Myrthe wordt op straat nageroepen en lastig gevallen
vrijdag 5 juni 2020 om 11:19
Wat vinden jullie daar nou van? Waarom kunnen dames niet gewoon met rust gelaten worden als ze op straat lopen?
https://www.ad.nl/binnenland/myrthe-19- ... ~a35dfe03/
https://www.ad.nl/binnenland/myrthe-19- ... ~a35dfe03/

vrijdag 5 juni 2020 om 23:44
smulrol schreef: ↑05-06-2020 16:50https://www.cbs.nl/nl-nl/faq/specifiek/ ... llochtoon-
Voor het CBS is derde generatie een Nederlander, voor mensen als Fizz niet
Het CBS registreert iedereen van wie beide ouders in Nederland zijn geboren als Nederlander; ook de mensen die zichzelf nog nooit als Nederlander hebben betiteld.
zaterdag 6 juni 2020 om 00:18
TanteOlivia schreef: ↑05-06-2020 18:54Precies dat is het verschil, de meesten zijn ook gewapend. Als het ze niet zint dan trekken ze een mes, dus dan kijk je wel uit met wat je doet/ zegt.
Een blond corpsknaapje kan ook vervelend worden na een fust bier, maar die kan ik wel aan. Dat betekent niet dat het minder vervelend is, maar als je ook nog die doodsangst erbij hebt, dan wordt het toch een stuk rotter.
Nou, als ik het hier zo lees zijn bouwvakkers véél erger, kennelijk zijn hier mensen die geen ander voorbeeld kunnen geven dan lastig gevallen worden door bouwvakkers. Da's mooi, want dan valt het probleem reuze mee.
Bouwvakkers zie je namelijk niet zo vaak meer, er wordt immers nog amper gebouwd in Nederland. Laat staan dat daar veel Nederlandse bouwvakkers bij betrokken zijn... die uit veiligheid vaak ook nog eens achter een hek werken.... en die vaak zo opgejut worden dat ze tijdens hun werk geen tijd hebben om 'op of om' te kijken.
Daarnaast kun je een (doorgaans afgeschermde) bouwplaats vaak ook mijden en/of met stugge passen voorbij lopen.
Een studentencorps kun je ook mijden.
Bovendien kom je met Nederlandse mannen verbaal vaak nog wel een heel eind in de goede richting.
Overigens lees ik hier met stijgende verbazing over het verval dat kennelijk aan de gang is (de tijd van uitgaan ligt al weer even achter mij): want blijkbaar gedraagt de Nederlandse man zich tegenwoordig stukken barbaarser dan ik ooit heb meegemaakt.
zaterdag 6 juni 2020 om 00:24
lilalinda schreef: ↑05-06-2020 15:08Myrthe is nog wat jomg
en heeft alleen nog maar gesis meegemaakt
de tijd, dat Harry haar in haar kruis grijpt komt nog
Tim & Floris haar borsten beetpakken komt nog
en dat een gore collega zijn handen niet thuis kan houden, komt nog
ze heeft nog lekker veel om naar uit te kijken!
Wat een nare reactie dit.
LOEP ME MAAR aub.
zaterdag 6 juni 2020 om 00:26
Nee, het opzichtig seksueel beoordelen van een ander persoon in openbare ruimtes.
Ik klink nogal millenialiaans zo, maar meen 't wel.
Laten we kappen met dat gedoe, ook vrouwen naar vrouwen, vrouwen naar mannen, mannen naar mannen, de hele flikkerse (sorry, pun intended) bende.
zaterdag 6 juni 2020 om 00:29
Dutchgirly schreef: ↑05-06-2020 15:26Echt goed dat ze hier aandacht voor vraagt. Ik denk dat de meeste vrouwen dit welleens hebben meegemaakt. Het is echt vreselijk.
Het ergste dat ik zelf heb meegemaakt was dat ik terug naar huis ging rond een uur of 1 's nachts van een vriendin. Ik parkeerde mijn auto in een zijstraat in het centrum, in mijn straat mocht je niet parkeren. Toen stonden er opeens iets van 6 jongens rond van de 20 om mijn auto heen. Ik was echt omsingeld. En ze haalden allen hun geval uit hun broek. Ik was echt zo bang! Ik durfde de auto uiteraard niet te verlaten. Ik heb daar maar gezeten en gewacht tot ze uiteindelijk klaar waren. Echt dit soort dingen moet stoppen!
'Klaar waren' met wat?
Had je geen telefoon om het te filmen en door te sturen naar de politie?
Auto starten en wegrijden kon niet?
LOEP ME MAAR aub.
zaterdag 6 juni 2020 om 00:32
SallySpectra* schreef: ↑05-06-2020 15:28Ik ben anders ‘gewoon’ door Mohammed gevolgd en in mijn kruis gegrepen. Toen ik een jaar of 13 was. Het zijn ook weer niet alleen Jan en Floris die dat doen.
Dan denk ik ook aan de Sylvesternacht in Keulen.
LOEP ME MAAR aub.
zaterdag 6 juni 2020 om 00:39
Luci_Morgenster schreef: ↑05-06-2020 15:46Nee, precies het punt. Niet alleen Mohammed doet het. En ook niet alleen Jan en Floris.
Maar zij allemaal. En dat is allemaal even walgelijk en debiel. En ja daar moet eens iets aan gebeuren en nee dat is niet de verantwoording van de vrouwen alleen.
Of is dat echt heel moeilijk te begrijpen?
Inderdaad.
LOEP ME MAAR aub.
zaterdag 6 juni 2020 om 00:51
Ook hieruit blijkt dat we schijnbaar niet mogen zeggen dat een bepaalde groepering veel last veroorzaakt. Zie de domme reactie dat myrthe nog wel meer dingen mee zak maken met bla bla. Nee feit is dat deze soort groep jongelui ellende veroorzaakt met hun onrespectvol denken over vrouwen. Want dan krijgen we het ja maar Piet Hein zal ooit of jan Willem etc etc. Nee het is een bepaalde groep die wel degelijk genoemd mag worden. En hoe we dat kunnen oplossen? Geen idee ik vrees niet. Omdat we en de sullige Nederlanders hebben die zeggen ja maar discriminatie, en de mentaliteit/ opvoedwijze van deze personen.

zaterdag 6 juni 2020 om 01:08
Helaas wel ja.
En uit de hoek van bouwvakkers trouwens. Wit en niet-wit.

zaterdag 6 juni 2020 om 01:13
Eens.Th∅rdis schreef: ↑05-06-2020 16:44Er is volgens mij voldoende onderzoek over dat contact maken met vrouwen voor een groep mannen uit Noord-Afrikaanse landen of landen met een soortgelijke cultuur een lastig punt is. Dat vooral de jongens die hier vaak al geboren zijn maar die thuis nog ouderwets opgevoed worden tussen 2 culturen zitten en dat er daardoor problemen ontstaan met het vrouwbeeld.
In hun ogen zijn vrouwen met korte rokken en onbedekte hoofden die naar een club gaan met vriendinnen geen vrouwen voor wie je respect hoeft te hebben.
Daar zit zeker een culturele component.
Neemt niet weg dat dit soort gedrag niet voorbehouden is aan deze groep. Er zit een verschil in, maar de oer-Hollandse man kan er ook wat van.
Doen alsof er geen verschil zit tussen die groepen en doen alsof cultuur niet meespeelt is een beetje dommig. Doen alsof alleen dergelijke mannen zulk gedrag vertonen is ook een beetje dommig

zaterdag 6 juni 2020 om 01:16
Nee omdat ze minder volhardend, minder agressief en minder grof zijn. Echt verder dan een fluitje of lekker wijf gaat dat niet bij de Jannen. De Mohammeds vinden ook nog eens dat je het je moet laten aanleunen en gaan op de agressie toer als je er iets van zegt.
BIj Jan kan je nog roepen houd je bek. Bij Mohammed krijg je een mes te zien.

zaterdag 6 juni 2020 om 01:22
Zekers. Ik woon nu in een hele nette kakwijk in het Gooi. Daar kan ik zonder problemen met spaghettibandjes de staat op. Maar waar ik hiervoor woonde kon ik alleen met blote benen/armen/décolleté naar buiten als mijn vriend naast me liep. Zo erg was dat. Ik voelde me echt onprettig als ik daar met 25 graden in mijn zomerjurkje naar de supermarkt moest lopen. En nee ik ben geen Doutzen of Halle.
zaterdag 6 juni 2020 om 01:23
- ik reageer even algemeen -
Je komt het werkelijk te vaak tegen als (jonge) vrouw en het is ronduit triest. Niet enkel op straat trouwens. Ik heb het recent nog meegemaakt op mijn werk met mijn baas. Hij werd op staande voet ontslagen, maar dat betekende nog geen happy ending voor mij. Mijn team, jonge mannen, begrepen niet welke impact het gedrag van mijn baas had.
Het zou ook niet de eerste keer zijn dat ik naar een stadsfeest ga en iemand uit de menigte tussen mijn benen of naar mijn borsten grijpt. Vaak zijn ze al weg voor het je helemaal doordringt. De eerste keer dat het me overkwam, was trouwens vlak nadat Trump viraal ging vanwege zijn uitspraak "grab'm by the pussy".
Ik hoor ook regelmatig verhalen van vriendinnen die aangerand werden en bijna erger meemaken.
Op zulke momenten vraag je, je toch af waar het mis gaat. Het is als vrouw jammer genoeg niet vanzelfsprekend om gerespecteerd te worden. En dan uitspraken dat er ons nog meer te wachten staat dan dit, walgelijk gewoon. Mensen die dit normaliseren, bagatelliseren of slachtoffers de vinger wijzen, waar zitten jullie met jullie hoofd?
Wat betreft de groeperingen, vind ik het moeilijk een uitspraak te doen. De ervaring die ik zelf heb en die ik hoor uit mijn omgeving, vertelt me dat zowel autochtoon als allochtoon, jonge als oude mannen zich schuldig kunnen maken aan dit gedrag. De enige gemeenschappelijke factor die ik tot nu toe vind in elk incident, is dat het telkens mannen waren met weinig verstand van vrouwen, die graag jennen en het haantje de voorste uit hangen.
Je komt het werkelijk te vaak tegen als (jonge) vrouw en het is ronduit triest. Niet enkel op straat trouwens. Ik heb het recent nog meegemaakt op mijn werk met mijn baas. Hij werd op staande voet ontslagen, maar dat betekende nog geen happy ending voor mij. Mijn team, jonge mannen, begrepen niet welke impact het gedrag van mijn baas had.
Het zou ook niet de eerste keer zijn dat ik naar een stadsfeest ga en iemand uit de menigte tussen mijn benen of naar mijn borsten grijpt. Vaak zijn ze al weg voor het je helemaal doordringt. De eerste keer dat het me overkwam, was trouwens vlak nadat Trump viraal ging vanwege zijn uitspraak "grab'm by the pussy".
Ik hoor ook regelmatig verhalen van vriendinnen die aangerand werden en bijna erger meemaken.
Op zulke momenten vraag je, je toch af waar het mis gaat. Het is als vrouw jammer genoeg niet vanzelfsprekend om gerespecteerd te worden. En dan uitspraken dat er ons nog meer te wachten staat dan dit, walgelijk gewoon. Mensen die dit normaliseren, bagatelliseren of slachtoffers de vinger wijzen, waar zitten jullie met jullie hoofd?
Wat betreft de groeperingen, vind ik het moeilijk een uitspraak te doen. De ervaring die ik zelf heb en die ik hoor uit mijn omgeving, vertelt me dat zowel autochtoon als allochtoon, jonge als oude mannen zich schuldig kunnen maken aan dit gedrag. De enige gemeenschappelijke factor die ik tot nu toe vind in elk incident, is dat het telkens mannen waren met weinig verstand van vrouwen, die graag jennen en het haantje de voorste uit hangen.
leeg

zaterdag 6 juni 2020 om 01:30
Helena_z schreef: ↑06-06-2020 01:23- ik reageer even algemeen -
ik heb het last gehad van ,,respectabele,, mannen , met behoorlijk wat verstand van vrouwen,
types waar je het echt niet van verwacht, en wat dus niemand gelooft.
bouwvakkers en allochtonen nooit last van gehad.
wij slapen nooit.

zaterdag 6 juni 2020 om 01:39
Maar daar zijn veel van de viva dames zo goed in. Als je het over die bepaalde groep hebt ben je meteen racist.
zaterdag 6 juni 2020 om 01:39
Maar stel je voor Marokaanse straatschoffies de groep die niet genoemd mag worden zonder fluwelen handschoenen aanpakken... Racisme ten top, Nederland weer op de kop, kamervragen, buitenlandse bemoeienis. Veel te lastig allemaalMia1981 schreef: ↑06-06-2020 00:51Ook hieruit blijkt dat we schijnbaar niet mogen zeggen dat een bepaalde groepering veel last veroorzaakt. Zie de domme reactie dat myrthe nog wel meer dingen mee zak maken met bla bla. Nee feit is dat deze soort groep jongelui ellende veroorzaakt met hun onrespectvol denken over vrouwen. Want dan krijgen we het ja maar Piet Hein zal ooit of jan Willem etc etc. Nee het is een bepaalde groep die wel degelijk genoemd mag worden. En hoe we dat kunnen oplossen? Geen idee ik vrees niet. Omdat we en de sullige Nederlanders hebben die zeggen ja maar discriminatie, en de mentaliteit/ opvoedwijze van deze personen.
blomke82 wijzigde dit bericht op 06-06-2020 01:45
1.10% gewijzigd

zaterdag 6 juni 2020 om 01:40
Karratha schreef: ↑05-06-2020 13:37Wat bizar om te lezen dit als man, dat het kennelijk echt nog wel eens voorkomt dat mannen hun pik uit hun broek halen op straat ?!
Het topic doet me ook wel een beetje denken aan mijn eigen acties van vroeger. Ik was altijd nogal braaf op dit gebied, ben al blij als ik een vrouw normaal weet aan te spreken laat staan dat ik mijn piemel uit mijn broek haal of vraag of ik een vrouw mag beffen (hoe haal je het in je hoofd).
Maar ik heb een blanke vriendengroep en heb wel een paar vrienden die -toen we nog student waren- altijd wel even aan een vrouw moesten zitten tijdens het voorbijlopen op het museumplein bijvoorbeeld tijdens een drukke koninginnedag of in een drukke kroeg. Even hand op schouder, bil. Petje/zonnebril afpakken en dan teruggeven (grappig he). Of als je even op het balkon staat en er een vrouw langs fietst en je maat begint opeens naar haar te fluiten. Schaam me dood, maar moet eerlijk zeggen dat ik er ook nooit echt wat van heb gezegd. Wel afgevraagd wat iemand daar mee wil bereiken.
Dit vind ik wel nog altijd een onderbelicht probleem in Nederland trouwens. In de zomer loop ik wel eens met een paar (aantrekkelijke) vrouwelijke collega's over straat, en die worden echt enorm aangekeken door bouwvakkers, groepjes jongeren. Dan zie je wel hoe veel mannen vrouwen echt alleen maar als seks object zien.

Fijn dat jij niet zo bent.
zaterdag 6 juni 2020 om 01:44
in elke groep zitten dit soort mannen, alleen de werkwijze verschilt per groep.strings-attached schreef: ↑06-06-2020 01:39Maar daar zijn veel van de viva dames zo goed in. Als je het over die bepaalde groep hebt ben je meteen racist.
wij slapen nooit.

zaterdag 6 juni 2020 om 02:00
Natuurlijk joh. De media en de ervaring liegen allemaal. Het zijn allemaal blanke jongetjes die criminele dingen doen en vooral de hele blanke gastjes die zo tegen vrouwen doen. Het zijn nooit de getinte/verwarde/noord afrikaanse jochies. Dat zijn allemaal lieverdjes toch.SombraOnline schreef: ↑05-06-2020 12:19Dat doen blanke mannen ook, hoor. En bouwvakkers hebben alleen gefloten naar je? Lucky you.

zaterdag 6 juni 2020 om 06:47
Nee hoor, niet alleen de bouwvakkers. Ook de managers, die gast bij het kopieerapparaat, de verongelijkte alimentatiebetalers en de CEO's. En dat probleem valt zeker niet mee. Zijn alleen over het algemeen niet de lui die je opstraat nasissen en voor hoer uitmaken. Dát zijn idd vaak de noord Afrikaanse bontkraagjes.Gebruna schreef: ↑06-06-2020 00:18Nou, als ik het hier zo lees zijn bouwvakkers véél erger, kennelijk zijn hier mensen die geen ander voorbeeld kunnen geven dan lastig gevallen worden door bouwvakkers. Da's mooi, want dan valt het probleem reuze mee.
Bouwvakkers zie je namelijk niet zo vaak meer, er wordt immers nog amper gebouwd in Nederland. Laat staan dat daar veel Nederlandse bouwvakkers bij betrokken zijn... die uit veiligheid vaak ook nog eens achter een hek werken.... en die vaak zo opgejut worden dat ze tijdens hun werk geen tijd hebben om 'op of om' te kijken.
Daarnaast kun je een (doorgaans afgeschermde) bouwplaats vaak ook mijden en/of met stugge passen voorbij lopen.
Een studentencorps kun je ook mijden.
Bovendien kom je met Nederlandse mannen verbaal vaak nog wel een heel eind in de goede richting.
Seksuele intimidatie is van alle lagen, de werkwijze is gewoon heel anders.
En al die groepen zijn ook niet altijd te mijden. Tenzij je met het argument "wat doe je dan ook in die kroeg/voetbalkantine/bij het kopieerapparaat/op je werk?" komt.
En dat je bij Nederlandse mannen verbaal nog wel een eind komt: ik heb er best wel een aantal meegemaakt die zelfs één van de simpelste woorden niet begrepen: Nee.