Hij appt (bijna) niet meer...

24-05-2020 18:19 271 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goed. Om maar meteen met de deur in huis te vallen...

Mannen...
Ik begrijp niks van ze.
Ik heb online iemand leren kennen en we hebben ondertussen twee keer afgesproken. In het begin appten we super veel en was het echt fantastisch! Ook tijdens onze dates was het heel erg gezellig. Eergisteren heb ik hem weer gezien en ik had echt het idee dat het wel goed zat. Hij bevestigde dit want we willen elkaar allebei wel nog een keertje zien. Deze afspraak is ook al wel gemaakt. Alleen.. Hij appt nu bijna niet meer.

Goed. Gisteravond hadden we nog een heel erg leuk gesprek. En vanmorgen ook. Eind van de ochtend zei ik dat ik maar weer aan de slag ging met werk. Hij was zelf vandaag vrij en ging niet zoveel doen.
Kijk, dat je niet 24/7 op je mobiel zit begrijp ik wel. Maar ik heb vandaag verder helemaal niks ontvangen. Gisteren was ik ook al steeds diegene die het initiatief toonde, en nu heb ik bewust niks gestuurd... In de hoop dat hij iets zou sturen. Maar hij appt vooralsnog niet.

Wat betekent dit? Stél we hadden geen derde date ingepland, dan had ik nu gezegd van oké.. Helaas voor mij, maar dit is het voor hem. Maar die date staat al wel vast. Maar waarom appt hij dan niet? Houden mannen inderdaad niet van appen? Is dit mijn eigen onzekerheid en moet ik me niet zo druk maken? Je zou denken, misschien omdat ik makkelijk het bed in te krijgen ben, maar dit is ook allesbehalve waar. Op wat zoenen na (wat wel leuk was overigens) hebben we verder niks bijzonders uitgespookt.

Wie kan mij vertellen wat dit inhoudt?
Bedankt!
Ab_Normaal schreef:
25-05-2020 20:37
Maar na 2 dates ben je toch nog niet verliefd?
Lijkt mij in elk geval zeldzaam
Ik wist meestal al na 5 minuten of er een klik was of niet.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
arpeggio schreef:
26-05-2020 11:34
Hoezo is dat zeldzaam? Ik was bij mijn eerste vriend gelijk helemaal hoteldebotel toen ik hem zag! Was echt een hele heftige verliefdheid (was toen 19). Is wat mij betreft ook wel een soort van vereiste voor een relatie. Flinke aantrekkingskracht, zalig!

Ik snap dat er al heel snel een klik moet zijn, maar dat is wat anders dan verliefd (vind ik)
Mooi dat dat bij jou wel was!
Ab_Normaal schreef:
26-05-2020 18:01
Ik snap dat er al heel snel een klik moet zijn, maar dat is wat anders dan verliefd (vind ik)
Mooi dat dat bij jou wel was!
We zijn allemaal anders App_normaal, dat is ook het leuke eraan!
Murrmurr schreef:
26-05-2020 18:03
We zijn allemaal anders App_normaal, dat is ook het leuke eraan!
:proud:
Is er nog geappt?
oudebaas schreef:
26-05-2020 13:56
Ik wist meestal al na 5 minuten of er een klik was of niet.
Ja, maar verliefd.. ;)
Loveforfortnite schreef:
26-05-2020 13:43
Hoe vaak moet je eigenlijk een appje sturen dan?
Minimaal iedere 10 minuten. Lukt dat niet dan kondig je aan dat je boodschappen gaat doen, naar de kapper gaat, de vuilnis buiten zetten. Alleen geldige redenen tellen.
lindaatje1900 schreef:
26-05-2020 18:49
Minimaal iedere 10 minuten. Lukt dat niet dan kondig je aan dat je boodschappen gaat doen, naar de kapper gaat, de vuilnis buiten zetten. Alleen geldige redenen tellen.
Oh jemig, dan doe ik het helemaal verkeerd! Als vrouw nog wel o_o
Oké even een update..

De afgelopen dagen appen we (nog steeds) vrij weinig. Af en toe een berichtje in de avond, maar dan reageert hij vrij kort. Hij stelt mij ook vrijwel geen vragen. Twee dagen geleden had ik hem bewust de hele dag niks gestuurd. Ik was wel benieuwd of hij het voortouw ging nemen. Dit gebeurde toen uiteindelijk wel in de avond.

Ik vroeg hoe hij het vond dat ik hem vandaag wat minder stuurde (om te peilen of hij inderdaad geen apper is), maar toen gaf hij aan dat hij het wel had gemist...
Dus ging ik hem de volgende dag weer meer appen, maar dan hebben we het ook over vrij weinig.. En dan reageert hij ook weer vrij kort.

Nu heb ik morgen onze date staan. Hij zei gisteravond wel dat hij er zin in heeft... Dan denk je, oke.. Dat is een goed teken.. Maar ergens heb ik zo ontzettend het gevoel dat er bij hem meer speelt. Dat hij allemaal dingen achter mijn rug aan het uitspoken is. Hij was gisteravond (na 12 uur) namelijk ook fulltime online, maar hij sprak mij vrijwel niet. Ik weet het.. We hebben pas 2 dates gehad... Maar toch.

Morgen dus die date... En ik heb er gewoon steeds minder zin in. In het begin appte hij echt veel, dus ik vind het dan ook raar om te zeggen dat hij niet van appen houdt. Nu dat minder is, ben ik gewoon al bang dat we uitgesproken zijn. Dat hij in het echt ook minder spraakzaam is. Ik weet ook nu al niet zo goed waar we het morgen over kunnen hebben.. Meestal gaan dat soort dingen vanzelf toch😅... En ergens heb ik het gevoel ook dat hij het van binnen helemaal niet echt jammer vindt als ik onze date afzeg. Want hier neig ik wel steeds meer naar. Anderzijds denk ik tsja, misschien wordt het toch nog leuk.. Gewoon doen en dan zie je het wel. Het 'ergste' wat er immers kan gebeuren is dat we allebei geen klik voelen. En op zich is dat niet eens zo erg.. Dat kan gebeuren natuurlijk. Anderzijds denk ik... Als ik er nu al geen zin in heb.. Ik wil niet zijn en mijn tijd verdoen met een afspraakje waar ik helemaal geen zin in heb..🤔
Toen je vroeg wat hij er van vond dat je de hele dag niets had gestuurd, welk antwoord had je dan verwacht? 'Vond ik niet erg, doet me niks'? Uiteraard zegt hij dat hij dat hij het wel had gemist.
lindaatje1900 schreef:
26-05-2020 18:49
Dan komde toch nergens meer aan toe? Ik snap het niet hoor, app je teveel kom je wanhopig over, app je te weinig lijk je niet geïnteresseerd. En dat laatst gezien vind ik al helemaal stom
Als je er zo mee bezig moet zijn, wat een kwelling joh.
Dat slaat elke vorm van een natuurlijke ontwikkeling helemaal dood. Denk dat je hem niet zo moet analyseren, maar jezelf.
Jij doet wat in dit contact, jij wilt controle ergens op, jij voelt je onzeker.
Alles is energie, de ander voelt (bewust of onbewust) echt wel aan hoe jij met hem bezig bent.

Laat los! Hou je bezig met je eigen leven. Je geloofd zo ontzettend in je eigen verhaal in je hoofd, dat je als vanzelf opzoek gaat naar de bevestiging ervan. Misschien was deze man echt wel een match, maar met jouw eigen gedrag verpest je dat volledig.

Lees eens het boek 'liefdesbang' van Hannah Cuppen. Denk dat je er veel herkenning in vindt.
Loveforfortnite schreef:
28-05-2020 09:35
Dan komde toch nergens meer aan toe? Ik snap het niet hoor, app je teveel kom je wanhopig over, app je te weinig lijk je niet geïnteresseerd. En dat laatst gezien vind ik al helemaal stom
Ooit van sarcasme gehoord?
Ik zou het afkappen en niet meer op date gaan, het beinvloedt je leven op een ongezonde manier (zou een obsessie kunnen worden als je nu ook al gaat opletten welke tijden hij online is). Misschien voel je het wel gewoon goed aan en is hij niet zo enthousiast, maar ongeacht wat de reden is: je zou je beter moeten voelen door te flirten en daten met iemand en jij voelt je rot.
Qiyara schreef:
28-05-2020 09:36
Als je er zo mee bezig moet zijn, wat een kwelling joh.
Dat slaat elke vorm van een natuurlijke ontwikkeling helemaal dood. Denk dat je hem niet zo moet analyseren, maar jezelf.
Jij doet wat in dit contact, jij wilt controle ergens op, jij voelt je onzeker.
Alles is energie, de ander voelt (bewust of onbewust) echt wel aan hoe jij met hem bezig bent.

Laat los! Hou je bezig met je eigen leven. Je geloofd zo ontzettend in je eigen verhaal in je hoofd, dat je als vanzelf opzoek gaat naar de bevestiging ervan. Misschien was deze man echt wel een match, maar met jouw eigen gedrag verpest je dat volledig.

Lees eens het boek 'liefdesbang' van Hannah Cuppen. Denk dat je er veel herkenning in vindt.
Ik ga eens kijken naar dit boek, bedankt!
Murrmurr schreef:
28-05-2020 09:43
Ik zou het afkappen en niet meer op date gaan, het beinvloedt je leven op een ongezonde manier (zou een obsessie kunnen worden als je nu ook al gaat opletten welke tijden hij online is). Misschien voel je het wel gewoon goed aan en is hij niet zo enthousiast, maar ongeacht wat de reden is: je zou je beter moeten voelen door te flirten en daten met iemand en jij voelt je rot.
En sowieso ook dit. Heb vertrouwen in jezelf. Maar leer wel onderscheid te maken tussen je eigen angsten en projectie en de realiteit.
Hij is misschien niet zo attent.

Het kan van alles betekenen eigenlijk en als je het gaat overdenken dan gaat het vooral van alles in de negatieve zin betekenen.
Mibimi schreef:
24-05-2020 22:46
Grappig echt niet. Zielig
Meid, gewoon onder negeer gooien. Heb ik al tijden terug gedaan met haar. Alleen ontkom je soms niet aan haar "leuke" opmerkingen omdat anderen op haar reageren.
Ik begrijp je wel TO. Ik heb in dezelfde situatie gezeten. Ik daten iemand dan wel al een stuk langer. Maar in het begin appte we echt heel veel. Dat werd ineens veel minder. Al zagen wij elkaar wekelijks of 1 x in de 2 weken. Dan was alles prima en leuk. Maar het bleef mij wel dwars zitten dat er ineens amper gesproken meer werd. Soms maar 1 x per week. En ik was altijd de persoon die als eerste iets moest zeggen. Tenzij ik expres een week of langer niets zei, dan kwam er eindelijk iets uit hem. Terwijl als we dus samen waren we uitermate goede gesprekken hadden. Maar uiteindelijk na veeeeels te lang heb ik het toch afgekapt, hoe leuk ik hem ook vond. Achteraf zie ik ook echt wel dat hij alleen wilde afspreken als hij ergens zin in had. Verder bestond ik niet voor hem. Dus het had sowieso geen toekomst. En dit ging ruim een half jaar zo. Tijdverspilling als jij zelf wel echt op iets serieus uit bent. Dus mijn tip, kwel jezelf niet zo erg en laat hem gaan. Genoeg vissen in de zee.
Smile, it looks good on you.
pineapplepizza schreef:
28-05-2020 10:41
Ik begrijp je wel TO. Ik heb in dezelfde situatie gezeten. Ik daten iemand dan wel al een stuk langer. Maar in het begin appte we echt heel veel. Dat werd ineens veel minder. Al zagen wij elkaar wekelijks of 1 x in de 2 weken. Dan was alles prima en leuk. Maar het bleef mij wel dwars zitten dat er ineens amper gesproken meer werd. Soms maar 1 x per week. En ik was altijd de persoon die als eerste iets moest zeggen. Tenzij ik expres een week of langer niets zei, dan kwam er eindelijk iets uit hem. Terwijl als we dus samen waren we uitermate goede gesprekken hadden. Maar uiteindelijk na veeeeels te lang heb ik het toch afgekapt, hoe leuk ik hem ook vond. Achteraf zie ik ook echt wel dat hij alleen wilde afspreken als hij ergens zin in had. Verder bestond ik niet voor hem. Dus het had sowieso geen toekomst. En dit ging ruim een half jaar zo. Tijdverspilling als jij zelf wel echt op iets serieus uit bent. Dus mijn tip, kwel jezelf niet zo erg en laat hem gaan. Genoeg vissen in de zee.
Bedankt voor je berichtje!
Mijn situatie lijkt hier inderdaad echt op! Ik wacht nog even af of hij vandaag gaat reageren (ik heb hem nog niks gestuurd) en of we het over morgen gaan hebben..
Als hij nog steeds zegt dat hij er zin in heeft laat ik het morgen gewoon doorgaan... Dan heb ik in ieder geval na morgen wel meer bevestiging. Als ik bij hem ook twijfels voel (mogelijk vandaag al), laat ik het erbij.
Mannen daten tegenwoordig toch met verschillende vrouwen/meiden tegelijk?
Lijkt me ook best uitputtend voor die mannen omdat dagelijks dan een beetje op niveau te krijgen en volgens plan.
Henk-en-Roelie schreef:
28-05-2020 10:50
Mannen daten tegenwoordig toch met verschillende vrouwen/meiden tegelijk?
Lijkt me ook best uitputtend voor die mannen omdat dagelijks dan een beetje op niveau te krijgen en volgens plan.
Sommigen hebben ook nog een baan daarnaast.
Maar serieus, juist dat afwachtende lijkt me niet echt goed voor je levensgeluk. Dat moet toch anders kunnen. Als hij je dagen niet leuker maakt maar stommer en onzekerder, weg ermee.
Mijn god, wat een emotionele achtbaan, die aanloop naar zo'n date. Ik ben zelf ook wat meer van, "zo, die afspraak staat, ik zie je vrijdag", maar ik zit dan ook echt aan het andere eind van het spectrum.

Maar om nou al geen zin meer in de date te hebben omdat een ander niet op dezelfde manier communiceert vind ik wel extreem. Je haalt er allerlei onderbuikgevoelens bij. Wat natuurlijk wel kan is dat een man die wat minder app-initiatief neemt gewoon niets voor jou is. Maar dan kan je het nu wel meteen afkappen, dat verandert niet en hij zal zich dan ook aan jou ergeren. Het is namelijk niet leuk om het gevoel te hebben de hele tijd iets niet goed te doen. Dan doen alle andere vlakken waar jullie zo matchen er uiteindelijk niet toe.
Murrmurr schreef:
28-05-2020 10:59
Maar serieus, juist dat afwachtende lijkt me niet echt goed voor je levensgeluk. Dat moet toch anders kunnen. Als hij je dagen niet leuker maakt maar stommer en onzekerder, weg ermee.
Een app verslaving is ook niet goed voor je levensgeluk.

@TO Maar echt maak je niet zo druk, dit gaat echt nergens over.

Het enige waar je voor moet zorgen is dat het contact dat je hebt in evenwicht is. Als jij continue apt geef je hem ook niet eens de kans om het gesprek eens te starten.

En kort gezegd zit jij gefrustreerd te mopperen en hij zit over een paar weken hoe kom ik er vanaf. Af en toe appen is leuk maar niet iedereen is vergroeid met zn telefoon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven