Gastouder
dinsdag 26 mei 2020 om 20:42
Goedenavond allemaal,
Ik ben inmiddels 34 weken zwanger en mijn andere 2 kinderen zitten bij een gastouder. Nou is het zo dat wij vandaag een berichtje kregen dat ze haar vakantie zou halveren ipv 4 weken 2 weken. Nou helemaal prima snap het goed ze gaat niet weg. Nou vroeg ze ook naar onze vakantie. Wij gaan niet weg zeker niet met de baby. Nou heb ik dus terug gestuurd van wij gaan niet op vakantie maar als de baby geboren is willen we de kinderen de dag daarna wel een dagje bij ons hebben. Nou kan dat op een opvang dag vallen alleen ik kan het nu niet een week van te voren door geven hoe gaan we daarmee om. Ik denk dan echt van dan ben je menselijk en zeg je ja begrijpelijk nu kun je het echt niet van te voren zeggen. Maar nee ze stuurt terug ik snap het maar eigen keuze. Met andere woorden ik moet gewoon betalen voor die dag. Wat vinden jullie? Is dat terecht of mag ze gewoon een beetje menselijk zijn.
Thanks
Ik ben inmiddels 34 weken zwanger en mijn andere 2 kinderen zitten bij een gastouder. Nou is het zo dat wij vandaag een berichtje kregen dat ze haar vakantie zou halveren ipv 4 weken 2 weken. Nou helemaal prima snap het goed ze gaat niet weg. Nou vroeg ze ook naar onze vakantie. Wij gaan niet weg zeker niet met de baby. Nou heb ik dus terug gestuurd van wij gaan niet op vakantie maar als de baby geboren is willen we de kinderen de dag daarna wel een dagje bij ons hebben. Nou kan dat op een opvang dag vallen alleen ik kan het nu niet een week van te voren door geven hoe gaan we daarmee om. Ik denk dan echt van dan ben je menselijk en zeg je ja begrijpelijk nu kun je het echt niet van te voren zeggen. Maar nee ze stuurt terug ik snap het maar eigen keuze. Met andere woorden ik moet gewoon betalen voor die dag. Wat vinden jullie? Is dat terecht of mag ze gewoon een beetje menselijk zijn.
Thanks

dinsdag 26 mei 2020 om 20:52
Dat is niet het geval. Ze zegt in ieder geval altijd dat ze het niet nodig heeft en voor de leuk doet. Al vraag ik me dat af als je hier zo over doet.

dinsdag 26 mei 2020 om 20:54
Omdat er een baby wordt geboren? Ze is gastouder, jouw kinderen zijn niet de eerste en ook niet de laatste die een broertje of zusje krijgen.
dinsdag 26 mei 2020 om 20:55
Dat valt toch eigenlijk wel mee? Het is natuurlijk heel bijzonder allemaal, maar bij de (gastouder)opvang komt het vaak genoeg voor dat er een broertje/zusje geboren wordt. Lijkt mij niet echt een uitzondering.
Vind het niet zo raar dat je gewoon moet betalen.
Heeft het zin om je nu al druk te maken over die ene dag?
Je weet toch niet wanneer het gaat gebeuren..
Misschien valt het precies gunstig uit!
dinsdag 26 mei 2020 om 20:56
Sorry maar hoe vaak komt zo’n situatie voor. Het is niet zo dat ik dit verwacht als ik bedenk om een dag te gaan winkelen. Of wat dan ook dit is wel echt iets wat niet plannen valt. Ik denk dat er in dit soort situaties uitzonderingen gemaakt moet worden. Dus ja ik ben het met je eens je hoort je aan een contract te houden enzo. En geen inkomen is wel wat overdreven. Het gaat over uitzonderlijke gevallen.Betty_Slocombe schreef: ↑26-05-2020 20:51Zij moet menselijk zijn, maar jij dan? Je houden aan je contract is namelijk ook heel menselijk: als je gastouder tegen iedereen de hele dag lekker menselijk is, heeft ze straks geen inkomen.

dinsdag 26 mei 2020 om 20:58
Nou als je gastouder bent, komt het best vaak voor gok ik zo.Door87 schreef: ↑26-05-2020 20:56Sorry maar hoe vaak komt zo’n situatie voor. Het is niet zo dat ik dit verwacht als ik bedenk om een dag te gaan winkelen. Of wat dan ook dit is wel echt iets wat niet plannen valt. Ik denk dat er in dit soort situaties uitzonderingen gemaakt moet worden. Dus ja ik ben het met je eens je hoort je aan een contract te houden enzo. En geen inkomen is wel wat overdreven. Het gaat over uitzonderlijke gevallen.
dinsdag 26 mei 2020 om 20:59
En waar trek je dan de grens? Wat als je ze 2 dagen thuis wilt houden? Of als opa en oma 50 jaar getrouwd zijn? Of als papa of mama jarig is? En de bruiloft van je broer of zus?Door87 schreef: ↑26-05-2020 20:56Sorry maar hoe vaak komt zo’n situatie voor. Het is niet zo dat ik dit verwacht als ik bedenk om een dag te gaan winkelen. Of wat dan ook dit is wel echt iets wat niet plannen valt. Ik denk dat er in dit soort situaties uitzonderingen gemaakt moet worden. Dus ja ik ben het met je eens je hoort je aan een contract te houden enzo. En geen inkomen is wel wat overdreven. Het gaat over uitzonderlijke gevallen.
dinsdag 26 mei 2020 om 20:59
Ik denk helemaal niet dat er dan maar een uitzondering gemaakt moet worden.
Zij heeft een contract met jou. Zou een beetje gek zijn dat jij ook zo maar op een speciale dag ineens niet betaald wordt. Ook al heb je een contract dat je wel betaald wordt. En houd je er rekening mee.
Je moet ook betalen voor de taxi als je die nodig hebt om bij het ziekenhuis te komen, of de ambulance. Ook al krijg je een baby. De kosten van het gewone leven gaan door
Zij heeft een contract met jou. Zou een beetje gek zijn dat jij ook zo maar op een speciale dag ineens niet betaald wordt. Ook al heb je een contract dat je wel betaald wordt. En houd je er rekening mee.
Je moet ook betalen voor de taxi als je die nodig hebt om bij het ziekenhuis te komen, of de ambulance. Ook al krijg je een baby. De kosten van het gewone leven gaan door

Een zebra is geen paard met strepen

dinsdag 26 mei 2020 om 21:05
dinsdag 26 mei 2020 om 21:07
Waarom moet zij indirect betalen voor de geboorte van jouw kind?
Het lijkt me volstrekt logisch dat jij daar zelf voor betaalt. Ik hou mijn kind soms wel eens zomaar voor de lol een dag thuis van de opvang. Die dag betaal ik wel gewoon. Uiteraard. Dat je het je überhaupt afvraagt. Jij krijgt toch ook gewoon KOT voor die dag?
Het lijkt me volstrekt logisch dat jij daar zelf voor betaalt. Ik hou mijn kind soms wel eens zomaar voor de lol een dag thuis van de opvang. Die dag betaal ik wel gewoon. Uiteraard. Dat je het je überhaupt afvraagt. Jij krijgt toch ook gewoon KOT voor die dag?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
dinsdag 26 mei 2020 om 21:11
#teamgastouder
Je hebt een contract, als je ze een dag wil thuishouden, prima, maar wel gewoon doorbetalen. Als je een maand op vakantie gaat moet je je hypotheek ook gewoon betalen.
En ik zou de kinderen de dag na de geboorte juist wel naar de gastouder doen, kun je even bijkomen en opstarten met de kraamzorg.
Je hebt een contract, als je ze een dag wil thuishouden, prima, maar wel gewoon doorbetalen. Als je een maand op vakantie gaat moet je je hypotheek ook gewoon betalen.
En ik zou de kinderen de dag na de geboorte juist wel naar de gastouder doen, kun je even bijkomen en opstarten met de kraamzorg.
dinsdag 26 mei 2020 om 21:13
Bij een kdv moet je ook “gewoon” betalen. Je kunt vragen of ze de dag op een andere dag in mogen halen (als ze op hun normale dag niet kunnen ivm thuishouden vanwege komst baby); dat is bij een kdv ook zo. Kan overigens alleen als er plek is (dit weten we pas een dag van tevoren) aangezien het alleen kan als er een kindje niet komt.

dinsdag 26 mei 2020 om 21:22
toch juist lekker om dan even bij te komen met alleen de baby?Due-scimmie schreef: ↑26-05-2020 21:14Je gastouder staat helemaal in haar recht. Wij betaalden ook gewoon voor kdv op dag nadat onze jongste werd geboren. Het is niet eens in me opgekomen om hier refund voor te vragen![]()