Ontaarde moeder?

27-04-2009 12:18 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet snel stil te krijgen maar nu is het toch iemand gelukt om me met mijn mond vol tanden te laten staan....

Ik heb een geweldige man en een hele geweldige dochter. Ik doe alles voor haar, zou mijn leven geven als het zou moeten.

Ik vind mezelf ook niet een hele slechte moeder al zeg ik het zelf!

Tot net een half uur geleden...

Ik had net een vriendin aan de telefoon ( al moet ik zeggen dat de status van vriendin nu gekeldert is naar vage kennis)

En ik vertelde haar dat mijn dochter en ik net samen de bovenverdieping hadden schoon gemaakt, zij haar eigen kamertje en haar eigen rommel en ik de rest. Ik ben echt heel trots op mijn dochter dat ze wilde helpen en dat ze het zo goed gedaan had, Ze is 7 jaar dus vind ik dat ze best kan leren om haar eigen kamer op te ruimen, en met een emmertje sop er bij is het feest compleet.

Dat vond die "vriendin"al niet kunnen want ik ben haar moeder en ik kan haar kamer doen. Toen dacht ik nog ieder zijn eigen mening even goede vrienden. Niet dus! Ik kreeg de wind van voren want ik moet zo nodig werken( niet meer dan 12 uur in de week, maar goed..) en is onze dochter 3 middagen in de week bij de opvang. ( Ze is nooit op de opvang op de middagen dat zij vrij is dus eigenlijk is ze daar niet zo heel lang en ze vind het geweldig) En omdat ik dan geen tijd heb om het huishouden te doen moet dat arme kind mij maar helpen terwijl ze vakantie heeft... Toen begon ze ook nog te emmeren dat als wij over een maand een weekendje samen weg gaan wij het arme meisje bij een van de opa's en oma's brengen..... Mijn man en ik gaan een keer per jaar een weekendje samen weg en weten dat onze dochter dan dat weekend niets te kort komt... Sterker nog als wij haar weer op halen dan is ze boos dat we er al weer zijn...

Toen die "vriendin" uit gesproken was vroeg ik haar waar ze zich mee dacht te bemoeien want het is mijn kind en ik vind niet dat ik haar te kort doe op welk vlak dan ook. Kreeg ik het antwoord dat ik een eenzaam en onsociaal kind aan het "kweken"was en dat zij nooit op deze manier met haar dochter om gaat... Ik vertelde haar dat het nog al logisch wat dat zij dat niet deed want die van haar is net een half jaar.

Nu ben ik niet snel van mijn stuk te brengen en voel ik me altijd wel sterk in mijn schoenen staan. Maar toch heeft dit voorval me aan het twijfelen gebracht. Ben ik echt zo'n ontaarde moeder omdat mijn dochter haar eigen kamer mag schoonmaken, omdat ik werk en omdat mijn man en ik een weekendje per jaar samen weg gaan?????
Vriendin moet lekker doen zoals zij het wil doen en haar commentaar voor zich houden. Ik vind je geen ontaarde moeder, in tegendeel.
Joh, ga je niet lopen verdedigen.

Ze heeft het verpest bij jou, laat haar en trek je eigen plan.

Welkom!

Ontaarde Moeders (examen vereist)
Mijn kids zijn 4 en 7 jaar en helpen ook mee hun eigen kamer opruimen. Zo te lezen komt jou dochter niks tekort.

En als ze het zelf leuk vind is er toch niks mis mee..
Nee joh. Degene die hier ontaard is, dat is je zogenaamde vriendin. Deleten uit je telefoonboek!

Ik vind er niks geks aan dat je samen met je dochter haar kamer opruimt, ze moet het toch leren?

Voel je vooral niet schuldig.
En waarom brengt dit je zo van je stuk? Ik zou het nog iets vager maken dan een vage kennis....
Laat je niet op de kast jagen. Met helpen in huis kun je niet vroeg genoeg beginnen vind ik en ik zie ook echt niet in waarom werken, of een weekend weg zielig zou zijn. Voor meeste kinderen is een weekend opa en oma geen straf.

Gewoon loslaten en laten gaan.
nee hoor, geen ontaarde moeder. Je hebt enkel last van een zeikende ontaarde vriendin !

niks mis met werken, nog minder mis met een weekend zonder koter(s) op pad. Je bent namelijk niet enkel moeder maar ook nog vriendin/vrouw.

En kinderen gaan niet dood, aan de drugs of de prositutie als moeders werkt en ze laat helpen schoonmaken.

Kortom, haal adem, haal je schouders op en laat vriendin vage kennis iemand van horen zeggen in de stront zakken met haar middeleeuwse Rouvoet opvattingen!
Een goede moeder heeft lol met haar kind en leert het kind van alles, dus ook opruimen en poetsen. Ik denk dat je (ex)vriendin zelf niet lekker in haar vel zit en jou heeft gebruikt als pispaaltje. Trek je er niks van aan, het klinkt alsof je kind een hele leuke mama heeft!
Nou Rosiero, iemand met een history als dit, hoeft toch geen toelatingsexamen te doen!
cadeaudochter wil juist meehelpen, en dat laat ik haar dan ook graag doen. Zij is ook 7 en ze weet heus wel dat als ik zeg dat ze haar kamer op moet ruimen ze dat ook echt moet doen, want ik doe het niet voor haar. Ik zie het niet als "kinderarbeid" om je dochter haar kamer te laten opruimen, vind het een stukje opvoeding.

Waar bemoeit ze zich mee eigenlijk...groot gelijk...vage kennis mode
Ik vind dat je het eigenlijk heel goed doet! Je vriendin krijgt een verwend nest als dochter waarvoor mammie altijd alles moet doen, jij krijgt een zelfstandig dochter die d'r handjes zelf zal laten wapperen. Waar opteer je dan voor? Voor dat laatste, neem ik aan. Nee hoor, volgens mij doe je 't gewoon goed! Lekker laten kletsen!
Mijn dochter is vijf en die ruimt haar eigen kamer op, we verschonen samen haar bed en ik sop de stofzuig de boel. Persoonlijk vind ik het niet meer dan normaal dat kinderen leren zuinig te zijn op hun spullen en te helpen met opruimen. Dat vind ik veel normaler dan wanneer een kind dat niet leert en dat een kind leert dat mammie dat wel doet. Wanneer moet dat dan wel gebeuren, dat leren om zelf je eigen spullen op te ruimen? Als ze uit huis gaan?

Wat jammer dat je vriendin het nodig vond om je de mantel uit te vegen. Kan er iets aan de hand zijn met haar, wat haar dwars zit en dat jij daar nu de dupe van bent geworden? Heeft ze vaker van dit soort uitbarstingen of ben je met stomheid geslagen?

Laat het even betijen, misschien belt ze zelf wel op om haar excuses te maken. Niet voor haar mening (die mag ze natuurlijk hebben) maar voor haar uitbarsting. Zijn jullie goede vriendinnen en kan je relatie met haar een stootje hebben?
Mijn kinderen, ook de jongste van 2,5 jaar , moeten zelf hun kamer opruimen.

De jongste help ik uiteraard wel, maar hij gaat toch echt mee naar boven om zijn speelgoed in de kisten te doen en de was in de wasmand.

Iets met jong geleerd enzo
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Maar 1 antwoord mogelijk; vriendin zit helemaal fout. Er is niks mis met werken en een klein stukje eigen leven hebben, 1x per jaar een weekendje met je partner op pad gaan en je dochter haar eigen kamertje schoon laten maken op 7 jarige leeftijd! Kinderen moeten ook leren dat het huishouden niet vanzelf gaat en hebben vaak plezier om het samen met mama te doen. Kijk als je haar wekelijks de badkamer en alle toiletten laat soppen vind ik het wat anders. Maar wat kleine klusjes in huis horen er gewoon bij.
ik vind absoluut dat je een enorm ontaarde moeder bent. Wat slecht zeg om je kind in de vakantie haar kamer schoon te laten maken! Ik vind dat moeders dat moeten doen, ook al is het kind 5, 15 of 25. Een kind moet tenslotte alle tijd over houden om achter de computer of tv te zitten. Verder vind ik dat je meteen moet stoppen met werken als je een kind krijgt en er 24 uur per dag, 7 dagen per week, 12 maanden in het jaar voor klaar moet staan. Ik zou je vriendin bedanken voor haar monoloog, alle andere vriendinnen die er anders over denken deleten uit je telefoonboek en de rest van je leven besteden aan een cursus; hoe word ik een perfecte moeder.

Succes
Nee hoor je bent GEEN ontaarde moeder.......

Pfffffffffffffff wat een overdreven reactie van je vriendin/vage kennis.

Ik maak ook wel eens schoon samen met mijn zoon van bijna 5.

En leuk dat hij dat vind!!! Echt je moest hem eens zien poetsen en lol zien hebben.

Ik vind ook dat je dochter langzaamaan best mag leren dat niet alles vanzelf gaat. Ze hoeft niet het hele huis schoon te maken toch?

Een vriendin van mij heeft het laatst zo opgelost. De jongens van haar van 5 en 11 wilden graag naar de stad met haar. Zij moest de bovenderdieping nog doen. in overleg met de kidneren hebben ze haar geholpen. Ze hadden dikke lol en waren in een recordtijd klaar.

Iedereen blij en met zijn allen naar de stad.

Maar buiten of ik gelijk heb en of jij is het iets wat jij bepaald.

Bij de ene ouder moet het kind meer klusjes doen dan bij de andere .

Zolang de je je kind niet als onbetaalde huishoudelijke hulp gebruikt lijkt mij dat er weinbig aan de hand is.

En je hoeft je zeker niet te verantwoorden!!!

Jullie hebben gekozen voor 12 uur werken voor jou en dat jullie dochter soms naar de opvang gaat.

Heeft zij zich niet mee te bemoeien. Als zij andere keuzes wil maken dan is dat ook prima maar wat jullie doen is bepaald niet extreem.

En ik ben altijd erg voorzichtig met mijn mening over de opvoeding van mijn vriendinnen.Blijft toch een gevoelig punt en ik ben ook van mening dat er verschillende goede manieren zijn van opvoeden.

Tuurlijk hebben we het wel eesn over dingen en ik vraag ook wel eens om raad enzo. Maar ieder zijn keuzes, zolang de kinderen er niet onder lijden. En lijden is bij mij verwaarlozing, mishandeling en die kant op en niet met een emmertje sop haar kamer een keertje schoon moeten maken.....

Laat je dus niet gek maken meid.
Je bent juist heel goed bezig. Als je alles voor je kind doet, wordt ze alleen maar verwend. En mag je de rest van haar jeugd alles voor haar doen. Ik vind het goed dat je opruimen en schoonmaken tot een feest maakt. Zeker nu ze het nog leuk vindt. Als ze wat ouder is kan je haar wat meer verantwoording geven. Laat je niet onzeker maken door iemand die het beter denkt te weten. Ieder mag zijn kind opvoeden op zijn manier. Doe wat jij denkt dat het beste is. En over dat weekendje. Het is toch juist heerlijk voor je dochter dat ze een weekendje naar opa en oma mag, ook voor je (schoon)ouders is dit juist leuk. Voor jullie heerlijk om even van elkaar te genieten.

Laat je niet gek maken door een "vriendin".

Groetjes
Ze zak wel jaloers zijn op jou dat zij nooit 'ns een weekendje qualitytime met haar man alleen heeft.
Ontaarde moeder? Eerder een ontaarde vriendin!

Ik vind dat je best een andere mening kunt hebben over dingen, en die ook best mag ventileren, maar dat het, zodra het veroordelen wordt, ergens fout zit. Je vriendin zit daarin het meest fout: dat ze meent jou te kunnen veroordelen omdat jij andere maatstaven / gewoontes hebt dan zij!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Ik zou eerder twijfelen aan je vriendins gezonde verstand als aan jezelf. Volgens mij doe je het prima!
Tuurlijk niet ontaard. Maar blijkbaar heeft vriendin een gevoelige snaar geraakt? Ik vind wel dat je in dit mailtje nogal verdedigend schrijft: ik werk maar 12 uur, ze hoeft nooit in naschoolse opvang op vrije middagen, enz.

Zelfs al werkte je fulltime, dan nog hoefde je je niet te rechtvaardigen tegenover je vriendin. En zelfs dan zou je heus heel goed in staat zijn een gelukkig en functionerend kind groot te brengen. Laat je niet gek maken door zulke benepen opvattingen.

(geschreven vanuit België waar fulltime werkende moeders en vaders heul normaal zijn)
mahna mahna tuduuuudududu
Als ze met 7 jaar laten helpen ontaard is moet ik me helemaal schamen geloof ik. Kids (4 en 1,5) moeten hier ook gewoon hun zooi achter hun billen opruimen. Ja ook die van 1,5. Uiteraard samen met mama/papa/zus, maar ook hij moet z'n auto's in de la doen als ie gaat slapen. Logisch toch ook lijkt me.

Wat werken en weggaan betreft is het nog veel simpeler. Kijk naar ja kind als zij er wel bij vaart doe je wat goed is voor jou kind en daar gaat het om.
Mijn zusje en ik moesten vroeger juist in de schoolvakanties zelf onze kamer een keer zelf schoonmaken, daar is toch niets raars aan! Natuurlijk deed mijn moeder dat tussen de vakanties in ook regelmatig (en waarschijnlijk beter dan wij), maar juist als we vakantie hadden werden we met een emmertje sop aan het werk gezet. Eerst even tegensputteren omdat dat zo hoort en daarna de radio aan en vervolgens hadden we de grootste lol.

Weekendje weg kan ik alleen maar jaloers op zijn! Wij hebben geen adresje om onze kinderen een weekendje te brengen, anders hadden wij dat ook graag zo gedaan.

Ik vind het overigens raar dat een 'vriendin' jou zo durft aan te vallen. Ik heb genoeg vriendinnen die hun kinderen anders opvoeden dan ikzelf doe, maar als ik al ergens wat van zou zeggen (wat ik eigenlijk nooit doe), dan zeker niet in de beschuldigende vorm.
Nee hoor ik vind je ook geen ontaarde moeder. Laat je niet zo uit het veld slaan door iemand die denkt jou te kennen. Want blijkbaar kent ze jou en je dochter niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven