Fietsen Veluwe
dinsdag 2 juni 2020 om 09:45
Wij willen graag met onze familie een uitje doen waarbij we een fietstocht doen op de Veluwe (met puzzeltocht) en dan ergens onderweg stoppen voor een picknick.
Nu weet ik dat er voor het park de hoge Veluwe van die fietsen staan die je dan kan meenemen.
Is dat handig als je met ongeveer 20 man bent? Of heeft iemand een leuke ervaring met een bedrijf die dit soort dingen organiseert?
Nu weet ik dat er voor het park de hoge Veluwe van die fietsen staan die je dan kan meenemen.
Is dat handig als je met ongeveer 20 man bent? Of heeft iemand een leuke ervaring met een bedrijf die dit soort dingen organiseert?
dinsdag 2 juni 2020 om 09:54
Ja hoor, dat kan prima daar. Houd er wel rekening mee dat je met 20 man ook buiten de anderhalve meter moet houden en dat er corona maatregelen zijn. Zoals nu is bijv het hele park voor fietsers eenrichtingsverkeer. Maar je kan route 1 volgen, die is 10 km en dan fiets je langs Jachtslot St Hubertus en er is route 2 die je als 26 en verkort kan fietsen. Fietskaart is voor 2.50 te koop bij de kassa.
Ik zou, als je er toch bent, dan wel de avondopenstelling meemaken. Dus dat je picknick zeg maar je avondeten is. In de avonden wordt er op vaste plekken langs de autoroute voer gegooid. Dan heb je veel meer kans om wild te zien en dat is best wel spectaculair. Ik was er afgelopen woensdag en alles gezien. Edelherten, reeën, een supergrote groep moeflons, een groep zwijnen met jonkies en een supergrote keiler (mannetjeszwijn).
Ik zou, als je er toch bent, dan wel de avondopenstelling meemaken. Dus dat je picknick zeg maar je avondeten is. In de avonden wordt er op vaste plekken langs de autoroute voer gegooid. Dan heb je veel meer kans om wild te zien en dat is best wel spectaculair. Ik was er afgelopen woensdag en alles gezien. Edelherten, reeën, een supergrote groep moeflons, een groep zwijnen met jonkies en een supergrote keiler (mannetjeszwijn).
Stressed is just desserts spelled backwards
dinsdag 2 juni 2020 om 10:15
De fietsen op de hoge veluwe zijn wel kleine fietsjes hoor (ook voor volwassenen) . Je kunt het zadel verzetten maar ik vond het helemaal niet fijn fietsen. Ik zou voor het geld dat je daar aan entree kwijt zou zijn gewoon goede/normale fietsen huren en gewoon ergens op de veluwe gaan fietsen, bij Vierhouten/Elspeet bijvoorbeeld.
dinsdag 2 juni 2020 om 10:15
Zijn die beesten niet gevaarlijk als je niet in een auto zit?
Zeker als ze jongen hebben zou ik verwachten dat ze wel eens agressief zouden kunnen zijn.
Ik heb in Amerika eens oog in oog gestaan met een damhert, en dat was best eng. ( Er stond wel een bord met minstens 30 meter afstand houden, maar daar hield t heet zich niet aan, die kwam in ene uit de bosjes het pad op).
Zeker als ze jongen hebben zou ik verwachten dat ze wel eens agressief zouden kunnen zijn.
Ik heb in Amerika eens oog in oog gestaan met een damhert, en dat was best eng. ( Er stond wel een bord met minstens 30 meter afstand houden, maar daar hield t heet zich niet aan, die kwam in ene uit de bosjes het pad op).
dinsdag 2 juni 2020 om 10:17
forumfossiel schreef: ↑02-06-2020 10:15Zijn die beesten niet gevaarlijk als je niet in een auto zit?
dinsdag 2 juni 2020 om 10:18
Hier sluit ik me bij aan, die fietsen zijn echt heel oncomfortabel. Als je lekker wil fietsen die dag zou ik dit niet doen.Anna2208 schreef: ↑02-06-2020 10:15De fietsen op de hoge veluwe zijn wel kleine fietsjes hoor (ook voor volwassenen) . Je kunt het zadel verzetten maar ik vond het helemaal niet fijn fietsen. Ik zou voor het geld dat je daar aan entree kwijt zou zijn gewoon goede/normale fietsen huren en gewoon ergens op de veluwe gaan fietsen, bij Vierhouten/Elspeet bijvoorbeeld.
dinsdag 2 juni 2020 om 11:09
Nee hoor. Deze zijn wel een soort van gewend aan publiek.forumfossiel schreef: ↑02-06-2020 10:15Zijn die beesten niet gevaarlijk als je niet in een auto zit?
Stressed is just desserts spelled backwards
dinsdag 2 juni 2020 om 11:24
Zo plaats ik maandenlang niks, zo twee keer over de Veluwe
Veluwe is prachtig. Ik zou alleen - zoals gezegd ook al hierboven - geen fietsen huren in het park zelf. Niet echt comfortabel. Willen jullie alleen in het park fietsen of ook elders? Ik zou fietsen huren bij een goede verhuurder. Wij hebben vorig jaar in een prachtig huis gelogeerd waar we fietsen konden huren via een bedrijf. Werden bij het vakantiehuis afgeleverd. Ik kan wel navragen waar die vandaan kwamen?
dinsdag 2 juni 2020 om 11:32
dinsdag 2 juni 2020 om 12:06
ik vond ze vrij gammelMaleficent schreef: ↑02-06-2020 11:32Vinden jullie die fietsen echt zo slecht? Ik heb er gisteren nog 20 km op gefietst. Heb alleen een beetje een houten kont maar ze fietsen prima hoor. Recreatief met een picknick erbij is toch anders dan wanneer je flink veel kilometers wil maken.
maar prima voor een middagje fietsen
dinsdag 2 juni 2020 om 13:27
en je mag er ook niet het Park mee verlaten (misschien overbodig te vermelden)MarvelousMrsMaisel schreef: ↑02-06-2020 10:21Je moet dan wel entree betalen voor de Hoge Veluwe. Het is niet zo dat iedereen die fietsen maar mag pakken.
dinsdag 2 juni 2020 om 14:09
dinsdag 2 juni 2020 om 14:10
Precies, of je hebt opeens maar 15 fietsen beschikbaar ipv 20jillrose schreef: ↑02-06-2020 14:09Ik zou ook zelf fietsen huren waarmee je eventueel nog buiten het park kan fietsen. De Veluwe is gewoon heel mooi, waar je ook komt
En ik vond die fietsen van het park ook echt verschrikkelijk. Dan was je even naar het museum en dan moest je weer een fiets zien te vinden die voor jou goed was.
dinsdag 2 juni 2020 om 14:11
Ja precies dat!gizzmo-returns schreef: ↑02-06-2020 14:10Precies, of je hebt opeens maar 15 fietsen beschikbaar ipv 20