Ik voel me even %&#€@
zondag 24 mei 2020 om 00:22
Ik voel me even kut. Ik lijk de enige in dit huishouden die zich nog een beetje staande weet te houden, maar nu gaat het even niet meer. Ik heb een kutdag gehad met weet-niet-hoeveel drama’s met zoon (die eigenlijk gewoon moe was). Ik voel me dik maar vreet alles bij elkaar. Man vindt alles moeilijk, zwaar en deprimerend, en ik mag het oplossen. Ik heb al weken geen zin in hardlopen; ik ploeter me al jaren het ongans naar de 5km en man gaat ook een keertje en rent in 1 keer 12km. Zoon mag zo nu en dan weer naar school, man weer naar z’n werk en ik zit voorlopig nog thuis opgesloten (met werk, dat gelukkig wel).
Blègh.
Zo, dat lucht op.
zondag 24 mei 2020 om 07:43
Je bent dus met plicht plicht plicht bezig want dat hoort zo en moet zo en dat maakt dat je trots op jezelf kan zijn, maar er zijn ook andere, nog belangrijkere dingen zoals de gezondheid van je lichaam. Je hebt daar m.i. onvoldoende respect voor en toch ben je niets zonder je gezondheid. Echt een dood lichaam is niets. Maak wat kniebuigingen voor Moeder Natuur die jou een gezond lijf heeft gegeven en het ondankbaar vindt dat jij je zo afbeult omdat jij wat overdreven hoge standaarden wil halen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zondag 24 mei 2020 om 07:55
Ook voor anderen zou het een opluchting zijn als je je wat milder en menselijker zou betonen. Je zal ervan versteld staan dat iedereen dan heel goed blijft leven ook zonder al dat gedoe. Drama's met zonen verdwijnen dan als sneeuw voor de zon. Hij ziet een benaderbare menselijke moeder en er is contact.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zondag 24 mei 2020 om 08:47
zondag 24 mei 2020 om 12:01
dit, kind kan nu toch wel weer naar de opvang of naar iemand?
mijn kinderen gaan morgen na school naar de opvang en ik ben een middag vrij. ga ik lekker lang in bad liggen en netflix kijken.
en
Don't cry, buy a bag and move on.
zondag 24 mei 2020 om 12:13
Vervelend dat je man alles zwaar, moeilijk en deprimerend vindt, maar of hij maakt een afspraak bij de huisarts of hij gaat gewoon meedoen en hij vindt het zwaar en moeilijk in stilte terwijl hij zijn deel doet.
En ik voel me vaak beter door iets te gaan doen.
Heb je een bad? Neem dan lekker een warm bad, ook nog eens heel gezond!
Eet iets dat gezond is en lekker, yoghurt met fruit ofzo. En ga iets doen als een puzzel, een wandeling of een klein klusje van 30 minuten. Ik kan heel de dag blij zijn als ik een la opgeruimd heb of de keolkast schoon heb gemaakt.
Verder is deze periode echt ruk, vooral met een klein kind en niet naar je werk kunnen.
En ik voel me vaak beter door iets te gaan doen.
Heb je een bad? Neem dan lekker een warm bad, ook nog eens heel gezond!
Eet iets dat gezond is en lekker, yoghurt met fruit ofzo. En ga iets doen als een puzzel, een wandeling of een klein klusje van 30 minuten. Ik kan heel de dag blij zijn als ik een la opgeruimd heb of de keolkast schoon heb gemaakt.
Verder is deze periode echt ruk, vooral met een klein kind en niet naar je werk kunnen.
zondag 24 mei 2020 om 13:23
Voordat ik ging slapen nog even bij zoon erbij gekropen. Dat was wel fijn. Vanmiddag inderdaad een stuk wandelen. En in bad vind ik ook wel een goed idee. Voel me nog steeds blègh, maar dat komt ook wel weer goed.
Man doet trouwens in veel dingen best “zijn helft” hoor. Maar hij kan nogal zwartgallig zijn, en soms lukt het relativeren (of negeren...) me even niet zo.
Man doet trouwens in veel dingen best “zijn helft” hoor. Maar hij kan nogal zwartgallig zijn, en soms lukt het relativeren (of negeren...) me even niet zo.