Gekke huishoudtics

25-05-2020 20:40 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen ik op kamers woonde stofzuigde ik elke dag de badkamer omdat ik een bizarre aversie heb tegen (andermans) haar. Ook nu moet ik elke dag mijn slaapkamer vegen om dezelfde reden. Heeft iemand ook zo'n gekke tic? Dingen die op een bepaalde manier moeten staan? Iets wat je alleen op een bepaalde manier kan doen?
dolfje schreef:
25-05-2020 23:11
Nee ik doe dat ook en ik heb ook een hekel aan vol aanrecht vol vieze spullen. Man niet die kan dat ook laten staan maar dat mag dus niet van mij.
:proud: Goed afgericht...
Drackie schreef:
25-05-2020 23:08
Oh haha, nou mijn aanrecht staat nu juist wel vol en dat ruim ik morgen op terwijl ik wacht tot mijn ontbijt klaar is, of tijdens het koken (als ik 's ochtends lui was).
oi... ik kan eigenlijk niet zo goed bankhangen terwijl ik een volle aanrecht zie! Dat moet eerst in de afwasmachine 😁
Moemoe64 schreef:
25-05-2020 22:37
Ik zal wel abnormaal zijn, maar ik was elke dag de bestek-lade. Ook het bestek zelf dat proper in de lade ligt.
Met de hand of in de vaatwasser?

Heeft iemand hier trouwens een tic van pluisjes/pillen op kleding? Ik heb dat zelf niet, maar bij mij in de buurt hangt heel vaak een vrouw uit het raam met een kledingstuk waar ze pluisjes vanaf plukt.

Ik heb volgens mij geen huishoudtics. Had ik ze maar.
Tamago schreef:
25-05-2020 21:39
Ik ben een slons, maar in de week vóór mijn menstruatie zie ik opeens wat er schoon moet en poets ik de hele hut.

Ik kan het niet uitleggen. Vorige keer stoorde ik me aan iets maar kwam ik er niet aan toe om het te poetsen. Een week later dacht ik me het te hebben ingebeeld. Maand later: omg, ik ZIE het weer.
:HA:
koekie1980 schreef:
25-05-2020 23:12
oi... ik kan eigenlijk niet zo goed bankhangen terwijl ik een volle aanrecht zie! Dat moet eerst in de afwasmachine 😁
Ik ook niet....
Ik heb ook een open keuken dus je ziet alle zooi...
koekie1980 schreef:
25-05-2020 23:12
Ik zie mijn aanrecht niet vanaf de bank. :proud:
RikM schreef:
25-05-2020 22:07
Afbeelding
Nee niet deze. Echt eentje van de blokker, je weet wel, waar je tomaten op snijdt.
Andersom schreef:
25-05-2020 22:50
Alles even breed ✔️
Snijplankje ✖️

Ik kan dat zonder plankje 😇
😳 hoe dan?
lise1985 schreef:
25-05-2020 21:03
Ik vouw de handdoeken altijd met het labeltje aan dezelfde kant op. Keukentextiel ook trouwens. Ik heb gewoon heel erg mijn eigen maniertjes daarin :P
ik ook, en ik strijk mijn hydrofielen, theedoeken en lakens met het labeltje aan dezelfde kant en de naden ook aan dezelfde kant, en dan vouw ik ze allemaal op dezelfde manier en strijk ze na elke vouw weer.

Mijn puber maakt altijd OCD-grappen als ik aan het opruimen ben :) .
Am Yisrael Chai!
HolyGirl schreef:
25-05-2020 21:07
Diverse kleuren plastik en houten knijpers heb ik. Ik probeer altijd 2 van dezelfde kleur/soort te pakken bij het ophangen van een handdoek o.i.d.
Ja dit. Daarom heb ik uiteindelijk de gekleurde allemaal weggegooid(zonde ja) en een hele lading houten gekocht :facepalm:

Was doe ik voordat ik het aan de lijn hang al uitzoeken.
Man zijn kleren te beginnen bij broek, trui, shirt, hetzelfde voor mijn kleren en daarna voor zoon zijn kleren, wat de was betreft ben ik blij als het regent buiten, dan kan ik het meeste in de droger doen.
De klerenkasten liggen op kleur en soort.

Na het grasmaaien knip ik de kanten van het gras bij met een schaar en de stoep langs het huis stofzuig ik.
Ik maak de badkamer schoon in mijn blote kont, en daarna ga ik verder met de douchecabine tijdens het douchen . Vinden ze hier thuis best raar.
anoniem_391672 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 01:37
Reden: Typfout
4.63% gewijzigd
HolyGirl schreef:
Diverse kleuren plastik en houten knijpers heb ik. Ik probeer altijd 2 van dezelfde kleur/soort te pakken bij het ophangen van een handdoek o.i.d.
Ik ook!
Ik heb een robotstofzuiger en als die klaar is met z'n ronde pak ik tot grote ergernis van m'n man de gewone stofzuiger om ook nog even de bank en de 90 graden hoekjes te doen en als ik dan toch bezig ben ga ik in snelle vaart nog even de huiskamer rond. Ik stofzuig iedere dag boven en beneden terwijl we geen kinderen hebben en de kat komt niet boven. Ik kan geen haar of vuil verdragen. En als ik dan klaar ben met stofzuigen en ik zie toch nog een haar of stofje pak ik de kruimeldief en speur ik de vloer af of er nog meer ligt :nut: (ik weet het, gestoord maar het lijkt wel een verslaving)
Ik kan niks maar dan ook niks van troep verdragen en alles moet uit het zicht dus donder ik alles in een kast of la en is het daar een terig bende. Zolang ik het maar niet zie. (ook weer tot ergernis van m'n man want hij is alles kwijt :biggrin: )
Alles wat we hebben heeft een vaste opbergplek, ik kan slecht tegen rondslingerende spullen.

Om vijf uur s avonds heb ik een hele routine:
Katten eten geven
Rondslingerende dingen opruimen
Sopje in de gootsteen maken
Keukenkastjes en alle oppervlakken beneden afnemen (katten)
Toilet schoonmaken
Gootsteen snel poetsen met afwasborstel
Lege bakjes van de katten weg zetten
Stofzuigen
Tuin bewateren

S ochtends ruim ik altijd de vaatwasser uit op precies dezelfde manier. Na t tanden poetsen haal ik een doekje door de wasbak en over het badkamermeubel.

Dan heb ik nog de wekelijkse schoonmaak waar ik veel minder hoef te doen omdat ik het meeste goed bijhoud.

Schuldig aan was gesorteerd ophangen, kleding gaat hier meteen op hangers aan de kledingrekken, dus dat scheelt. Man doet meestal de was en dan hangt alles door elkaar, en dan wil ik het niet opruimen want ik word er kriegel van :)

Hier ook geen zooi op t aanrecht, kan gewoon meteen in de vaatwasser.

Ik ben heel precies in afval sorteren, we hebben dan ook 5 vuilnisbakken in de trapkast staan.

Ik heb een labelmaker. Zegt genoeg?

Ben ook hartstikke autistisch :) zal er wel mee te maken hebben.
Man gaat goed om met mijn ietwat obsessieve drang om alles precies zo te willen hebben zoals ik het doe, soms voel ik me een beetje schuldig
HolyGirl schreef:
Diverse kleuren plastic en houten knijpers heb ik. Ik probeer altijd 2 van dezelfde kleur/soort te pakken bij het ophangen van een handdoek o.i.d.
Ik ook.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Tics? neu
gewoontes, ook niet echt, de handdoeken liggen op dezelfde manier gevouwen, maar anders valt de stapel om?
Ik heb graag lege oppervlakken (aanrecht/planken), niet te veel rommeltjes. Op het aanrecht staat alleen de waterkoker.
Hekel aan rondslingerende schoenen (man nog meer dan de kinderen), (laptop)tassen etc
En een aversie tegen vaatdoekjes, Gooi dat ding gewoon in de was!! (volgens mijn wederhelft, kun je er een paar dagen mee doen...)
fashionvictim schreef:
26-05-2020 00:03
ik ook, en ik strijk mijn hydrofielen, theedoeken en lakens met het labeltje aan dezelfde kant en de naden ook aan dezelfde kant, en dan vouw ik ze allemaal op dezelfde manier en strijk ze na elke vouw weer.

Ik ook :proud:

Boxers van mijn man gaan altijd op kleur de la in, mijn eigen ondergoed gek genoeg weer niet.
SanneH01 schreef:
26-05-2020 01:36
Ik maak de badkamer schoon in mijn blote kont, en daarna ga ik verder met de douchecabine tijdens het douchen . Vinden ze hier thuis best raar.
Ik maak het doucheputje altijd schoon tijdens het douchen.
lise1985 schreef:
26-05-2020 08:38
Ik maak het doucheputje altijd schoon tijdens het douchen.
ik ook.

En ik maak de badkamer altijd schoon na het douchten, niet in mijn blote kont, wel in bh en onderbroek.
Ja, mijn tik is dat ik het huishouden haat en liever wat anders ga doen. Dus ik heb een uitsteltik.

Mijn man heeft die ook.
Maar we zijn ook geen varkens, dus ik (en hij) doe alles onder luid protest. We schelden wat af.

Is ook snel klaar.
Ik maak de badkamer schoon tijdens het douchen onder het mom van 'dan is alles toch al nat'.

Dus met mijn hoofd vol shampoo de muren afboenen en planchet etc schoonmaken :)
Ik ben er - in tegenstelling tot vroeger toen ik het als een corvee zag - nooit mee bezig. Het redelijk opgeruimd en schoon houden doe ik volledig onbewust. Als ik toevallig in de keuken kom kijk ik automatisch om me heen: die pan op het aanrecht gaat de kast in, een schilletje op de vloer neem ik mee richting vuilnisbak en weg ben ik weer. Oh de raambekleding moet nog open, tegelijkertijd grijp ik een plumeau want hij is wat stoffig.

Behalve dat ik elke paar dagen de hele opstelling van het kleine meubilair verander gewoon voor de variatie heb ik geen opruimtic.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Phoebemeaculpa schreef:
25-05-2020 23:03
Ooooohhh dat doe ik ook altijd, opruimen tijdens het koken. Ik dacht echt dat ik daar uniek in was.. ;-D
Ik heb een hekel aan uitstellen en aan rommel, ik ruim sowieso alles meteen op wat ik gebruik.
Ik heb vrienden die laten de kook en eetzooi gerust tot de volgende dag staan, ik zou dat echt niet kunnen.

Doe ik ook hoor, ik ruim alles meteen op. Zo'n aanrecht waar alles vies staat te wezen daar word ik heel onrustig van.
Bovendien kan dat ook helemaal niet, als je katten hebt.
lisbeth schreef:
25-05-2020 22:49
Ik realiseer me steeds meer hoe chaotisch mijn huishouden is o_o
Ik ook, wat mijn huishouden betreft.
Maar daar kan ik prima mee leven. :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven