Gekke huishoudtics
maandag 25 mei 2020 om 20:40
Toen ik op kamers woonde stofzuigde ik elke dag de badkamer omdat ik een bizarre aversie heb tegen (andermans) haar. Ook nu moet ik elke dag mijn slaapkamer vegen om dezelfde reden. Heeft iemand ook zo'n gekke tic? Dingen die op een bepaalde manier moeten staan? Iets wat je alleen op een bepaalde manier kan doen?
maandag 25 mei 2020 om 23:12
oi... ik kan eigenlijk niet zo goed bankhangen terwijl ik een volle aanrecht zie! Dat moet eerst in de afwasmachine
maandag 25 mei 2020 om 23:13
Met de hand of in de vaatwasser?
Heeft iemand hier trouwens een tic van pluisjes/pillen op kleding? Ik heb dat zelf niet, maar bij mij in de buurt hangt heel vaak een vrouw uit het raam met een kledingstuk waar ze pluisjes vanaf plukt.
Ik heb volgens mij geen huishoudtics. Had ik ze maar.
Tamago schreef: ↑25-05-2020 21:39Ik ben een slons, maar in de week vóór mijn menstruatie zie ik opeens wat er schoon moet en poets ik de hele hut.
Ik kan het niet uitleggen. Vorige keer stoorde ik me aan iets maar kwam ik er niet aan toe om het te poetsen. Een week later dacht ik me het te hebben ingebeeld. Maand later: omg, ik ZIE het weer.
Ik ook niet....koekie1980 schreef: ↑25-05-2020 23:12oi... ik kan eigenlijk niet zo goed bankhangen terwijl ik een volle aanrecht zie! Dat moet eerst in de afwasmachine![]()
Ik heb ook een open keuken dus je ziet alle zooi...
maandag 25 mei 2020 om 23:16
Ik zie mijn aanrecht niet vanaf de bank.koekie1980 schreef: ↑25-05-2020 23:12oi... ik kan eigenlijk niet zo goed bankhangen terwijl ik een volle aanrecht zie! Dat moet eerst in de afwasmachine![]()
dinsdag 26 mei 2020 om 00:03
ik ook, en ik strijk mijn hydrofielen, theedoeken en lakens met het labeltje aan dezelfde kant en de naden ook aan dezelfde kant, en dan vouw ik ze allemaal op dezelfde manier en strijk ze na elke vouw weer.
Mijn puber maakt altijd OCD-grappen als ik aan het opruimen ben
Am Yisrael Chai!
dinsdag 26 mei 2020 om 00:07
Ja dit. Daarom heb ik uiteindelijk de gekleurde allemaal weggegooid(zonde ja) en een hele lading houten gekocht
Was doe ik voordat ik het aan de lijn hang al uitzoeken.
Man zijn kleren te beginnen bij broek, trui, shirt, hetzelfde voor mijn kleren en daarna voor zoon zijn kleren, wat de was betreft ben ik blij als het regent buiten, dan kan ik het meeste in de droger doen.
De klerenkasten liggen op kleur en soort.
Na het grasmaaien knip ik de kanten van het gras bij met een schaar en de stoep langs het huis stofzuig ik.
dinsdag 26 mei 2020 om 07:56
Ik heb een robotstofzuiger en als die klaar is met z'n ronde pak ik tot grote ergernis van m'n man de gewone stofzuiger om ook nog even de bank en de 90 graden hoekjes te doen en als ik dan toch bezig ben ga ik in snelle vaart nog even de huiskamer rond. Ik stofzuig iedere dag boven en beneden terwijl we geen kinderen hebben en de kat komt niet boven. Ik kan geen haar of vuil verdragen. En als ik dan klaar ben met stofzuigen en ik zie toch nog een haar of stofje pak ik de kruimeldief en speur ik de vloer af of er nog meer ligt
(ik weet het, gestoord maar het lijkt wel een verslaving)
dinsdag 26 mei 2020 om 08:12
Alles wat we hebben heeft een vaste opbergplek, ik kan slecht tegen rondslingerende spullen.
Om vijf uur s avonds heb ik een hele routine:
Katten eten geven
Rondslingerende dingen opruimen
Sopje in de gootsteen maken
Keukenkastjes en alle oppervlakken beneden afnemen (katten)
Toilet schoonmaken
Gootsteen snel poetsen met afwasborstel
Lege bakjes van de katten weg zetten
Stofzuigen
Tuin bewateren
S ochtends ruim ik altijd de vaatwasser uit op precies dezelfde manier. Na t tanden poetsen haal ik een doekje door de wasbak en over het badkamermeubel.
Dan heb ik nog de wekelijkse schoonmaak waar ik veel minder hoef te doen omdat ik het meeste goed bijhoud.
Schuldig aan was gesorteerd ophangen, kleding gaat hier meteen op hangers aan de kledingrekken, dus dat scheelt. Man doet meestal de was en dan hangt alles door elkaar, en dan wil ik het niet opruimen want ik word er kriegel van
Hier ook geen zooi op t aanrecht, kan gewoon meteen in de vaatwasser.
Ik ben heel precies in afval sorteren, we hebben dan ook 5 vuilnisbakken in de trapkast staan.
Ik heb een labelmaker. Zegt genoeg?
Ben ook hartstikke autistisch
zal er wel mee te maken hebben.
Man gaat goed om met mijn ietwat obsessieve drang om alles precies zo te willen hebben zoals ik het doe, soms voel ik me een beetje schuldig
Om vijf uur s avonds heb ik een hele routine:
Katten eten geven
Rondslingerende dingen opruimen
Sopje in de gootsteen maken
Keukenkastjes en alle oppervlakken beneden afnemen (katten)
Toilet schoonmaken
Gootsteen snel poetsen met afwasborstel
Lege bakjes van de katten weg zetten
Stofzuigen
Tuin bewateren
S ochtends ruim ik altijd de vaatwasser uit op precies dezelfde manier. Na t tanden poetsen haal ik een doekje door de wasbak en over het badkamermeubel.
Dan heb ik nog de wekelijkse schoonmaak waar ik veel minder hoef te doen omdat ik het meeste goed bijhoud.
Schuldig aan was gesorteerd ophangen, kleding gaat hier meteen op hangers aan de kledingrekken, dus dat scheelt. Man doet meestal de was en dan hangt alles door elkaar, en dan wil ik het niet opruimen want ik word er kriegel van
Hier ook geen zooi op t aanrecht, kan gewoon meteen in de vaatwasser.
Ik ben heel precies in afval sorteren, we hebben dan ook 5 vuilnisbakken in de trapkast staan.
Ik heb een labelmaker. Zegt genoeg?
Ben ook hartstikke autistisch
Man gaat goed om met mijn ietwat obsessieve drang om alles precies zo te willen hebben zoals ik het doe, soms voel ik me een beetje schuldig
dinsdag 26 mei 2020 om 08:18
dinsdag 26 mei 2020 om 08:25
Tics? neu
gewoontes, ook niet echt, de handdoeken liggen op dezelfde manier gevouwen, maar anders valt de stapel om?
Ik heb graag lege oppervlakken (aanrecht/planken), niet te veel rommeltjes. Op het aanrecht staat alleen de waterkoker.
Hekel aan rondslingerende schoenen (man nog meer dan de kinderen), (laptop)tassen etc
En een aversie tegen vaatdoekjes, Gooi dat ding gewoon in de was!! (volgens mijn wederhelft, kun je er een paar dagen mee doen...)
gewoontes, ook niet echt, de handdoeken liggen op dezelfde manier gevouwen, maar anders valt de stapel om?
Ik heb graag lege oppervlakken (aanrecht/planken), niet te veel rommeltjes. Op het aanrecht staat alleen de waterkoker.
Hekel aan rondslingerende schoenen (man nog meer dan de kinderen), (laptop)tassen etc
En een aversie tegen vaatdoekjes, Gooi dat ding gewoon in de was!! (volgens mijn wederhelft, kun je er een paar dagen mee doen...)
dinsdag 26 mei 2020 om 08:37
Ik ookfashionvictim schreef: ↑26-05-2020 00:03ik ook, en ik strijk mijn hydrofielen, theedoeken en lakens met het labeltje aan dezelfde kant en de naden ook aan dezelfde kant, en dan vouw ik ze allemaal op dezelfde manier en strijk ze na elke vouw weer.
Boxers van mijn man gaan altijd op kleur de la in, mijn eigen ondergoed gek genoeg weer niet.
dinsdag 26 mei 2020 om 08:57
Ik ben er - in tegenstelling tot vroeger toen ik het als een corvee zag - nooit mee bezig. Het redelijk opgeruimd en schoon houden doe ik volledig onbewust. Als ik toevallig in de keuken kom kijk ik automatisch om me heen: die pan op het aanrecht gaat de kast in, een schilletje op de vloer neem ik mee richting vuilnisbak en weg ben ik weer. Oh de raambekleding moet nog open, tegelijkertijd grijp ik een plumeau want hij is wat stoffig.
Behalve dat ik elke paar dagen de hele opstelling van het kleine meubilair verander gewoon voor de variatie heb ik geen opruimtic.
Behalve dat ik elke paar dagen de hele opstelling van het kleine meubilair verander gewoon voor de variatie heb ik geen opruimtic.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
dinsdag 26 mei 2020 om 09:27
Phoebemeaculpa schreef: ↑25-05-2020 23:03Ooooohhh dat doe ik ook altijd, opruimen tijdens het koken. Ik dacht echt dat ik daar uniek in was..![]()
Ik heb een hekel aan uitstellen en aan rommel, ik ruim sowieso alles meteen op wat ik gebruik.
Ik heb vrienden die laten de kook en eetzooi gerust tot de volgende dag staan, ik zou dat echt niet kunnen.
Doe ik ook hoor, ik ruim alles meteen op. Zo'n aanrecht waar alles vies staat te wezen daar word ik heel onrustig van.
Bovendien kan dat ook helemaal niet, als je katten hebt.