Napraattopic deel 129

11-05-2020 23:07 3172 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Murrmurr schreef:
30-05-2020 12:24
Ga je ervan uit dat als mensen het niet specificeren, ze liever niet willen dat je het weet uit schaamte? Ik vind het juist gewoon zakelijk klinken.
Partner heeft juist mijn voorkeur omdat het neutraal is. En in vragen doet het het in het tijdperk van gender-mainstreaming ook goed, want als je naar iemands partner vraagt veronderstel je niet meteen een heteroseksuele relatie.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Murrmurr schreef:
30-05-2020 12:22
Hier hoor ik meestal 'mijn partner' ('mijn man' vind ik zo bezitterig) en ik denk daar nooit wat bij. Plus waarom zou het erg zijn als ze denken dat je lesbisch bent?

Dat is ook niet erg. Ik hou alleen van duidelijkheid.
Murrmurr schreef:
30-05-2020 12:24
Ga je ervan uit dat als mensen het niet specificeren, ze liever niet willen dat je het weet uit schaamte? Ik vind het juist gewoon zakelijk klinken.
Nee, geen schaamte, voorzichtigheid. Waar helaas ook nog steeds aanleiding toe is.
Griebus67 schreef:
30-05-2020 12:29
Nee, geen schaamte, voorzichtigheid. Waar helaas ook nog steeds aanleiding toe is.
Okee dat geloof ik helaas ook wel weer, ik zit een beetje in een bubbel.
Als ik het zo zie is partner nog m’n beste optie. Dingen als mijn lief is echt niet m’n ding en vriendlief was in mijn zin nog semi sarcastisch, omdat hij een lief gebaar maakte uit eigenbelang.

Het lijkt wel alsof alle opties of heel tuttig of juist heel zakelijk zijn, dat ben ik allebei niet.
Wat is er eigenlijk mis met 'meneer' of 'die hufter'?
Th∅rdis schreef:
30-05-2020 12:04
:rofl: mooi ja.

Want je mocht je de status van getrouwde vrouw niet zomaar toe-eigenen. Ik denk dan: het is een man, hij is van jou. Dus mijn man is prima. Mijn echtgenoot zou wat vreemd zijn.

Maar goed, ik noem de mijne altijd mijn heer en meester, dus.
:rofl:

Een vriendin van mij noemt haar man: blok aan mijn been.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Murrmurr schreef:
30-05-2020 13:15
Daar is niks mis mee.
Murrmurr schreef:
"Meneer" vinden ze hier passief agressief, al ken ik kringen waar zulke titels juist gewaardeerd worden :P
light of my life vind ik leuk maar dan wel sarcastisch. Of 'moon of my life'. of 'de molensteen om mijn nek'.

Afbeelding
"Dat ding wat alleen maar lui op de bank zit en de kasten leeg eet" zou ook toepasselijk zijn, maar dat zou ook op (puber)kinderen kunnen slaan.
Ik ken ook mensen die het consequent hadden over 'mijn vechtgenoot' en 'mijn vechtgenote' O_o
Een collega zei altijd "mijn vrouw, Elsbeth" en daar pestte ik hem mee (hoe gaat het eigenlijk met je vrouw, Elsbeth). Na 20x is de naam wel genoeg zou je denken en ik had Elsbeth zelfs al eens ontmoet. Bijna alsof ze een zendertje had geplugd en als hij in een gesprek niet haar naam liet vallen en de echtelijke band erkende, hij een stroomstootje kreeg of zo.
Murrmurr schreef:

Zo heet mijn ex al.
Peixe schreef:
30-05-2020 13:36
Zo heet mijn ex al.
Precies.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Nemain• schreef:
30-05-2020 12:06
Dat klinkt ook zo kuttig als je al in de 40 bent.
Hoezo?
Bij “ mijn maatje” hoor ik ze denken “ last dat “ tje” dr maar af, maar dit is “ mijn maat” klinkt alsof je dr voor je werk dagelijks mee op pad gaat.
Yvonne Kroonenbergs “ mijn verloofde” heeft wel wat.
“Mijn man” heeft mijn voorkeur.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Wederhelft is ook nog een optie.
Ab_Normaal schreef:
30-05-2020 07:06
[...]
Ab, je staat in de Speld:

https://speld.nl/2020/05/30/lopen-twee- ... b-normaal/
Limits only exist in your mind. And in your bank account.
Week 30 van de Extremely Demotivational Calendar
Het lichtste puntje aan mijn horizon gebruik ik ook nog weleens

Of mijn maan en sterren.

Sommige mensen vinden dat een beetje overdreven, maar die zijn gewoon jaloers
Nog erger: "vriendje" voor een 40-er (of 30er). Dan denk ik wie houd je voor de gek (of je moet het over een 18-jarige hebben dan vind ik het wel kunnen).
En partner, ik ken dat echt van 50+ homo’s en lesbiennes die daar soms wat ingewikkeld over doen. Zo’n collega die dan eerst een tijd lang ‘mijn partner’ zegt en als je elkaar wat langer kent dan is het ‘zij’ en ‘Annemiek’. Vooral in het heel nadrukkelijk geen hij of zij gebruiken zit dat hem volgens mij.

Vandaar mijn associatie. Ik ken geen hetero’s die dat doen. Wel ‘mijn lief’ en dat vind ik altijd klinken alsof ze de hele tijd slaande ruzie hebben
Th∅rdis schreef:
30-05-2020 15:03

Of mijn maan en sterren.

Ik vind die benamingen zelf inderdaad wat over-geëxalteerd, maar je omzeilt er wel mooi het vraagstuk omtrent de al dan niet rechtmatige toe-eigening van de huwelijkse status mee.
Th∅rdis schreef:
30-05-2020 15:03

Of mijn maan en sterren.

Haha ja wel een beetje. Ik noemde een knul van Tinder zo in onze appconversaties maar die leek echt op de Khal, zo staat ie ook in mijn telefoon. Helaas bleek hij verder heel saai
Lady*Voldemort schreef:
30-05-2020 15:07
Ik vind die benamingen zelf inderdaad wat over-geëxalteerd, maar je omzeilt er wel mooi het vraagstuk omtrent de al dan niet rechtmatige toe-eigening van de huwelijkse status mee.
Je kent hem niet, anders zou je het snappen :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven