Ontaarde moeder?

27-04-2009 12:18 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet snel stil te krijgen maar nu is het toch iemand gelukt om me met mijn mond vol tanden te laten staan....

Ik heb een geweldige man en een hele geweldige dochter. Ik doe alles voor haar, zou mijn leven geven als het zou moeten.

Ik vind mezelf ook niet een hele slechte moeder al zeg ik het zelf!

Tot net een half uur geleden...

Ik had net een vriendin aan de telefoon ( al moet ik zeggen dat de status van vriendin nu gekeldert is naar vage kennis)

En ik vertelde haar dat mijn dochter en ik net samen de bovenverdieping hadden schoon gemaakt, zij haar eigen kamertje en haar eigen rommel en ik de rest. Ik ben echt heel trots op mijn dochter dat ze wilde helpen en dat ze het zo goed gedaan had, Ze is 7 jaar dus vind ik dat ze best kan leren om haar eigen kamer op te ruimen, en met een emmertje sop er bij is het feest compleet.

Dat vond die "vriendin"al niet kunnen want ik ben haar moeder en ik kan haar kamer doen. Toen dacht ik nog ieder zijn eigen mening even goede vrienden. Niet dus! Ik kreeg de wind van voren want ik moet zo nodig werken( niet meer dan 12 uur in de week, maar goed..) en is onze dochter 3 middagen in de week bij de opvang. ( Ze is nooit op de opvang op de middagen dat zij vrij is dus eigenlijk is ze daar niet zo heel lang en ze vind het geweldig) En omdat ik dan geen tijd heb om het huishouden te doen moet dat arme kind mij maar helpen terwijl ze vakantie heeft... Toen begon ze ook nog te emmeren dat als wij over een maand een weekendje samen weg gaan wij het arme meisje bij een van de opa's en oma's brengen..... Mijn man en ik gaan een keer per jaar een weekendje samen weg en weten dat onze dochter dan dat weekend niets te kort komt... Sterker nog als wij haar weer op halen dan is ze boos dat we er al weer zijn...

Toen die "vriendin" uit gesproken was vroeg ik haar waar ze zich mee dacht te bemoeien want het is mijn kind en ik vind niet dat ik haar te kort doe op welk vlak dan ook. Kreeg ik het antwoord dat ik een eenzaam en onsociaal kind aan het "kweken"was en dat zij nooit op deze manier met haar dochter om gaat... Ik vertelde haar dat het nog al logisch wat dat zij dat niet deed want die van haar is net een half jaar.

Nu ben ik niet snel van mijn stuk te brengen en voel ik me altijd wel sterk in mijn schoenen staan. Maar toch heeft dit voorval me aan het twijfelen gebracht. Ben ik echt zo'n ontaarde moeder omdat mijn dochter haar eigen kamer mag schoonmaken, omdat ik werk en omdat mijn man en ik een weekendje per jaar samen weg gaan?????
Ontaard = samen met je kind de slaapkamer opruimen, in deeltijd werken en kind eens bij opa en oma laten logeren als je met manlief samen iets gaat ondernemen?

Nou, dan lopen er in mijn omgeving alleen maar ontaarde moeders rond.

Zou vriendin lekker in haar oerconservatieve sop gaar laten koken.
Meid, laat je niet op de kast jagen. Je vriendin heeft wellicht last van een restje overgebleven zwangerschapshormonen. Ik wil nog wel eens zien of ze bij deze (verknipte) gedachtengang blijft als haar kind(eren) straks groter zijn.

Ik zou haar vertellen wat je ervan vindt dat ze zulke opmerkingen maakt en haar vertellen dat je niet wenst om zo door haar behandeld te worden. Dan geef je haar de kans haar excuses aan te bieden. Als ze dat niet doet en bij haar punt blijft, zou ik haar een 'prettig leven verder' wensen.
The time is now
Ik had niet verwacht dat er zo snel zo veel reacties zouden komen, Dank jullie wel!!

Ik vind mezelf ook geen ontaarde moeder hoor en zeker niet na wat ik net heb gelezen, dat deed me goed! Het valt gewoon erg tegen dat iemand van wie je dacht dat je er een goede band mee had je zo af rekent op je moederschap! Een zwakker punt dan dat heb ik niet en dat weet ze. Ik had graag nog een broertje of een zusje voor mijn dochter gehad maar door een heftige tijd van ziekte is dat niet meer mogelijk. Ook daar rekent ze me nu op af want kinderen die zonder broertjes of zusjes op groeien worden onuitstaanbare kinderen die alleen aan zich zelf denken.

Nu is zij niet de enige die daar zo over denkt hoor want ik moet me vaak zat verdedigen dat ik maar een kind heb en dat het daar bij blijft.....

Laat die troela ook maar niet horen dat dochterlief nu lekker voor de tv ligt te hangen en mama achter de pc zit, ha en we genieten er allebei van! En dan zal ik het nog bonter maken vanavond eten we lekker patat, op schoot voor de tv!!!!!
Lekker laten gaan die vriendin.

Als jouw kind het leuk vindt om te helpen, prima toch?

Kijk naar je kind, kijk naar jouzelf. Bevalt het jullie zo? Dan is het toch goed?

Als ik alle mensen die het niet eens waren met mijn keuzes op de koffie kreeg dan had ik niet eens tijd om fulltime te werken, dan stond er altijd wel een op de stoep

Mijn hemel, wat ben ik trouwens ontaard.... Ik werk fulltime, Zoon zit voor en na school op de BSO, tussen de middag eet hij op school en zelfs in de vakanties als ik vrij ben gaat hij daar naartoe. Maar wij zijn tevreden zo, dus is het prima
quote:royanne77 schreef op 27 april 2009 @ 12:31:

ik vind absoluut dat je een enorm ontaarde moeder bent. Wat slecht zeg om je kind in de vakantie haar kamer schoon te laten maken! Ik vind dat moeders dat moeten doen, ook al is het kind 5, 15 of 25. Een kind moet tenslotte alle tijd over houden om achter de computer of tv te zitten. Verder vind ik dat je meteen moet stoppen met werken als je een kind krijgt en er 24 uur per dag, 7 dagen per week, 12 maanden in het jaar voor klaar moet staan. Ik zou je vriendin bedanken voor haar monoloog, alle andere vriendinnen die er anders over denken deleten uit je telefoonboek en de rest van je leven besteden aan een cursus; hoe word ik een perfecte moeder.

Succes
Zo dan ..... het zal je maar gezegd worden .

Dan heb je toch wel enorm veel lef en lomperigheid in je om iemand zo te bekritiseren .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Mán, wat vond ik het vroeger leuk om m'n moeder te helpen met schoonmaken! Vond mezelf heeeel volwassen als ik de ramen aan het zemen was met een bezem. Helaas is van die schoonmaakwoede weinig blijven hangen
Wat een onbeschoft mens, die vriendin.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Zo, wat een lef.....

Niets van aantrekken. Lijkt me dat je volkomen normaal en op een hele gezonde manier met je kind omgaat. Samen lekker weggaan is heel verstandig en logeren bij opa en oma nog leuk ook, leren opruimen en schoonmaken hoort er gewoon bij en van een werkende moeder is er nog geen kind minder geworden en van buitenschoolse opvang krijgen ze ook niets. Jij kent je kind, jij ziet wat voor haar werkt en wat niet en zolang je haar belang in het oog hebt kan je weinig verkeerd doen, en het lijkt me dat je niets raars of extreems of schadelijks doet.

Als dit ontaard is ben ik liever een ontaarde moeder dan een sloof van mijn kinderen. Vreselijk zeg, dat iemand je op deze doodnormale dingen durft aan te spreken.
if we all light up, we can scare away the dark...
Aaaaah zo ontstaan dus de verwende prinsjes en prinsesjes door moeders zoals jouw vriendin/vage kennis..

Ik zou me daar geen reet van aantrekken,het is niet meer dan normaal als een kind meehelpt om zijn/haar kamer op te ruimen..

Moest ik vroeger ook en ik heb er geen trauma aan overgehouden..
Ojee

Ik ben nu pas vijftien weken zwanger maar wat zal ik een ontaarde moeder worden.

Meehelpen opruimen hoort gewoon bij de opvoeding en er zal hier zo jong mogelijk mee begonnen worden. Als je een stuk speelgoed uit een kist kan halen, kun je het er ook weer in terug stoppen. Het kdv is al geregeld. En we hebben het nu al over dat we over ruim een jaar wel weer een keertje met zijn tweetjes een weekendje weg kunnen, opa en oma ook weer blij.
Mijn moeder was echt een vreselijk ontaarde moeder en ik heb er zoveel last van! Zij werkte ook en ik moest ook m'n kamer opruimen. Later zelfs schoonmaken en nog later ook wel eens de badkamer soppen of beneden stoffen. Oh, wat had ik een hekel aan die klusjes! Beneed vriendin die nooit iets hoefde te doen.

Moeder was ook niet altijd thuis als ik uit school kwam.

Echt, het is een wonder dat ze haar niet uit de ouderlijke macht hebben gezet!

Maar....vriendin met 24/7 moeder ging liefst met mij mee uit school (toen we wat ouder waren). Lekker rustig. Toen ik op mezelf geen wonen wist ik hoe het werkte. Wat er te koop was (letterlijk). Vriendin was compleet in shock! Wat is alles duur! zei ze letterlijk. Had nog nooit iets bij een supermarkt hoeven kopen, belde niet eens zelf de dokter als er iets was. Moeders had altijd alles voor haar gedaan. Of dat nou zo gezond is....

Zij moest in no-time volwassen worden en al die dingen leren die ik naar mate ik ouder werd heel gewoon was gaan vinden.

Ik zou de dochter van dat mens over 20 jaar nog eens vragen hoe ze erover denkt. Mens zelf heel snel verbannen. Kritiek hebben, prima! Maar dat zo verwijtend brengen? Tsjonge jonge, nog nooit van opbouwende kritiek gehoord zeker?
Mijn zoon is net vd week 3 jaar geworden en moet al een poosje meehelpen. Zijn eigen speelgoed opruimen (uiteraard help ik zelf mee).

Het is in mijn ogen niet meer dan normaal dat je dochter haar eigen kamer opruimt en schoonmaakt. Al is het spelenderwijs en maak jij de rest af.

Weekendje weg en werken. Volgens mij doet het grootste gedeelte van de ouders dit.

Oftewel, trek je helemaal niets aan van haar geraas en als je met haar blijft omgaan ff vermelden dat je zulke acties niet meer accepteer.

ik werk 4 volledige dagen. Ga regelmatig doordeweeks avondje naar vriendinnen en op mn vrije dagen komt t ook nog wel eens voor dat hij naar de oppas moet omdat ik naar de kapper moet oid.

En dan nog zn eigen speelgoed opruimen. Oei, dan ben ik wel helemaal ontaard
koffie, zwart graag...
Lekker in d'r sop laten gaar koken!

Zodra kinderen kunnen zitten/kruipen kunnen ze ook opruimen! (haha niet dat zoon dat ook altijd doet, maar toch!)

Zoon (23maanden) moet ook z'n beker naar de keuken brengen en z'n speelgoed opruimen. Als ik aan het poetsen ben kan ik hem niet bozer krijgen als ik hem geen poetsdoek geef zodat hij kan 'hehpe'.

(en mss een opsteker voor de werkende moeders, mijn moeder was altijd thuis. Had het er laatst met m'n zusje over, wij konden ons allebei niet herinneren dat onze moeder thuis was en met limo en wat lekkers op ons zat te wachten... Dus voel je niet schuldig als ze naar het dagverblijf/BSO moeten waar ze vaak leukere dingen doen dan thuis! )
Ik vraag me af in welke eeuw die vriendin leeft?
Later is nu
Ik vind het rare gedrag van die vriendin trouwens losstaan van het feit dat zij werkt en haar dochter laat meehelpen in het huishouden. Als het andersom was, ze zou thuisblijfmoeder zijn en alles voor haar dochter opruimen, zou ik het ook idioot vinden als die vriendin haar daarom een veeg uit de pan zou geven.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Misschien heeft je vriendin niet door dat jouw kind 7 jaar is en niet 6 maanden, zoals die van haar?

Hoe dan ook, wie heeft er nog behoefte aan vijanden met zulke 'vrienden'? Dumpen dat mens, zou ik zeggen.
mahna mahna tuduuuudududu
Waarom trek je je dit zo aan? Vind ik een interessantere vraag dan de vraag of je ontaard bent. Voel je je ergens misschien toch schuldig tov dochter?
Mijn kado-dochter van 10 was gisteren boos op me omdat ik alleen de badkamer gedaan had, terwijl ze had willen helpen...wat nou ontaard?
Oeps....dan ben ik wel veel meer weg...wat voor moeder maakt dat van mij?:-)

Ik denk dat je vriendin jaloers is dat je je zaakjes zo goed voor elkaar hebt en je gezin 'lekker in de rails' loopt!
Ik kreeg laatst op de peuterspeelzaal de vraag of dochter(2 1/2) thuis wel meehielp opruimen omdat ze haar altijd 3 keer moesten vragen om even te helpen. Maar snel begonnen thuis.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:vrouwke30 schreef op 27 april 2009 @ 12:45:

Het valt gewoon erg tegen dat iemand van wie je dacht dat je er een goede band mee had je zo af rekent op je moederschap! Een zwakker punt dan dat heb ik niet en dat weet ze. Ik had graag nog een broertje of een zusje voor mijn dochter gehad maar door een heftige tijd van ziekte is dat niet meer mogelijk. Ook daar rekent ze me nu op af want kinderen die zonder broertjes of zusjes op groeien worden onuitstaanbare kinderen die alleen aan zich zelf denken.

Nu is zij niet de enige die daar zo over denkt hoor want ik moet me vaak zat verdedigen dat ik maar een kind heb en dat het daar bij blijft.....

:

Jij kunt geen tweede kindje krijgen, zij weet dat en zij gaat jou daar op afrekenen?

Wat een intens gemeen mens!
Ik vind je helemaal geen slechte moeder

Door je dochter mee te laten helpen met opruimen geef je haar een eigen verantwoordelijkheid en waarschijnlijk vond ze het nog gezellig ook om dit met jou te doen

(ik vroeger wel met mijn moeder)

Die vriendin zou ik uit mijn leven bannen.

Wie denkt ze inderdaad wel niet wie ze is.
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:krissie16 schreef op 27 april 2009 @ 14:21:

Mijn kado-dochter van 10 was gisteren boos op me omdat ik alleen de badkamer gedaan had, terwijl ze had willen helpen...wat nou ontaard?

Hoe durf je!
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven