Dreumes topic IV

29-01-2019 20:05 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
:cheer: Deel 4!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jouw kleine nog niet loopt, maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*
aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
Onze dreumes heeft nog geen schoenen. Ze loopt langs/aan de hand, maar gewoon op blote voeten. Zodra ze haar eerste stapjes gaat zetten, kopen we schoenen met een flexibele zool. Van shoesme oid. Op blote voeten kunnen ze de voeten beter afwikkelen en hebben ze meer grip. En ik vind het ook handiger met aan- en uitkleden 😅. Zeker nu ze nog 2 keer slaapt.

Dochter geeft de laatste dagen steeds kusjes aan haar broer :heart:. Met open mond en kwijl, maar ik vind het zo schattig! Zoon wordt er ook steeds blij van. Op zo'n momenten loop ik echt over van liefde :love:.
navy-blue schreef:
31-05-2020 20:02
Ik doe haar nu wel schoenen aan buiten (bijv in de speeltuin) omdat ze dus graag aan de hand loopt.
Same here. En ik wil haar liever niet op blote voetjes in de speeltuin en op straat. Overigens loopt ze binnen en in onze eigen tuin wel gewoon op blote voetjes hoor. Sowieso trekt ze als ze binnen is als het even kan alles uit wat aan haar voetjes zit.

En wij hebben ook schoentjes van Shoesme. Die waren leuk en soepel en heel veel keus vond ik ook niet in maat 19 trouwens. Ik heb ook teva's gekocht in maat 19, maar die zijn nog een beetje ruim (vallen groot), maar als ik haar die wil aantrekken is het krijsen en net zo lang aan het klittenband trekken tot ze uit zijn :(
Ja dat is ook zoiets Welke maat?
Nu met dat corona gedoe moet je bijna wel online bestellen maar zou niet weten welke maat
Honing14 schreef:
02-06-2020 17:51
Nu met dat corona gedoe moet je bijna wel online bestellen maar zou niet weten welke maat
Ik heb haar voeten neergezet op een vel papier en daar een omtrek van gemaakt. Dan kun je opzoeken welke maat erbij hoort. Maar ik wil het nog wel een keer in de winkel laten opmeten.
Honing14 schreef:
Ik heb een afspraak gemaakt in de kinderschoenenwinkel. Misschien is dat een optie?

Zoon loopt thuis altijd op blote voeten maar al een maand of 6 ook buiten vrij forse afstanden dus ik vind goede schoenen heel erg belangrijk. En ik schat tot nu toe zijn maat steeds verkeerd in dus durf de gok niet te nemen.
Kennen jullie het meetmaatje? Daarmee meer je de voeten van je kind (of jezelf) op en dan kan je hem zo in een schoen passen. Hij houdt rekening met groeiende voeten. Heel eerlijk gezegd vind ik hem soms wel heel ruim (hij scheelt met het voeten meten op zo’n voetending in de winkel vaak 2 maten) maar toch wel ideaal als je je kind niet alle schoenen wil laten passen (want dat vinden ze meestal niet tof).
navy-blue schreef:
31-05-2020 20:02
Oh dat wist ik niet. Maar is het om te leren lopen niet beter om schoenen met een soepele zool te dragen? Ik doe haar nu wel schoenen aan buiten (bijv in de speeltuin) omdat ze dus graag aan de hand loopt.
Nee blote voeten is het beste. Wij gebruikten voor de aan de hand loop fase de leren slofjes van Aapies. Wel voeten bedekt maar alle bewegingsvrijheid en overleefden kruipen.
zussel schreef:
02-06-2020 19:49
Kennen jullie het meetmaatje? Daarmee meer je de voeten van je kind (of jezelf) op en dan kan je hem zo in een schoen passen. Hij houdt rekening met groeiende voeten. Heel eerlijk gezegd vind ik hem soms wel heel ruim (hij scheelt met het voeten meten op zo’n voetending in de winkel vaak 2 maten) maar toch wel ideaal als je je kind niet alle schoenen wil laten passen (want dat vinden ze meestal niet tof).
Ja die hebben wij ook. En eens met dat ruim.
navy-blue schreef:
02-06-2020 18:01
Ik heb haar voeten neergezet op een vel papier en daar een omtrek van gemaakt. Dan kun je opzoeken welke maat erbij hoort. Maar ik wil het nog wel een keer in de winkel laten opmeten.
Hier ook zo gedaan en met het uitgeknipte voetje naar de winkel geweest. Daar het voetje opgemeten en met passende schoenen weer naar huis. Ging supergoed
Honing14 schreef:
Ik heb haar tóch mee naar de winkel genomen omdat ik het ook niet wist. Maar ze vond het inderdaad niet bijzonder leuk ;-)
Het is best zoeken met die schoenen vind ik.. Voor zoon z'n eerste schoenen ben ik naar een betere schoenenzaak gegaan. Daar hebben ze me echt goed advies gegeven en uitleg over de ontwikkeling van voeten en lopen.
We zijn met maat 20 begonnen (toen was hij net een jaar, maar in de winter dus voor buiten lopen wilde ik wel schoenen) en inmiddels maat 23, dus gewoon 3 maten in 6 maanden tijd :-o
Gelukkig vindt zoon schoenen passen wel leuk, hij loopt ook helemaal trots even een rondje door de winkel om goed te passen.
Het meten is hier moeizaam omdat hij direct z'n tenen opkrult als je aan z'n voeten komt. Dus ik schat nu meestal de maat, doe schoenen aan en laat m een rondje lopen en dan voel ik aan de buitenkant van de schoen waar z'n voetje zit. Zoon heeft wel brede voeten, dus dat is soms lastig schoenen zoeken..
Vorig jaar eind november naar een goede schoenwinkel geweest om te laten meten en passen.
Ze bleek ook een fors voetje te hebben, zoals die mevrouw dat heel keurig zei.

Dikke pootjes dus ;)
Daarom meteen al een maatje 22, anders kwam ze er echt niet in.
Ook al had ze nog wel veel ruimte bij haar tenen.
Voordeel is wel dat ze die schoentjes dus nog steeds past want ik sloeg bijna stijl achterover toen ik bij de kassa stond om af te rekenen....

Daarnaast heeft ze rubberen laarsjes van de Hema voor het buitenspelen en heb afgelopen weekend waterschoentjes gehaald.

Thuis, maar ook binnen op het dagverblijf doe ik haar schoenen altijd uit en loopt ze op sokken of blote voeten.
Dank voor jullie tips
Ik ben nu een weekje vrij dus misschien kan ik deze week even met haar op pad voor schoenen.
Dit was onze geplande zomervakantie, nu ingekort naar een week, maar we gaan dus niet weg. Of iig naar het buitenland. Wel een paar dagen naar een huisje in Nederland zelf. Helaas dus nu slecht weer....
Misschien gaan we nog even naar een dierentuin ofzo
Honing, wij hebben precies hetzelfde. We zouden nu naar het buitenland gaan maar we gaan ipv daarvan een weekje naar een huisje in NL. Helaas zit het weer niet zo mee. Toch lekker om er even uit te zijn
Honing14 schreef:
05-06-2020 10:23
Dank voor jullie tips
Ik ben nu een weekje vrij dus misschien kan ik deze week even met haar op pad voor schoenen.
Dit was onze geplande zomervakantie, nu ingekort naar een week, maar we gaan dus niet weg. Of iig naar het buitenland. Wel een paar dagen naar een huisje in Nederland zelf. Helaas dus nu slecht weer....
Misschien gaan we nog even naar een dierentuin ofzo
Naar een huisje in Nederland is toch ook weggaan? Wel jammer dat het weer nu net wat minder is.

Onze kinderen hebben beide een snotneus... helaas geen opvang nu dus!

Ik vind schoenen thuis passen ook maar lastig, wij gaan er altijd voor naar de winkel maar het scheelt dat we daar ook maar 10min voor moeten lopen. Zijn eerste schoenen zijn van jochie (net zoiets als shoesme), goede schoenen maar wel prijzig. We zijn alleen te vroeg aan de goede schoenen gegaan, hij loopt wel maar kruipt buiten ook nog veel dus binnen een week zat er al een gat aan de voorkant. Nu maar dichtgeplakt met ductape aangezien het verder nog prima is.
[quote=Envelop post_id=31481078 time=1591366637 user_id=370053]
Naar een huisje in Nederland is toch ook weggaan? Wel jammer dat het weer nu net wat minder is.

Nee maar bedoelde naar het buitenland
Honing en navy-blue, wat lekker, even ertussenuit! Jammer inderdaad van het weer.

Wij gaan eind juli naar een camping in Nederland. Zouden we sowieso doen, staat al heel lang geboekt. Maar wij gaan nooit naar het buitenland sinds we kinderen hebben. Ik heb zelfs op de camping een dorp verderop een echt vakantiegevoel :lol:.

Due, ik was even benieuwd; zijn jullie helemaal gesetteld in het nieuwe huis? Hoe bevalt het?

Wij gaan morgen een eerste oriëntatie doen voor een basisschool. Er is een corona proef opendag op een van de 2 dichtstbijzijnde scholen. Gelukkig duurt het nog bijna 1,5 jaar voor de oudste, want ik ben daar echt nog niet aan toe ;-).
Ja we zijn helemaal gesetteld. Lief dat je het vraagt.

Wij gaan in augustus 12 dagen naar park in Nederland
maud85 schreef:
05-06-2020 19:57
Honing en navy-blue, wat lekker, even ertussenuit! Jammer inderdaad van het weer.

Wij gaan eind juli naar een camping in Nederland. Zouden we sowieso doen, staat al heel lang geboekt. Maar wij gaan nooit naar het buitenland sinds we kinderen hebben. Ik heb zelfs op de camping een dorp verderop een echt vakantiegevoel :lol:.

Due, ik was even benieuwd; zijn jullie helemaal gesetteld in het nieuwe huis? Hoe bevalt het?

Wij gaan morgen een eerste oriëntatie doen voor een basisschool. Er is een corona proef opendag op een van de 2 dichtstbijzijnde scholen. Gelukkig duurt het nog bijna 1,5 jaar voor de oudste, want ik ben daar echt nog niet aan toe ;-).
Hier dus gewoon volgende week laatste week opvang voor de oudste. Gaat echt wel snel.
snowgirl1 schreef:
05-06-2020 21:15
Hier dus gewoon volgende week laatste week opvang voor de oudste. Gaat echt wel snel.
Dat lijkt me zo'n raar gevoel. Er breekt echt een andere fase aan dan. Al groei je er ook wel naartoe denk ik. Heb je het idee dat ie ook echt toe is aan school?
maud85 schreef:
06-06-2020 00:39
Dat lijkt me zo'n raar gevoel. Er breekt echt een andere fase aan dan. Al groei je er ook wel naartoe denk ik. Heb je het idee dat ie ook echt toe is aan school?
Ja,absoluut!
Ja het is al bijna zover bij jullie Snowgirl! Heel erg leuk maar ook wel weer gek lijkt mij, fijn dat hij er zelf aan toe lijkt te zijn. Lijkt me ook gek dat het zo snel erna al zomervakantie is.

@due, wat fijn dat jullie zo snel al gesetteld zijn! Goed vooruitzicht ook straks 12 dagen naar een park in Nederland.

Wij gaan over drie weken een weekend kamperen met vrienden, ik kijk er enorm naar uit maar vraag me ook wel af hoe we alles mee gaan krijgen in de auto. In augustus gaan we weer 2 weken kamperen, maar liefst 20min rijden vanaf ons huis ;-D Als we dan niet alles meekrijgen rijden we gewoon een keer op en neer.
Leuk dit topic! Ik lees/schrijf graag mee. Ons zoontje is bijna 1.5 inmiddels, en hij kan steeds meer. Zo leuk om te zien dat z'n persoonlijkheid steeds meer naar boven komt, en dat je merkt wat hij wel/niet leuk vindt!

Op dit moment is het ikea-keukentje een grote hit, hij is telkens in de weer met z'n pannetjes. Zo lief ❤️. En van boekjes lezen krijgt hij ook geen genoeg, net als de vormenstoof. Die heeft hij nu aan alle kanten door dus dat gaat als een speer haha.

Soms lijkt de 2=nee fase al aangebroken te zijn, dan krijst hij het echt uit omdat hij iets niet mag. Zo wil hij constant fruit hebben (dat, dat!) en de fruitschaal staat helaas ook in zicht op de tafel. We hebben er nog geen geschikte andere plek voor ontdekt.
Klinkt herkenbaar Bruschetta. Hier weet ze ook duidelijk wat ze wil en kan het krijsen/huilen zijn als mevrouw haar zin niet krijgt.
Bruschetta dat steeds fruit willen hebben herken ik. Wat lief dat hij zo graag met zijn keukentje speelt. Ik kan me je topic herinneren over het slapen. Hoe gaat het nu?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven