Gekke huishoudtics

25-05-2020 20:40 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen ik op kamers woonde stofzuigde ik elke dag de badkamer omdat ik een bizarre aversie heb tegen (andermans) haar. Ook nu moet ik elke dag mijn slaapkamer vegen om dezelfde reden. Heeft iemand ook zo'n gekke tic? Dingen die op een bepaalde manier moeten staan? Iets wat je alleen op een bepaalde manier kan doen?
RikM schreef:
26-05-2020 09:27
Doe ik ook hoor, ik ruim alles meteen op. Zo'n aanrecht waar alles vies staat te wezen daar word ik heel onrustig van.
Bovendien kan dat ook helemaal niet, als je katten hebt.
Eensch, twee katten en een kleine keuken hier, ik heb niet veel keus :)
Mijn tic is dat ik bedenk dat ik grondig ga poetsen en ik het dan na een rondje stofzuigen 'goed genoeg' vind.
Luci_Morgenster schreef:
26-05-2020 08:44
Ja, mijn tik is dat ik het huishouden haat en liever wat anders ga doen. Dus ik heb een uitsteltik.

Mijn man heeft die ook.
Maar we zijn ook geen varkens, dus ik (en hij) doe alles onder luid protest. We schelden wat af.

Is ook snel klaar.
Dito hier, we willen ook geen schoonmaakster want dan wordt het zo chaotisch als iemand écht gaat schoonmaken.
MarvelousMrsMaisel schreef:
26-05-2020 09:31
Mijn tic is dat ik bedenk dat ik grondig ga poetsen en ik het dan na een rondje stofzuigen 'goed genoeg' vind.
:high5: ja hier ook. Heb vaak hele plannen in mijn hoofd van ramen en keuken en dweilen en als ik de helft ervan gedaan heb vind ik dat ik wel verdiend heb om verder te gaan in mijn boek.
Als mijn ramen schoon zijn, krijg ik snel het gevoel dat het huis schoon is....
dolfje schreef:
26-05-2020 09:37
:high5: ja hier ook. Heb vaak hele plannen in mijn hoofd van ramen en keuken en dweilen en als ik de helft ervan gedaan heb vind ik dat ik wel verdiend heb om verder te gaan in mijn boek.
Lekker toch!

Ik heb zo mijn routines maar strijken doe ik nooit. Nu hebben man en ik geen werk waar je netjes voor gekleed moet en interesseert kleding ons niet zo veel dus we kopen gewoon niks wat per se gestreken moet worden.

Strijken van theedoeken en beddengoed vind ik helemaal tijdsverspilling.

Moest van mijn moeder altijd strijken en de was opvouwen, en mijn moeder deed het altijd overnieuw want het was niet haar vouwmethode en ik kon voor geen meter strijken. Ik was altijd kwaad haha.

Nou ja, strijken is geen hobby laat ik het daar op houden.
Geronimo2 schreef:
26-05-2020 09:36
Dito hier, we willen ook geen schoonmaakster want dan wordt het zo chaotisch als iemand écht gaat schoonmaken.
Ik wil die heel graag juist. We hebben het alleen niet zo breed anders was die er allang geweest. ;-)
GreenLadyFern schreef:
26-05-2020 09:43
Lekker toch!

Ik heb zo mijn routines maar strijken doe ik nooit. Nu hebben man en ik geen werk waar je netjes voor gekleed moet en interesseert kleding ons niet zo veel dus we kopen gewoon niks wat per se gestreken moet worden.

Strijken van theedoeken en beddengoed vind ik helemaal tijdsverspilling.

Moest van mijn moeder altijd strijken en de was opvouwen, en mijn moeder deed het altijd overnieuw want het was niet haar vouwmethode en ik kon voor geen meter strijken. Ik was altijd kwaad haha.

Nou ja, strijken is geen hobby laat ik het daar op houden.
Grappig, hier is het juist andersom. Mijn moeder strijkt praktisch nooit, heeft er een gruwelijke hekel aan. Ik vind het juist niet erg om te doen. Mijn moeder houdt bij hoog en bij laag vol dat ze me wel heeft leren strijken, maar dat is echt niet zo :biggrin:

Ik erger me wel aan de ongestreken overhemden van mijn vader overigens. Maar ik ga niet aanbieden ze te strijken.
Ergens kan ik me wel voorstellen dat het een leuk tijdverdrijf is, ontspannend. Onkruid wieden is dat voor mij bijvoorbeeld.

Misschien slaat het strijkgen een generatie over?

Mijn schoonmoeder is ook zo'n strijkfanaat, die strijkt het liefst elke ochtend het beddengoed nadat ze het bed heeft opgedekt.

Dat doe ik ook standaard trouwens, bed opdekken.
GreenLadyFern schreef:
26-05-2020 09:48
Ergens kan ik me wel voorstellen dat het een leuk tijdverdrijf is, ontspannend. Onkruid wieden is dat voor mij bijvoorbeeld.

Mijn schoonmoeder is ook zo'n strijkfanaat, die strijkt het liefst elke ochtend het beddengoed nadat ze het bed heeft opgedekt.

Ik ben geen fanaat hoor. Mijn man staat regelmatig voor de camera en moet dan dus wel netjes gestreken overhemden hebben. En ik word er blij van als zakdoeken en theedoeken gestreken in de kast liggen. Ik heb ook een tijdje het beddengoed gestreken maar daar ben ik weer mee opgehouden.
Ik spaar het niet op, ik strijk meteen wat er op dat moment gestreken moet worden, dat kan dus ook gerust 1 zakdoek zijn. Daardoor ben ik er nooit langer dan vijf minuten mee bezig.
O had het niet over jou hoor, maar over mijn moeder :)
GreenLadyFern schreef:

Ik ben strijken fijn gaan vinden, toen het (2 jonge kinderen) mijn vlucht naar boven werd :)
TV aan, en niemand mocht me storen, want mama was druk
lise1985 schreef:
25-05-2020 20:50
Ik hang de was op het wasrek altijd in een bepaalde volgorde op. Ondergoed, sokken en kleding hangen ook altijd op dezelfde plek.
Ik hang het op in setjes: dus de broeken naast de T-shirts die ik er meestal bij draag.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
lise1985 schreef:
25-05-2020 20:50
Ik hang de was op het wasrek altijd in een bepaalde volgorde op. Ondergoed, sokken en kleding hangen ook altijd op dezelfde plek.
Bij mij hangt het niet op dezelfde plek maar ik wil het wel "mooi" ophangen. Soort bij soort en als ik twee dekbedden ophang dan hang ik die aan de wasmolen tegenover elkaar.
Ik ga regelmatig voelen hoe snel de was droogt. En ik ben dan blij als het snel droogt :facepalm: .
Oooh, en ik vind het gezellig als de was buiten hangt :-$. Ik kan echt genieten vande eerste keer dat de was naar buiten kan na de winter.
Ik maak de groeven van het laminaat (te) vaak schoon. Een vriendin zag het me een keer doen en vertelde dat het nooit in haar was opgekomen om het te doen. Ik vind het gewoon vies als daar vuil ophoopt.
GreenLadyFern schreef:

Ik heb afgelopen winter geleerd hoe je moet strijken, als 27 jarige na 3 jaar op mezelf. Ik had nieuwe gordijnen die zo kreukelig als de pest waren, dus toen kon eindelijk mijn strijkplank en bout uit het plastic (de bout kreeg ik gratis bij mijn wasmachine en droger en de plank kocht ik voor iets van 5 euro bij Ikea). Dat is het enige wat ik ooit gestreken heb. Gordijnen in kwestie zijn nog steeds kreukelig, dus ik heb vast iets niet goed gedaan. Ik heb me voorgenomen om als ik me eens heel erg verveel nog eens te gaan strijken, maar dat moment is nog niet aangebroken haha.
Luci_Morgenster schreef:
26-05-2020 09:44
Ik wil die heel graag juist. We hebben het alleen niet zo breed anders was die er allang geweest. ;-)
Ik dacht dat het heel fijn zou zijn om een werkster te hebben maar dat valt best wel tegen, hoor. Veel gedoe om er 1 te vinden, gezeur met werksters die wel voor x uur betaald worden maar helemaal niet die uren komen opdagen en vooral: ik heb er nog geen een gehad die echt goed schoonmaakte. Ik had eindelijk een werkster waar ik dacht heel tevreden over te zijn maar door de coronacrisis kwam ik erachter dat ook zij helemaal niet op de tijden kwam die we hadden afgesproken én ik schrok me dood toen ik weer zelf ging schoonmaken hoe vies alles was.
Am Yisrael Chai!
winkelfanaat schreef:
25-05-2020 23:48
😳 hoe dan?

Ervaring.

En een geruit strijkplank overtrek helpt ook!
RikM schreef:
26-05-2020 09:27
Doe ik ook hoor, ik ruim alles meteen op. Zo'n aanrecht waar alles vies staat te wezen daar word ik heel onrustig van.
Bovendien kan dat ook helemaal niet, als je katten hebt.
Dat laatste ook... en het zijn een stelletje draken, 2 tellen andere kant op kijken en ze jatten iets of springen op het aanrecht. (En dat vind ik echt niet ok)
Anyway ik ben blijkbaar niet de enige, er zijn mensen die mij een extreme opruimer noemen maar ik heb gewoo een hekel aan uitstellen van huishoudelijke klussen. Dat vind ik zo nutteloos, alsof ik er een uur of dag of week later wel zin in heb... natuurlijk niet maar ik woon alleen en de kaboutertjes doen het niet...

Ik heb wel hulp, om de week. Na een hele hoop discussie met familie die mij adviseerde om een hulp te nemen. Ik ben stronteigenwijs en ik wilde geen hulp. Toch gedaan en ik ben er heel erg blij mee.
Ik ben namelijk chronisch vermoeid en tijd is nogal kostbaar voor mij en het scheelt erg veel en bovendien maakt ze beter schoon dan ik ;-D
Ik ben erg blij dat ik na een hoop gesputter uiteindelijk voor de verandering een advies opgevolgd heb ipv eigenwijs te zijn.
En ja het kost wel wat maar ik heb het er graag voor over.
Als ik pijnboompitjes rooster, zeg ik altijd hardop tegen mezelf; "erbij blijven, erbij blijven" :-D
fashionvictim schreef:
26-05-2020 11:56
Ik dacht dat het heel fijn zou zijn om een werkster te hebben maar dat valt best wel tegen, hoor. Veel gedoe om er 1 te vinden, gezeur met werksters die wel voor x uur betaald worden maar helemaal niet die uren komen opdagen en vooral: ik heb er nog geen een gehad die echt goed schoonmaakte. Ik had eindelijk een werkster waar ik dacht heel tevreden over te zijn maar door de coronacrisis kwam ik erachter dat ook zij helemaal niet op de tijden kwam die we hadden afgesproken én ik schrok me dood toen ik weer zelf ging schoonmaken hoe vies alles was.
Ik ga zelf niet meer echt goed schoonmaken want zenuwbeschadiging en kapotte rug. Dus alles is beter dan als ik het zou doen. ;-)

Qua grote klussen dan. Kleine dingen doe ik zeker nog wel en onder dat luide protest, wat helpt qua snelheid. Gaat zoveel sneller met wat gebrom en gevloek soms.

En partner doet ook al best veel en is ook zijn hobby niet... dus zou hem ook helpen. ;-)
Ik ken een hele goede, konden we haar betalen dan was ze er al geweest.
hippie_meisje schreef:
31-05-2020 22:57
Als ik pijnboompitjes rooster, zeg ik altijd hardop tegen mezelf; "erbij blijven, erbij blijven" :-D
Dat zou ik ook moeten doen!
Die dingen zijn zo snel zwart.
Ik kan geen aardappelschijfjes meer bakken zonder hier aan te denken:
https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=MObl5S4he_8

Vanaf 2.53 min. Maar hele stukje is grappig.

Ik sta dan serieus hard te lachen als die klote schijfjes bij elkaar blijven.
watdachtjehiervan schreef:
01-06-2020 12:57
Dat zou ik ook moeten doen!
Die dingen zijn zo snel zwart.
Precies! Ze zijn óf nog wit, óf zwart. Er zit niks tussenin :-D
HolyGirl schreef:
25-05-2020 21:07
Diverse kleuren plastik en houten knijpers heb ik. Ik probeer altijd 2 van dezelfde kleur/soort te pakken bij het ophangen van een handdoek o.i.d.
Dit heb ik ook. Ik heb nu alleen nog maar houten knijpers.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven