Daten met ex van een vroegere vriendin?

28-05-2020 10:27 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het zoveelste “daten met een ex van..” topic. Maar ik kon het niet laten, het vreet aan mij..

Dus kom maar op met jullie ongezouten mening!

Kleine uitleg?
Vroeger, op het middelbaar, had ik een beste vriendin. Dikke mik en heel wat uren samen gespendeerd. Beide een eerste vriendje en heel wat dubbeldates met zijn vieren.
Na bijna 2.5 jaar samen zijn liep mijn relatie stuk... en niet veel later liep haar relatie na 3 jaar samen zijn ook stuk. Hij was haar eerste liefde en mijn ex was toen des tijds mijn eerste grote liefde.

En nu?
Nu, vier jaar later, nu we allemaal wat ouder en volwassen zijn (hopen we dan toch) spreek ik haar, mijn toenmalige beste vriendin, eigenlijk niet meer. Op wat “hoi, alles goed?” na. Wij zien elkaar niet meer, spreken elkaar niet meer en hebben ook geen idee wat er in elkaars leven afspeelt. Ieder is zijn eigen pad gegaan. Zij heeft geen contact met haar ex en ik ook niet meer met die van mij. Al lang niet meer overigens.

En nu de vraag,
Laatst kreeg ik een berichtje van haar ex, gewoon, hoe het met mij was, wat ik nu voor studie/werk deed etc. Het simpele koetjes en kalfjes gesprek.
Maar wat blijkt... het blijkt enorm te klikken ?! En ben ik meegevraagd om samen eens wat leuks te doen.

Maar ik zit met mijn handen in het haar want: GIRL CODE?!

Is het acceptabel om met hem er op uit te gaan? En... als het in het echt, na heel wat jaartjes, ook blijkt te klikken, is het dan verstandig om haar even een heads up te geven? Ookal spreken we elkaar niet meer?


Nou, kom maar op met jullie meningen! :)
Alle reacties Link kopieren
Fiek_34 schreef:
28-05-2020 11:12
Nee, klopt. We hebben elkaar alleen nog op social media. Maar ja.. valt dat echt onder contact?

En we zien elkaar toevallig wel eens op wedstrijden. Omdat we dezelfde sport hebben. :)

Maar echt contact? Nee.
Dan ben je haar niets meer 'verschuldigd'. Dan is zij nu een kennis die eens je vriendin was.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
28-05-2020 10:56
Hou het gewoon discreet en als het echt iets heel moois blijkt te worden dan licht je haar netjes in. Voor een beetje lafjes gedate hoef je haar niet lastig te vallen lijkt me, en als het echt liefde is zal iedereen begrijpen dat je dat niet opgeeft voor een middelbareschoolvriendin.
Waarom? Ze hebben geen contact meer!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Fiek_34 schreef:
28-05-2020 10:54

Maar ik weet gewoon niet hoe zij er over denkt, wat zij er van vindt, hoe zij zich voelt..
Wat maakt dat uit?
Alle reacties Link kopieren
Als dit een probleem voor je is dan vind je hem niet leuk genoeg ;-)
dianaf schreef:
28-05-2020 11:14
Waarom? Ze hebben geen contact meer!
Ik bedoel als ze twijfelt of vriendin dit okay vindt, zou ze het altijd nog kunnen melden middels een kort berichtje voordat er foto's op FB verschijnen van een trotse Jordy die zijn eerstgeborene vasthoudt. Niet omdat het verplicht is, maar omdat het aardig is? Tot die tijd gewoon lekker daten natuurlijk.
Als het ook voor volwassenen geldt waarom dan Girl code? Het heet bij mannen toch ook geen boy code? Compleet off topic maar ik vind dat echt zo schraal, volwassen vrouwen die 'lekker met de meiden' op pad gaan of 'the girls' zeggen. Wie hou je voor de gek
Murrmurr schreef:
28-05-2020 11:18
Ik bedoel als ze twijfelt of vriendin dit okay vindt, zou ze het altijd nog kunnen melden middels een kort berichtje voordat er foto's op FB verschijnen van een trotse Jordy die zijn eerstgeborene vasthoudt. Niet omdat het verplicht is, maar omdat het aardig is? Tot die tijd gewoon lekker daten natuurlijk.
Ja ik ben het hiermee eens. En misschien vindt ze het helemaal niet erg en wenst ze jullie veel geluk samen (als het op meer uitloopt). Geeft ook een fijner gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
28-05-2020 11:20
Als het ook voor volwassenen geldt waarom dan Girl code? Het heet bij mannen toch ook geen boy code? Compleet off topic maar ik vind dat echt zo schraal, volwassen vrouwen die 'lekker met de meiden' op pad gaan of 'the girls' zeggen. Wie hou je voor de gek
Guy code heet dat. Overgewaaid uit de VS (natuurlijk)
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Gewoon lekker gaan daten met hem.

Ik zou wel just to be sure haar als een van de eerste inlichten mocht het ook echt wat worden tussen jullie. Kijk jullie zijn geen vriendinnen meer dus eigenlijk zou het niet hoeven, maar misschien denkt zij daar toch anders over. Straks heb je haar toch boos gemaakt hoe onredelijk dat ook is, maar voorkomen is beter dan genezen.
Doreia* schreef:
28-05-2020 11:21
Guy code heet dat. Overgewaaid uit de VS (natuurlijk)
Ja dat weet ik wel, maar waarom bij vrouwen altijd meisje en bij mannen gewoon vent
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
28-05-2020 11:27
Ja dat weet ik wel, maar waarom bij vrouwen altijd meisje en bij mannen gewoon vent
Oh sorry, ik dacht dat je het niet wist.
Girls en Guys, tja, het bekt wel bij elkaar denk ik.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Ik kende alleen de bro code en sisters before misters
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
28-05-2020 11:18
Ik bedoel als ze twijfelt of vriendin dit okay vindt, zou ze het altijd nog kunnen melden middels een kort berichtje voordat er foto's op FB verschijnen van een trotse Jordy die zijn eerstgeborene vasthoudt. Niet omdat het verplicht is, maar omdat het aardig is? Tot die tijd gewoon lekker daten natuurlijk.
Ik begrijp gewoon niet waarom je dat zou doen. Ze hebben al jaren geen contact meer. Als die date nu nog contact met zijn ex heeft, dan is dat toch eventueel aan hem om dat te melden. Anders is tzt de foto met die nieuwe spruit toch ruim op tijd?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
sneeuwwitje80 schreef:
28-05-2020 11:23
Gewoon lekker gaan daten met hem.

Ik zou wel just to be sure haar als een van de eerste inlichten mocht het ook echt wat worden tussen jullie. Kijk jullie zijn geen vriendinnen meer dus eigenlijk zou het niet hoeven, maar misschien denkt zij daar toch anders over. Straks heb je haar toch boos gemaakt hoe onredelijk dat ook is, maar voorkomen is beter dan genezen.
Dan nog, ze hebben geen contact meer, wat maakt het dan uit?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
28-05-2020 11:40
Ik begrijp gewoon niet waarom je dat zou doen. Ze hebben al jaren geen contact meer. Als die date nu nog contact met zijn ex heeft, dan is dat toch eventueel aan hem om dat te melden. Anders is tzt de foto met die nieuwe spruit toch ruim op tijd?
Sommige mensen vinden het vervelend een ander mogelijk te kwetsen, dat is lastig uit te leggen. Mocht het haar toch pijn doen dan is het wel heel lief van TO dat ze het even zelf meldt voordat ze het op social media ziet. Nogmaals het is geen verplichting maar ik vind het voor haar spreken dat ze er uberhaupt ij stilstaat.
Alle reacties Link kopieren
sneeuwwitje80 schreef:
28-05-2020 11:23
Gewoon lekker gaan daten met hem.

Ik zou wel just to be sure haar als een van de eerste inlichten mocht het ook echt wat worden tussen jullie. Kijk jullie zijn geen vriendinnen meer dus eigenlijk zou het niet hoeven, maar misschien denkt zij daar toch anders over. Straks heb je haar toch boos gemaakt hoe onredelijk dat ook is, maar voorkomen is beter dan genezen.
Dit zou ik ook doen mocht het meer worden dan afspreken.

Bovendien is het al jaren uit. Het zou een ander verhaal zijn wanneer ze net 2 weken uit elkaar zijn. Dan zou ze kunnen denken dat er al iets aan de gang was op het moment dat zij nog een relatie had met hem.
dianaf schreef:
28-05-2020 11:41
Dan nog, ze hebben geen contact meer, wat maakt het dan uit?
Omdat het leven leuker en ongecompliceerder is zonder boze exen in de buurt. Zelfs als de ex geen enkel recht van spreken heeft. Heerlijke tijd toch die eerste verliefdheid en date fase. Toch jammer als er dan iemand aan het stoken is omdat ze via via een verkeerd verhaal heeft gehoord, beledigd is dat ze je het niet even persoonlijke vertelde enzovoort.

Kortom je doet het niet voor haar maar voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Het zou me werkelijk aan mijn reet roesten met wie mijn ex om zou gaan. Ik heb mijn leven nu. En als hij met mijn beste vriendin wel gelukkig zou worden...zou hij mijn zegen hebben.En zij ook.

Ik zit niet meer op de lagere school.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een relatie met de ex van een vroeger hele goede vriendin. Zij wilde hem niet meer. Wij zijn geen vriendinnen meer... Hij is niet haar eigendom.

Girl code slaat nergens op. Ex=ex. Als het uit is dan is diegene vrij om te gaan met wie die wil. Waarom denken mensen altijd dat ze nog iets te zeggen hebben over een ander als de relatie al voorbij is en vooral als de vriendschap al voorbij is.
Alle reacties Link kopieren
Als vorige week die relatie verbroken was zou het vreemd zijn, maar wat jij schets is gewoon groen licht. Gaan met die banaan.
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
28-05-2020 12:29
Ik heb ook een relatie met de ex van een vroeger hele goede vriendin. Zij wilde hem niet meer. Wij zijn geen vriendinnen meer... Hij is niet haar eigendom.

Girl code slaat nergens op. Ex=ex. Als het uit is dan is diegene vrij om te gaan met wie die wil. Waarom denken mensen altijd dat ze nog iets te zeggen hebben over een ander als de relatie al voorbij is en vooral als de vriendschap al voorbij is.
En als het familie was?
Alle reacties Link kopieren
beste vriendin en ik, zijn ook zaadzusters
schept toch een band he?
lilalinda schreef:
28-05-2020 12:40
beste vriendin en ik, zijn ook zaadzusters
Dat is echt een zeldzaam ranzig woord :kneel:
Verschillendesokken schreef:
28-05-2020 12:33
Als vorige week die relatie verbroken was zou het vreemd zijn, maar wat jij schets is gewoon groen licht. Gaan met die banaan.
vergeet de bloedsinaasappel niet
Ik zou voor iemand anders gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven