Asociale buren
zaterdag 2 mei 2020 om 22:28
Ik heb een buurman die nogal dol is op harde muziek. Helaas zijn onze portiekwoningen niet gebouwd met dikke muren, dus het dreunt altijd heel erg door. Vorige week buurman om 2 uur 's nachts aangesproken, hij deed toen open met een ballon in zn handen. Deed enorm rustig, begreep dat het wel hard stond en het was geregeld. Per ongeluk wel aangegeven welk huisnummer ik was, maar het leek me oké.
Vandaag weer de muziek kneiterhard. Ik heb toevallig hoofdpijn en kan het niet zo goed hebben nu. Ik lig met gedreun in bed en dat is niet fijn. Verder mag hij doen wat hij wil, maar een tikkeltje zachter mag wel.
Dus ik naar zijn huis, bel aan. Dacht, de vorige keer was hij ook redelijk, dus dit kan gewoon. Het is ook 10 uur geweest dus het is al laat. Hij opent zijn raam en roept "Weet je wel hoe laat het is? Als je nog een keer overdag aanbelt met problemen dan pak ik je. Ik weet waar je woont."
Ik had nog geen woord gezegd, en ben snel weer naar huis gedaan.
Maar wat kan ik nu? Ik heb wel de politie gebeld, maar die doen er niks mee. Zeggen alleen "Misschien zat hij niet goed in zijn vel. Laat hem maar afkoelen."
Voel me eerlijk gezegd een beetje overrompeld.
Vandaag weer de muziek kneiterhard. Ik heb toevallig hoofdpijn en kan het niet zo goed hebben nu. Ik lig met gedreun in bed en dat is niet fijn. Verder mag hij doen wat hij wil, maar een tikkeltje zachter mag wel.
Dus ik naar zijn huis, bel aan. Dacht, de vorige keer was hij ook redelijk, dus dit kan gewoon. Het is ook 10 uur geweest dus het is al laat. Hij opent zijn raam en roept "Weet je wel hoe laat het is? Als je nog een keer overdag aanbelt met problemen dan pak ik je. Ik weet waar je woont."
Ik had nog geen woord gezegd, en ben snel weer naar huis gedaan.
Maar wat kan ik nu? Ik heb wel de politie gebeld, maar die doen er niks mee. Zeggen alleen "Misschien zat hij niet goed in zijn vel. Laat hem maar afkoelen."
Voel me eerlijk gezegd een beetje overrompeld.
zaterdag 9 mei 2020 om 12:49
Gisteravond weer tot 3 uur muziek aan, en vanmorgen om 11 uur toen ik wakker werd stond het ook alweer aan.
Ik hoop dat zodra iedereen weer aan het werk mag, deze vent weer in een 'normaal' ritme gaat en de muziek verminderd. Ik weet eerlijk gezegd ook niet of hij nieuw is. Dit probleem heb ik de afgelopen 2 jaar niet gehad, het is vrij recent. Ik heb ook geen verhuizing gezien dus ik hoop maar dat het gewoon coronafeestjes ofzo zijn
zaterdag 9 mei 2020 om 20:55
Ik help het je hopen!Corvidae schreef: ↑09-05-2020 12:49Gisteravond weer tot 3 uur muziek aan, en vanmorgen om 11 uur toen ik wakker werd stond het ook alweer aan.
Ik hoop dat zodra iedereen weer aan het werk mag, deze vent weer in een 'normaal' ritme gaat en de muziek verminderd. Ik weet eerlijk gezegd ook niet of hij nieuw is. Dit probleem heb ik de afgelopen 2 jaar niet gehad, het is vrij recent. Ik heb ook geen verhuizing gezien dus ik hoop maar dat het gewoon coronafeestjes ofzo zijn
dinsdag 2 juni 2020 om 07:52
Zolang jij verder niets doet, veranderd er ook niets...
Ik had echt al lang de politie gebeld.
dinsdag 2 juni 2020 om 13:19
Met (online) klagen kom je niet zo ver. Hou een logboek bij, informeer de woningbouw en bel de politie als hij met dat volume de hele nacht doorgaat. Bel je buren aan en vraag of zij er ook zoveel last van hebben en zo ja of een gezamenlijke aanpak niet handig is. Of verhuis als je dat niet wilt doen. Meer smaken zijn er niet.
dinsdag 2 juni 2020 om 13:22
dinsdag 2 juni 2020 om 13:37
Een na 22:00 mag men niet meer hinderlijk lawaai maken en anderen daarmee tot last zijn. Men dient ook rekening te houden met de omgeving waarin zei wonen, dus nu wonen jullie erg dicht op elkaar... Dus de beste man kan best begrijpen dat muziek na 10 uur hinderlijk is voor zijn omgeving.
Hier een stukje wat de overheid er over zegt.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -in-de-wet
dinsdag 2 juni 2020 om 15:27
Dat verschilt per gemeente. Kijk dus in de APV van je gemeente. Er zijn NL vaak geen tijden aan verbonden, je mag gewoon nooit overlast veroorzaken in veel gemeentes.silvanavenema12 schreef: ↑02-06-2020 13:37Een na 22:00 mag men niet meer hinderlijk lawaai maken en anderen daarmee tot last zijn. Men dient ook rekening te houden met de omgeving waarin zei wonen, dus nu wonen jullie erg dicht op elkaar... Dus de beste man kan best begrijpen dat muziek na 10 uur hinderlijk is voor zijn omgeving.
dinsdag 2 juni 2020 om 16:13
Ik ben destijds ook verhuisd, omdat mijn onderbuurman 'nachts de boel bij elkaar schreeuwde en teveel dronk.
Nu woon ik weer boven een andere familie ook familie Zuiplap, gelukkig heb ik nu een extra etage, en slaap aan de andere kant dus rustiger.