Geluk
maandag 25 mei 2020 om 23:50
Ik dacht eigenlijk dat ik op dit moment op mijn gelukkigst zou zijn. Blijkbaar is geluk iets anders dan wat je denkt dat je nodig hebt. Ik denk laatste tijd vaak over geluk na. Volgens mij is gelukkig zijn een staat van tevredenheid. Iets wat er altijd kan zijn als je het toelaat ongeacht wat je meemaakt en wat voor emoties je voelt, ongeacht hoe je eruitziet, ongeacht wat je hebt. Niets en niemand kan je gelukkig maken behalve je eigen mindset. Denken dat je geluk vindt als je dat ene hebt bereikt, die en die hebt ontmoet, dat heb gedaan. Nee. Geluk is als een vlinder... het strijkt op je schouder neer als je in een staat van rust bent. Geluk is niet in de toekomst en niet in het verleden. Het is in het nu en nergens anders.
dinsdag 26 mei 2020 om 02:10
Wat ga je morgen doen als de realiteit inslaat?
Geluk is geen staat van tevredenheid. Iets wat er altijd kan zijn als je het toelaat ongeacht wat je meemaakt en wat voor emoties je voelt, ongeacht hoe je eruitziet, ongeacht wat je hebt. Geluk is niet als een vlinder... die willekeurig neerstrijkt op je schouder als je in een staat van rust bent. Geluk is iets waar je hard voor moet werken, niet iets wat komt aanwaaien.
Geluk, is een woord dat nauw samen hangt met het woord gelukt. Een effort omdat je er moeite in hebt gestoken en het een goede afloop heeft. Geluk gaat het om het maken van keuzes.
Je slaagt niet omdat je geluk hebt. Niet in een examen, werk of het leven. Geluk hebben kan niet. Geluk hangt af van wat jij kiest. Goed gekozen hebben kan wel. En kiezen is nog altijd een activiteit.
Geluk is geen staat van tevredenheid. Iets wat er altijd kan zijn als je het toelaat ongeacht wat je meemaakt en wat voor emoties je voelt, ongeacht hoe je eruitziet, ongeacht wat je hebt. Geluk is niet als een vlinder... die willekeurig neerstrijkt op je schouder als je in een staat van rust bent. Geluk is iets waar je hard voor moet werken, niet iets wat komt aanwaaien.
Geluk, is een woord dat nauw samen hangt met het woord gelukt. Een effort omdat je er moeite in hebt gestoken en het een goede afloop heeft. Geluk gaat het om het maken van keuzes.
Je slaagt niet omdat je geluk hebt. Niet in een examen, werk of het leven. Geluk hebben kan niet. Geluk hangt af van wat jij kiest. Goed gekozen hebben kan wel. En kiezen is nog altijd een activiteit.
dinsdag 26 mei 2020 om 03:33
Geluk is voor iedereen anders..
De een wordt er gelukkig van als zijn schoonmoeder op zondag ochtend voor de deur staat, de ander vindt het verschrikkelijk..
Thats life...
En uiteindelijk gaat het wel om alle geluks momentjes bij elkaar. In het ergste geval als je veel meegemaakt hebt voel je je elke dag ongelukkig .. Dan is loslaten in veel gevallen ook essentieel om gelukkig te zijn.
De een wordt er gelukkig van als zijn schoonmoeder op zondag ochtend voor de deur staat, de ander vindt het verschrikkelijk..
Thats life...
En uiteindelijk gaat het wel om alle geluks momentjes bij elkaar. In het ergste geval als je veel meegemaakt hebt voel je je elke dag ongelukkig .. Dan is loslaten in veel gevallen ook essentieel om gelukkig te zijn.
dinsdag 26 mei 2020 om 07:46
Team verschrikkelijk!
Verder snap ik dit topic niet. Is er nog een vraag of deelt TO een stukje persoonlijke wijsheid?
dinsdag 26 mei 2020 om 07:59
dinsdag 26 mei 2020 om 08:16
Geluk is voor mij geen staat van zijn, maar een momentopname.
Ik kan bijvoorbeeld intens gelukkig worden van een nieuwe bloeiende plant in mijn tuin. Kat die mauwend aan komt rennen als ik thuis kom. Mijn slapende man op de bank (niet dat ik alleen gelukkig word van hem als hij slaapt).
Momentopnames.
Als je probeert te werken naar een continue staat van geluk, zal je jezelf altijd blijven afvragen waarom je niet gelukkig bent. Als je accepteert dat momenten van geluk komen en gaan, herken je die momenten en ben je er dankbaar voor. Mijn theorie dan.
Ik kan bijvoorbeeld intens gelukkig worden van een nieuwe bloeiende plant in mijn tuin. Kat die mauwend aan komt rennen als ik thuis kom. Mijn slapende man op de bank (niet dat ik alleen gelukkig word van hem als hij slaapt).
Momentopnames.
Als je probeert te werken naar een continue staat van geluk, zal je jezelf altijd blijven afvragen waarom je niet gelukkig bent. Als je accepteert dat momenten van geluk komen en gaan, herken je die momenten en ben je er dankbaar voor. Mijn theorie dan.
dinsdag 26 mei 2020 om 08:23
Geluk is een zeer tijdelijke geestesgesteldheid.
Je komt terug van de dokter; bent erg bang geweest maar het is iets onschuldigs. Je ervaart mateloze opluchting, het is prachtig weer, de lucht is blauw, je ruikt voor het eerst sinds tijden het brood van de bakkerswinkel die je passeert, de vogels kwetteren luid, er zijn verder geen zorgen meer, thuis wacht je lieve kleine gezinnetje op je en vanavond maak je een heerlijk gerecht.
Je komt terug van de dokter; bent erg bang geweest maar het is iets onschuldigs. Je ervaart mateloze opluchting, het is prachtig weer, de lucht is blauw, je ruikt voor het eerst sinds tijden het brood van de bakkerswinkel die je passeert, de vogels kwetteren luid, er zijn verder geen zorgen meer, thuis wacht je lieve kleine gezinnetje op je en vanavond maak je een heerlijk gerecht.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
dinsdag 26 mei 2020 om 08:25
Dit. Scheelt mij weer typen.lollypopje schreef: ↑26-05-2020 07:43Jeetje je wisselt wel elk topic van leeftijd. Van oud naar jong.
En dan ook nog van mentaal instabiel naar gelukkig in een dag. Doe je goed.
dinsdag 26 mei 2020 om 08:25
Gelukkig zijn is wel iets wat uit jezelf komt inderdaad. Ik heb momenten gehad waarbij alle randvoorwaarden helemaal goed waren, relatie, financieel, iedereen gezond etc. waarop ik toch niet gelukkig was. En ik heb momenten gehad waarbij die randvoorwaarden een stuk minder waren maar ik geweldig in mijn vel zat en heel gelukkig was.
Maar het zit niet alleen in jezelf, soms gebeuren er dingen waar je geen invloed op hebt die je diep ongelukkig kunnen maken. En dan is het de kunst om toch nog het gouden randje te zien.
Maar het zit niet alleen in jezelf, soms gebeuren er dingen waar je geen invloed op hebt die je diep ongelukkig kunnen maken. En dan is het de kunst om toch nog het gouden randje te zien.
dinsdag 26 mei 2020 om 08:38
dinsdag 26 mei 2020 om 13:11
Koop een stukkie Libanon, rode, en kom dat bij me langs, dan zorg ik voor allerlei lekkers.
dinsdag 26 mei 2020 om 13:15
Als dat zou kunnen....helaas de lockdown houdt het tegen maar zou het erg gezellig hebben gevonden. Misschien heb ik nog een waterpijpje in mijn dressoir liggen en kan ik via via wat stuf scoren
dinsdag 26 mei 2020 om 13:18
Er gaat niets boven een lach- en vreetkick.Henk-en-Roelie schreef: ↑26-05-2020 13:15Als dat zou kunnen....helaas de lockdown houdt het tegen maar zou het erg gezellig hebben gevonden. Misschien heb ik nog een waterpijpje in mijn dressoir liggen en kan ik via via wat stuf scoren![]()