Vriend is boos

18-05-2020 19:27 663 berichten
Ik wil even jullie mening.
Ik ben 5 jaar gescheiden en mijn ex en ik zijn gewoon goed bevriend, samen hebben wij 3 kinderen. Mijn ex heeft een nieuwe partner en ik ook een nieuwe partner.
Vorige week met moederdag was mijn vriend er en de kinderen uiteraard ook. Mijn kinderen hadden buiten mij om mijn met vriend geappt om samen een ontbijtje voor mij te regelen s morgens. Zij hebben dit met elkaar klaar gemaakt. Super lief. Ook kreeg ik een rode roos namens mijn vriend en de belofte voor een etentje zodra dat weer kan na de corona.
Mijn kinderen hadden een soort PowerPoint gemaakt met fotos van mij en zichzelf met een liedje op de achtergrond. Dat raakte mij enorm omdat ik dat heel persoonlijk vond.
Mijn kinderen deden de weken voor moederdag heel geheimzinnig omdat ze ook nog een cadeau (geregeld door hun vader) voor mij hadden die ik vast heel mooi zou vinden
Dat bleek dus een smartwatch te zijn van 300, euro. Ik was er echt enorm blij mee maar vind het ook een flink cadeau.
Echter zag ik meteen het gezicht van mijn vriend vertrekken en nu hebben we dus al een week ruzie. Hij vind het dus niet normaal dat ik zulke dure cadeaus voor moederdag krijg van mijn ex. Zo ziet hij dat. Ik zie het als een cadeau van mijn kinderen.
Ik weet dat mijn ex goed in de slappe was zit en zich dit kan veroorloven. Ik weet ook dat hij mij enorm waardeert als moeder van zijn kinderen. Mijn vriend is nu dus boos. Hij voelt zich in zijn mannelijkheid aangetast omdat hij mij zo'n cadeau niet kan geven. Hij heeft het zelf niet zo breedt. Hij vind dat ik het horloge terug moet geven en hij denkt dat er meer speelt tussen mij en mijn ex, wat totaal niet zo is. Ik heb tegen mijn vriend gezegd dat ik het enorm waardeer dat hij er met moederdag voor mij was en dat hij samen met mijn kinderen een ontbijtje geregeld had en een roos heeft gegeven. En dat dat mij heel veel waard is. Helaas helpt dit niet. Hij vind het ook een verkeerd beeld naar mijn kinderen om zulke cadeau's te geven.
Ik kan toch niet dat horloge terug geven dat wat ik van mijn kinderen voor moederdag gekregen heb. Dat is ook helemaal niet wat ik wil.
Ik moest dit verhaal even kwijt. Misschien kom ik tot nieuwe inzichten want ik ben een beetje vast gelopen.
Saray01 schreef:
22-05-2020 07:32
Ik ben het hier ook wel mee eens. En met de reactie erboven. Draai de situatie eens om.
Ik zou me gepasseerd voelen. Ik zou niet dagen lang gepikeerd zijn, maar ik begrijp heel goed dat partner dit niet leuk heeft gevonden.

Ik doe niet aan Moederdag, maar is het niet logischer dat de kinderen iets doen met hulp van de nieuwe partner?
Wat heeft de ex ermee nodig? Die kan z’n waardering toch uiten op een andere manier, mocht hij dat nodig vinden?


TO is niet vriends moeder, en niet de moeder van zijn kinderen. Het is hartstikke lief dat hij al iets met de kinderen deed, want het is niet nodig en onlogisch. Het is iets van de kinderen, en het is begrijpelijk dat de kinderen de hulp van hun vader inroepen, niet van de vriend van moeder. Daar delen ze geen huishouden mee of zo.
appelientjex schreef:
22-05-2020 07:41
Nieuwe partner heeft toch geen kinderen met haar? Feitelijk heeft hij niks met Moederdag van doen.
Ja precies, dat is iets tussen haar en de vader van haar kinderen. Het zijn hun gezamenlijke kinderen, zij zijn samen ouders geworden. Logisch dat moederdag iets is waar haar ex aan denkt. Ik vind het hartstikke lief. Als je geld hebt dan is zo'n cadeau niet gek of exorbitant. Als je 10x zoveel geld hebt, dan is een cadeau van 300 euro, alsof je een cadeau van 30 euro geeft. Haar ex heeft er waarschijnlijk niks mee bedoeld.

Haar nieuwe vriend komt zuur en jaloers over. Niet erg aantrekkelijk.
Saray01 schreef:
22-05-2020 07:32
Ik ben het hier ook wel mee eens. En met de reactie erboven. Draai de situatie eens om.
Ik zou me gepasseerd voelen. Ik zou niet dagen lang gepikeerd zijn, maar ik begrijp heel goed dat partner dit niet leuk heeft gevonden.

Ik doe niet aan Moederdag, maar is het niet logischer dat de kinderen iets doen met hulp van de nieuwe partner?
Wat heeft de ex ermee nodig? Die kan z’n waardering toch uiten op een andere manier, mocht hij dat nodig vinden?
Kijk en dán zou ex zich terecht gepasseerd voelen. De nieuwe partner is een nieuwe partner, geen nieuwe vader. Die heeft niets te schaften met de aanwezige kinderen anders dan ‘fijn als ze goed met elkaar overweg kunnen’. Volkomen logisch dat ex met hun gezamenlijke kinderen iets aan Moederdag doet. Nieuwe vriend is geen vader en zij is zijn moeder niet, dus Moederdag is bepaald niet zijn ding
SanneH01 schreef:
22-05-2020 03:03
Stel jij hebt al 3 jaar een vriend. Vriend is 5 jaar gescheiden. Hij krijgt geld en dure kado's van zijn ex-vrouw. Dit vermoed je wel maar vriend vertelt dit niet.

Invulling, TO denkt dat hij niets vermoedt, waarom denk jij daar anders over?


Als je zijn ex vrouw ziet dan erger je je aan haar maniertjes en air, ze laat duidelijk merken het breed te hebben.
Ze kijkt op je neer. Of misschien ben je jaloers, vriend praat bewonderend over haar en haar miljoenen villa.

Invulling. Nergens staat dat TO's ex zich zo gedraagt tov vriend. En dat TO zo bewonderend over haar ex praat. Integendeel zelfs, ze is duidelijk dat met geld en cadeaus liefde kopen niet werkte, dat ze liever vriends manier van liefde tonen heeft.


Jullie hebben het niet zo breed maar verder prima.
Vriend gaat op een dure vakantie zonder jou. Dat steekt, je had graag samen een reis gemaakt, als beiden het bedrag bij elkaar hadden gespaard.
Maar vriend had een financiële 'meevaller' en besloot zonder je te gaan.


Ze wonen niet samen. TO hoeft haar geld niet te delen met haar vriend. Het is haar goed recht om alleen op vakantie te gaan als ze dat wil. Of alleen met haar kinderen.
Ik vind het raar dat zoiets zou steken. Wat is dat voor gekke jaloezie, dat je je eigen partner geen financiële meevaller en vakantie gunt?


Jij bent al 3 jaar betrokken bij zijn kinderen. Regelt een ontbijtje en persoonlijk kadootje met vaderdag samen met zijn kinderen. Komt ex vriendin aan met een kado van 300 euro.je vindt het een buitensporig en ongepast kado.


Hartstikke lief en leuk dat ontbijtje en persoonlijke cadeau. Daar heeft TO tijd en aandacht aan geschonken en meerdere keren haar waardering over uitgesproken.
De ex komt niet aan met het dure cadeau, de kinderen komen daar mee aan. De kinderen zijn erg opgetogen over dit cadeau. Voor hun moeder, op moederdag. Wat heb jij daar als nieuwe partner van te vinden? De kinderen hebben iets bedacht waarmee ze hun moeder een enorm plezier doen. Als partner zie je dat je vriendin heel erg blij is daarmee, waarom kun je dan als partner niet blij zijn voor haar? Nogmaals, wat is dat voor gekke jaloezie, dat je je partner zoiets niet gunt?


Dit is de druppel, een vriend die gretig het kado aanneemt. Heeft ze dat kado gevraagd aan de kinderen?
Je voelt je lullig met je goedbedoelde vaderdag verrassing. Dit is de druppel, je wil niet dat vriend zich alles zo laat aanleunen. Zijn afhankelijke en profiterende houding irriteert je. Het stoort je dat ex vriendin nog steeds op die manier zo'n grote rol heeft in het leven van vriend. Daarnaast vind je het een verkeerd voorbeeld voor de kinderen die leren dat dure kado s leuker zijn dan het gebaar.
Je hebt boos geeisd dat dit moet stoppen. Het staat teveel tussen jullie in.


Als iemand dit als topic had geopend dan waren de reacties heel anders geweest. Maar nee dat wordt natuurlijk ontkend.


Als het zo enorm de druppel is, als je echt vindt dat je partner afhankelijk is en profiteert van haar ex (wat een enorme invulling is van jouw kant), als je echt niet om kunt gaan met de rol van de vader van de kinderen, wat let je dan om de relatie te verbreken? Die kinderen blijven de rest van haar leven in haar leven, en dus hun vader ook. Als je daar niet tegen kunt, moet je je conclusies trekken en weggaan. Het is echt absurd om dan te eisen ze het cadeau terug moet geven, alsof al het andere daarmee dan ineens opgelost zou zijn?
Th∅rdis schreef:
22-05-2020 07:52
Kijk en dán zou ex zich terecht gepasseerd voelen. De nieuwe partner is een nieuwe partner, geen nieuwe vader. Die heeft niets te schaften met de aanwezige kinderen anders dan ‘fijn als ze goed met elkaar overweg kunnen’. Volkomen logisch dat ex met hun gezamenlijke kinderen iets aan Moederdag doet. Nieuwe vriend is geen vader en zij is zijn moeder niet, dus Moederdag is bepaald niet zijn ding
Het was maar een opmerking hoor.
Ik doe er zelf niks mee, vandaar.
Alsnog zou ik het raar vinden als m’n ex met een Moederdag kado aan kwam zetten 😂
Alle reacties Link kopieren
Saray01 schreef:
22-05-2020 08:09
Alsnog zou ik het raar vinden als m’n ex met een Moederdag kado aan kwam zetten 😂

Ex kwam er ook niet mee aanzetten, het was een cadeau van de kinderen.
Saray01 schreef:
22-05-2020 07:32
Ik ben het hier ook wel mee eens. En met de reactie erboven. Draai de situatie eens om.
Ik zou me gepasseerd voelen. Ik zou niet dagen lang gepikeerd zijn, maar ik begrijp heel goed dat partner dit niet leuk heeft gevonden.

Ik doe niet aan Moederdag, maar is het niet logischer dat de kinderen iets doen met hulp van de nieuwe partner?
Wat heeft de ex ermee nodig? Die kan z’n waardering toch uiten op een andere manier, mocht hij dat nodig vinden?

Je benadert het echt precies verkeerd om. Moederdag is iets tussen de kinderen en de moeder, en daarnaast speelt de vader daarbij een rol. De niet inwonenden vriend heeft daar in feite geen reet mee te maken.

En daarnaast heeft hij ook geen niks te vinden van wat iemand anders besluit aan zijn vriendin cadeau te doen en hij heeft dat al helemaal TO niet kwalijk te nemen.

En daarnaast kan hij een normaal gesprek aan gaan als hem iets dwars zit; hij heeft alle ruimte gekregen daarvoor.

Er is dus geen enkele legitieme reden voor vriend om verongelijkt te gaan zitten doen. Er is hooguit een niet-legitieme-reden om zich zo te voelen. En dat mag ook. Maar die reden misbruiken om je te gedragen als een dreinende kleuter is dan al minder charmant. Bovendien veroorzaakt hij ontwrichting binnen het gezin, plaatst hij TO tussen hem en haar ex, maakt hij de kinderen slachtoffer van de discussie en manipuleert hij haar om z'n zin te krijgen.
Terwijl een goeie band tussen twee exen waarbij kinderen in het spel zijn, juist heel belangrijk is, gaat de nieuwe vriend fijn alsnog aansturen op een vechtscheiding omdat z'n ego te groot is en z'n hersenen te klein.
-Shifty- schreef:
22-05-2020 08:17
Je benadert het echt precies verkeerd om. Moederdag is iets tussen de kinderen en de moeder, en daarnaast speelt de vader daarbij een rol. De niet inwonenden vriend heeft daar in feite geen reet mee te maken.

En daarnaast heeft hij ook geen niks te vinden van wat iemand anders besluit aan zijn vriendin cadeau te doen en hij heeft dat al helemaal TO niet kwalijk te nemen.

En daarnaast kan hij een normaal gesprek aan gaan als hem iets dwars zit; hij heeft alle ruimte gekregen daarvoor.

Er is dus geen enkele legitieme reden voor vriend om verongelijkt te gaan zitten doen. Er is hooguit een niet-legitieme-reden om zich zo te voelen. En dat mag ook. Maar die reden misbruiken om je te gedragen als een dreinende kleuter is dan al minder charmant. Bovendien veroorzaakt hij ontwrichting binnen het gezin, plaatst hij TO tussen hem en haar ex, maakt hij de kinderen slachtoffer van de discussie en manipuleert hij haar om z'n zin te krijgen.
Dit, precies dit.

Er is gedrag wat onder geen beding is goed te praten wat ook de reden is. Een week mokken en manipuleren om je zin door te drammen is er één van.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg bloemen van mijn partner. Omdat dit de eerste Moederdag zonder mijn eigen moeder voor mij was. Van mijn kinderen (ja, door ex betaald dus) kreeg ik een armband. Mijn partner vond m mooi. Hij zei zelfs nog:”je boft maar met zo’n ex”.
Saray01 schreef:
22-05-2020 08:09
Het was maar een opmerking hoor.
Ik doe er zelf niks mee, vandaar.
Alsnog zou ik het raar vinden als m’n ex met een Moederdag kado aan kwam zetten 😂
Dat deed ie niet, hij liet de kinderen een kado geven.
Alle reacties Link kopieren
freekenkaat schreef:
22-05-2020 08:57
Ik kreeg bloemen van mijn partner. Omdat dit de eerste Moederdag zonder mijn eigen moeder voor mij was. Van mijn kinderen (ja, door ex betaald dus) kreeg ik een armband. Mijn partner vond m mooi. Hij zei zelfs nog:”je boft maar met zo’n ex”.
Kijk, en zo hoort het.
Alle reacties Link kopieren
freekenkaat schreef:
22-05-2020 08:57
Ik kreeg bloemen van mijn partner. Omdat dit de eerste Moederdag zonder mijn eigen moeder voor mij was. Van mijn kinderen (ja, door ex betaald dus) kreeg ik een armband. Mijn partner vond m mooi. Hij zei zelfs nog:”je boft maar met zo’n ex”.
Lief.
Wat eten we vanavond?
freekenkaat schreef:
22-05-2020 08:57
Ik kreeg bloemen van mijn partner. Omdat dit de eerste Moederdag zonder mijn eigen moeder voor mij was. Van mijn kinderen (ja, door ex betaald dus) kreeg ik een armband. Mijn partner vond m mooi. Hij zei zelfs nog:”je boft maar met zo’n ex”.
Kijk maar uit. Volgens sommigen zit ex nu tussen jullie te stoken.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat er niet om of de gevoelens van vriend legitiem zijn, het gaat om de manier waarop hij kiest er mee om te gaan.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
21-05-2020 21:08
Het is ook onjuiste mosterd.
Vriend vroeg wel degelijk aan TO te kiezen tussen het horloge en hem.

Lekker manipulerend vind je niet?

Vind ik niet :bye:
Zo.
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
21-05-2020 21:08
Het is ook onjuiste mosterd.
Vriend vroeg wel degelijk aan TO te kiezen tussen het horloge en hem.

Lekker manipulerend vind je niet?

Geef jij je ex een horloge van € 300,- ?
Zo.
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
22-05-2020 08:17

manipuleert hij haar om z'n zin te krijgen.

Nu snap ik het, manipuleren is het woord van de dag.
Zo.
*Hestia* schreef:
22-05-2020 13:04
Geef jij je ex een horloge van € 300,- ?
Het dochtertje van mijn vriend heeft haar moeder op moederdag een ketting cadeau gedaan, met haar naam en een duimafdruk. Zoiets althans: ik was er niet bij toen ze het samen hebben uitgezocht. En ja, het idee kwam van kind. Ik was er zelf bij toen ze bij mijn vriend aangaf dat haar moeder eens gezegd had dat zo mooi te vinden.

Uiteraard bekostigt door mijn vriend, want dochtertje is 6. Ik heb net voor de lol eens gevraagd wat dat nou kostte: 150 euro. Zou ik daar boos om moeten worden? Hoop het niet. Het was eerder niet eens in me opgekomen om naar de kosten te vragen. Dat is iets tussen mijn vriend en zijn dochter voor haar moeder.
Alle reacties Link kopieren
*Hestia* schreef:
22-05-2020 13:04
Geef jij je ex een horloge van € 300,- ?
Kan je uitleggen wat daar precies erg aan is? Beide partijen hebben er geen probleem mee en ze gaan niet vreemd met elkaar.
*Hestia* schreef:
22-05-2020 13:04
Geef jij je ex een horloge van € 300,- ?
Ze hebben kinderen samen. Het is van de kinderen en van de vader van haar kinderen om zijn waardering uit te spreken voor de moeder die zij is, voor zijn kinderen.
*Hestia* schreef:
22-05-2020 13:04
Geef jij je ex een horloge van € 300,- ?
Wie bepaalt nu eigenlijk wat "te duur " is?
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
22-05-2020 15:04
Kan je uitleggen wat daar precies erg aan is? Beide partijen hebben er geen probleem mee en ze gaan niet vreemd met elkaar.
Als ze vreemd zouden gaan met elkaar, zou dat het probleem zijn en niet het horloge.
Wat eten we vanavond?
*Hestia* schreef:
22-05-2020 13:13
Nu snap ik het, manipuleren is het woord van de dag.
Nee hoor niet van de dag. Het werd al eerder genoemd. Omdat het ook manipulatief gedrag van hem is!
*Hestia* schreef:
22-05-2020 13:04
Geef jij je ex een horloge van € 300,- ?

Zodra mijn ex alsnog kinderen van mij baart krijgt ze met moederdag van mij zo'n horloge.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven