Hoe nu verder?

25-04-2009 00:21 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik zou graag jullie mening horen over het volgende;

Ik heb sinds 1 jaar een hele goede vriendin,na een maand of 3 kregen we een relatie, die na 3 maanden ook weer over was.

Na 2 weken smste ze mij of het goed was dat ze even een wijntje kwam drinken, we hebben toen veel gesproken met elkaar en sinds die tijd komt ze om het weekend hier naar toe.

Het mag vooral geen relatie heten! vriendschap plus heet het bij haar.

Vorig weekend zat ze hier en toen vertelde ze dat ze in haar tuin zat , ze zat te genieten van het mooie weer en haar tuin...maarja ze zat daar wel alleen.

even later zaten we te praten over onze vriendschap , en dat we zoveel samen deden , toen zei ze dus: ik wil me niet binden.

Ook vroeg ik haar of ze al eens geprobeerd had van mij los te komen,ja zei ze al verschillende keren ...maar het lukt haar dus niet, net zomin als het mij lukt, maar daardoor heb ik wel het gevoel dat mijn leven stil staat.

Ik weet dat ze heel erg in het verleden blijft hangen,haar huwelijk, haar latere relatie, alles maakt het voor haar moeilijk.

Nu was ik degene die haar steunde, en bleef steunen toen ze vorig jaar totaal overspannen raakte, nog steeds zegt ze weleens dat ze niet begrijpt dat ik haar niet laat vallen. want dat hadden de anderen ook gedaan tenslotte.

Nu is mijn vraag wat moet ik hiermee, ben gek op haar , maar zij dus veel minder op mij.

de weekenden dat ze hier is , zijn reuze gezellig, er zit alles in wat ook in een relatie zit, van gezellig samen koken tot sex gewoon echt alles.

wat is hierbij de beste oplossing??
De beste oplossing?

Die keuze is aan jou Amigo.

Ze geeft zelf al aan geen vaste relatie te willen

Jij wil dat wel...

Kijk, je kan allemaal excuses voor haar gaan verzinnen, dat ze in het verleden blijft hangen ed,maar waar het op neer komt is dat ze niets vasts wil, de reden doet er dan eigenlijk niet toe.

Als jij vind dat je leven stil staat maar eigenlijk verder wil zal je zelf een keuze moeten maken

Zij hoeft die keuze namelijk niet te maken...zij heeft wat ze wil, wel de lusten niet de lasten.

Ik wens je succes bij het maken van je keuze

Liefs, Summer
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Hoi Summer

Dat is dus het probleem , ik kan me gewoon niet losmaken van haar.die keuze is dus ontzettend moeilijk!

Diep in mijn hart weet ik dat ik op het verkeerde paard wed, maarja, het lijkt wel of ze 2 lijnen heeft getrokken, daartussen mag ik me bewegen, kom ik te dichtbij dan neemt ze afstand, ga ik te ver weg , dan weet ze van gekkigheid niet hoe ze mij weer terug moet halen.

En dan komt mijn grootste fout naar boven dat ik daar weer intrap.

Ik heb zo vaak gedacht , nu is het genoeg, maar dan trap ik er toch weer in.en ga toch weer door.

Het erge is dat ze precies aanvoelt dat ik me terugtrek, dan is ze weer heel erg bezig met contact zoeken, tot ik weer tussen se lijntjes zit, en dan heeft ze het wer druk of iets anders.

Bijv als ik haar sms kan het zomaar een uurtje of 8 duren voor ik wat terug hoor, als ik eens geen tijd heb dan heb ik binnen het uur een sms met "is er iets?"

Daarom heb ik dit geschreven in de hoop dat ik dit zou kunnen begrijpen, misschien is het dan makkelijker om er mee te stoppen , ik zoek dus de bevestiging voor iets wat ik eigelijk al weet...

liefs Amigo
Je kan je wel losmaken....je wilt het alleen niet

Das een heel groot verschil.

Jij geeft haar nu de macht over jouw leven, terwijl je die ten alle tijde gewoon zelf zou moeten hebben.

Maar als je het prettig vind om je door de door haar bepaalde lijnen te blijven bewegen dan zeg ik, vooral doorgaan zo

If not....dan weet je wat je te doen staat

Laat ik er even vanuit gaan dat de 38 achter je nick je leeftijd is

Je hebt een jaar een soort van relatie met haar

dat wil dus zeggen dat je het 37 jaar prima zonder haar gered hebt

Dat lukt je zo ook wel weer hoor!

Het staat er dodelijk simpel, maar weet je, dat IS het ook

Liefdesverdriet is niet leuk, maar hert hele mooie aan datzelfde liefdesverdriet is dan ook weer dat het nooit een leven lang duurt.
Jij bent er altijd voor haar. Voor haar is dat makkelijk. Het feit dat ze aan jou vraagt, of er iets is als jij niet alá minuut reageerd is typisch te noemen. Jij bent als het ware op 'afroep' beschikbaar. Misschien duidelijk je grenzen gaan stellen? Dat je geen zin in het midden door te modderen, maar dat het links of rechtsaf moet gaan. Wellicht dat het haar ook tot een beslissing dwingt dan. Óf het besef krijgt dat ze jou ook niet kwijt wil, maar dan nooit meer kwijt.

Ze wil wel ze wil niet ze wil wel ze wil niet...

Voor jou erg kwetend lijkt me.
Summer ik ben 42...en inderdaad misschien wil ik me niet losmaken in de hoop dat het wel een relatie word. ik heb wel gevoelens voor haar , dat mag duidelijk zijn.

Oostvogel, het is gewoon ontzettend moeilijk , ik wil haar niet dwingen , maar zit nu op een tweesprong, moet ik wel , moet ik niet.

Het gevoel gebruikt te worden door haar begint steeds verder in de grijze massa door te dringen, en dan moet ik maar eens gaan denken.

denken wat ik wil, ga ik zo door? niet zeuren genieten van de tijd samen. maar wil ik niet door, dan zal ik moeten besluiten om haar uit mijn leven te gooien...en dan komen de gevoelens weer om de hoek.
42.

Dan heb je dus 41 jaar een prima leven gehad zonder haar, en dat zal de de komende 41 jaar vast ook wel weer gaan krijgen.

Je wilt toch verdorie iemand die gewoon voor je gaat???

Ik zou er in ieder geval geen genoegen mee kunnen nemen

Alles of niet....en niet een beetje als het de ander uitkomt.
Ja tuurlijk wil ik iemand die voor me gaat!! Ik loop dus al de hele week te dubben wat ik moet doen, doorgaan,stoppen,doorgaan,stoppen..enz enz de voors en tegens tegen elkaar afwegen, dan denk ik ..je bent gestoord om door te gaan zo , dan komt er een smsje en dan ben ik weer verkocht.

Ik weet gewoon dat er iets duidelijk niet goed zit, maar ik lijk wel betoverd, net op de momenten dat ik denk dat ik sterk genoeg ben om er een punt achter te zetten dan vliegt ze weer in mijn richting en is het weer perfect. en zo blijft het heen en weer jojoen.
je wilt haar niet dwingen zeg je, maar zij dwingt jou wel tissen die door haat uitgezette lijnen,

Dus misschien toch maar eens oog om oog... stel jouw grenzen en bewaak die ook

succes
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Nog 1x en dan ga ik mijn bedje in

Waarom dubben als je zeker weet dat je iemand wil die voor je gaat?

Dat doet ze namelijk niet!

Anders had ze na 3 maanden de relatie niet verbroken maar waren jullie nu happy de peppie geweest samen!

Je bent niet betoverd, je wil niet voor jezelf kiezen!

Weet je (en dit is een gevaarlijke opmerking omdat je nu wel eens op haar kan gaan zitten wachten en ik vrees dat dat vergeefse moeite gaat zijn) als ze echt van je houdt dan komt ze wel terug

Dus verbreek alle contact (en dan langer dan een week, zeg maar een maand of 4) kan jij nadenken, kan zij nadenken wat ze misschien weggooit en alshet goed zit tussen jullie dan vinden jullie de weg wel terug naar elkaar

Maar nogmaals, ik denk niet dat dat gaat gebeuren

En eigenlijk zou je dat zelf niet eens moeten willen

Een relatie bestaat voor een groot gedeelte uit respect en zij heeft geen respect voor je, zij gaat over jouw grenzen heen

maar JIJ laat het toe.

Mijn mening:

Stoppen met dubben, en alle contact verbreken

pijn???

Zeker wel, maar geloof me dat gaat wel over

Weltrusten!
summer dank voor je duidelijkheid! slaap lekker
Not into you.

Mensen die zeggen dat ze geen relatie willen bedoelen meestal "Niet met jou". Jij zit op de reservebank, bent op afroep beschikbaar. Als ze straks iemand tegenkomt op wie ze echt verliefd wordt, dan dumpt ze je ls oud vuil. Zou vor jou wel fijn zijn, want dan hoef jij niet te kiezen.

UIteindelijk gat de kruik te water tot ie barst. Dan heb je zo genoeg van har en haar gedrag dat je niet meer wilt en kunt. Blijkbaar ben je nu nog niet zo ver. Of door deze postings kom je iets dichterbij dat punt.
De vrouw die daadwerkelijk geïnteresseerd is in jou zou nu weleens voorbij kunnen lopen omdat zij jou ziet rommelen met deze twijfelaar en denkt dat je dus niet goed bij je hoofd bezet bent. Zou jammer zijn, toch?
Eens met Summer. Kies voor jezelf. Laat je niet leiden door de angst dat je haar kwijt raakt, en dat je niet zonder haar wil. Verbreek alle contact met haar, kies voor jezelf, geef jezelf de kans iemand tegen te komen die wel voor je wil gaan.

Just as one door closes, another opens wide. That's the beauty of goodbye.

Sterkte!
The trick is forgiving the unforgivable (Nip/Tuck).
Return ik weet dat je gelijk hebt, en ik heb ook het gevoel dat ik straks in ene als oud vuil gedumpt word, dat zou misschien wel het makkelijkst zijn. als hersenen en hart nou maar eens samen wilde werken dan was het zoveel makkelijker...

Wuiles, je had dat niet door hoeven strepen, want ik denk dat daar de waarheid in zit...niet goed bij mijn hoofd. elke ander had er allang een punt achter gezet. Ik had nooit verwacht dat ik me zo zou laten (mis/ge)bruiken.

Liefde maakt dus echt blind, ik weet het en toch doe ik er niets mee...hoe stom kun je zijn.

Miss..diep in mijn hart ben ik het ook eens met summer, maar ik ben , denk ik , nog niet zover om er een punt achter te zetten, alhoewel ik wel steeds dichter bij dat punt kom.

mede namens de reactie's van jullie ga ik steeds meer inzien dat het gewoon niet goed is wat ik me laat aandoen!
Amigo38 misschien helpt het je als je je realiseert dat je nu even niks moet of hoeft. Al trap je nog 100x in haar spel van aantrekken en afstoten, het hoort bij het losmaakproces. Ga jezelf dus niet dwingen een keuze te maken. Bekijk rustig wat deze relatie met je doet. Kies zorgvuldig hoe je er mee om wilt gaan. Maak fouten, val en sta weer op. Focus op wat het is wat jou aan haar bindt. Misschien kom je er snel achter, misschien ook niet. Waar het om gaat is dat je tot het besef komt dat jij te allen tijde kunt kiezen. En soms moet je daarvoor het gevoel dat een ander jouw keuzes bepaalt.

Misschien een beetje vaag mijn uitleg. Hoop dat je er wat mee kunt. Accepteer als je dat kunt, jouw liefde voor haar. En weet ook dat je niet op die liefde hoeft te reageren. Zo hou ik zelf van een man waarmee ik niet gelukkig kan zijn. Dat is prima. Zolang ik mezelf nergens toe dwing, zakken de dwangmatige gevoelens vanzelf.

Bekijk van een afstandje jouw relatie met haar. Vanzelf gaan er dingen op hun plek vallen en als je dan een keuze maakt, dan is het er een waar je 100% achterstaat.
Amigo, zag dat je op mijn topic had gereageerd. Zoals je hebt gelezen zit ik in dezelfde situatie. Helaas (ook voor mij) zit er niet meer in dan dat jij wilt. Ik heb de betreffende persoon gisteren laten weten op deze manier geen contact meer te willen, viel me erg zwaar en voel me behoorlijk verdrietig momenteel maar tegelijkertijd ook wel trots op mezelf dat ik de stap, hoe moeilijk ook, heb genomen.

Ook ik was degene met het luisterend oor als hij het moeilijk had en ja dan was ik een geweldig iemand maar rest van de tijd weet ik niet wat ik voor hem ben. Was een jaar van pieken en dalen en was er eigenlijk al maanden niet gelukkig mee maar ja dan waren we weer bij elkaar en dan was het leuk & gezellig en hij continue contact zoeken met me waardoor ik weer hoop bleef houden. Maar het is zoals iemand recent tegen me zei, of het is even een tijdje verdriet hebben maar wel voor jezelf kiezen of je blijft verdrietig en hopen op iets wat nooit zal gebeuren waardoor je in een spiraal blijft zitten en niet open kan staan voor iemand die je wel kan geven wat je wilt.

Sterkte met je beslissing en hoop dat je voor jezelf kiest!
quote:cappi schreef op 26 april 2009 @ 12:38:

.... Maar het is zoals iemand recent tegen me zei, of het is even een tijdje verdriet hebben maar wel voor jezelf kiezen of je blijft verdrietig en hopen op iets wat nooit zal gebeuren waardoor je in een spiraal blijft zitten en niet open kan staan voor iemand die je wel kan geven wat je wilt.

Sterkte met je beslissing en hoop dat je voor jezelf kiest!

Dit is wat ik 2 weken terug ook heb gedaan.... Ik heb met hem gebroken met echt pijn in mijn hart. Mijn 'vriendje' waar ik dagelijks mee smste, belde chatte of zo één keer in de zoveel tijd zag en dan een geweldige gezellige avond, nacht en dag hebbende. Ik moest voor mezelf kiezen. Hij had al vaker over ons nagedacht, maar er waren veel klikken, maar er ontbrak iets. Ik wil meer... en heb daarom nu twee rot weken achter de rug.

Ik weet dat ook voor jou die keuze heel moeilijk is en dat je die liever niet wilt maken. Bij mij speelde dit 1.5 jaar waar hij ook constant op mij leunde, maar geen relatie wilde.

Ik hoop dat je de beslissing kunt maken... zo niet dan blijf je altijd de ondergeschikte en de makkelijke 'prooi' voor de ander.

Sterkte!
quote:Sensy12 schreef op 26 april 2009 @ 11:32:

Amigo38 misschien helpt het je als je je realiseert dat je nu even niks moet of hoeft. Al trap je nog 100x in haar spel van aantrekken en afstoten, het hoort bij het losmaakproces. Ga jezelf dus niet dwingen een keuze te maken. Dit vind ik een heel mooi advies, Sensy!
Lieve mensen,

Nu kreeg ik vanmiddag een sms, ben je thuis kom ik even een bakkie doen...eigelijk wilde ik nee zeggen, omdat ik toch die afstand wil creeeren om de stap tot beeindiging te zetten.

Natuurlijk smste ik terug , ja hoor is goed kom maar.

Nu is ze net weg, en ligt mijn gevoel weer op een hoop...ik hoop echt dat ik de kracht ga vinden om tegen haar bestand te zijn en gewoon eens nee kan zeggen.

Op de momenten dat ze het moeilijk heeft is ze bij mij, leunt op mij huilt bij mij ..voelt zich beschermd. als ze zich goed voelt is het contact een stuk minder....ik weet het, en toch doe ik er niets mee.

Soms lijkt het wel of ik bang ben in een gat van eenzaamheid te vallen, terwijl ik weet dat deze situatie mij gewoon veel verdriet oplevert en verder niets
Iedereen die zich losmaakt van zo'n "verslaving" valt in een gat van eenzaamheid. Maar wees gerust: dat gat lijkt dieper dan het is. Je klimt eruit. En met elke stap naar boven kun je je niet eens meer voorstellen dat je zolang vrijwillig in een relatie zat die je sloopte. Eenzaamheid sloopt niet. Het geeft je alleen maar de kans om juist in die leegte jezelf weer te vinden. Een 'zelf' die je nu steeds aan haar verliest.
Amigo, angst is een slechte raadgever. Het is een cliche, maar het is echt waar. Laat je niet leiden door je angst, maar zet die angst om in iets positiefs. Ga het verdriet aan, duik erin, en weet dat je deze fase gewoon doormoet om iets moois te bereiken. Een betere versie van jezelf, die wijzer is geworden omdat hij veel geleerd heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven