Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
ja CHica, ons huis staat nu al een jaar te koop. we zijn gezakt in prijs, niet drastisch, maar staat net ff leuker, van 224.950 naar 219.999 en ze krijgen een gedeelte van de kk door ons betaald.

ik heb de hele tijd een goed gevoel over de kijker van afgelopen vrijdag, hopelijk zit ik er niet naast.

Maar het gaat wel weer aantrekken en mensen moeten toch wonen, gelukkig gaat die nieuwe norm voor hypotheken niet door, dat mensen de kk maar zelf moeten sparen, maar al die prikkels doet de markt geen goed, mensen worden zo veel voorzichtiger dan nodig is en door die stomme berichten zit iedereen die wil kopen te wachten tot het instort en dat doet het niet, het gaat niet instorten.

Sanne, ik heb ze doorelkaar gehaald, maar ken je Parramatta wel????
Ik heb jaren in de makelaardij gewerkt. Ik geloof het pas als de koopakte ondertekend is!

Maar je kunt inderdaad wel aanvoelen of mensen serieus geïnteresseerd zijn of niet.

220.000¤ voor een complete woning met tuin, het is geen geld. Mijn appartement kost 230.000¤ en dan heb ik het over 60m2.

Zondagochtend, kleine heks zit aan een pannenkoek met nutella. Is dat verantwoord? Wel lekker....

Vanavond BBQ feestje.
Heeej Sarah,

Ik ken Parramatta eigenlijk alleen van naam. Het is erg ver van de stad af (ik denk ongeveer een uur rijden), dus wij hebben daar nooit iets te zoeken gehad. Ik kan je daar eigenlijk niks zinnigs over zeggen! Zijn jullie misschien geinteresseerd om daar te gaan kijken voor een woning dan? Of zomaar?

En hopelijk ga je iets horen van die kijkers!!! Zou een fijn gevoel zijn he!
oe , das wel ver , dan valt het af, keuze genoeg toch.

liefst ga ik ten zuiden onder de rivier zitten, daar is het zo mooi, maar ik denk dat we vd week beslissen dat we een vakantiewoning nemen en zelf polshoogte gaan nemen van een paar areas, lijkt me t beste.

nutella , lekkerrrrrrrr, wie wordt er niet groot mee.
Ben d'r weer!

Mijn god, wat is hier veel geschreven! 9 pagina's in de afgelopen week, stelletje idioten! Ik hou het even bij de laatste drie pagina's hoor!

Hebben een superlekkere week achter de rug, men, wat hadden we een mazzel met het weer, echt heeerlijk! Eerst naar mijn ouders gevlogen dus, daar de kindjes achtergelaten, waarna we met de trein naar Duitsland gegaan zijn, naar mijn zusje. Maandag zijn Vent en ik in Keulen geweest en dinsdag in Dusseldorf. Woensdag met z'n drieen (sorry ik snap de trema's niet op m'n laptop) weer naar NL, waar mijn opa en oma hun 60-jarig huwelijksfeest vierden. Toen nog een paar dagen in NL doorgebracht, en sinds gisterenavond zijn we weer thuis.

Vrijdag Ine ontmoet in een megaspeelgebeuren in Houten, was errug leuk! Ine is in het echt net zo leuk als hier en haar lekkere ventje is zo'n scheet! Echt onwijs gezellig, al was het wel erg groot daar dus we raakten elkaar regelmatig kwijt omdat er weer kinderen gered moesten worden. Er staan foto's op FB inmiddels trouwens!

Echt superleuk om je te zien Ine!!

Gisteren zijn we nog naar een biologische boerderij geweest met de babies, konden ze geiten en lammetjes aaien. Wat dat betreft is NL echt veel kindvriendelijker dan hier hoor, is zoveel te beleven en het kost allemaal drie keer niks.

Choc, ooow ik ben het wel met Nymeria en Chicha eens hoor, kun je er niet nog wat nachtjes over slapen? Dit is zo'n kans man! Investering in de toekomst inderdaad. En wellicht kun je na zes maanden of zo al wat aan je uren sleutelen. Wie weet hoe lang je moet wachten tot weer zo'n kans?

Anais, haha, forum je teveel? Goh...

Stuur die TB van je eens gauw terug in de hoek, haha!

Sarah, ieks! Jemig ik hoop dat het allemaal goed komt zeg, ik zou daar toch ook wel de zenuwen van krijgen hoor! Wanneer denk je dat jullie zekerheid hebben?

Balen Lapin, dat Malta zo tegenviel. Had ik niet verwacht, ik had er goede dingen over gehoord.

Specu, indrukwekkend, die herdenking!

Nou ik ga eens even de vijfde was in de machine gooien, de laatste en dan zijn we weer bij! Byyeeee!
Meiden, ben ik ook weer. Heb me de afgelopen dagen begraven onder het werk - man ook, en hij verblijft ivm werk elders, gezellig maar niet heus. Als het goed is draait de business vanaf vrijdag weer, nu met manager. Ik ben het ff compleet zat, voel me zielig en heb enorme zin om te krijsen. Morgen moet mijn auto in onderhoudsbeurt, ook weer flink kassa. Lekker zo, eerst de boiler, nu de auto, zucht. Ga ff broodje eten (geen zin om te koken), of misschien lekker wat halen ad overkant??
Ainne, welkom terug, gezellig dat je er weer bent joh, ik heb je hier echt gemist. Ook gaaf dat je Ine hebt ontmoet.

Ja ik forum teveel volgens TB, gek he? Ik heb hier wat zitzakken/fatboys staan dus ik stuur hem niet de hoek in maar zeg gewoon, ga jij eens even heel snel naar je zitzak.

Inmiddels heb ik mijn slechte forum misdragingen weer wat gecompenseerd door me de laatste dagen driemaal in de rondte te werken dus hij zeurt even niet meer.

Chicha, waarom ben je gestopt met de huizenhandel?

Herken wel iets in wat je schrijft: kopers oftewel de koop pas geloven als de papieren zijn ondertekend en de aanbetaling is gedaan.

Heeft je heksje nog genoten van haar Nutella pannekoek? Niks slechts aan hoor, geeft goeie energie en dat vliegt lekkerder op haar bezemsteeltje.

Ons hoofdinkomen waar je naar vroeg is het stabiele geld dat ik binnenhaal door Pr, marketing en schrijfwerk in combinatie met het exportgebeuren van TB. Het eerste is stabiel normaal geld en het laatste gaat om lekkere bedragen die aantikken.

Mijn toeristische dingetjes en de autoverhuur zie ik als extraatjes.

De huizen business is iets dat incidenteel prettige zoden aan de dijk zet, maar is nooit stabiel. Wel kun je van de huizenverkoop vaak maanden leven. Soms gaat dat heel goed (Tb doet dit al een paar jaar en ik vrij kort) en dan weer is het doodstil qua reacties en resultaten.

De huizenmarkt loopt hier nog steeds redelijk goed maar is niet te vergelijken met een paar jaar geleden. De crisis is wel nadrukkelijk aanwezig. Toch zijn er nog steeds veel mensen die wel degelijk zijn geinteresseerd in een tweede huis of hun huis in NL verkopen en hier permanent willen wonen.

Specu, jij bent wel aan de beurt zeg, met al die extra kosten. Ik zal even voor je duimen dat de autokosten meevallen, potverdorie. Rust lekker uit vanavond en vooral niet zelf koken hoor, anders help je de economie om zeep m.b.t. de afhaalservice aan de overkant.

Net nog even naar zee geweest. Blij weer veilig thuis te zijn. We hebben veel fotoos gemaakt op de rotsen (lekker als je hoogtevrees hebt zoals ik). Kon telkens een stukje meer naar de afgrond lopen om te poseren omdat het uitzicht dan zo mooi was. Dacht even dat TB van me af wilde en ik een zetje zou krijgen.
vergeet ik nog te vertellen, Anais had mij voorspeld dat ik een kijker zou krijgen voor ons huis die naar iets zou vragen ter overname en quess what....de kijkster van afgelopen vrijdag zag mijn 2 zitsbanken en zei, oe..kunnen die dan blijven staan,....

bizar he.
Ainne, blij dat je weer thuis bent? Wat leuk, van die geitjes en lammetjes en een leuke afsluiting van de week. Moesten de kids huilen toen jullie vertrokken, of ging het goed?

Weet je wat ik zo ontzettend leuk vond van ons meeten (behalve dat ik jullie heel leuk vond )? Dat het zo gewoon voelde, helemaal niet vreemd of onbekend of gek. Het was alsof we elkaar al lang kenden en gezellig met de kinderen een middag in Houten doorbrachten. Zo leuk!

Lief dat je dat zegt, ik vond het ook echt heel erg leuk en absoluut voor herhaling vatbaar!! Maar dan doen we zonder kids en kunnen we echt normaal kletsen :D.

Chicha, natuuuuuuuuurlijk is iedereen over de tong gegaan.. pas maar op, alle roddels zijn gepasseerd ;). Nee hoor, we hebben gewoon lekker gekletst over vanalles en ondertussen achter de kinderen aangerend. Mijn zoon is geen held en wilde dus nergens heen zonder moeder.

(Ainne, wij zijn nog een klein uurtje gebleven, maar toen hij echt ruzie ging maken met de jongetjes die bij dat autoracen in de stoelen zaten, ben ik weggegaan. Toen was het echt tijd om dag te zeggen).

Onderweg vanuit het noorden naar het zuiden stond ik op een gegeven moment ergens in een file (gek werd ik van al die files trouwens! die hebben we niet in Tirol) en rijdt er een auto voor ons waarin iemand zit die heel enthousiast zwaait. Huh? Diegene bleef ook zwaaien, echt alsof het een bekende was. Ik zwaaide een beetje halfhalf terug, zo van, ja, leuk.. geen idee wie je bent. Kijk ik nog eens beter, zit er een skilerares in de auto voor ons die altijd bij mij in het dorp zit! HUH?? Nou, dat is toch wel echt enorm toevallig! In een file, op een weg waarvan ik niet eens wist dat zij daar langs zou rijden, op een moment dat het echt toevallig was dat ik daar reed (ik zou 's ochtends al vertrekken eigenlijk).

En oja, pannenkoek met nutella - ik mag niets zeggen. Mijn kind eet nasi van 3 dagen oud. Of eet ipv avondeten chocoladepaaseitjes van oma.

Anais, klinkt alsof je het echt heel erg druk heb. Nouja, kan TB even niet meer zo mopperen op het forum, want je bent ook weer ijverig aan de slag geweest :D. Braaf hoor! Haha!

Fijn dat jullie je goed kunnen redden van de verschillende handeltjes (dat klinkt niet zoals ik het bedoel, je snapt me vast wel).

Woon je dicht bij de kust? Dat is wel heerlijk.. lekker op het strand zitten met een flesje wijn.. Net als bergen vind ik dat een cadeautje van de natuur. Bij ons is een soort zwemplas hoog in de bergen. Heel diep, heel koud, maar 's avonds zooooo heerlijk. Dan zijn alle 'zonners' naar huis en kun je heerlijk genieten langs het stille water. De natuur is er prachtig! Dat brengt zoveel rust..

Geniet er nog maar van trouwens, straks komen de toeristen en is het veel drukker op het strand, denk ik!

Specu, kan je niet een paar dagen lekker weg ofzo? Even de boel de boel en met specuman de hort op??? Of je gewoon opsluiten in huis en daar de boel op stelten zetten ;).
anoniem_55413 wijzigde dit bericht op 26-04-2009 22:34
Reden: teveel doorgestreept
% gewijzigd
Oh jee Sarah, zouden deze kijkers dan ook DE kopers zijn!?

Ik hoop het zo voor jullie, hou je ons op de hoogte?

Straks gaat alles ineens heel snel, let maar op. Dan verkopen jullie het huis en komt in diezelfde periode het visum rond en vinden jullie ook nog een leuk nieuw (t)huis in Australie. Allemaal in relatief korte tijd.

Weet je Sarah, soms sputtert het leven een beetje, dan lijkt het alsof niets soepel verloop. Maar zodra je geneigd bent om de moed te verliezen, blijkt ineens alles mee te zitten.

Yep, Ine, we wonen 200 meter van de zee, kan bij helder weer de zee zien vanuit huis. Het is bij huis een rotsachtige kust met groene parken, een waterval, speelplaatsjes, picknick tafeltjes en veeeeeeeel fonteinen (geen zandstrand). Dat ligt 700 meter verderop maar daar komen we niet omdat we de sfeer niet leuk vinden. Rijden voor zandstrand liever 50 km verder naar Kemer. Stelletje idioten dat we zijn...

Waar jij woont, lijkt het mij ook heel mooi! Ik kom je misschien wel een keertje opzoeken als ik een paar daagjes TB-loos wil zijn. Zit je ver van een luchthaven?
Jeetje, wat wordt hier veel geschreven! Morgen is er slecht weer voorspeld, geen lekker broodje in het zonnetje dus, maar even te tijd om bij te lezen gedurende mijn lunch uur! Ik hoop dat iedereen een fijn weekend heeft gehad. Hier is het een lang weekend geweest, 25 april is bevrijdingsdag in Italië, festa della liberazione, en is heel het land vrij. Maar omdat het dit jaar op een zaterdag viel was mijn übercorrecte kantoor vrijdag dicht, omdat we anders niet van een extra vrije dag genoten.. Heerlijk! Vrijdag heb ik 's ochtends een beetje rondgekeuteld (mm..dat is een vreemd woord als het geschreven staat..) en lekkere hapjes klaargemaakt en ben ik daarna met m´n ragazzo naar een prachtig plekje gereden. Vroeger werd mijn stad van water voorzien door een aquaduct, in romeinse stijl maar later gebouwd en tot een eeuw of 2 geleden nog gebruikt. Ondertussen uiteraard niet meer in gebruikt en op sommige stukken nogal verwaarloost, maar nog steeds mooi om die plekjes geschiedenis door de stad te zien. We zijn het aquaduct gevolgd naar de bergen toe en daar omhoog gewandeld tot de oorsprong. Dat klinkt nu als een hele woeste klim, maar konden met de scooter op een half uur afstand van de bron komen. Het oude zuiveringsmechanisme was nog herkenbaar tussen alle begroeing en rommel, en het waren prachte paadjes om te beklimmen. Vol bloemen en kleine bergbeekjes die op de rivier uitkomen waar het aquaduct weer water van nam. Daar lekker de hele middag in het zonnetje gezeten en gegeten, heerlijk! 's Avonds waren we uitgenodigd voor een etentje waar ik eigenlijk maar 2 personen van kende, en zodoende ook niet wist door wie het georganiseerd was. Dat bleek een groep huisgenoten te zijn, waarvan 2 personen als kok werken (ik weet mijn etentjes wel uit te zoeken ) die een wedstrijd koken hielden, en de eters dienden als jury. Dat betekende 12 gangen te jureren op smaak, originaliteit en presentatie, niet gek voor een onverwachts dinerfeestje!

Gisterochtend dan ook de grootste moeite me uit bed te slepen, maar op 25 april doet iedereen leuke dingen, dus ik kon niet achterblijven! We zijn naar natuurlijke thermen gereden met een groep vrienden, in auto's vol kleden en lekker eten, en daar eerst in de zon gepicknickt en daarna de hele dag van hete baden naar ijskoud rivierwater en terug gependeld.. Wat een prachte regio is Toscane toch, en wat een mooie plekken zijn er om te ontdekken! Ik stink wel nog steeds naar de zwavel, maar dat had ik er wel voor over. Vandaag een relax dagje, 'april doet wat hij wil' klopt ook voor hier. En morgen weer aan het werk. Maar ook dit wordt een kort weekje, 1 mei is het de dag van de arbeid en zodoende ook vrij. Zaterdag vertrek ik naar Nederland voor 8 dagen, en kan niet wachten!

Nu even wat tijdens het lezen in vogelvlucht is blijven hangen..

Alejandra , als je je nu al in de HEMA gaat verdiepen en Bolivia is voorzien, kun je niet een paar dependances in Toscane opzetten Ik mis de HEMA ook echt, betaalbare dingen voor in huis, knutselspulletjes, goede cosmetische spulletjes, verrukkelijke rozijntjes in yogurt.. Ik heb al een lijstje met dingen die ik volgende week moèt halen! Ik wacht tot de online shop voor het buitenland in werking gaat.. mocht dat in de planning liggen.

Ik heb wel eens elders een webshop met nederlandse producten gezien, maar met verzendkosten gaat het allemaal toch best iets kosten. Ik zit verdorie in Italië, print ik me dan maar in, niet echt een plek om te verlangen naar pakjes satèsaus en drop. Maar soms..

Hope24 , wat een pech voor je vriendin dat ze steeds de getrouwde mannen treft. Ik hoor hier sowieso wel veel horrorstories over de trouwheid van de gemiddelde Italiaan, en over die uit het zuiden gaan er al helemaal geen goede verhalen in de ronde. Ik werd er bijna nerveus en wantrouwend van gedurende de eerste maanden met mijn vriend, maar heb me daar ondertussen wel overheen kunnen zetten.

Ik heb wel af en toe gedagdroomd over hoe het zou zijn er plotseling achter te komen dat hij uit een beruchte maffia-familie zou komen, ik zag me al als zo'n Corleone-vrouw uit 'The Godfather', maar zijn vader tuiniert alleen maar en is veel te schattig voor maffia praktijken. Gelukkig maar!

Ik denk dat Discovery gelijk heeft betreft waarom er zo weinig winkels zijn zoals Kruitvat, HEMA, Xenos, etc. Bij grote supermarkten als Carrefour is er veel te krijgen, en die zullen ook wel wat controle hebben of andere initiatieven de kop indrukken. Maar toch, iets in de richting van de HEMA, met bijbehorende prijzen zou hier heel goed kunnen aarden denk ik. Ik zou in mijn eentje al voor een paar maanden inkomsten kunnen zorgen
Mammamia, wat een lap tekst is het geworden. Ik ga nog even hardlopen voor het slapen (Rubis, lekker topic, hè, over Evy, het zou niet nodig moeten zijn, maar als ik daar typ dat ik ga rennen voel ik toch een stok achter de deur bij opborrelende luiheid) en dan naar bed! Fijne avond allemaal!
Even snel, Ainne en Ine, ik heb jullie foto's gezien op FB. Leuk zeg, ik wil ook een keer meeten hoor.
ja, het huis is al weg, our application was not succesfull, op naar een ander huis .

ja Anais, het hapert allemaal, maar ooit komt het goed.

Ik moet nog steeds kijken als ik iemand zie posten waar diegene woont, dan scroll ik snel naar OP en moet ik kijken waar ziet die>????

Gister gelachen op een ander forum, die moest zo nodig iets in mijn zinsopbouw verbeteren en deed dat met een enorme loei van een schrijffout, hahahaha

Mijn jongste is vandaag uitgenodig voor een park, de regen komt met bakken uit de lucht.

Nederland is daar magnifiek in ,..om uitjes te verpesten.
maar sarah we hebben de afgelopen 2-3 weken wel echt mega zonnig weer gehad!

@ ainnee en ine lekker gemeet in het speelparadijs? ik had dat ookal ervaren, je kletst hier al zo lang met elkaar dat het helemaal niet vreemd of raar is!

@ maia, wow dat klinkt heerlijk allemaal!! vroeger hadden we Orbit uit OZ met d;r geweldige weekend, barbies, beach verhalen, maar jij kunt er ook wat van! Klinkt heerlijk onbezorgd en alsof je het maximale eruit haalt!

@ anais, veel gewerkt zeg! opfweewws kan TB ff niet meer zo zeuren over het forumbezoek

@ specu, rustig aan he!!!

hiero nu idd weer regen. ik heb echt een vreselijke rot nachtgehad en voel me meer dan brak.. pff
even snel: Ik wil weer terug!!!! Nederland is helemaal niet leuk... Zodra ik op het vliegveld stond schoot ik in een depressie en die is nog lang niet overgewaaid...
He, Biebel, ik volgens mij ook- en dan zit ik nog niet eens in nl.

Hier ff een woeste ego-post. Ik moet ff de frustratie afreageren.

Mijn bloeddruk is tot ongekende hoogte gestegen, vrees ik. Vanmorgen de auto: sinds dat de auto gejat is, liggen de kunststof zijkanten waar de veiligheidsgordel is zit los. Ben al tig keer naar de garage gegaan die de verzekering wil- daar klikken ze het vast, een dag later weer los. Ja ik blijf daar voor jan doedel gaan zeg- heb het telkens aan de verz gemeld: ga maar weer terug naar die ***garage, weer gegaan en dat in perpetuum mobile. Nu mijn auto een onderhoudsbeurt moest hebben bij de VWgarage, heb ik second opinion gevraagd: die zijkanten zijn dus gewoon stuk, de bevestigingsuitsteeksels zijn afgebroken, dus er moeten nieuwe in. Verzekering gebeld, zeggen die ****** ja, maar het is zo lang terug dat je auto gejat is, je had ook naar de VW garage moeten gaan (neee, dat hebben ze altijd geweigerd, omdat een arabische ***garage goedkoper is), en dat kunnen we niet meer vergoeden. Ik heb gekrijst. We zullen zien, nog niets gehoord.

Verder gisteren idem gezemel: de verrotte leidingen van de blokverwarming lopen door mijn berging en roet dwarrelt er constant neer. Als je de deur opent, stik je al van het roet en de uitlaatgassen. Helaas moeten er wat dozen instaan (goed afgesloten en oude lakens erom heen)- en het huiscommitee doet al meer dan een jaar niets. Ik heb al verschillende werklui erbij gehad voor prijsopgave, en nu verwachten ze dat ik naar diverse winkels en fabrieken zou moeten gaan om de materiaalprijzen te checken. Dacht het niet. Ook gekrijst dus. Heb gedreigd met niet meer betalen van de servicekosten als ze niet volgende week actie ondernemen. En dat ga ik doen ook. Tjees, de wereld bestaat uit klootzakken en nog grotere klootzakken.

Nu ff afstomen met een bakkie, zennnnnnnnnnnnnnnn
specu, zennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

maar ik kan me wel voorstellen dat je hier een beetje rete ongedurig van wordt!!!!!

Ja het beestje mens is nie zo leuk he op zijn tijd kun je ze wel de nek omdraaien in ville overtuiging.

Biebeltje: ff nieuwsgierig, wat was het dat maakte dat je weer snel wegwil?????

( ik vind nederland vooral heel vol en veel chagerijnige mensen en opgefokt)

Discovery ; ja das waar, maar de clou is dat net als je dan dus wat leuks wilt gaan doen buiten dat de regen het verpest, das toch wel een zeer regelmatig terugkerend probleem hiero!!!! hihi.

neem de BBQ, is toch ook meestal met een tent waar het water vanaf gutst??!!

Ik denk dat ik nog t meest van het buitenleven ga genieten down under, alhoewel kennissen dan zeggen dat mooi weer ook gaat vervelen, (daarom gaan zij natuurlijk niet en ik wel hihi)
Biebeltje,

Specu ook een . Even heel rustig in en uit ademen. Ik ken dat gevoel ook, dat je het liefst een aantal mensen de nek wil omdraaien. Zou wel leuk zijn als je gewoon ongestraft iemand een rotschop kon geven .

Sarah, hoe is de huizenmarkt eigenlijk daar? Staan er genoeg huizen leeg? Wat is je deadline? (dat heb je vast wel al geschreven, maar dan moet ik weer helemaal terug gaan lezen ).

Disco, hoe is het eigenlijk afgelopen met die leuke man op je werk, die er opeens niet meer was?

Ga vanavond maar lekker vroeg naar bed.

Hier regent het weer eens. Maar het is niet koud.

Van de week begint de tuinman met het spuiten van Roundup op de heuvel achter het huis. Dan moet het zo 2/3 weken blijven inwerken en dan is alles dood (als het goed is). Daarna gaat hij beginnen met het planten van nieuw spul en het aanleggen van de rest van de tuin. Ik krijg ook een seringenboom in de tuin (cadeautje van de tuinman). Ongeveer 2 e week van Juni moet alles klaar zijn. En dan maar een jaar of 5 wachten tot alles een beetje gegroeid is en er leuk uit ziet .

Ik ga even douchen.
Anais, je bent altijd welkom hoor! Leuk! De omgeving is prachtig, zowel in de winter met de sneeuw als in de zomer. Juist de seizoenen vind ik zo geweldig, aan het eind van de winter verheugt iedereen zich weer op de zon en zomer en aan het eind van de zomer, terwijl iedereen geniet van de warme herfst die we hier hebben, kijkt iedereen uit naar de winter en de sneeuw.

Ik denk niet dat ik me fijn zou voelen in een land waar het altijd zomer is - ook al mopper ik wel op de sneeuw als hij zo lang blijft liggen..

Ik zit trouwens een klein uur van Salzburg, een uur van Innsbruck en bijna 2 uur van Munchen. Ik ben van Antalya naar Munchen gevlogen, denk dat er niet eens een vlucht vanaf Salzburg gaat.. eigenlijk. Maar dat is wel prima te doen hoor. Kom ik je ophalen .

Wat heerlijk om zo dicht bij de kust te zitten.. Wat dat betreft boffen we wel met de plek waar we wonen!

Specu, kop op hoor!!!! Frustreer hier maar even lekker van je af, dan ben je dat in ieder geval kwijt .

Cara, waar ben je?

Nederland heeft volgens mij trouwens net als elk ander land zijn voor- en zijn nadelen. Het is nergens helemaal tot in de punten ideaal en perfect.

Het is heel makkelijk om je nieuwe land te idealiseren en alleen nog maar negatieve dingen te zien in NL, maar dat is niet helemaal zoals de werkelijkheid is. Overal kom je zeikerds tegen, mensen die je niet aardig vindt, nadelen van het klimaat dat er heerst, regeldingen die lastig en ingewikkeld zijn, etc etc.

Ik vind Tirol op dit moment ook leuker dan NL, maar zie ook wel de nadelen die Tirol heeft en de voordelen die NL heeft.
Ine ik ben er hoor! Ik kan het niet bijhouden op het moment, geen tijd om te lezen, het is zo druk, en durf ook niet zo goed zomaar wat te roepen want ik kan de 'nieuwerikken' nog niet goed uit elkaar houden

Het is mijn laatste week op het werk, op zondag vertrek ik naar Marokko met Vent voor een week. Dan vier dagen waarin mijn spullen worden opgehaald door verhuisbedrijf (uitzoeken, pakken etc), dan vier weken Azie. Ik heb eigenlijk nauwelijks wat gedaan nog, behalve leuke dingen, en dat voel ik nu, de regelstress is toegeslagen!

Ainne, Ine, leuk dat jullie er weer zijn!
PS Hoe stom jullie NL ook vinden ik heb er toch zin in!
@ specu jaiks.. daar zou het stoom me ook vanuit de oren komen. vooral dat gedoe met die auto.. om gekk van te worden!

@ lapin, wow dat zijn grootscheepse plannen voor de tuin.. was cker wel nodig he

en met die leuke meneer, tja.. dus niet meer weer gezien.. uit het oog uit het hart ofzo?!

@ Ine succes vandaag! hoe vind zoonlief het weer in NL?

het mooie aan NL vind ik vooral de lente en de herfst. Het is alleen leuk om altijd mooi weer te hebben als je er ook altijd van kunt genieten!

en @ cara, maak je maar geen zorgen hoor. Nederland IS hardstikke leuk. gewoon lekker vaak op vakantie gaan :D

en zondag al richting marokko en dan maar 4 dg om in te pakken. ik zou geekkkkkk worden!!

hoe is het nu tussen jullie? nog wel zin in de vakantie? heb je al beetje plannen gemaakt in azie of zie je wel waar je uitkomt?
Ha ha Disco, daarom ben ik ook zo'n fan van mijn struisvogelmethode! Anders werd ik nl ook gek... Op het moment heb ik alleen 's ochtends vroeg heftige piekermomenten (word vroeg wakker en kan dan niet stoppen met lijstjes afgaan in mijn hoofd), verder lukt het wel hoor. Ik ben bezig met een quote voor een verhuisbedrijf (lekker laat) en als dat doorgaat dan komen zij het inpakken (ik moet dan nog wel goed alles uit elkaar trekken: Vent zijn spullen gaan nl niet mee, en er zijn ook spullen 'van de flat'). Dat lukt wel in 4 dagen.

Tja goh, het gaat soort van goed: Vent is nog steeds heel positief en steunend(al meer dan een week: record!), en we hebben besloten (nou ja, ik heb dat besloten) dat hij voorlopig niet mee komt, en dat vindt hij ok. Hij gaat nu andere woonruimte zoeken, voor zichzelf. Hij is er wel heilig van overtuigd dat hij na een maand of 2-3 toch naar NL gaat komen. Ik ben vooral in de war (zo raar: ik had echt besloten dat het over was, en nu dit weer) maar denk wel van: we zien wel. Waar ik van baal is dat het toch weer op de lange baan gaat, ik ben bang dat het toch WEER mis gaat, en dat er dan weer 6 maanden voorbij zijn. Maar ja, je krijgt geen garanties in de liefde!
maar cara, dit is toch de beste oplossing?! hij en jij hadden er toch wel grote problemen mee om het meteen definitief uit te maken, nu ga jij gewoon naar NL en hij denkt dat hij 2-3 maanden later komt. ... doet ie ook wel.. op bezoek. dan moeten jullie eens kijken of je hem echt gemist hebt/ of je zonder hem kunt/ je echt zo eenzaam bent zonder hem....

je zult zien dat het helemaal niet zo is, of wel en dan kunnen jullie altijd nog kijken, maar dan is het een overwogen beslissing...

ik vind het eigenlijk heel goed gedaan :D als je nagaat hoe erg je ertegenop zag....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven