Man scheld
vrijdag 22 mei 2020 om 07:25
Hallo allemaal
Ik wil graag even van me afschrijven..
Mijn man en ik zijn al een aantal jaar samen, ik heb een zoontje van 10 uit een eerdere relatie.
Wij hebben nu een dochtertje van bijna 1.
Sinds de komst van ons dochtertje is mijn man gaan veranderen.. hij zegt ook dat hij het best wennen vind en zwaar vind etc, ik zorg zelf fulltime voor me kinderen bewust voor gekozen zodra ons dochtertje naar school gaat ga ik ook weer werken.
Mijn man heeft ineens een heel kort lontje, voelt zich snel aangevallen en scheld me uit, en maakt me belachelijk, opmerkingen zoals als ik zeg pff ben moe dan zegt hij waarvan je doet de hele dag niks (als ik er wat van zeg is het een grapje)
Nu is het zo dat ik niet goed in me vel zit kwa depressie klachten.. ik werk kei hard aan mezelf om me weer sterk en goed te voelen.
Als ik maar iets zeg, mijn mening geef bijv.. op dat wat ik net schreef zeg ik klopt ik doe de hele dag niks daarom is het huis netjes, was gedaan boodschappen 2 kinderen die er netjes bij lopen etc dan krijg ik doe niet zo blij en bijdehand kneus.
Als ik niet reageer zoals hij wilt bijv als ik geïrriteerd raak van zijn opmerkingen zeg ik dat en ben ik een kkwijf kkmegool moet ik oprotten oja en als ik een ander heb moet ik het nu zeggen. Ga ik sporten is het met wie heb je afgesproken, achteraf moet dit ook weer ouwehoeren zijn..uhu..
Vorige keer heb ik gezegt met een verheffende stem ik laat mij niet meer uitschelden doe je dat wel is daar de deur,dan krijg ik je lokt het zelf uit op de manier hoe je dingen zegt en praat maar ik hou wel van je, en later is het ik doe me best niet meer te schelden maae dat zit gewoon in me..doe ik niet om je pijn te doen. Uhm ja die woorden doen pijn en dit kan zo niet meer.
En ik weet dat ik dit niet moet pikken en ga ik ook niet meer doen..
Maar ik weet gewoon niet hoe en wat ik nu moet doen.. hem met iemand laten praten? Uitmaken? En dan hoe verder?
Hopelijk heeft iemand tips en adviezen o ervaringen.
Bedankt
Ik wil graag even van me afschrijven..
Mijn man en ik zijn al een aantal jaar samen, ik heb een zoontje van 10 uit een eerdere relatie.
Wij hebben nu een dochtertje van bijna 1.
Sinds de komst van ons dochtertje is mijn man gaan veranderen.. hij zegt ook dat hij het best wennen vind en zwaar vind etc, ik zorg zelf fulltime voor me kinderen bewust voor gekozen zodra ons dochtertje naar school gaat ga ik ook weer werken.
Mijn man heeft ineens een heel kort lontje, voelt zich snel aangevallen en scheld me uit, en maakt me belachelijk, opmerkingen zoals als ik zeg pff ben moe dan zegt hij waarvan je doet de hele dag niks (als ik er wat van zeg is het een grapje)
Nu is het zo dat ik niet goed in me vel zit kwa depressie klachten.. ik werk kei hard aan mezelf om me weer sterk en goed te voelen.
Als ik maar iets zeg, mijn mening geef bijv.. op dat wat ik net schreef zeg ik klopt ik doe de hele dag niks daarom is het huis netjes, was gedaan boodschappen 2 kinderen die er netjes bij lopen etc dan krijg ik doe niet zo blij en bijdehand kneus.
Als ik niet reageer zoals hij wilt bijv als ik geïrriteerd raak van zijn opmerkingen zeg ik dat en ben ik een kkwijf kkmegool moet ik oprotten oja en als ik een ander heb moet ik het nu zeggen. Ga ik sporten is het met wie heb je afgesproken, achteraf moet dit ook weer ouwehoeren zijn..uhu..
Vorige keer heb ik gezegt met een verheffende stem ik laat mij niet meer uitschelden doe je dat wel is daar de deur,dan krijg ik je lokt het zelf uit op de manier hoe je dingen zegt en praat maar ik hou wel van je, en later is het ik doe me best niet meer te schelden maae dat zit gewoon in me..doe ik niet om je pijn te doen. Uhm ja die woorden doen pijn en dit kan zo niet meer.
En ik weet dat ik dit niet moet pikken en ga ik ook niet meer doen..
Maar ik weet gewoon niet hoe en wat ik nu moet doen.. hem met iemand laten praten? Uitmaken? En dan hoe verder?
Hopelijk heeft iemand tips en adviezen o ervaringen.
Bedankt
vrijdag 22 mei 2020 om 08:03
Lovely12321 schreef: ↑22-05-2020 07:25Vorige keer heb ik gezegt met een verheffende stem ik laat mij niet meer uitschelden doe je dat wel is daar de deur
De volgende keer dat hij scheldt pak je dus je tas en ben je weg. Anders was dit alleen maar een loos dreigement en weet hij dat hij niets van wat je zegt serieus hoeft te nemen.
vrijdag 22 mei 2020 om 08:04
vrijdag 22 mei 2020 om 08:07
Lovely12321 schreef: ↑22-05-2020 08:04Het is ook de angst van hoe moet ik het aanpakken ga ik het redden kan ik nog alles betalen dan etc
Blijkbaar redde je het 6 of 3 of weet ik hoeveel jaar geleden ook zonder zo'n droeftoeter, toen kon je ook/wel voor jezelf zorgen.
vrijdag 22 mei 2020 om 08:12
Het is een vrij simpele keuze volgens mij:Lovely12321 schreef: ↑22-05-2020 08:04Het is ook de angst van hoe moet ik het aanpakken ga ik het redden kan ik nog alles betalen dan etc en idd ik ga er over in gesprek
Je mikt hem het huis uit. Zoekt een baan. Leert op eigen benen te staan en legt je focus voorlopig op jezelf en je kinderen en gaat pas nadenken over een relatie als je zelfstandig bent (vooral emotioneel).
Of, je blijft en laat je als vuil behandelen, want je man is een lul en nee, hij zal niet veranderen.
vrijdag 22 mei 2020 om 08:21
Lovely12321 schreef: ↑22-05-2020 08:04Het is ook de angst van hoe moet ik het aanpakken ga ik het redden kan ik nog alles betalen dan etc en idd ik ga er over in gesprek
Dus. Je bent banger voor geld dan voor je vriend zijn gescheld. Fijn voor jou, niet voor je kind
Ik snap dat het onoverzichtelijk lijkt en alsof er niet uit te komen is. Maar dat is er wel. Ga desnoods langs de huisarts voor een paar gesprekken met zijn POh, om je te helpen te doen wat juist is.
En zoek die baan. Opvang is prima te vertrouwen en in het belang van je kind, werk is in jouw belang en de eerste stap uit die ingewikkelde kluwen waar je nu in zit.
vrijdag 22 mei 2020 om 08:22
Als je maar 600 verdient, krijg je echt wel meer toeslagen. Je krijgt ook een groot deel van de opvang terug. En hoe deed je dat hiervoor? Verdiende je toen ook 600?Lovely12321 schreef: ↑22-05-2020 08:19Had net even gekeken bij toeslagen, ik krijg dan ongv 350, als ik werk zou ik bijna 600 verdienen dat ga ik nooit redden en dan opvang van 2 kinderen nog betalen, de huur etc
vrijdag 22 mei 2020 om 08:23
Waarom zou je maar €600 verdienen?Lovely12321 schreef: ↑22-05-2020 08:19Had net even gekeken bij toeslagen, ik krijg dan ongv 350, als ik werk zou ik bijna 600 verdienen dat ga ik nooit redden en dan opvang van 2 kinderen nog betalen, de huur etc
vrijdag 22 mei 2020 om 08:26
Maatschappelijk werk kan je hierbij prima helpen. Niet in je eentje blijven stressen, dat schiet niet op en je maakt het alleen maar groter en moeilijker.Lovely12321 schreef: ↑22-05-2020 08:24Omdat ik bij die baan niet meer kan verdienen, ik mag daar altijd terug komen
Je hebt in ieder geval een huis, dat is al heel veel. Met toeslagen, aanvullingen en kinderalimentatie kom je echt wel op een bedrag waar je van kunt leven. Mij lijkt het veel geld waard, niet met deze nare man zijn.
lolapaloeza wijzigde dit bericht op 22-05-2020 08:28
25.93% gewijzigd
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
vrijdag 22 mei 2020 om 08:26
Dan misschien maar een andere baan zoeken? 600 klinkt niet als heel veel dagen, misschien ergens een baan van 3,5/4 dagen zoeken?Lovely12321 schreef: ↑22-05-2020 08:24Omdat ik bij die baan niet meer kan verdienen, ik mag daar altijd terug komen
babygroot wijzigde dit bericht op 22-05-2020 08:27
0.70% gewijzigd
vrijdag 22 mei 2020 om 08:29
Ja ik ga me er even in verdiepen. En zeker hulp zoeken.
Wat me buiten dit dan ook beangstigd is dat ons dochtertje dan ook straks naar hem moet . En ik weet dat ik het daar heel moeilijk mee ga krijgen want ze ligt me heel gevoelig door de miskraam hiervoor lastig uit te leggen maar elk kind is een wonder maar bij haar ligt het iets gevoeliger ik ga dat heel moeilijk vinden
Wat me buiten dit dan ook beangstigd is dat ons dochtertje dan ook straks naar hem moet . En ik weet dat ik het daar heel moeilijk mee ga krijgen want ze ligt me heel gevoelig door de miskraam hiervoor lastig uit te leggen maar elk kind is een wonder maar bij haar ligt het iets gevoeliger ik ga dat heel moeilijk vinden
vrijdag 22 mei 2020 om 08:29
Lovely12321 schreef: ↑22-05-2020 08:24Omdat ik bij die baan niet meer kan verdienen, ik mag daar altijd terug komen
Fijn dat je altijd mag terugkomen... maar als 600 Euro daar je plafond is, zou ik toch maar wat anders gaan zoeken.
vrijdag 22 mei 2020 om 08:43
Lovely12321 schreef: ↑22-05-2020 08:29Wat me buiten dit dan ook beangstigd is dat ons dochtertje dan ook straks naar hem moet . En ik weet dat ik het daar heel moeilijk mee ga krijgen want ze ligt me heel gevoelig door de miskraam hiervoor lastig uit te leggen maar elk kind is een wonder maar bij haar ligt het iets gevoeliger ik ga dat heel moeilijk vinden
Tja, er zullen wel meer dingen moeilijk worden. Maar wat wil je nu? Bij de scheldende en je in je slaap verkrachtende lamlul blijven, of voor j zelf en je kinderen een normaal leven gaan beginnen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
En in je eerste topic had je hem in juli 2017 ontmoet. En nu al 6 jaar?Lovely12321 schreef: ↑22-05-2020 07:43Ik weet het:( maar het is zo vreemd we zijn bijna 6 jaar bij elkaar en had nog nooit gescholden echt pas sinds ons dochtertje er is, is hij totaal iemand anders
Wat vliegt de tijd he
Je weet nog helemaal niet hoe dat gaat lopen. Je kunt straks je dochter wel een fijn en liefdevol huis bieden.Lovely12321 schreef: ↑22-05-2020 08:29Ja ik ga me er even in verdiepen. En zeker hulp zoeken.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
vrijdag 22 mei 2020 om 08:49
Sorry? 600 is onder minimumloon dus dat klinkt een beetje raar en alsof je niet goed kijkt. Hoe deed je dat dan voor je dit prachtexemplaar in huis had?Lovely12321 schreef: ↑22-05-2020 08:19Had net even gekeken bij toeslagen, ik krijg dan ongv 350, als ik werk zou ik bijna 600 verdienen dat ga ik nooit redden en dan opvang van 2 kinderen nog betalen, de huur etc
Maar goed. Je vindt dus duidelijk geld belangrijker dan geluk. Prima als dat jouw keuze je- niet ok voor je kinderen.