Single, we kletsen hier verder (deel 2)

28-04-2020 17:22 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het vorige topic van Qiyara (we missen haar!), is hier deel 2! Laten we gezellig en respectvol verder kletsen over het single zijn en alle wat daarmee te maken heeft :-)
Karratha, dan heb je gewoon nog geen goede matches gehad. Tot nu toe met de meeste jongens waarmee ik op date ben geweest juist hele open, luchtige grappige gesprekken gehad. Misschien heb je nu gewoon pech.
Julus schreef:
06-06-2020 23:27
Vivi, een drankje kan geen kwaad nee. Staat er al iets? Spannend ook voor jou mbt het bod op huis.

Ik heb vanavond onverwacht een hele leuke chat gehad, en daarna besloten we om te bellen. 1,5 uur gebeld en enorm veel raakvlakken. Allebei verbaasd en gevoel van, waar kom jij nu ineens vandaan? Na het bellen appte hij; ik kan niet stoppen en dat hij zo blij was. Echt leuk. We gaan elkaar volgend weekend zien. En tussendoor contact. Nog een keertje bellen. Leuk zo'n enthousiaste man, dat miste ik vaak.
We wonen alleen ver uit elkaar maar dat mag de pret niet drukken. Ik vind het een leuke en onverwachte wending dit. Voelt goed.
Wat fijn Julus!
Ben nu al benieuwd naar komend weekend!
Karratha: lijkt alsof je het iets teveel overdenkt allemaal.
Misschien heb je gewoon net nog niet iemand getroffen die dezelfde humor heeft?

Beetje aparte uitspraak dat 30-35 alleen maar interviews willen.
En, als de 40+ beter bevalt, spreek je daar toch een keer mee af? :)
Kan allemaal, mag allemaal.
Leuk om te lezen hoe het bij jullie gaat! Ik ben gisteravond totaal in een dip gevallen. Niet zozeer de teleurstelling van de laatste date die geen vervolg kreeg maar wel even het gevoel van eenzaamheid. Misschien niet het juiste woord maar zo voelde ik me wel. Iedereen heeft wel verlangens en vind het steeds lastiger worden om daarmee om te gaan.
Hey, ik sluit ook even aan :) Sinds een maand of 9 single en nu Tinder maar eens geinstalleerd. Twee dates gehad met twee mannen, was leuk, maar van beide kanten niet genoeg klik om er een vervolg aan te geven. Nu via whatsapp veel contact met een leuke man. We appen veel, volgende week staat een date gepland. Maar ik ben nu toch een beetje bang dat ik een compleet ander beeld van hem heb. Of dat hij dat van mij heeft. Door al dat appen. En dat het in het echt gruwelijk tegenvalt. Liefste spreek ik meteen af als iemand me interessant lijkt.
viamia wijzigde dit bericht op 07-06-2020 10:47
2.41% gewijzigd
Mikiniki schreef:
07-06-2020 10:30
Karratha: lijkt alsof je het iets teveel overdenkt allemaal.
Misschien heb je gewoon net nog niet iemand getroffen die dezelfde humor heeft?

Beetje aparte uitspraak dat 30-35 alleen maar interviews willen.
En, als de 40+ beter bevalt, spreek je daar toch een keer mee af? :)
Kan allemaal, mag allemaal.
Hoezo een aparte uitspraak ? Ik deel alleen mijn eigen ervaring toch :) Zeg ook niet ''Alle 25-35. jarigen zijn zus, alle 40+ zijn zo'', het is hoe ik het beleef.
viamia schreef:
07-06-2020 10:45
Hey, ik sluit ook even aan :) Sinds een maand of 9 single en nu Tinder maar eens geinstalleerd. Twee dates gehad met twee mannen, was leuk, maar van beide kanten niet genoeg klik om er een vervolg aan te geven. Nu via whatsapp veel contact met een leuke man. We appen veel, volgende week staat een date gepland. Maar ik ben nu toch een beetje bang dat ik een compleet ander beeld van hem heb. Of dat hij dat van mij heeft. Door al dat appen. En dat het in het echt gruwelijk tegenvalt. Liefste spreek ik meteen af als iemand me interessant lijkt.
Dat is altijd lastig. Al heeft het voor een groot deel ook met je eigen verwachtingen te maken. Sta er gewoon nuchter in. En besef ook dat je toekomstige partner geen austronaut hoeft te zijn die in zijn vrije tijd een vaccin tegen corona ontwikkelt. Elk mens is ook maar gewoon een mens met eigen problemen, angsten, onzekerheden.

Tinder heeft zo veel aanbod, als je met iedereen gaat daten die je interessant lijkt, kan ik persoonlijk mijn baan wel opzeggen. Dus ik snap best dat mensen via tinder wat langer willen praten (of via whatsapp). Ik zie zelf ook soms wel eens vrouwen op tinder die meteen al aangeven te willen afspreken en niet te willen praten eerst. Terwijl ik er toch eerst wel een beetje achter wil komen wat voor vlees ik in de kuip heb.
@Karratha. Dat snap ik. En tuurlijk, leuk om eerst een paar dagen te appen, maar weken, dat vind ik een ander verhaal. Juist als het dan leuk is, spreek ik liever snel af. Want ik weet pas echt wat voor vlees ik in de kuip heb als ik iemand zie. Ik sta er ook wel nuchter in, het is niet dat ik nu meteen een relatie 'moet'. (ben 29, heb tijd). Maar het zou zo jammer zijn om me te verheugen op iemand te zien waar het vervolgens totaal niet mee blijkt te klikken.

Heb overigens niet heel veel matches waarmee het uiteindelijk tot echt een leuk gesprek komt, dus dat daten, dat gaat ook niet zo hard. Nu 3 maanden tinder en 2 dates gehad :)
Doctorguilty schreef:
06-06-2020 17:20
Ja zeker leuk, maar ik moet het leuke nog even inzien.

Ik verkeer al jaren lang in hetzelfde veilig cirkeltje. Toen ik student was had ik nog wel regelmatig dates/scharrels, etc. Maar van mijn 23e zo'n beetje tot nu (31) niks meer. Wel mogelijkheden, maar sloeg het altijd af.

En dan het idee om nu weer iemand dichtbij te laten komen, dat vind ik erg spannend.
Het gaat gewoon om een date, een afspraakje om wat te wandelen/babbelen/een drankje te doen. Dat is niet iemand dichtbij laten komen. Misschien moet je proberen om het niet zo beladen te maken en het gewoon te zien hoe het is: 2 mensen die online een leuke babbel hadden en dit eens face to face gaan doen. Geen verwachtingen, geen verplichtingen.
Succes!
Flaffy schreef:
06-06-2020 19:58
Bij mij ook. Ik kan denk ik wel zeggen dat ik verliefd ben.
Wat gaat dat goed! Geniet!
@Karratha: Ik vond eerst tijd appen ook veel fijner dacht ik. Maar nu heb ik een keer ervaren hoe het is als je iemand bijna niet kent en dan af te spreken. Ik had 0 verwachtingen en ik was niet zenuwachtig. Dit was eigenlijk nog wel de beste date die ik heb gehad omdat ik zelf ook relaxter was. Bij de date ervoor hadden we lang geappt en waren er verwachtingen, ik was dagen van te voren zooooo zenuwachtig en op de date heel de tijd super gespannen. Echt, het was niet meer leuk hoe gespannen ik was.
Mikiniki schreef:
07-06-2020 08:29
Ah wat leuk zeg Julus!
Zo kun je het het beste hebben, spontaan.

Van tinder?
Nee Paiq. Ik heb geen Tinder. Het is spannend, vinden we allebei.
Shiverrr schreef:
07-06-2020 10:01
@Doctorguilty: Ik snap dat je het eng vindt. Maar mijn ervaring is wel dat het uiteindelijk altijd wel mee valt. En je hoeft toch ook niet gelijk intiem te zijn met iemand? Je kan ook gewoon eerst aantal keer afspreken en kijken wat ervan komt.

@Flaffy: Leuk dat jullie beide verliefd zijn!

@Vivi: We hebben erna nog wel even contact gehad. Maar gisteren bijv. maar paar berichtjes en rest van de dag stilte. Andere kant, voor onze date appten we ook niet zo heel veel en niet elke dag. Nouja we zullen wel zien hoe dit loopt.

@Jules: Zo leuk! Ken je hem via e-matching? Ondanks dat je toch niet echt op zoek was, toch weer een leuk contact op gedaan. Wat gaan jullie doen?
Het is juist goed om niet de hele dag te appen vind ik. Beter om op een date van alles te bespreken. Zonde als iets voortijdig klapt vanwege gedoe via app want dat risico ligt op de loer.

Dit is via Paiq. Ik ging kijken of er iets te kletsen was en trof hem. Dat was meteen goed. We spreken in het midden af en gaan de stad in. Wandelen, en koffie. Er zijn veel gedeelde interesses dus dat komt goed. Ja erg grappig dat als je niet echt zoekt, er zomaar iets kan ontstaan.
Karratha schreef:
07-06-2020 10:02
Pff, het lijkt wel alsof ik op tinder steeds de verkeerde dingen zeg ofzo.

De ene keer ben ik te gereserveerd en is het gesprek saai. Dan denk ik d keer daarop : ik word gewoon wat meer mezelf en flap er af en toe eens wat uit, en dan merk je meteen dat de vrouw het dan weer raar vindt ofzo. En dat zijn echt geen creepy sexistische dingen over seks ofzo.

Bijvoorbeeld gisteren raakten we in gesprek over onze reizen. We hadden beiden foto's van onze reis in india gemaakt en kwamen erachte dat we beiden een bepaald deel nog niet hadden gezien en nog wel wilden gaan zien. Toen zei ik : nou dan boek ik alvast twee tickets voor over een jaar (met knipoog). Jezus, dat meen ik natuurlijk niet, we kennen elkaar niet eens. Maar die dame ging daarna meteen raar lopen doen, nam het veel te serieus op ook nadat ik zei : rustig maar, ik meen het niet serieus.

Op de een of andere manier lijkt het wel alsof ik (30 jarige man) alleen maar leuke gesprekken kan hebben met vrouwen van 40 plus. Die zijn in mijn ervaring veel losser, opener, spontaner en hebben meer humor dan vrouwen van ca. 25-35. In die laatste categorie lukt het me gewoon niet. Dat moeten schijnbaar alleen maar interviews zijn over wat voor werk doe je, waar woon je, is het leuk waar je woont? Zit je nog op een sport? Vind je dat leuk? Zoek je wel echt iets serieus? En hoe serieus dan? Dan probeer ik eens een keer een quasi grappige opmerking te maken om het gesprek een beetje een luchtige wending te geven, maar dat schrikt kennelijk bijna altijd af. Maar die oersaaie interviews ben ik ook wel klaar mee eigenlijk.
Deze kan ik wel verklaren: als een man al begint over de toekomst krijg ik het benauwd. Want dat heeft met verwachtingen te maken terwijl je elkaar nooit gezien hebt. Komt ook wat wanhopig over, ook al is het niet zo bedoeld. Houd het luchtig, tast af.

Ik heb dit vaak meegemaakt bij mannen en dan haak ik af. Ik denk dan o jeee, hij denkt dat we al een relatie hebben. Niet doen dus.
Sabbieehhhh schreef:
07-06-2020 10:17
Wat fijn Julus!
Ben nu al benieuwd naar komend weekend!
Tnx!
Hoe staat het met jou?
Julus klinkt leuk en heel relaxed, veel plezier!
Gelukkigworden schreef:
07-06-2020 10:34
Leuk om te lezen hoe het bij jullie gaat! Ik ben gisteravond totaal in een dip gevallen. Niet zozeer de teleurstelling van de laatste date die geen vervolg kreeg maar wel even het gevoel van eenzaamheid. Misschien niet het juiste woord maar zo voelde ik me wel. Iedereen heeft wel verlangens en vind het steeds lastiger worden om daarmee om te gaan.
Aw wat rot dat je je zo voelt. En weet je, je bent niet de enige. Het kan mij ook overvallen soms maar dat is het leven...daar horen allerlei gevoelens bij. Je kunt onmogelijk altijd gelukkig zijn. Dat gebeurt zelfs niet in films, is ook niet realistisch. In een leven heb je ups en downs en het gaat er om hoe je met de downs omgaat. Accepteer dat je je soms klote en alleen voelt. Wees er niet bang voor. Spreek uit: ik voel me alleen en eenzaam ( en verdrietig). Dat mag! Is normaal. Duw het niet weg maar wees dan zorgzaam naar jezelf. Probeer maar eens, het werkt..het zal wegebben zodra je tegen jezelf spreekt en het er laat zijn :)
Blijf dit doen en tzt wordt het minder groot.
Julus schreef:
07-06-2020 13:08
Tnx!
Hoe staat het met jou?
Stil, zoals je hier gemerkt zult hebben. 2e date is er nooit van gekomen.

Heb best wat matches en gesprekken lopen, maar niks waarvan ik nu het idee heb dat ik ze echt wil ontmoeten of nieuwsgierig naar ze ben.
Julus schreef:
07-06-2020 13:07
Deze kan ik wel verklaren: als een man al begint over de toekomst krijg ik het benauwd. Want dat heeft met verwachtingen te maken terwijl je elkaar nooit gezien hebt. Komt ook wat wanhopig over, ook al is het niet zo bedoeld. Houd het luchtig, tast af.

Ik heb dit vaak meegemaakt bij mannen en dan haak ik af. Ik denk dan o jeee, hij denkt dat we al een relatie hebben. Niet doen dus.
Oh en ik op mijn beurt besef op dat soort momenten; deze dame kan niet tegen een opmerking met een knipoog en neemt meteen alles veel te serieus op.

Dat vind ik enorm lastig praten altijd, alsof je op kolen moet lopen omdat iemand je om het minste of geringste wanhopig, treurig, raar, etc. vindt. Doe mij maar gewoon een spontaan iemand die lekker nonchalant kan praten. Met die opmerking over die tickets bedoel ik het juist luchtig te houden, alsof ik echt verwacht dat ik met die persoon zo'n reis ga maken. Maargoed het zijn twee verschillende manieren om ernaar te kijken idd.
Julus schreef:
07-06-2020 13:13
Aw wat rot dat je je zo voelt. En weet je, je bent niet de enige. Het kan mij ook overvallen soms maar dat is het leven...daar horen allerlei gevoelens bij. Je kunt onmogelijk altijd gelukkig zijn. Dat gebeurt zelfs niet in films, is ook niet realistisch. In een leven heb je ups en downs en het gaat er om hoe je met de downs omgaat. Accepteer dat je je soms klote en alleen voelt. Wees er niet bang voor. Spreek uit: ik voel me alleen en eenzaam ( en verdrietig). Dat mag! Is normaal. Duw het niet weg maar wees dan zorgzaam naar jezelf. Probeer maar eens, het werkt..het zal wegebben zodra je tegen jezelf spreekt en het er laat zijn :)
Mooie reactie, helemaal eens.
Julus schreef:
06-06-2020 23:27
Vivi, een drankje kan geen kwaad nee. Staat er al iets? Spannend ook voor jou mbt het bod op huis.

Ik heb vanavond onverwacht een hele leuke chat gehad, en daarna besloten we om te bellen. 1,5 uur gebeld en enorm veel raakvlakken. Allebei verbaasd en gevoel van, waar kom jij nu ineens vandaan? Na het bellen appte hij; ik kan niet stoppen en dat hij zo blij was. Echt leuk. We gaan elkaar volgend weekend zien. En tussendoor contact. Nog een keertje bellen. Leuk zo'n enthousiaste man, dat miste ik vaak.
We wonen alleen ver uit elkaar maar dat mag de pret niet drukken. Ik vind het een leuke en onverwachte wending dit. Voelt goed.
Soms lees ik nog met een half oog mee, hier word ik blij van Julus. Dus wilde je alvast veel plezier wensen en ik hoop dat de klik er in het echt net zo is.
Geniet van het wederzijds enthousiasme!
viamia schreef:
07-06-2020 10:45
Welkom ( helaas voor jou), maar je zit hier goed!
Het is herkenbaar en je angst is gegrond. Vaak is het in real life heel anders dan je dacht. Enige wat je kunt doen is tot aan de date minimaal appen. Ook om misverstanden te voorkomen. Ik heb ook een date volgend weekend en heb al gezegd dat ik niet veel wil appen. We gaan wel weer bellen ( misschien een idee?). Lijkt me veel beter dan appen. Is veel persoonlijker, je hoort elkaars stem en zorgt voor verbinding.
Attraverso schreef:
07-06-2020 13:11
Julus klinkt leuk en heel relaxed, veel plezier!
Dank! Alles nog goed met jouw date of moet ik zeggen verkering?
Shiverrr schreef:
07-06-2020 11:41
@Karratha: Ik vond eerst tijd appen ook veel fijner dacht ik. Maar nu heb ik een keer ervaren hoe het is als je iemand bijna niet kent en dan af te spreken. Ik had 0 verwachtingen en ik was niet zenuwachtig. Dit was eigenlijk nog wel de beste date die ik heb gehad omdat ik zelf ook relaxter was. Bij de date ervoor hadden we lang geappt en waren er verwachtingen, ik was dagen van te voren zooooo zenuwachtig en op de date heel de tijd super gespannen. Echt, het was niet meer leuk hoe gespannen ik was.
Dit dus.
Julus schreef:
07-06-2020 13:13
Hier sluit ik me bij aan, mooi gezegd Julus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven