Kwek kwek vogel

28-05-2020 17:26 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, waarschijnlijk is dit een hele rare vraag, maar het zit zo: mijn buren hebben sinds een jaar of 3 een volière met vogels. Alleen in de zomer staan ze in de achtertuin en horen we ze, in de winter staan ze in de voortuin in een inhammetje.
Die volière staat tegen onze schutting aan en de vogels kwetteren gezellig.
Er is 1 vogel die een heel grappig kwek kwek geluid maakt. De tweede kwek is een halve toon lager dan de eerste. Ik wil zoooo graag weten hoe die vogel er uit ziet! Mijn nieuwsgierigheid kan ik gewoon niet meer bedwingen! Weet iemand wat voor vogel dit kan zijn? Of is het helemaal niet raar dat ik aan m'n buur via de whatsapp vraag of ik een foto van zijn kwek kwek vogel mag zien?
Als je band goed genoeg is om elkaars Whatsapp te hebben, zou ik schijt hebben en vragen wat voor vogel die kwek kwek is omdat je hem zo grappig vindt klinken.
Loop er eens naartoe? Of zeg ik nu iets heel geks?
Een eend?
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Ga gewoon vragen. De meeste mensen vinden het leuk om hun hobby te laten zien.
Nee natuurlijk is het niet raar om dat aan de buren te vragen. Toch veel logischer dan dat op het forum te doen?
Als jij mijn buurvrouw was en mij via whatsapp zou vragen of ik een foto van een vogel in mijn voliere wil maken en die vervolgens naar je wil appen dan zou ik een wenkbrauw of vijf optrekken en mezelf afvragen waarom je niet gewoon langskomt.
Niet om het één of ander, maar wat een grafzooi.
Echt? Ga het gewoon aan je buren vragen.
Gewoon vragen! Misschien mag je hem wel even in het echt zien!

(En ik zou er dus gewoon even heen lopen)
Ja dat wil ik wel doen, maar ze zijn al op leeftijd en nu in deze periode weet ik niet of ik dat wel moet doen.
Maar jullie hebben gelijk, als ik ze tegenkom zal ik ze het gewoon eens vragen.
Bedankt!
Via Whatsapp is raar ja. Bel even aan.
Via what's app zou ik heel raar vinden. Zitten ze wel eens in de voortuin? Dan zou ik langslopen en gewoon vragen of je de vogel eens mag zien omdat hij zo leuk klinkt. Mensen vinden het leuk om hun huisdieren te showen.
Ik had dus echt verwacht dat de reacties totaal anders zouden zijn, meer in de trend van nee niet vragen want het is echt heel raar. Ik vind dat altijd wat lastig, sociaal contact. Ik denk al snel dat ik iets raars zeg en voel me altijd een beetje een buitenaards wezen, haha!
Redballoon schreef:
28-05-2020 18:01
Ik had dus echt verwacht dat de reacties totaal anders zouden zijn, meer in de trend van nee niet vragen want het is echt heel raar. Ik vind dat altijd wat lastig, sociaal contact. Ik denk al snel dat ik iets raars zeg en voel me altijd een beetje een buitenaards wezen, haha!

Heb jij een huisdier? Draai het eens om: het is toch hartstikke leuk als mensen daar positief belangstelling voor tonen?
pergamon wijzigde dit bericht op 28-05-2020 18:02
0.84% gewijzigd
Star3 schreef:
28-05-2020 17:58
Via Whatsapp is raar ja. Bel even aan.
Dat is toch ráár?! Ja mag ik ff je kwek kwek vogel zien want ik ben zo nieuwsgierig!
Ik vind t echt leuk dat jullie het zo normaal vinden. Ik heb altijd het gevoel dat mensen echt niet op mij zitten te wachten.
Redballoon schreef:
28-05-2020 18:02
Dat is toch ráár?! Ja mag ik ff je kwek kwek vogel zien want ik ben zo nieuwsgierig!
Ik vind t echt leuk dat jullie het zo normaal vinden. Ik heb altijd het gevoel dat mensen echt niet op mij zitten te wachten.

"Hallo buren! Goh, ik heb een beetje een rare vraag. Ik hoor jullie vogels dagelijks en er is één vogel die maakt zo'n leuk geluid. Een soort 'KWEK KWEK!' Ik vraag me al een tijdje af hoe deze vogel er nou uit ziet. Dus nu kom ik maar eens langs! Hij klinkt zó gezellig!"

Helemaal leuk, zo'n vraag.
Ik durf er niet speciaal voor aan te bellen denk ik... Ik hoop ze morgen in de voortuin te treffen :)
Ik ga er gewoon altijd vanuit dat als ik iets vraag, mensen zelf kunnen bedenken dat ze ook nee kunnen zeggen. Vragen staat vrij :)
Pergamon schreef:
28-05-2020 18:03
"Hallo buren! Goh, ik heb een beetje een rare vraag. Ik hoor jullie vogels dagelijks en er is één vogel die maakt zo'n leuk geluid. Een soort 'KWEK KWEK!' Ik vraag me al een tijdje af hoe deze vogel er nou uit ziet. Dus nu kom ik maar eens langs! Hij klinkt zó gezellig!"

Helemaal leuk, zo'n vraag.
Haha, weet je, ik ga het gewoon doen...
Redballoon schreef:
28-05-2020 18:05
Haha, weet je, ik ga het gewoon doen...

YES! Doen hoor (en dan hier vooral vertellen hoe het ging!)

Echt: als je positief en enthousiast bent, dan vinden je buren dat alleen maar hartstikke leuk.
Redballoon schreef:
28-05-2020 18:02

Dan geef je je kleuter de schuld :proud:
Gewoon vragen!

En ik gok dat het een zebravink is.
Star3 schreef:
28-05-2020 18:07
Dan geef je je kleuter de schuld :proud:
Hahaha dat is ook precies wat ik ga doen :yes: kleuter trekt nu dr schoenen aan. Ben echt zo benieuwd!
Redballoon schreef:
28-05-2020 18:10
Hahaha dat is ook precies wat ik ga doen :yes: kleuter trekt nu dr schoenen aan. Ben echt zo benieuwd!

:rofl: Laat het ons weten!
Ik wil ook weten hoe die vogel heet nu, dus kom je het nog vertellen?
Wat eten we vanavond?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven