Napraattopic 130

01-06-2020 19:24 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Afbeelding
Murrmurr schreef:
08-06-2020 07:52
De uitleg staat er toch gewoon bij? Dat van die kerk is een veelgehoorde misvatting, zo'n gids kan ook een foutje maken.

Heel veel gidsen maken dat foutje dan 😄
Dreamer schreef:
08-06-2020 08:44
Dat verhaal van die kerk heb ik ook altijd geleerd, zelfs op school volgens mij. Die houd ik er gewoon in. Ik ben niet rijk, stink ook. Lig niet in de kerk. Kan dat ook?

(neehoor, ik heb me zelfs al gedoucht vanmorgen... )

Jij dus ook?
Tja.. Het kan best zijn dat die betekenis er ooit door iemand is aangegeven.. terwijl het niets te maken heeft met het oorspronkelijke verhaal.
Ach.. maakt ook niet uit :-D
Phineas schreef:
08-06-2020 08:52
En volg je die colleges in je pyjama?
Moet je docent steeds een kat uit beeld verwijderen?
Muten jouw medestudenten jou ook elke keer?
Ik studeer aan de Open Universiteit.
Tssssk, colleges, das voor pubers hè.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Pindakaasjes schreef:
08-06-2020 09:41
Jij dus ook?
Tja.. Het kan best zijn dat die betekenis er ooit door iemand is aangegeven.. terwijl het niets te maken heeft met het oorspronkelijke verhaal.
Ach.. maakt ook niet uit :-D
:proud: Jij vroeg het, ik deelde alleen het antwoord (derde hit Google). Maar we leven in een post truth age dus je kunt zelf een verhaal maken, wetenschap is niet echt meer een dingetje.
Ik ben vandaag Alleen Thuis. Wat moet ik nu doen???

Zal ik stiekem een paar sommen van groep 6 gaan maken?
Murrmurr schreef:
08-06-2020 09:52
:proud: Jij vroeg het, ik deelde alleen het antwoord (derde hit Google). Maar we leven in een post truth age dus je kunt zelf een verhaal maken, wetenschap is niet echt meer een dingetje.
.
Ik heb niks zelf verzonnen hoor! ;)
Phineas schreef:
08-06-2020 09:52
Ik ben vandaag Alleen Thuis. Wat moet ik nu doen???

Zal ik stiekem een paar sommen van groep 6 gaan maken?

Altijd leuk, op een los blaadje, niet in het schrift van je kind. Houd je toch mooi vijf minuten bezig. Succes!
Andersom schreef:
08-06-2020 10:42
Altijd leuk, op een los blaadje, niet in het schrift van je kind. Houd je toch mooi vijf minuten bezig. Succes!
Die sommen staan online. Dat gaat de juf dus ook zien... Misschien toch maar niet doen dan :rofl:
Phineas schreef:
08-06-2020 10:45
Die sommen staan online. Dat gaat de juf dus ook zien... Misschien toch maar niet doen dan :rofl:

Tja, juffen zijn niet achterlijk natuurlijk. In de tijd dat kinderen thuis werkten echt gezien. Huiswerk gemaakt door ouders. Handschrift en manier van rekenen vielen niet op natuurlijk. :facepalm:
Andersom schreef:
08-06-2020 10:50
Tja, juffen zijn niet achterlijk natuurlijk. In de tijd dat kinderen thuis werkten echt gezien. Huiswerk gemaakt door ouders. Handschrift en manier van rekenen vielen niet op natuurlijk. :facepalm:
Tja, ze hebben hier hun huiswerk altijd zelf gemaakt, eventueel met wat uitleg van mij. Maar ik kan me best voorstellen dat er situaties zijn waarin je als ouder in de verleiding komt.
Phineas schreef:
08-06-2020 10:54
Tja, ze hebben hier hun huiswerk altijd zelf gemaakt, eventueel met wat uitleg van mij. Maar ik kan me best voorstellen dat er situaties zijn waarin je als ouder in de verleiding komt.

Hoe zo dan? Snap ik echt niet. Je kind moet er iets van leren. Een blad foutloos gemaakte sommen inleveren zorgt ervoor dat je kind ook nog eens geen extra uitleg krijgt ook. Juf denkt dat kind het snapt.
Andersom schreef:
08-06-2020 11:00
Hoe zo dan? Snap ik echt niet. Je kind moet er iets van leren. Een blad foutloos gemaakte sommen inleveren zorgt ervoor dat je kind ook nog eens geen extra uitleg krijgt ook. Juf denkt dat kind het snapt.

Nou, ik heb wel eens plaatsvervangend wat sommetjes gemaakt voor kind.
Was nou niet bepaald foutloos (schaam)
Als het echt om een test of toets ging deed ik dat uiteraard niet.
Andersom schreef:
Ik denk dat heel veel ouders afgelopen periode enorm op hun tandvlees gelopen hebben doordat ze naast hun gewone taken ook nog 'even' hun kinderen onderwijs moesten geven, of iig moesten zorgen dat ze hun schoolwerk maakten.
Ik zou zeker bij 'eenvoudige' taken wrsch van alles voor mijn kind hebben ingevuld, om er maar vanaf te zijn.
Maar goed, mijn kinderen hebben altijd onder hun niveau gepresteerd op de basisschool.

David Dunning
Andersom schreef:
08-06-2020 10:50

Tja.. wanneer je als ouder alle ballen al in de lucht probeert te houden en je met je kind al uren aan schoolwerk zit,.. dan kan ik me best voorstellen dat men wel eens dacht: "vooruit maar.. deze opdracht maak ik dan wel!"
Pindakaasjes schreef:
08-06-2020 11:03
Nou, ik heb wel eens plaatsvervangend wat sommetjes gemaakt voor kind.
Was nou niet bepaald foutloos (schaam)
Als het echt om een test of toets ging deed ik dat uiteraard niet.

Maar waarom dan?
Hoe helpt het jouw kind om zijn huiswerk te maken?
Andersom schreef:
Ik zou er ook niet voor kiezen. Maar ik besef ook dat ik het geluk heb dat ik brave kinderen heb en zelf thuis kon werken zodat ik ze kon aansporen/begeleiden. Ik weet dat kinderen die naar de noodopvang moesten die begeleiding niet kregen en dan dus ook hun huiswerk niet maakten of niet af kregen. Dan mag je dus na aan het eind van de dag na je werk nog een keer aan de bak met je kind. Dat deden de ouders in dit geval trouwens ook.
Andersom schreef:
Jij gaat er nu van uit dat ouders per definitie foutloos rekenen en kinderen niet, maar dat is natuurlijk onzin.
Solomio schreef:
08-06-2020 11:05
Ik denk dat heel veel ouders afgelopen periode enorm op hun tandvlees gelopen hebben doordat ze naast hun gewone taken ook nog 'even' hun kinderen onderwijs moesten geven, of iig moesten zorgen dat ze hun schoolwerk maakten.
Ik zou zeker bij 'eenvoudige' taken wrsch van alles voor mijn kind hebben ingevuld, om er maar vanaf te zijn.
Maar goed, mijn kinderen hebben altijd onder hun niveau gepresteerd op de basisschool.
Oh ja, dat heb ik trouwens ook gedaan, moet ik nu toegeven. Als kind zich eerst door 10 makkelijke sommen heen moet worstelen om bij de sommen waar het eigenlijk om gaat de motivatie en concentratie kwijt te zijn, dan ben ik niet te beroerd om die tien makkelijke sommen te maken. Dat is inderdaad 2-3 gebeurd. Sorry, Andersom....
Phineas schreef:
08-06-2020 11:09
Ik zou er ook niet voor kiezen. Maar ik besef ook dat ik het geluk heb dat ik brave kinderen heb en zelf thuis kon werken zodat ik ze kon aansporen/begeleiden. Ik weet dat kinderen die naar de noodopvang moesten die begeleiding niet kregen en dan dus ook hun huiswerk niet maakten of niet af kregen. Dan mag je dus na aan het eind van de dag na je werk nog een keer aan de bak met je kind. Dat deden de ouders in dit geval trouwens ook.

Velen ook niet hoor.
Een dag is ook gewoon een keer om..
Solomio schreef:
08-06-2020 11:05

Die overweging snap ik dan nog, dat je kind de sommen niet nodig heeft om zich te ontwikkelen en jij de discussie met de leerkracht niet steeds opnieuw zou willen voeren.

Maar ervanuitgaande dat je kind wel werk op niveau heeft wat voegt het dan toe dat je als ouder die sommen gaat maken?
Pindakaasjes schreef:
08-06-2020 11:07
Tja.. wanneer je als ouder alle ballen al in de lucht probeert te houden en je met je kind al uren aan schoolwerk zit,.. dan kan ik me best voorstellen dat men wel eens dacht: "vooruit maar.. deze opdracht maak ik dan wel!"
Ik heb het wel eens gedaan hoor. Liet ik kind alleen de laatste rijtjes van iedere opdracht maken (dat waren de moeilijkste) en als ze die goed had achtte ik verder huiswerk onnodig en maakte ik de rest voor haar om ook de juf tevreden te houden. Ik heb ook wel eens een boekverslag voor haar geschreven.
Ik deed vroeger zelf niet eens huiswerk, was echt niet van plan voor de kinderen te beginnen. Zie nu wel voor me dat een ouder steeds een fout maakt, waarvoor kind dan weer uitleg krijgt en die reageert met "maar dat weet ik toch alláng..."
Later is nu
Lady*Voldemort schreef:
08-06-2020 11:10
Jij gaat er nu van uit dat ouders per definitie foutloos rekenen en kinderen niet, maar dat is natuurlijk onzin.

Tot en met groep zes moet dat de meeste ouders toch gewoon lukken? En sommige kinderen kunnen dat ook. Andere kinderen, die het (nog) niet snappen, misschien niet. Juist die kinderen hebben hulp nodig. Geen (bijna) foutloos huiswerk.
Andersom schreef:
08-06-2020 11:13
Die overweging snap ik dan nog, dat je kind de sommen niet nodig heeft om zich te ontwikkelen en jij de discussie met de leerkracht niet steeds opnieuw zou willen voeren.

Maar ervanuitgaande dat je kind wel werk op niveau heeft wat voegt het dan toe dat je als ouder die sommen gaat maken?
Die illusie heb ik sinds lang laten varen.

David Dunning

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven