Mutsen

18-03-2009 16:34 5023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal schoon en vers...
Ik leerde meis touwtjespringen, Citro, en dus deed ik zelf mee. En het ging ook met mij steeds beter. Omdat je nu toch elke dag wel buiten bent, is het zo gepiept.
Ik doe mee, maar dan met rosé.
Nou proost dan maar Sok en Remma! Ik sla even over, heb een beetje koppijn.
vervelend, Koeky, koppijn! Enig idee waarvan?

Ik heb 'm alweer op (twas een half glaasje) en ga maar weer eens naar bed.

trusten!
Oh vergat nog tegen Esmee, leuk dat je baan zo goed bevalt en dat je steeds meer dingen op je kan nemen.

En moest erg lachen om mini's commentaar op Holland's got talent.

Wij waren ook in de tuin van het weekend, maar gezellig een buurtpraatje zit er niet in. Buuf had weer wat de zeuren over onze schutting. Ben er nu echt wel een beetje klaar mee. Ze gaat tegels leggen maar onze schutting staat zo scheef dat ze de tegels niet mooi aan kan sluiten. Dat we het maar even weten.. op mijn vraag wat ze daarmee bedoelde te zeggen gaf ze hetzelfde antwoord: dat we het maar even wisten. Nou ik wist allang dat zij dat vindt maar ik vind dat ze zeurt. Hij staat helemaal niet schots en scheef, hij staat op zijn hoogst niet helemaal perfect recht. (ze vind het gewoon een lelijke schutting maar wij hebben het ding ook maar gewoon overgenomen van de vorige bewoner, had ze het daar maar mee moeten regelen).

Ik moet nog schriftje schrijven en dan g aik ook naar bed.

Ik denk dat ik ubermuts ben vandaag, heb gordijnen en stoelkussens gewassen. Gordijnen omdat ik Mandarijn's gordijnen nog nooit gewassen had (was bang dat er nog laatste restjes kattenschilfers inzitten ofzo, alhoewel het beest bijna nooit boven kwam) en stoelkussens omdat Limoen er een pentekening op heeft gemaakt.

Het kind heeft trouwens vanavond 1 hap avondeten gegeten omdat ze van mij moest proeven, en een toetje. Ze is best een stugge, met dat eten. Verder gaat het wel heel goed eigenlijk, ze luistert nog steeds niet, maar het escaleert niet meer zo omdat ik het anders aanpak.
Citro, jammer dat je zo'n zeur van een buurvrouw hebt. Mijn buurvrouwen zijn niet mijn beste vriendinnen, maar ze zijn wel echt okee. En het is gewoon een gezellige buurt met veel kinderen, dat is best wat waard.

Meisje is net zo'n slechte eter als Limoen trouwens. Gister bijvoorbeeld heeft ze alleen een plakje komkommer gegeten. En een toetje dus. Jongetje heeft ook wel zo'n fase gehad, en daar maakte ik me toen best zorgen over, maar het is bij hem al een stuk beter nu, dus ik maak me er bij haar niet zo druk meer over. Waar ik me wel aan erger is het gemier en gemekker, ze begint soms al voordat ze op haar stoel zit met roepen dat ze het niet lust. Ik ben bang dat ze binnenkort Kruimel ermee gaat besmetten, die nu nog blij en onvervaard alles in zijn mond stopt wat er op zijn bord ligt en dan pas gaat bedenken of ie het lust of niet.

Ik heb vanochtend een plakje van mijn wijsvinger afgeschaafd met de kaasschaaf. Niet zo handig. Koppijn is wel ongeveer over. Denk ik. Heeft er iemand koffie?
Ik heb trouwens thuis een andere avatar nog voor Remma, terwijl ik wel F5 heb gedaan. Snap ik niet.
Goedemorgen.

Eerste dag vakantie en het regent. Tuuuurlijk.
Meuning.

Dat gemier is ook niks. Ik zeg altijd dat ze niet hoeven te eten wat ze niet willen en meestal eten ze dan wel gewoon. Als ze echt iets niet lusten dan smeer ik wel een boterham.

Ik heb hele leuke buren, en daar ben ik erg blij mee. Voortuin moet ik nog steeds doen maar eigenlijk wil ik die helemaal veranderen, ik vinnum stom. Gister zijn we de zolder opgegaan, met Koninginnedag gaan we op de rommelmarkt staan en we hebben al een hoop zooi uitgezocht die verkocht kan worden.

Verder ging Pamman een weekendje weg boeken naar HvS met Hemelvaart. Belde ze terug dat onze prijs niet klopte, nu gaan ze kijken wat ze daarmee gaan doen. Ze bellen vanavond terug, ben benieuwd.

Mini is gisteravond uit de ringen gevallen, met haar kin op de tegels. Helemaal blauw en geschaafd. Au. Vrijdag had Mannie haar omgeduwd terwijl haar speeldate haar net in de handboeien had geslagen. Ze kon het niet opvangen en knalde met de zijkant van haar hoofd op de tegels, ook een dikke vette schaafwond. Ze ziet er lekker uit nu.

Heb vanmorgen al bedden verschoond, was gedaan, gestofd boven en trap gedweild. Nu koffie.
Hier ook regen Remma. Doodsaai.
Ik ga vandaag maar eens mijn schoenenkast uitzoeken. Alles wat ik al 2jaar niet meer aan heb gehad, doe ik weg. Evenzo met mijn tassen. Ik heb dringend behoefte aan ruimte, overzicht en schoon. ROS dus.
Mooi klusje met dit weer. Ik zou trouwens zo klaar zijn, zoveel schoenen heb ik niet. Tassen daarentegen... wel een goed idee, kunnen we doe ook verkopen donderdag.
goedemorgen. ik heb tot 9 uur in bed gelegen () met kinderen die de boel afbraken terwijl ik sliep. Nu klaar met ontbijt, vaatwasser staat aan en wasmachine ook. Ga zo naar de Praxis om nieuw douchegordijn te kopen; andere is meer dan goor.
hier al de eerste ruzie om een Cars-oto'tje; zucht
Zo zen als ik gisteren was met Limoen zo geirriteerd was ik vanmorgen, ze was stikchagrijnig en tegen de tijd dat we de deur uitgingen ik ook.

En Koeky, dat gemekker over het eten is inderdaad heel irri. Meestal als ik ze op ga halen bij gastouder wil ze al weten wat we gaan eten. Ik geef er tegenwoordig geen antwoord meer op want als het haar niet aanstaat heb ik de hele weg naar huis gezeur.

Mandarijn die proeft ook nog alles, en als ie het niet lust blijft ie het gewoon proberen tot ie het wel lust. Echt een verademing, ik hoop heel erg dat dat zo blijft.

Ik stop douchegordijn gewoon af en toe in de wasmachine, op het fijnewas programma, gaat prima.

Arme mini, Pammie.

Wel een goed idee, op de vrijmarkt gaan staan, zal eens kijken of dat bij ons ook niet ergens is, we hebben nog veel zooi te verkopen.
Oh ja, dat vroeg ik me nog af, is bij jullie meiden haren kammen ook zo'n drama? Iedere ochtend is het weer drama namelijk, ik kan het nooit voorzichtig genoeg doen, het is altijd huilen en schreeuwen, niet stil zitten waardoor het nog langer duurt etc. Heb al meerdere keren overwogen het maar gewoon kort te knippen maar dat vind ik ook weer zo wat.
Mini kan het zelf tegenwoordig dus daar heb ik geen omkijken meer naar.

Ben net gebeld door een werving- en selectiebureau; ze had mijn cv op monsterboard gevonden, parttime functie maar alleen maar facturering en uren boeken. En dat is precies wat ik niet meer wil. Maar goed, heb bij haar aangegeven hoe ik daar in sta en dat snapte ze helemaal. Ze mailt het profiel toch zodat ik er nog even over na kan denken.

Hier vre-se-lij-ke kinderen. Alleen maar schreeuwen, gillen en ruzie. Mini zit voor straf op haar kamer. En ik moet nu eigenlijk bedrijf gaan bellen waar mijn open sollicitatie heen is. Lekker indruk zullen die krijgen
Meis kamt het ook zelf, juist omdat het zo'n drama was. Doe het zelf maar, jij voelt je eigen pijn, heb ik toen gezegd.

Ik heb ze hier voor een film, was het zat die drukte. Het begint op te klaren, dus straks lekker naar buiten.

Ik snap je laatste opmerking niet helemaal Pammie.
schoenenkast al klaar?

zelf kammen, hmm, gaan we maar eens mee oefenen, maar staarten moet ik sowieso nog doen.. doe ik ook te hard, zegt ze, oma doet het veel beter

succes met bellen Pammie
en bedankt, dan he. zo'n opmerking. Haren kammen valt hier wel mee, maar met staarten hoef ik niet aan te komen; dan maar los. Ben zelf ook niet zo'n staartenmens (2 linkerhanden) dus ik vind het wel best. oek heeft heel fijn har, dus kammen/borstelen doet ook niet zo'n pijn.

nieuw douchegordijn gehaald en hangt ook al. Af en toe in de as is ook een idee, wist geeneens dat dat kon ( ) zag het nu staan op de handleiding, maar eens onthouden. voordat we wegliepen, stapte Slof nog eens goed in de hondenpoep, zodat ik weer terugkon om z'n schoen schoon te maken. Wel een voordeel als je dan aan het water woont; met een borstel boenen boven het water en het is klaar.
quote:remma schreef op 27 april 2009 @ 11:34:

Ik snap je laatste opmerking niet helemaal Pammie.

Met die 2 schreeuwlelijkerds op de achtergrond zullen ze geen lekkere indruk krijgen, dat bedoelde ik.

Mini maakt de meest fantastische kapsels. Momenteel is het in om een klein knotje te doen en de rest los. En dan een haarband in. Staart aan de zijkant van haar hoofd vindt ze ook tha bomb. Ik wat minder maar goed, ik deed mijn haar nog niet zelf toen ik 5 was. Ze kan zelfs al 2 kleine staartjes maken, en echt netjes.

Het even op hun kamer zitten lijkt te hebben geholpen, ze zijn wat beter te hebben. Nu maar een broodje eten.
Hoi, ik ben aan 't werk. Helemaal alleen. Lekker rustig en geen ruzies over CARS autootjes!

Remma, ik las dat jij je boekenkast ging opruimen en daarna de zin 'alles wat ik twee jaar niet heb aangehad gaat weg' dat vond ik nogal raar, totdat ik zeg dat er schoenen stond

Over haren: Liz d'r haar (met warrige krullen) is los het leukst maar ik doe er van alles mee. Het enige wat echt niet lukt vanwege haar onduidelijke haarinplant is een strakke ingevluchten vlecht van boven naar beneden. En raad eens wat madame altijd wil...

Met Bel d'r prietenhaar is nog niet zo veel heel te beginnen. Staartje aan de zijkant wordt dat meestal.
zo, na een lange boterhamsessie met één brulsessie van Poek en één brulsessie van Slof en drie kwartier fröbelen met de 'kappersklei' vind ik het wel tijd voor de compu.

Slof is trouwens altijd zo enórm smerig. Als hij uit bed komt, hangt er standaard een korst onder zijn neus die er niet af te bikken valt, eten belandt voor het grootste gedeelte naast zijn mond en de restanten krijg ik niet altijd weg omdat meneer weigert zich met een washandje te laten poetsen. En aan het einde van de dag zitten zijn kleren standaard onder de yoghurt of tenminste één beker drinken. Hoort ongetwijfeld bij de leeftijd, maar kan het me van poek niet meer zo herinneren
Ik heb van die babydoekjes bij Ikea gekocht (die katoenen) en die gebruiken we hier als servet. Vinden ze reuzeinteressant, zelf toet afvegen.

Net even op theevisite geweest en nu zitten ze braaf een kleurplaat in te kleuren. Ik denk dat ik even van de gelegenheid gebruik maak om te bellen...
Nou, net gebeld. Inderdaad enthousiast maar ze denkt dat ik te zwaar ben voor de vacature die ze gaat krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven