

Met betrekking spugen zou ik een eetdagboekje bij houden en noteren wat ze eet en wanneer ze braakt.
Mocht je een verband zien, kun je met dat dagboekje naar de huisarts met een concreter verhaal.

Maar besef dat kinderen de spanning voelen die in huis hangt. Hoe best je ook doet om het te verbloemen. Ze voelen het. Voel je niet schuldig maar besef wel dat jouw depressie invloed kan hebben op jouw dochter. Bespreek dat met je therapeute en kijk wat er op dat vlak mogelijk en nodig is.
De kale plekjes van 3 jaar geleden zijn achterhaald,
Die van nu kunnen niet door hetzelfde komen want het is totaal anders
Ik snap inderdaad dat ze mijn spanning voelt ik weet hoe gevoelig kinderen daarvoor zijn.
Zodra ik dit met mijn behandelaar bespreek vind die dat ik de dokter moet bellen Misschien
Maar ik vind dat lastig omdat ik al zovaak gebeld heb
je kan wel even zoeken op alopecia (kale plekken) en Haaruitval kan ook komen van stress
DJDK2013 schreef:
18-05-2020 13:57
De kale plekjes van 3 jaar geleden zijn achterhaald,
Die van nu kunnen niet door hetzelfde komen want het is totaal anders
Ik snap inderdaad dat ze mijn spanning voelt ik weet hoe gevoelig kinderen daarvoor zijn.
Zodra ik dit met mijn behandelaar bespreek vind die dat ik de dokter moet bellen Misschien
Maar ik vind dat lastig omdat ik al zovaak gebeld heb

Heb je met de HA ook besproken dat je je zorgen maakt over de invloed van jouw gedrag en gemoedstoestand op je dochter?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven