Bord-en kaartspellentopic voor iedereen

09-05-2017 19:10 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601

Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.

Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren

Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.

Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt

Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel

Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk

veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Iemand ervaring met "Detective, a modern crime game"? Ik heb net voor de 2e x case II gedaan, nadat we hem de eerste x het niet hadden kunnen oplossen... dit x net zo hard verloren.

We hebben de oplossingen maar bekeken en gaan volgende x aan case III beginnen. Pfff wat was deze moeilijk!
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
LunchLover schreef:
21-05-2020 14:14
Iemand ervaring met "Detective, a modern crime game"? Ik heb net voor de 2e x case II gedaan, nadat we hem de eerste x het niet hadden kunnen oplossen... dit x net zo hard verloren.

We hebben de oplossingen maar bekeken en gaan volgende x aan case III beginnen. Pfff wat was deze moeilijk!
nee, maar klinkt wel leuk op de google
nlies schreef:
21-05-2020 14:32
nee, maar klinkt wel leuk op de google

Het is super gaaf! Het is wel moeilijk, en ik denk dat wij tot 2x toe "down the rabbithole" gingen door verkeerde leads te volgen. Het eerste deel hadden we opgelost maar we wisten ook niet overal antwoord op...

Aanvulling: bewaar je aantekeningen van eerdere Case... die zijn nodig en wij hadden die weggegooid :facepalm:
lunchlover wijzigde dit bericht op 21-05-2020 19:18
Reden: Tip
14.93% gewijzigd
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
LunchLover schreef:
21-05-2020 14:14

Het ziet er gaaf uit! Ik ken hem niet.
De Outlet aanbieding van 999 is niet echt om voor in de rij te gaan staan (of bij de brievenbus te gaan zitten wachten
Helemaal eens Nlies. Heb het even gecheckt maar inderdaad niet echt spellen waar ik op zit te wachten. Had gehoopt op een pakket met vooral kleine spelletjes (zoals Keer op keer), wij spelen nu vaker een klein spelletje tussendoor i.p.v. een uitgebreider spel.
nee dat Mesopetamie zit volgens mij ieder jaar in het pakket.
Misschien moetenz e eens een keer keuzepakketten maken. spellen in prijsklasse a, b,c en dan van iedere groep er 1 of 2 kiezen
Ik meld mij ook, groot spellen fan!
Zeker nu in de corona tijd speel ik veel spelletjes met mijn vriend.

Onze huidige verzameling bestaat uit verschillende varianten van Monopoly, Rummikub, Regenwormen, Carcassonne (safari editie) en Ticket to Ride Europe.

Ik heb net een heleboel pagina's van dit forum gelezen en daaruit weer ideeen opgedaan. Op mijn lijstje staan nu Het stenen tijdperk, Saboteur: het duel, Kingdom Builder, Istanbul en Agricola.

Met vrienden Escape room The game gespeeld, erg leuk! Jammer dat je dat maar 1 keer kunt spelen.
Bol.com heeft nu 20% korting op heel veel spellen

Ik heb ticket to ride New York gekocht.
We hadden alleen nog een junior versie en deze duurt volgens mij niet zo lang.
Ticket to ride new York is inderdaad heel kort, wij doen meestal een best of 5, 1 rondje spelen we meestal binnen 10 minuten.

Binnenkort komt ook ticket to ride Amsterdam uit, ben ik ook wel benieuwd naar. Maar denk niet dat ik hem meteen aanschaf.
banaaaana schreef:
26-05-2020 21:22
Ticket to ride new York is inderdaad heel kort, wij doen meestal een best of 5, 1 rondje spelen we meestal binnen 10 minuten.

Binnenkort komt ook ticket to ride Amsterdam uit, ben ik ook wel benieuwd naar. Maar denk niet dat ik hem meteen aanschaf.
10 minuten klinkt fijn voor even tussendoor. Amsterdam heb ik naar gekeken, maar ik kreeg niet echt een Amsterdam gevoel, de grachten ontbreken.
Is Splendor een leuk spel qua tactiek? Of valt het tegen?
Green17 schreef:
26-05-2020 21:27
Is Splendor een leuk spel qua tactiek? Of valt het tegen?
Splendor is niet heel tactisch, want ook nog wel van toeval afhankelijk. Vind ik dan. Vond het veel geld voor een vrij simpel concept.
Ik weet niet hoe duur Splendor is, heb het in december voor mijn verjaardag gehad. Maar vind het mooie componenten (dus dat zal het duurder maken dan wanneer je alles in karton uitvoert) en wel een fijn spel. Wij spelen het vaak en het wordt bij ons steeds tactischer. Vooral met kaartjes reserveren/kopen die je tegenstander goed zou kunnen gebruiken. Maar er blijft wel altijd geluk inzitten met welk kaartje er open komt.

Het is inderdaad geen moeilijk concept en speelt lekker weg, daardoor spelen wij hem vaak. Ik zou hem aanraden aan mensen.

Edit , ik heb de prijs opgezocht, is inderdaad veel geld voor wat je krijgt aan spel.
Bedankt voor de reacties. Mijn man houdt vooral van tactische spelletjes, dus dan zal hij hem vast minder leuk vinden. I

Hij was bij bol.com in de aanbieding en was rond de 20 euro, nu is hij weer duurder zie ik.
Leuke, tactische spelletjes uit mijn kast: Bedriegers bedrogen (wel ouder, nog op marktplaats te verkrijgen), Munchkin, natuurlijk Carcassonne, Boonanza, Keer op Keer, Clever, Kwatro.
Splendor kan best tactisch zijn, het is maar net met wie je het speelt en of je je tegenstander beetje in de gaten houd en het is lekker snel uitgelegd. Doos zou wel de helft kleiner kunnen.

Leuke tactische spelletjes onitama (2 spelers als je ook van schaken houd)
Patchwork vind ik een erg leuk 2 speler spel, makkelijke regels maar super tactisch.
Pandamic (leuk voor deze tijd) coop spel, wel wat meer regels moet je inkomen.

Ik ben zelf nu verknocht op rovers van de noordzee, maar die is niet super tactisch zit er denk beetje tussenin.
Hier ook fan van spelletjes! Speel onder andere catan, rumibub, risk en exploding kittens. Heb nu ook Munchkin besteld. Ben erg benieuwd!
Tiana_76 schreef:
27-05-2020 11:39
Leuke, tactische spelletjes uit mijn kast: Bedriegers bedrogen (wel ouder, nog op marktplaats te verkrijgen), Munchkin, natuurlijk Carcassonne, Boonanza, Keer op Keer, Clever, Kwatro.
Ik wist niet dat Carcassonne tactisch was :P ik heb overigens alleen een junior versie. Ik ga eens kijken voor de volwassen variant.

Ik heb Ticket to ride NY binnen. We hebben hem nog niet gespeeld, maar wat is het een fijn klein bord. Hij is makkelijk mee te nemen op vakantie.
Green17 schreef:
28-05-2020 08:31
Ik wist niet dat Carcassonne tactisch was :P ik heb overigens alleen een junior versie. Ik ga eens kijken voor de volwassen variant.

Ik heb Ticket to ride NY binnen. We hebben hem nog niet gespeeld, maar wat is het een fijn klein bord. Hij is makkelijk mee te nemen op vakantie.
Serieus? Wij maken er hier een sport van om steden te stelen van elkaar (door dus om een hoekje een tegel te leggen en die in de volgende beurt vast te maken aan andermans stad). Je kunt heel tactisch spelen, elkaar ook in de weg zitten door een moeilijke tegel naast een grote stad te leggen.
Tiana_76 schreef:
28-05-2020 08:54
Serieus? Wij maken er hier een sport van om steden te stelen van elkaar (door dus om een hoekje een tegel te leggen en die in de volgende beurt vast te maken aan andermans stad). Je kunt heel tactisch spelen, elkaar ook in de weg zitten door een moeilijke tegel naast een grote stad te leggen.
Ja bij ons ook. En de boeren... zo irritant dat het mijn man bijna altijd lukt om in 1 van de laatste beurten de beste weide over te nemen.
Tiana_76 schreef:
28-05-2020 08:54
Wij hebben alleen de junior versie en als je een weg hebt afgesloten waar jouw kleur opstaat kan je een horigen erop leggen. Je maakt geen steden in elk geval.

De volwassen versie klinkt inderdaad wel tactisch.
Junior lijkt ook niet echt op de volwassen versie. Is wel leuk om je kind met dit soort spellen kennis te laten maken. Wij zijn echter al snel op het gewone spel overgestapt, in het begin zonder punten voor de weilanden om het simpeler te houden.
Tiana_76 schreef:
28-05-2020 10:26
Junior lijkt ook niet echt op de volwassen versie. Is wel leuk om je kind met dit soort spellen kennis te laten maken. Wij zijn echter al snel op het gewone spel overgestapt, in het begin zonder punten voor de weilanden om het simpeler te houden.
Dat is een goede tip, bedankt!
Ik heb hem net besteld bij bol.com hij is in de aanbieding nu voor 19,79.

Mijn man en ik hebben van thuis uit spelletjes spelen niet echt meegekregen. We vinden het wel heel erg leuk. Hij is alleen veel tactischer dan ik, daar kan ik nog wat van leren :P
ik heb niet veel ervaring met junios spellen maar die ik ken lijkt dus niets op de volwassen uitgave. stenen tijdperk, je moet net als in de volwassen uitvoering grondstoffen verzamelen, maar dat doe je via een soort memoryspel . Dus echt heel anders. Wel een leuk spel, maar de kinderen zouden zonder moeite van me winnen ben ik bang :-$

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven