Dreumes topic IV
dinsdag 29 januari 2019 om 20:05

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij

aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
donderdag 28 mei 2020 om 21:04
Dank jeTeckeltje88 schreef: ↑28-05-2020 20:54Heerlijk Maud. Gezellig dat je mee gekomen bent naar het dreumes topic. Onze kindjes schelen evenveel met elkaar, das wel leuk om te lezen. Waar jij zat qua fase zat ik 3 maanden geleden hihi. Het is nu wel iets pittiger vind ik, omdat dreumes echt een eigen mening krijgt. En ook best hard slaat en duwt...

Leuk om te lezen wat ons de komende tijd te wachten staat

donderdag 28 mei 2020 om 21:06
Heerlijk zeg, dat logeren bij opa en oma. Hier zijn ze nog nooit beide weggeweest (deels omdat dreumes slecht slaapt en deels omdat opa en oma’s 2 kinderen niet trekken). Sowieso nog geen close contact nu met Corona, ook nog geen oppassen overdag. Vind het een lastige afweging wanneer dat dan wel weer kan, maar voorlopig willen ze het zelf ook niet dus dan houdt het op. Dit weekend dus raambezoeken bij familie. En genieten van het heerlijke weer

donderdag 28 mei 2020 om 21:14
Geinig hoe die kids op dieren reageren
Wij liepen vandaag langs kinderboerderij en ik helemaal enthousiast over de kleine geitjes maar zij keek alleen maar naar de andere kinderen en vooral de kinderen die met een bal aan het spelen waren. Ze had helemaal geen oog voor de dieren....
Onze dreumes heeft ook nog nooit gelogeerd Eigenlijk wel een gek idee
Als het allemaal weer normaler wordt dan gaan we het wel doen.
Zie het nu ook wel zitten , voorheen nog niet. Mijn man en ik zijn nog geen avondje samen uit geweest sinds ze geboren is, schaam schaam...
Nou 1x omdat mijn neefje van 7 graag wilde oppassen dus toen kwam hij met mijn zus en zijn we van 17:30 tot 19:30 snel ergens gaan eten
Wij liepen vandaag langs kinderboerderij en ik helemaal enthousiast over de kleine geitjes maar zij keek alleen maar naar de andere kinderen en vooral de kinderen die met een bal aan het spelen waren. Ze had helemaal geen oog voor de dieren....
Onze dreumes heeft ook nog nooit gelogeerd Eigenlijk wel een gek idee
Als het allemaal weer normaler wordt dan gaan we het wel doen.
Zie het nu ook wel zitten , voorheen nog niet. Mijn man en ik zijn nog geen avondje samen uit geweest sinds ze geboren is, schaam schaam...
Nou 1x omdat mijn neefje van 7 graag wilde oppassen dus toen kwam hij met mijn zus en zijn we van 17:30 tot 19:30 snel ergens gaan eten

donderdag 28 mei 2020 om 22:09
Oh nou Honing14, niks om je voor te schamen hoor. Iedereen maakt z'n eigen keuzes daarin. En je moet natuurlijk ook de mogelijkheden hebben hè, qua oppas. Wij doen het ook niet heel vaak, zo'n 3-4 keer per jaar. Man is er wat terughoudend mee. Hij werkt meer dan fulltime, dus wil in het weekend niet veel tijd missen met de kinderen. Maar ik vind het wel belangrijk voor ons huwelijk.
donderdag 28 mei 2020 om 22:21
Precies dit, er is geen goed of fout. Bij ons logeren ze ook 3 tot 4 keer per jaar. Dochter vind het wel heel leuk en vraagt er steeds vaker zelf om.maud85 schreef: ↑28-05-2020 22:09Oh nou Honing14, niks om je voor te schamen hoor. Iedereen maakt z'n eigen keuzes daarin. En je moet natuurlijk ook de mogelijkheden hebben hè, qua oppas. Wij doen het ook niet heel vaak, zo'n 3-4 keer per jaar. Man is er wat terughoudend mee. Hij werkt meer dan fulltime, dus wil in het weekend niet veel tijd missen met de kinderen. Maar ik vind het wel belangrijk voor ons huwelijk.
Voordat de opvang weer open ging zijn we wel bij de opa's en oma's geweest, nu we weer met veel meer mensen in contact komen houden we het nog even af.
donderdag 28 mei 2020 om 22:29
We vinden het gewoon ook heel gezellig met zijn drieën.
Als ze ‘s avonds op bed ligt hebben we tijd samen , de laatste weken hebben we een aantal keer eten besteld bij een restaurant en dan een thuis diner samen gehad. Dat is nu wel even fijn die restaurants waar je wat kan afhalen.
Het weekend tuinieren we graag of gaan we ergens wandelen. En als wij in de tuin rommelen zit zij er gezellig bij in stoel, zandbak of gewoon op het gras.
Als ze ‘s avonds op bed ligt hebben we tijd samen , de laatste weken hebben we een aantal keer eten besteld bij een restaurant en dan een thuis diner samen gehad. Dat is nu wel even fijn die restaurants waar je wat kan afhalen.
Het weekend tuinieren we graag of gaan we ergens wandelen. En als wij in de tuin rommelen zit zij er gezellig bij in stoel, zandbak of gewoon op het gras.

donderdag 28 mei 2020 om 22:30
Wij zijn eigenlijk ook maar een keer een dagje weg geweest met z'n tweetjes. Uit logeren is ze alleen geweest met mij er bij. Ik wilde haar al een paar keer bij opa en oma laten logeren, maar man vind het nog te vroeg. Hij kan zijn kleine meid nog niet echt loslaten. Misschien komt het ook omdat ik fulltime werk en dus meer van huis ben en het meer gewend ben zonder haar te zijn. Man vind het heerlijk als ik haar een dagje mee neem naar familie, maar hij is altijd weer heel blij als we thuis komen. Hij is door omstandigheden een beetje tegen wil en dank huisman, maar vind het toch ook fijn dat hij er zo veel voor haar kan zijn. Hij is nu wel bezig om voor zichzelf te beginnen en hij kijkt ook wel uit naar het moment dat ze naar de peuterspeelzaal gaat en hij meer tijd voor zichzelf heeft.
Voorlopig zien we denk ik opa en oma's nog niet. Mijn moeder wil het wel graag, maar ik wil toch nog even afwachten hoe het verder gaat verlopen. Mijn vader en zijn vrouw wilde eigenlijk vorig weekend langskomen om bij ons in de tuin te zitten, maar hebben er vanaf gezien omdat we hier verkouden zijn. Mijn vader zit in de risicogroep, dus ik snap het goed.
Voorlopig zien we denk ik opa en oma's nog niet. Mijn moeder wil het wel graag, maar ik wil toch nog even afwachten hoe het verder gaat verlopen. Mijn vader en zijn vrouw wilde eigenlijk vorig weekend langskomen om bij ons in de tuin te zitten, maar hebben er vanaf gezien omdat we hier verkouden zijn. Mijn vader zit in de risicogroep, dus ik snap het goed.
vrijdag 29 mei 2020 om 07:39
Onze dreumes is ook nog nooit gaan logeren en slaapt meestal bij mij. Als man en ik iets samen doen met zijn tweeën is dat overdag. Onze peuter heeft in 3 jaar ook pas 3 keer gelogeerd maar die wil dat ook gewoon niet. En dat is prima. Dus dat komt ooit wel weer.
Onze dreumes is dol op dieren. Hier zit speeltuin bij kinderboerderij en dan speelt peuter en gaat dreumes bij de dieren kijken. Al vond ik zijn poging een haan te aaien niet zo geslaagd.
Onze dreumes stopt echt alles in zijn mond, alles. Ben ik van zijn broer niet gewend.
Wij gaan dit weekend trampoline ingraven en verder weinig doen. Ik heb de afgelopen paar weken elk vrij uurtje gestudeerd en gisteren examen gehad en gehaald
dus nu weer tijd om te ontspannen. En hopelijk trampoline te springen.
Onze dreumes is dol op dieren. Hier zit speeltuin bij kinderboerderij en dan speelt peuter en gaat dreumes bij de dieren kijken. Al vond ik zijn poging een haan te aaien niet zo geslaagd.
Onze dreumes stopt echt alles in zijn mond, alles. Ben ik van zijn broer niet gewend.
Wij gaan dit weekend trampoline ingraven en verder weinig doen. Ik heb de afgelopen paar weken elk vrij uurtje gestudeerd en gisteren examen gehad en gehaald

zaterdag 30 mei 2020 om 19:56
Ja wij gaan binnenkort ook met oudste naar de Efteling! Jongste gewoon naar kdv dan. Ben zo benieuwd hoe peuter dat vindt (maar dat is meer peutertopic haha).
Qua schoenen: hier van de scapino, super flexibele als eerste schoentjes. Bij peuter hadden we van shoesme maar die hadden nu niks leuks. Inmiddels loopt dreumes de hele dag op z’n teva’s of op blote voeten.
Qua schoenen: hier van de scapino, super flexibele als eerste schoentjes. Bij peuter hadden we van shoesme maar die hadden nu niks leuks. Inmiddels loopt dreumes de hele dag op z’n teva’s of op blote voeten.
zaterdag 30 mei 2020 om 20:46
zaterdag 30 mei 2020 om 21:40
Dreumes van bijna 16 maanden logeert sinds ze 6 maanden is 1x in de week bij mijn ouders (vaste oppas dag). Bij mijn schoonouders heeft ze inmiddels 2x een weekend gelogeerd, maar die wonen een stuk verder weg.
De box is hier sinds 6 weken weg, hebben wel een soort grondbox gecreerd, ze vind het fijn om een eigen hoekje te hebben.
Ze klimt hier zelf de glijbaan op en is gek op dieren. Fietsen hier veel door de polder, overal koeien, schapen, paarden en herten.
Teken met het magic blok, magneetbord of een bloknoot met potloden vind ze ook fantastisch.
Qua schoenen hebben we laatst 2 paar schoentjes bij een kinderschoenwinkel gehaald, 2 voor de prijs van 1. Verder had ik nog wat schoentjes gekregen van kindjes van vriendinnen. Waaronder een paar Ecco sandaaltjes waar dochter helemaal gek op is.
Dochter loopt hier het liefst met een T-shirt van mij over haar hoofd. Dat ging gister compleet mis, ze rende in volle vaart tegen een houten steunpilaar (ouder boerderij) die hier sinds 1890 staat. De paal won overduidelijk, direct een mega ei op haar voorhoofd en blauw bij haar ogen. Gelijk even hap gebeld om te overleggen ze was wel vrolijk en alert maar omdat ze echt terug stuiterde van de paal wekadvies gekregen. Vannacht goed gegaan.
De box is hier sinds 6 weken weg, hebben wel een soort grondbox gecreerd, ze vind het fijn om een eigen hoekje te hebben.
Ze klimt hier zelf de glijbaan op en is gek op dieren. Fietsen hier veel door de polder, overal koeien, schapen, paarden en herten.
Teken met het magic blok, magneetbord of een bloknoot met potloden vind ze ook fantastisch.
Qua schoenen hebben we laatst 2 paar schoentjes bij een kinderschoenwinkel gehaald, 2 voor de prijs van 1. Verder had ik nog wat schoentjes gekregen van kindjes van vriendinnen. Waaronder een paar Ecco sandaaltjes waar dochter helemaal gek op is.
Dochter loopt hier het liefst met een T-shirt van mij over haar hoofd. Dat ging gister compleet mis, ze rende in volle vaart tegen een houten steunpilaar (ouder boerderij) die hier sinds 1890 staat. De paal won overduidelijk, direct een mega ei op haar voorhoofd en blauw bij haar ogen. Gelijk even hap gebeld om te overleggen ze was wel vrolijk en alert maar omdat ze echt terug stuiterde van de paal wekadvies gekregen. Vannacht goed gegaan.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
zaterdag 30 mei 2020 om 21:42
Logeren gebeurt hier regelmatig, bij opa en oma waar hij elke week een dag is. Dat gaat heel goed, hij slaapt er prima en vindt het leuk. Dus dan is de drempel ook laag. Maar ik vind het zelf niet leuk, ik hou niet van een lege kamer en een leeg bedje en stilte aan het ontbijt. Voor avondjes uit vragen we hier 2 meiden uit de buurt. Maar dat gebeurt zonder Corona ook wel elke week, en dat zou ik teveel vinden qua logeren.
Zeker al schoenen hier, we zitten al aan de derde maat.. Nu heeft hij nog z'n hoge schoenen van de winter, een paar canvas gympies en teva's. Maar ook veel op blote voeten buiten, vindt hij net als ik heerlijk.
De box is hier weg sinds 9-10 maanden, toen begon zoon namelijk te klimmen op speelgoed en hing dan wel erg ver over het randje van de box.. hij klom toen ook al op de bank etc. Best een lastige tijd geweest omdat hij echt het gevaar niet begreep maar ook veel minder taal begreep. Nu kan ik hem bijvoorbeeld makkelijker sturen, en hij ziet zelf het gevaar ook beter. Grote ongelukken zijn hier nog niet geweest. Maar dat is wel meer geluk dan wijsheid..
Hier is inslapen weer super veel gedoe.. elke keer als hij bijna weg is gaat hij weer huilen. Ik denk zelf omdat hij weer enorme sprongen in taal aan het maken is en dan meer moeite heeft om prikkels te verwerken en in te slapen.
Overdag is hij wel super vrolijk en bijdehand
Zeker al schoenen hier, we zitten al aan de derde maat.. Nu heeft hij nog z'n hoge schoenen van de winter, een paar canvas gympies en teva's. Maar ook veel op blote voeten buiten, vindt hij net als ik heerlijk.
De box is hier weg sinds 9-10 maanden, toen begon zoon namelijk te klimmen op speelgoed en hing dan wel erg ver over het randje van de box.. hij klom toen ook al op de bank etc. Best een lastige tijd geweest omdat hij echt het gevaar niet begreep maar ook veel minder taal begreep. Nu kan ik hem bijvoorbeeld makkelijker sturen, en hij ziet zelf het gevaar ook beter. Grote ongelukken zijn hier nog niet geweest. Maar dat is wel meer geluk dan wijsheid..
Hier is inslapen weer super veel gedoe.. elke keer als hij bijna weg is gaat hij weer huilen. Ik denk zelf omdat hij weer enorme sprongen in taal aan het maken is en dan meer moeite heeft om prikkels te verwerken en in te slapen.
Overdag is hij wel super vrolijk en bijdehand

zaterdag 30 mei 2020 om 23:17
Onze dreumes loopt al vanaf februari dus die heeft inmiddels wel schoenen. En grote voeten. De maat 22 van shoesme is al te klein, en heb nu maat 23 van bunnies. Maar die vallen groter dus zijn nu nog even net te ruim. En sandaaltjes maat 22. Maar binnen/thuis draagt hij geen schoenen eigenlijk. Peuter en ik ook niet. Ik loop graag blootsvoets.

zondag 31 mei 2020 om 00:34
Binnen loopt ze op blote voeten. We hebben haar ook nooit slofjes ofzo aan gedaan. We hadden er wel wat gekregen, maar toen ik er aan dacht waren ze al veel te klein. Sokken is zo ook geen fan van. Behalve dan om er op te kauwen. Verder had ik nog een paar schoentjes gehad die wel passen, maar ik vind ze te stug. Laatst dus wel met haar gaan winkelen. Waterschoenen gekocht voor in de tuin en ik had ook gepland om nog sandalen of gympen te kopen, maar door tijdgebrek konden we niet meer bij de rest van de schoenenwinkels kijken. Ze had namelijk een erg lang middagslaapje gedaan. Binnenkort dus nog maar eens op jacht. Ze loopt nu eigenlijk toch alleen in onze tuin.
Man merkte wel op dag ze nu zo goed loopt dat ze misschien ook wel een stukje kon lopen tijdens het hond uitlaten. Daar ben ik het wel mee eens. Alleen heeft hij momenteel een teen zwaar gekneusd en kan hij niet mee lopen. In mijn eentje begin ik daar niet aan. Veel te onveilig als ik ook op de hond moet letten. Ze gaat maar gewoon mee in de kinderwagen. Gelukkig vind ze dat ook niet erg.
Morgen ga ik met haar naar de kinderboerderij. Man wil graag zonder ons wat grote schoonmaak klussen doen. Voor we een kind hadden vonden we het maar raar dat de buurvrouw haar man en kind de deur uit schopte om te gaan schoonmaken, maar inmiddels snappen we het wel.
Man merkte wel op dag ze nu zo goed loopt dat ze misschien ook wel een stukje kon lopen tijdens het hond uitlaten. Daar ben ik het wel mee eens. Alleen heeft hij momenteel een teen zwaar gekneusd en kan hij niet mee lopen. In mijn eentje begin ik daar niet aan. Veel te onveilig als ik ook op de hond moet letten. Ze gaat maar gewoon mee in de kinderwagen. Gelukkig vind ze dat ook niet erg.
Morgen ga ik met haar naar de kinderboerderij. Man wil graag zonder ons wat grote schoonmaak klussen doen. Voor we een kind hadden vonden we het maar raar dat de buurvrouw haar man en kind de deur uit schopte om te gaan schoonmaken, maar inmiddels snappen we het wel.
zondag 31 mei 2020 om 07:52
Moet zeggen dat ze hier thuis eigenlijk ook altijd op blote voeten lopen. Zowel binnen als in de tuin.
Dreumes was gisteren bij het avondeten op de tafel geklommen en besloot dat dat de beste positie is want dan kun je het beste uit alle borden eten.
Hier stoten ze eigenlijk regelmatig hun hoofd. Gisteren is bijna kleuter met zijn hoofd op het randje van de tafel gevallen. Bellen eigenlijk zelden de hap/huisarts anders blijf ik bezig.
Dreumes was gisteren bij het avondeten op de tafel geklommen en besloot dat dat de beste positie is want dan kun je het beste uit alle borden eten.
Hier stoten ze eigenlijk regelmatig hun hoofd. Gisteren is bijna kleuter met zijn hoofd op het randje van de tafel gevallen. Bellen eigenlijk zelden de hap/huisarts anders blijf ik bezig.
zondag 31 mei 2020 om 09:22
Hier ook al een tijdje schoentjes, geen idee eigenlijk welk merk, gewoon hele geinige met oogjes erop en makkelijk klittenband... Binnen op blote voeten zodat ie niet uitglijdt en buiten loopt ie al hele stukken door de buurt, speeltuintje weet ie feilloos te vinden (om de hoek). Tot ie het zat is natuurlijk en dan wil meneertje verder gereden worden in z'n karretje.
Huisarts zijn we hier al wel een keertje geweest... Hij was met z'n hoofd op de rand van de tafel gevallen, wondje moest geplakt worden, nu heeft ie z'n eerste stoere litteken boven z'n oog net als z'n papa.
Tafel is wel weg inmiddels trouwens want we willen het graag bij 1 litteken houden
Gisteren wezen spelen in een natuurplas in de buurt met strandje, hij vond het helemaal fantastisch! UV pakje aan en gietertje mee en spetteren maar! Uiteindelijk onder dwang het water uit moeten halen, helemaal bibberend en blauw, boos dat ie was!
Echt niet te houden was ie
Huisarts zijn we hier al wel een keertje geweest... Hij was met z'n hoofd op de rand van de tafel gevallen, wondje moest geplakt worden, nu heeft ie z'n eerste stoere litteken boven z'n oog net als z'n papa.
Tafel is wel weg inmiddels trouwens want we willen het graag bij 1 litteken houden

Gisteren wezen spelen in een natuurplas in de buurt met strandje, hij vond het helemaal fantastisch! UV pakje aan en gietertje mee en spetteren maar! Uiteindelijk onder dwang het water uit moeten halen, helemaal bibberend en blauw, boos dat ie was!

zondag 31 mei 2020 om 13:10
Dreumes vindt water ook te gek. Ik ga denk ik een zwembadje kopen. Tot nu toe heb ik het babybadje gebruikt voor in de tuin. Maar vanwege eczeem wil ik haar er niet te vaak in doen.
Ik ben ook nog op zoek naar schoentjes Honing. Dreumes loopt nog niet los, maar wil wel de hele tijd aan de hand lopen. Ik heb schoenen gekregen, maar die hebben een stugge zool.
Ik ben ook nog op zoek naar schoentjes Honing. Dreumes loopt nog niet los, maar wil wel de hele tijd aan de hand lopen. Ik heb schoenen gekregen, maar die hebben een stugge zool.
zondag 31 mei 2020 om 13:11
Heerlijk dat strandje Mieremuis!
@snowgirl voor alle andere keren dat ze ergens vanaf viel of tegenaan liep ook de hap nooit gebeld hoor. Het was nu een optelsom: net voor slapengaan, direct blauwvei op hoofd en blauw oog, flinke klap maakte en terug met haar achterhoofd op de plavuizen stuiterde.
@snowgirl voor alle andere keren dat ze ergens vanaf viel of tegenaan liep ook de hap nooit gebeld hoor. Het was nu een optelsom: net voor slapengaan, direct blauwvei op hoofd en blauw oog, flinke klap maakte en terug met haar achterhoofd op de plavuizen stuiterde.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
zondag 31 mei 2020 om 13:49
Ik zou nog wachten met schoentjes tot ze iets langer lopen en echt los. Al is het maar omdat voeten dan nog iets uitzakken en je schoentjes misschien dan niet meer lekker passen.navy-blue schreef: ↑31-05-2020 13:10Dreumes vindt water ook te gek. Ik ga denk ik een zwembadje kopen. Tot nu toe heb ik het babybadje gebruikt voor in de tuin. Maar vanwege eczeem wil ik haar er niet te vaak in doen.

zondag 31 mei 2020 om 18:17
Dreumes loopt nog niet los maar speelt heel veel buiten (ook buiten de tuin) om de simpele reden dat peuter broer dat wil en ik niet op 2 plekken tegelijk kan zijn. Ze had eerst schoentjes van shoes me. Daarna zelfde soort van van haren. Die had ze buiten in 1,5 maand helemaal kapot gekropen. Nu heb ik via fb marketplace schoentjes gekocht, want ik blijf kopen. Ook heeft ze sandaaltjes van de Hema. Die zijn eigenlijk echt helemaal prima ook. Binnen en in de tuin is meestal op blote voeten. Ze loopt nu aan 1 hand dus ik vermoed dat ze vd zomer wel los loopt
Heb via het forum nog sandalen gekregen dus voorlopig kan ze wel vooruit. Daarnaast heb ik alle schoenen van peuter bewaard. Ik kan niet wachten tot ze straks zijn nauwelijks gedragen (want voeten groeiden te snel) vans aan kan
Heb via het forum nog sandalen gekregen dus voorlopig kan ze wel vooruit. Daarnaast heb ik alle schoenen van peuter bewaard. Ik kan niet wachten tot ze straks zijn nauwelijks gedragen (want voeten groeiden te snel) vans aan kan

zondag 31 mei 2020 om 18:41
Ze kunnen soms flink stuiteren idd! Flinke klap geweest zo te horen! Gelukkig dat het mee is gevallenBoardbabe82 schreef: ↑31-05-2020 13:11Heerlijk dat strandje Mieremuis!
zondag 31 mei 2020 om 20:02
Oh dat wist ik niet. Maar is het om te leren lopen niet beter om schoenen met een soepele zool te dragen? Ik doe haar nu wel schoenen aan buiten (bijv in de speeltuin) omdat ze dus graag aan de hand loopt.Due-scimmie schreef: ↑31-05-2020 13:49Ik zou nog wachten met schoentjes tot ze iets langer lopen en echt los. Al is het maar omdat voeten dan nog iets uitzakken en je schoentjes misschien dan niet meer lekker passen.