Trouwen in 2020!

26-09-2018 18:09 2409 berichten
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe :) . Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd :cheer2: . Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic :applause: :hihi: :cheer: !
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
07-06-2020 15:09
Gefeliciteerd! Raar idee is dat hè? Getrouwd zijn maar toch weer niet.
Hebben jullie er nog wel een beetje een leuke dag van gemaakt?
Qua weer is het niet zo erg geweest dat ‘de grote dag’ uitgesteld is ;-)
Ja, we hebben zeker een leuke dag gehad. We hebben ook foto's laten maken dus straks een blijvende herinnering aan deze dag, waarin we ons heel gesteund en geliefd hebben gevoeld door degenen die erbij waren :heart:
ringaroundtherosie schreef:
08-06-2020 10:36
Ja, we hebben zeker een leuke dag gehad. We hebben ook foto's laten maken dus straks een blijvende herinnering aan deze dag, waarin we ons heel gesteund en geliefd hebben gevoeld door degenen die erbij waren :heart:
Oh heerlijk!
Ik vond het ook heel erg fijn, ineens zo'n vrolijke dag in zo'n eentonige sombere periode.
En ook zo lekker ongedwongen, hier moest man nog heen en weer naar huis omdat we de ringen waren vergeten maar totaal geen stress.
AnAppleADay schreef:
08-06-2020 10:41
Oh heerlijk!
Ik vond het ook heel erg fijn, ineens zo'n vrolijke dag in zo'n eentonige sombere periode.
En ook zo lekker ongedwongen, hier moest man nog heen en weer naar huis omdat we de ringen waren vergeten maar totaal geen stress.
Haha, ja zo heb ik het ook ervaren! We waren 10 minuten te laat en de ambtenaar startte het verkeerde liedje voor de binnenkomst, kon er om lachen. Fijn dat jij ook een fijne dag had, inderdaad een groot lichtpunt in een tijd die je gauw achter je zou willen laten.
Klinkt als 2 heerlijke dagen Apple en Ring :flirting: !

Ik heb vandaag mijn ali-express boeket mooi geschikt en ingebonden met lint. Ik had nog een haarsieraad dat ik toch niet ga gebruiken, en die zit er nu omheen ter decoratie. Het is echt een mooi boeketje geworden, past goed bij me.

https://ibb.co/BZCdvwQ
https://ibb.co/cc6tK41

@Zomerwarmte: Nog precies 100 dagen tot wij trouwen!!
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 09-06-2020 23:31
7.26% gewijzigd
Ik heb sinds gisteren ineens enorme stress om mijn jurk. Ik zag een foto van een passessie en hij zat echt niet zo mooi als toen ik hem voor het eerst had gekozen, veel te groot.
Ik weet dat hij daarna nog is ingenomen maar in mijn hoofd zit hij nu niet mooi.
Ik weet nog dat ik dacht: hij mag wel strakker maar dat ze dat hadden afgeraden. En op de foto van de kiessessie trekt hij ook wel iets.

Anyway, ik zit nu helemaal in de stress dus het liefste rij ik dit weekend naar mijn ouders om hem aan te doen maar dat is ook een beetje onzin...
Heb maar even m’n moeder geappt of hij in het echt wel beter zat dan die foto.

Waar een mens zich wel niet druk om kan maken.... zucht....
Aii Apple, niet leuk zulke gedachtes. Hoe zijn de rest van de foto's? Kun je nog overleggen met iemand anders naast je moeder die de jurk heeft gezien? Ik denk echt 100% dat het goed komt. Hij is op jouw maat gemaakt. Maar als de twijfel blijft, dan gewoon even aan gaan trekken!
Ik heb dus geen foto’s van het eindresultaat, en vanwege Corona is de laatste 2 keer alleen mijn moeder meegeweest.
Volgende week maar een keertje langs gaan bij m’n ouders, sowieso gezellig natuurlijk.
Van harte gefeliciteerd Ring :heart:

Kokoro, haha grappig, ik kreeg via iemand anders te horen dat het maandag nog 100 dagen was :-D
Ik zal maar eens zo'n app installeren, kan ik het zelf ook in de gaten houden. :-P
Je boeket is super mooi zeg!!

Apple, ow balen dat je je zo voelt nu door de foto's van je passessie. Ik zou idd snel een bezoekje brengen aan je ouders ;)
Ik heb hetzelfde maar bij mij komt het door de kilo's.. hij zat de eerste keer toch echt veel mooier.. maar niet teveel aan denken, ik weet waar het aan ligt. En de vorige keer nam ze meer tijd bij mij, nu was het allemaal wat sneller met aantrekken.

Volgende week hebben we een afspraak bij onze locatie, op 18 juni. Onze 1e trouwdatum. Maakt het ook wel bijzonder om daar dan rond te lopen. :heart: En toevallig is onze styliste die onze locaties versierd dan ook aanwezig dus kunnen we die ook ontmoeten. Verder binnenkort een afspraak inplannen met onze fotografe. En ondertussen ook maar eens zoeken naar een photobooth. Dat lijkt me toch wel leuk, hoewel ik ook twijfel om ipv een fotobooth te kiezen voor een videograaf, hoewel mijn vriend dat niet nodig vind..
Klopte idd niet wat mijn vriendin had gezegd, nog 98 dagen nu :)
Ik heb vandaag even een downdag. Alles op het eiland gaat open en toeristen zijn welkom, maar ze geven nog geen vergunningen voor "public events". Daar valt for some reason een besloten huwelijk ook onder :(. Er is nog geen uitzicht op een datum dat ze dat wel weer doen, dus onze Weddingplanner begon vandaag over een plan B. Niet onverwachts hoor en uiteindelijk ook geen ramp, maar het maakt me even verdrietig :(.

Verder is gisteren mijn ASOS jurkje voor de avond binnen gekomen. Hij is prachtig en oogt heel chic. Echt een bruidsjurkje. Hij moet een beetje vermaakt worden, en er moeten boobiecups in :$.

Ik hoop dat ik snel weer wat positiever kan zijn. Het verandert niks aan de uiteindelijke uitkomst, en het voelt zoveel beter.

@Apple, wat jammer dat je moeder geen foto's heeft gemaakt de laatste keer. Het komt vast helemaal goed :hug:!

@Zomerwarmte, ik had gewoon mijn agenda erbij gepakt haha. Ouderwets telwerk! Wat bijzonder dat jullie precies die dag gaan kijken. Alvast heeeel veel plezier gewenst!
Wat naar Kokoro, is een klein feestje met vrienden ook een 'public event'?
Want je hoeft het niet een huwelijk te noemen toch? Gewoon een leuke avond met een besloten groep (waar je toevallig ook gaat trouwen :proud:)
Ik weet niet hoe strikt ze zijn...
Wat jammer kokoro, hoeveel tijd heb je nog? Gaat er wellicht nog een versoepeling komen voor die tijd?
AnAppleADay schreef:
11-06-2020 10:03
Wat naar Kokoro, is een klein feestje met vrienden ook een 'public event'?
Want je hoeft het niet een huwelijk te noemen toch? Gewoon een leuke avond met een besloten groep (waar je toevallig ook gaat trouwen :proud:)
Ik weet niet hoe strikt ze zijn...
Ja precies... kijk, als grote groepen niet mogen dan mag het gewoon niet. Maar wél vanaf 1 juni 125 mensen in 1 ruimte toestaan, maar niet een feest van 80 mensen op een strand in de buitenlucht.. dat snap ik niet. We gaan dus wel op zoek naar de mazen. En soms werkt het ook om er wat extra's tegenaan te gooien, hoe erg dat ook klinkt 🙈..
ringaroundtherosie schreef:
11-06-2020 10:47
Wat jammer kokoro, hoeveel tijd heb je nog? Gaat er wellicht nog een versoepeling komen voor die tijd?
Nog 98 dagen. De versoepelingen gaan wekelijks. Dus er is wel hoop.
Kokoro schreef:
11-06-2020 09:55
Ik heb vandaag even een downdag. Alles op het eiland gaat open en toeristen zijn welkom, maar ze geven nog geen vergunningen voor "public events". Daar valt for some reason een besloten huwelijk ook onder :(. Er is nog geen uitzicht op een datum dat ze dat wel weer doen, dus onze Weddingplanner begon vandaag over een plan B. Niet onverwachts hoor en uiteindelijk ook geen ramp, maar het maakt me even verdrietig :(.

Verder is gisteren mijn ASOS jurkje voor de avond binnen gekomen. Hij is prachtig en oogt heel chic. Echt een bruidsjurkje. Hij moet een beetje vermaakt worden, en er moeten boobiecups in :$.

Ik hoop dat ik snel weer wat positiever kan zijn. Het verandert niks aan de uiteindelijke uitkomst, en het voelt zoveel beter.

@Apple, wat jammer dat je moeder geen foto's heeft gemaakt de laatste keer. Het komt vast helemaal goed :hug:!

@Zomerwarmte, ik had gewoon mijn agenda erbij gepakt haha. Ouderwets telwerk! Wat bijzonder dat jullie precies die dag gaan kijken. Alvast heeeel veel plezier gewenst!
Ik kan mij jouw teleurstelling en verdriet goed voorstellen! Een maand geleden hebben wij ook de knoop doorgehakt, en gaan we voor plan B: in juli trouwen wij in zeer kleine kring en hebben we bij goed weer een bbq bij ons in de tuin. Volgend jaar doen we alles nog eens over in een groter gezelschap!

De eerste dagen was ik ook boos, verdrietig en teleurgesteld. Heb nogal wat (medische) tegenslagen gehad, en nu ga ik eindelijk trouwen, en kan dat blijkbaar ook niet op de manier zoals we ons voorgesteld hadden!

Gelukkig ging al snel de knop om, ik richt mij nu op een mooie dag in een intiem gezelschap! We maken er het beste van, zoals we altijd gedaan hebben!
Pukkie12345 schreef:
11-06-2020 14:00
Ik kan mij jouw teleurstelling en verdriet goed voorstellen! Een maand geleden hebben wij ook de knoop doorgehakt, en gaan we voor plan B: in juli trouwen wij in zeer kleine kring en hebben we bij goed weer een bbq bij ons in de tuin. Volgend jaar doen we alles nog eens over in een groter gezelschap!

De eerste dagen was ik ook boos, verdrietig en teleurgesteld. Heb nogal wat (medische) tegenslagen gehad, en nu ga ik eindelijk trouwen, en kan dat blijkbaar ook niet op de manier zoals we ons voorgesteld hadden!

Gelukkig ging al snel de knop om, ik richt mij nu op een mooie dag in een intiem gezelschap! We maken er het beste van, zoals we altijd gedaan hebben!
Klinkt als mijn verhaal Pukkie. En wij hebben inmiddels een hele fijne trouwdag in het klein gehad dus dat lukt jullie ook! :hug:
Nu wij de trouwerij naar de middag hebben verplaatst, ben ik gaan twijfelen over de jurk. Ik had een glam avondjurk op het oog, maar nu we geen avondfeest hebben, vind ik die jurk helemaal niet meer zo geschikt. Borrelen in de middag geeft een andere sfeer. Een daar hoort gewoon andere kleding bij.

Nu had ik heel lang ook een andere jurk in mijn hoofd. Een classy egaal witte jurk, boothals, lange mouwen en een blote rug. Gisteren zat ik op Engelse avondjurken webshops te snuffelen. Kom ik precies dát tegen, afgeprijsd voor 55 euro. What the fuck. Ik heb ‘m besteld. Kan me niwt voorstellen dat het wat is voor dat geld. Maar tegelijkertijd, ik heb heel wat galajurken (ik houd ervan) en die waren stuk voor stuk niet duur maar wel erg mooi. Ze zijn niet gevoerd, dat is een minpunt maar met een mooie naadloze onderjurk is dat geen punt.

Ik ben zo benieuwd! Zou toch hilarisch zijn, trouwen in een jurk van een paar 10tjes. 😂

Zoiets:
Afbeelding
Mijn trouwjurk kostte ook maar een paar tientjes. Heb nu zelfs nog een alternatief besteld van onder de 30 euro.
Maar ik hou ook helemaal niet van de standaard trouwjurken met tule, steentjes e.d. Dat scheelt.
Prachtige jurk trouwens, je voorbeeldfoto.
Hele mooie jurk! Ben wel benieuwd wat voor onderjurk er onder zou passen ;-)

Hopelijk staat hij mooi, fijn toch als je goedkoop uit bent? Heb je geld over voor mooie schoenen :proud:
Geweldige jurk Kindrebel!! Heel elegant. Wat voor schoenen ga je eronder doen?

Als ik rijk was zou ik voor een paar stunning louboutins gaan :proud:.
AnAppleADay schreef:
14-06-2020 08:53
Hele mooie jurk! Ben wel benieuwd wat voor onderjurk er onder zou passen ;-)
Naaimachine is my best friend. ;)
Daveotion schreef:
14-06-2020 08:47
Prachtige jurk trouwens, je voorbeeldfoto.
Ik bedacht me gisteravond, dat als het niks is qua stof, ik met die jurk naar het naaiatelier kan om ‘m te laten namaken in betere kwaliteit.
Waanzinnige jurk! Waarom duur dan als dit is wat je zoekt.

Ik had vorige week mijn jurk weer aan en na een week lopen met tja dit is wat het is hopelijk ben ik er op de dag zelf gelukkiger mee gister besloten dat we nog een ronde jurken passen gaan doen. Wellicht zit iets anders fijner of kan ik wel weer blij worden in mijn jurk.

Ook deze week naar de locatie en wat knopen doorhakken zodat we verder kunnen. Moeten we opeens hard gaan lopen met nog minder dan 3 maanden te gaan.

Vind het wel heerlijk om te lezen hoe mooi de kleine ceremonies zijn geweest. Dat zo verandering nog zo mooi uit kan pakken, heerlijk!
Niets is wat het lijkt..
Gave jurk kindrebel!!

Lastig voor ons allemaal om alle plannen om te moeten gooien. Ik baal ook nog steeds eigenlijk dat ik mijn droomdag (zoals ik het al 15 jaar voor me zie haha) moet veranderen. Voor nu laten we alles gewoon doorgaan zoals we in gedachten hadden. Het enige waar ik moeite mee heb (stom eigenlijk) is die 1,5 meter die we straks op de foto's gaan zien.. dat doet mij eigenlijk best verdriet, want het is totaal niet hoe ik het voor me zag. Maar goed, dat is gewoon even niet anders. Gek idee dat we normaal over 3 dagen zouden trouwen.
Vandaag even verder met een vragenlijstje voor als we naar de locatie gaan donderdag.

Kreeg ik dus dit weekend te horen dat mijn oma iets aan mij wil geven als ik ga trouwen. Mijn moeder zou haar gouden ketting krijgen, en die zou dan later voor mij zijn. Maar ik draag nooit goud. Dus ze wil nu de ketting bewaren en die later geven zodat deze omgesmolten kan worden in een ring (samen met nog een aantal sieraden van mijn moeder). Dat had mijn moeder al bedacht, en dan kan de ketting erbij. Dus ze wil nu mij geld geven dat ik iets kan kopen wat ik ook vaker kan dragen, als aandenken aan haar. Maar ja.. ik heb al een sieradenset gekocht voor de bruiloft.. nu weet ik niet wat ik moet kopen. Misschien dat ik maar zeg dat ik deze oorbellen en armband van haar geld heb gekocht.. want ik weet even niks anders. Een ketting staat niet bij mijn jurk denk ik.. hoewel ik daar nu weer over twijfel want ik had een leenketting om en dat staat toch ook niet verkeerd.. pfff lastig dit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven