Trouwen in 2020!

26-09-2018 18:09 2409 berichten
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe :) . Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd :cheer2: . Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic :applause: :hihi: :cheer: !
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd
Kipkerriesalade schreef:
26-05-2020 21:41
Kindrebel wil je daarna nog met een deel van de gasten eten? Of is het na de borrel klaar?
Goeie hap tijdens de borrel en dan klaar.
Geen idee of het iets voor jullie is Kindrebel, maar ik kreeg van iemand anders de tip om de getuigen de huwelijksnacht te laten regelen. Dus vervoer ernaartoe, hotel, eventueel roomservice en/of volgende dag iets leuks. Als een soort zelfbetaalde verrassing zeg maar.

Bij die vriendin heeft dat geleid tot een boottocht, een luxe hotel in mooie omgeving, champagne op de kamer en de volgende dag een high tea in die omgeving.
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 27-05-2020 07:14
22.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ohja dan zou ik de borrel ook wel wat langer laten duren, 19.00/19.30.
Anders heb je meer een receptie idee dan een borrel denk ik
Kokoro schreef:
27-05-2020 07:03
Geen idee of het iets voor jullie is Kindrebel, maar ik kreeg van iemand anders de tip om de getuigen de huwelijksnacht te laten regelen. Dus vervoer ernaartoe, hotel, eventueel roomservice en/of volgende dag iets leuks. Als een soort zelfbetaalde verrassing zeg maar.
Dat is wel een leuk idee. Thanks.
Wij trouwen pas in oktober, maar ik vind het heel lastig om te beslissen of we het door laten gaan of niet. De locatie kunnen we tot 3 maanden voor tijd kosteloos annuleren, dus we moeten komende maand beslissen of we het door laten gaan, of niet.

De anderhalve meter is bij deze locatie niet te realiseren, dus we willen zeker weten dat dit in oktober niet van toepassing is voor we het door laten gaan. Eigenlijk weet ik al dat dit volgende maand ook niet zeker is... Ons feest is namelijk binnen met ongeveer 100 gasten.

Als alternatief kunnen we de locatie alleen gebruiken voor de ceremonie en daarna met een klein groepje eten in het huis van mijn ouders (omdat daar minder restricties zijn dan op de locatie)

Ik vind het lastig om de rest van de gasten af te zeggen, maar wil er ook niet te lang mee wachten, omdat zij er dan ook rekening mee kunnen houden.

Ergens weet ik dus al dat het niet door kan gaan zoals gepland en dat er een groot aantal gasten geannuleerd moet worden. We kunnen wel gokken dat er geen tweede golf corona gaat komen en alles in oktober gewoon door kan gaan, maar dit vind ik een te dure gok. Dan bewaar ik het geld liever zodat ik volgend jaar of met 5 jaar huwelijk een groot feest kan geven. Kan ik mijn trouwjurk ook nog een keer aan :sun:

Ik baal wel gigantisch, we zijn al bijna twee jaar aan het plannen voor een fantastische bruiloft, maar dit had niemand verwacht natuurlijk.

Als jullie annuleren, hoe informeren jullie de gasten dan? Ik dacht misschien een formele kaart sturen (krijgen ze weer een kaart na de save-the-date en uitnodiging) en ook bellen naar de gasten om het uit te leggen.
Uitleggen lijkt me onnodig, iedereen weet toch waar het over gaat? Beetje onzin om daar iedereen voor te bellen.

Wij hadden een RSVP-website en daar hebben we een bericht op gezet dat het niet door zou gaan en ze een mail zouden krijgen met de nieuwe datum. De meeste mensen wisten het al eerder omdat ze natuurlijk ook het nieuws horen en kwamen vragen of met ons meeleven.
Daarna digitaal een 'change the date' gestuurd.

En nu ook weten de gasten dat de nieuwe datum 'onder voorbehoud' is maar het is niet alsof iemand al veel plannen gaat maken voor het najaar.

En weet je zeker dat de annuleringsvoorwaarden van je locatie ook gelden als de maatregelen nog van kracht zijn? Kan je dan niet kosteloos verplaatsen?
Verplaatsen weet ik niet, maar ik wil de ceremonie wel graag die datum, dus die laten we staan, al is het met minder gasten. Foto's enz. gaan ook gewoon door zoals gepland.

Voor onszelf vinden we het ook fijn om komende maand de knoop door te hakken vwb het annuleren van het feest. Ik merk dat ik geen voorpret ervaar, alleen maar onzekerheid over of het nog wel door kan gaan. Dan plan ik liever later nogmaals het feest als het wel door kan gaan zoals gepland. Dan denk ik dat ik er ook meer plezier aan zal beleven vooraf.

Uitleggen is misschien inderdaad onnodig, op de website komt het ook te staan, maar ik ben bang dat niet iedereen daar gaat kijken. Vandaar dat ik ook nog een kaart wil sturen.
Hybris schreef:
27-05-2020 14:07
Wij trouwen pas in oktober, maar ik vind het heel lastig om te beslissen of we het door laten gaan of niet. De locatie kunnen we tot 3 maanden voor tijd kosteloos annuleren, dus we moeten komende maand beslissen of we het door laten gaan, of niet.

De anderhalve meter is bij deze locatie niet te realiseren, dus we willen zeker weten dat dit in oktober niet van toepassing is voor we het door laten gaan. Eigenlijk weet ik al dat dit volgende maand ook niet zeker is... Ons feest is namelijk binnen met ongeveer 100 gasten.
Wij trouwen ook in oktober en hebben onze plannen al helemaal omgegooid. Ik heb nog eventjes een 2-scenario's-plan gehad (eentje met en eentje zonder corona), maar dat hebben we inmiddels helemaal losgelaten. Wij zijn er van overtuigd - en nu krijg ik misschien weer van langs dat ik te negatief ben - dat we in oktober nog in dat nieuwe normaal met 1,5 meter afstand leven. Dat betekent voor ons dus ook geen feest met 100 gasten zoals we hadden gepland.

Wij hebben niet de luxe om te kunnen verzetten i.v.m. ongeneeslijke zieke moeder die we graag bij ons trouwen willen hebben. Maar als je kán verzetten, zou ik verzetten. Ik zou de gok niet nemen.

Kun je niet iets afspreken met de locatie? Dat je die termijn van 3 maanden inkort? Zij hebben ook liever dat er een kans bestaat dat het doorgaat en die vergroten ze als ze wat soepeler zijn. Onze locatie heeft alle algemene voorwaarden losgelaten en denkt zoveel mogelijk mee met iedereen. Oplossingsgericht, want iedereen wil er het beste van maken.
Ik heb gewoon de meesten geappt dat kerkdienst en feest niet doorgaan.

Ceremonie wel maar met max 30 en das vrijwel alleen directe familie.
Sommige ouderen heb ik gebeld.
Iedereen snapt het wel!
Hybris schreef:
27-05-2020 14:07
Als jullie annuleren, hoe informeren jullie de gasten dan? Ik dacht misschien een formele kaart sturen (krijgen ze weer een kaart na de save-the-date en uitnodiging) en ook bellen naar de gasten om het uit te leggen.
Ik zou ze het via mail/whatsapp laten weten evt nogmaa's met de link naar jullie website. Zo hebben wij ook onze change the date kaart gestuurd. Een aantal per post (de oudere generatie) zodat zij het niet kunnen vergeten ;) en we hebben onze oma's en ouders gebeld.
We hadden alleen niet van iedereen een telefoonnummer of mailadres dus we hebben onze ouders ook gevraagd het door te geven aan de ooms en tantes (ze zitten allemaal in een appgroep dus dat kon mooi snel).
Op onze change the date hadden wij ook aangegeven dat we nog niet weten hoe het in september zal zijn met de maatregelen, maar dat ze het weer tijdig van ons horen.
Gisteren de mail gekregen van onze styliste met de ideeën voor de versiering. Oeh, het is zo leuk! Nu nog even goed doorlezen.
En we willen (of nou ja, eigenlijk ik wil :mrgreen: ) het pad richting de locatie (vanaf de parkeerplaats) nog versieren. Maar even wat voorbeelden daarvoor zoeken, en het moet ook niet te duur worden :)
Zomerwarmte schreef:
28-05-2020 11:05
Gisteren de mail gekregen van onze styliste met de ideeën voor de versiering. Oeh, het is zo leuk! Nu nog even goed doorlezen.
En we willen (of nou ja, eigenlijk ik wil :mrgreen: ) het pad richting de locatie (vanaf de parkeerplaats) nog versieren. Maar even wat voorbeelden daarvoor zoeken, en het moet ook niet te duur worden :)
Oehh wat leuk! Het krijgt echt vorm :jump: !

Hier vandaag de afspraak met de notaris gemaakt voor de huwelijkse voorwaarden. Kost toch even €550 :sigh: . Maar goed, het is voor een goed doel. Vriend wil ooit nog een eigen bedrijf starten en ik zal me t.z.t. moeten inkopen in een maatschap.

Verder hebben wij een knoop doorgehakt: Als KLM vliegt, gaan wij trouwen. Punt. We waren bang dat mensen misschien liever niet zouden vliegen, maar zich verplicht voelen als wij het door laten gaan. Maar wat blijkt? Schoonouders, ouders, vrienden en vriendinnen geven allemaal aan sowieso te gaan, of wij nou trouwen of niet. Dus dan kan het net zo goed doorgaan :proud: . Wel houd ik er serieus rekening mee dat we de dag anders vorm gaan geven.

Het idee was eerst dat iedereen uit Nederland er de hele dag bij zou zijn. 's Ochtends de ceremonie op het gemeentehuis, naar het restaurant lopen, samen lunchen, dan een dagpauze (voor iedereen) en dan weer samenkomen op het strand voor een strandceremonie, borrel en feest. Gezien er nu een flinke beperking aan het gemeentehuis en het restaurant zit, zullen we toch moeten splitsen. Ik hoop dat men daar begrip voor heeft.
Leuk zomerwarmte! Krijgt het echt vorm! 😁

Kokoro goed geregeld die voorwaarden! Je kan het maar beter vastleggen idd.
En super leuk dat de knoop is doorgehakt dat je gaat trouwen als ze vliegen! Hopelijk lukt dat!
En ik ga er vanuit dat iedereen het wel begrijpt! Je kan er niets aan doen toch?

Hier is de planning nu helemaal rond! 😁 We moesten nog definitief de bevestiging hebben van de feestlocatie dat het nu alleen de eet locatie is en vooral dat ze aal wel open mag. Maar het mag! Dus de corona bruiloft is nu geregeld. Kan ik nog 2 weken voorpret hebben 😁
Fijn dat de knoop hebt doorgehakt Kokoro!

Ik duim voor je dat KLM gaat vliegen! En fijn dat de belangrijkste mensen allemaal willen komen!
En splitsen lijkt me geen issue toch? Ik zou ze dan wel wat leuke tips in de buurt geven waar ze dan op eigen gelegenheid kunnen gaan lunchen bijvoorbeeld.
Ja, dat doen we sowieso hoor! De hele website staat vol met tips enzo :) . Het idee is dat ze 's ochtends gewoon een normale vakantiedag hebben, maar vanaf de avond dus het huwelijk. Dat is daar sowieso het lokale gebruik. Huwelijken starten rond 18 met een ceremonie.
En Kokoro, hoe was het vandaag?

Ik ben nog steeds verliefd op mijn jurk :heart:
Ben alleen wel iets aangekomen dus tis wel nodig om er nog wat af te krijgen, dan zit ie net wat mooier. Maar de sieraden en pumps passen er mooi bij. En 1 haarsieraad. De anderen niet. Misschien dat ik nog een andere ga kopen, weet nu wat staat bij mijn jurk.
Wat fijn dat je nog steeds verliefd bent op je jurk zomer :flirting: . Was het een fijne dag? Hoeveel moet je kwijt om de jurk lekker te laten zitten? September is gelukkig nog tijd genoeg.

Aangezien ik een luie donder ben plak ik even mijn post uit het plan je dag topic ook hier onderaan.

Oh en we hebben trouwens een afspraak staan voor de huwelijkse voorwaarden :yes:. Steeds een stapje dichterbij.

------

Vanochtend vroeg opgestaan en gewandeld, toen aangekleed en vol in de make-up, sieraden in, en de auto in richting vriendin en de bruidswinkel. Mijn moeder en andere getuige ontmoetten we daar.

Het moment dat ik mijn jurk weer aan had viel alle twijfel weg. Hij zit ZO MOOI. Ben er weer verliefd op. Was zo blij dat de meiden er ditkeer ook bij waren. Voelde zo heel compleet en de lieverds hebben een kousenband met blauw randje voor me gekocht :rofl: en ze hadden roze cava mee. Echt heel lief :love:.

De schoenen waren ook binnen en we hebben er ook een sluier bij gekocht. Het hele plaatje zeg maar :D. Het begint nu echt weer te leven.

Ik heb wel af en toe nare gedachten over de dood en mensen verliezen. Veel "Wat als". Bijna opdringerig. Ik denk dat het komt doordat de vorige keer dat ik uitkeek naar het huwelijk, er ook zoveel angst, onzekerheid en verlies naast speelde. Ik probeer het iig weg te drukken en het fijne gevoel vast te houden. Want vandaag was echt echt heel fijn.

En goed nieuws trouwens: het eiland heeft sinds vandaag geen actieve corona gevallen meer :yes: !

Mocht iemand de jurk willen zien, stuur me dan even een pb :D.
Wat een heerlijk bericht kokoro! Ik ga je even een pb sturen ;) wat een lieve mensen heb je om je heen :hug:

Ik had mijn dochter weer mee, mijn moeder was helaas te zwak. En ik ben dus helemaal vergeten een foto te maken gisteren :(

Ik ben 3 kilo aangekomen dus dat moet er minimaal weer af. Het liefst 5, dus maar even aan het werk. Het is bij mij vooral gebrek aan beweging. Dus dat ga ik weer meer doen, wordt ook makkelijker nu de kinderen binnenkort weer volledig naar school mogen.
Drie gaat je zeker lukken! Hoe oud zijn je kinderen? Kunnen ze lekker mee wandelen? Als je hetzelfde zou blijven eten en elke dag een uurtje zou lopen, dan ben je dat al kwijt!

Wat onwijs jammer dat je moeder zich toch te zwak voelde :(. Misschien, op een fitter moment, gewoon nog eens een extra afspraak maken bij de winkel? Daar staan ze, gezien de omstandigheden, vast voor open :hug: .
Oud genoeg (8, 11 en bijna 14) maar ze houden niet van wandelen. Dus dat doe ik maar alleen of met een vriendin. En wil thuis ook wat oefeningen doen. Heb dat ooit gedaan van fitnessblender.

Begin augustus mag ik weer, hopelijk kan ze dan mee.
Ze is vrijdag de hele middag in het ziekenhuis geweest omdat ze het zo benauwd had. Bleek haar zuurstofgehalte erg laag dus ze heeft extra zuurstof gekregen. Dat hielp maar ze wilde niet blijven dus de artsen hebben gezorgd dat ze thuis nu ook een zuurstof fles heeft en die kan ze gebruiken wanneer ze het nodig heeft.
Poeh, wat heftig :( . Wel fijn dat ze nu thuis ook niet benauwd hoeft te zijn :rose:.
Super Koko! Ik ben wel een nieuwsgierig aagje maar dit forum en mijn telefoon zijn geen match made in heaven. Zal straks een pb sturen. 😁
Ik stuur jou wel even een PB :)
Ohja huwelijkse voorwaarden moet ik ook nog regelen. Laten jullie er nog specifieke dingen in opnemen?

Wij zitten op 32 gasten exclusief ons zelf. Maar dat is met 9 kids. Zou dat mogen ivm corona? Of zouden de kids meetellen?

Wat doen jullie met de ringen? Speciaal doosje? Ik wil mijn dochter van nu 15 maanden ze vast laten houden, zat te denken om ze aan een knuffel te doen?
Wij hebben geen huwelijkse voorwaarden laten vastleggen.
De basis zoals deze nu is is genoeg voor ons, mochten we toch ooit een eigen bedrijf willen opstarten kunnen we het dan alsnog regelen.

Jullie zitten dan met 34 volwassenen en 9 kinderen toch?
Dat is officieel natuurlijk te veel maar zal aan je locatie liggen of ze het toelaten.
En ik weet niet wanneer de dag is maar als de roadmap door kan gaan wordt de max opgeschaald naar 100 mensen vanaf 1 juli dus dan zou het sowieso geen probleem zijn.

Voor de ringen bestellen wij een doosje met onze voorletters erop en mijn nichtje van 2,5 zal ze brengen. Een knuffel vind ik zelf een beetje kinderachtig maar moet bij je passen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven