Zorgen om dochter

18-05-2020 08:33 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn jongste dochter van 5 is bij ons een beetje een zorgen kindje, ze is heel aanwezig lekker druk zoals een kindje is maar heeft wel wat rare dingetjes, ik kan haar zeker om de week van school ziek halen haar haren dunnen uit met hier en daar wat kale plekjes ze geeft vaak over zomaar uit het niets en heeft bijna altijd 5 van de 7 dagen koorts maar dat dan wel alleen savonds overdag is het altijd weg.
Mijn schoonmoeder heeft vroeger leukemie gehad dus wij hadden een beetje angst en hebben bloed laten prikken maar daar kwam niks uit alleen dat ze ooit pfeiffer heeft gehad alleen hebben we dat nooit gemerkt en nu zegt onze huisarts dat ze verder gezond is en deze klachten geen reden zijn tot paniek,
Toch moet ik zeggen dat ik en mijn partner ons wel een beetje zorgen maken..alleen durf ik niet goed naar de dokter te blijven bellen want ze zien me weer aankomen ..
Ik vraag niet om medisch advies maar meer wat wijsheid is in deze situatie .. moet ik blijven bellen of echt maar aankijken
Ik zou kijken of je ook naar een andere dokter kunt.
De klachten klinken niet normaal voor een langere termijn! (Paar dagen "normaal" ziek zijn daargelaten).
Bij zorgen, blijf toch hulp zoeken!
Ik zou een dagboekje bijhouden van wat opvalt en dat meenemen naar de huisarts. Gewoon nog een keer gaan, benadrukken dat jullie je zorgen maken en vragen om een verwijzing naar de kinderarts.
Die kale plek had ze drie jaar geleden ook al. Volgens mij is het geen zorgenkindje, maar ben jij een zorgenmoeder. Wijsheid is vertrouwen op wat de artsen zeggen.
anoniem_397748 wijzigde dit bericht op 18-05-2020 08:48
17.27% gewijzigd
Geeft ze echt over of ben je er bang voor? (gezien je eerdere topic over overgeefangst)
Wat moeten we verstaan onder 'koorts' in dit geval? En hoe vaak temperatuur je je dochter?
Wat bedoel je met koorts? 's Avonds boven de 38 graden of 's avonds 37,4?
Nee ze geeft echt over, vaak op school of opvang maar ook geregeld thuis
Die kale plek van toen die hebben we achterhaald waardoor dat kwam en is al even geleden dit gaat om kale plekken.. en haar uitdunnen haar haar heeft zelf een pony gecreëerd.. en haar staart is niet meer zo vol en kleiner etc
Wat betreft de koorts dit is al weken ik hou het natuurlijk nu extra goed in de gaten ivm corona en tempratuur haar elke ochtend en avond
Manta schreef:
18-05-2020 08:50
Wat bedoel je met koorts? 's Avonds boven de 38 graden of 's avonds 37,4?
Nee zit altijd rond de 38.3 38.6
Moederinstinct is meestal juist. Hoe dan ook, er is iets mis: kind is echt ziek of moeder is overbezorgd/psychisch niet in orde. De huisarts zou daar iets mee moeten doen. Zou dus zeker aandringen op verder onderzoek en/of andere huisarts zoeken.
nootboek wijzigde dit bericht op 18-05-2020 08:58
6.26% gewijzigd
Ik vind dit niet normaal. Ik zou een doorverwijzing vragen naar een kinderarts.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
laat je verwijzen naar een goede kinderarts.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
de enige die iets voor je kan doen, is de huisarts. Eventueel een andere huisarts

Hoe staat je man hierin? Jij bent zelf een heel zorgelijk mens, en hij??
Ervaart je dochter veel stress? Wel eens aan school/opvang gevraagd wat zij denken dat er achter zit? Ik zou toch ook opnieuw naar een arts gaan en eventueel een doorverwijzing vragen.
Ik zou een doorverwijzing voor de kinderarts vragen, zelfs al zou het psychisch zijn dan is dat niet normaal voor een 5 jarige en wil je daar hulp bij. Maar eerst maar even de kinderarts er naar laten kijken.
Wat interessant dat al je topics zowat gaan over je overgeefangst en opeens geeft je dochter zo vaak over?

Is er een verband met jouw zware depressie en angstklachten en de zorgen om je dochter?

En je temperatuurt een kind toch normaal niet elke dag 2x? Als ze echt al heel lang elke dag 38.6 heeft gaat de huisarts heus wat doen, dus ik geloof het niet zo eigenlijk. Klinkt meer alsof jij stevig met jezelf in de knoop zit
Laat je doorverwijzen naar een kinderarts. Zo lang koorts, dat wil je echt wel na laten kijken.
Mijn kind had bijna altijd koorts en keelontsteking, maar we werden steeds naar huis gestuurd. Ik zag mijn kind dunner worden, blauwe kringen, altijd prikkelbaar.
Uiteindelijk bleek ook Pfeiffer te hebben gehad en behoorlijke bloedarmoede doordat kind altijd aan het vechten was tegen de koorts. Veel witte bloedlichaampjes en weinig rode. Daardoor werd het een cirkeltje.
Pas na het verwijderen van amandelen ging het goed, nooit meer ziek geweest!
Heb er vijf jaar om moeten “zeuren.”
Sterkte.
JenBarber schreef:
18-05-2020 09:13
Ik zou een doorverwijzing voor de kinderarts vragen, zelfs al zou het psychisch zijn dan is dat niet normaal voor een 5 jarige en wil je daar hulp bij. Maar eerst maar even de kinderarts er naar laten kijken.
nou... Mama is zelf een stresskip
niet ondenkbaar dat daar de stress van dochter vandaan komt

ik vermoed, dat als het mama beter gaat, het met dochter ook beter gaat
Th∅rdis schreef:
18-05-2020 09:15
Wat interessant dat al je topics zowat gaan over je overgeefangst en opeens geeft je dochter zo vaak over?

Is er een verband met jouw zware depressie en angstklachten en de zorgen om je dochter?

En je temperatuurt een kind toch normaal niet elke dag 2x? Als ze echt al heel lang elke dag 38.6 heeft gaat de huisarts heus wat doen, dus ik geloof het niet zo eigenlijk. Klinkt meer alsof jij stevig met jezelf in de knoop zit

En partner gaat ook mee in de angst zo te lezen.
Het klopt dat ik inderdaad nier lekker in men vel zit maar dat staat hier buiten
Mijn man maakt zich meer zorgen als ik zelfs.. en mijn angst voor overgeven komt juist door haar overgeven heek verhaal zit daar achter wat nu niet belangrijk is..
Ik heb de koorts met de dokter bespromen maar omdat ze levendig is en al vinden ze het niet zorgelijk
lilalinda schreef:

Ik lees het nu. Ik denk dat als mama zo'n groot effect heeft op kind, dat hulp daarbij ook zeker niet overbodig is.

TO twee keer per dag temperaturen is wel erg veel, en lijkt mij erg belastend voor zo'n kind. En mijn ervaring is dat aan het nekje voelen ook al veel info geeft. Ik temperatuur alleen als ik echt twijfel, maar ik neem aan dat je na weken lang 38 graden ondertussen wel weet hoe 38 voelt ongeveer.
De houding en het gedrag van het kind zeggen veel meer dan de temperatuur van het kind op een thermometer. Ik begrijp dus niet zo goed waar dat vele temperaturen vandaan komt, behalve als dat vanuit de angst van TO is ingegeven.
DJDK2013 schreef:
18-05-2020 09:23
Het klopt dat ik inderdaad nier lekker in men vel zit maar dat staat hier buiten
Mijn man maakt zich meer zorgen als ik zelfs.. en mijn angst voor overgeven komt juist door haar overgeven heek verhaal zit daar achter wat nu niet belangrijk is..
Ik heb de koorts met de dokter bespromen maar omdat ze levendig is en al vinden ze het niet zorgelijk
Je kind krijgt echt wel wat mee van jouw zware depressie.
Wanneer temperatuur je Haar savonds dan? Na het douchen bijvoorbeeld? Dat zou die temperatuur kunnen verklaren.
lilalinda schreef:

Dit ook. Ik werk voor een patiëntenorganisatie en zie eigenlijk altijd dat als ouders angsten hebben, kinderen ze ook hebben. En als de ouders relaxt zijn, kinderen dat ook zijn.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven