December 2006 - deel 2

18-03-2009 16:22 3729 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oja, zeker dat zal echt wel schelen hoor.

Floortje is dan soort verdrietig omdat Timo wel een sticker mag plakken en zij niet. De intresse is er op zich wel. Lekker dubbel weer :-)
En als je haar 's nachts helpt herinneren en haar zegt dat als ze nu weer lief gaat slapen dat ze dan toch een sticker mag plakken?
floddertje, dikke knuffel.. weet je, ik kan het me bijna niet voorstellen hoe dat is, terwijl Renske tot 1,5 ook regelmatig van die nachten had waarbij we uren erbij zaten en tot 2,5 (dacht ik) er uren bij lagen in bed... en nu kan ik me dat niet meer voorstellen. Dus echt er komt een moment dat het beter gaat. Bij ons waren de trucs licht en muziek (cd-speler op de kamer) en tijd.. uiteindelijk groeide ze erover heen.. nogmaals dikke knuffels

mooi verhaal mette, ik kan me de angst wel voorstellen, hoe gaat het nu met de borstvoeding, veel succes

lekker trouwens een weekje zon, 1500 euro?? da's nog een hoop geld hoor.. is dat dan all inclusive??
Joh Sannie, ik wist niet dat je ook zoveel problemen met Renske had gehad.

All inclusive of gewoon een appartementje scheelt niet eens zoveel. JP wil wel All-In maar ik liever de vrijheid van een appartement. Maar goed, tis nog geen september. Eerst nog in juni lekker naar Frankrijk!

Knor: Hoe is het nu met je vent?
Oohh, we hebben t de laatste paar dagen zo ruk gehad!

Hoop morgen tijd te hebben om bij te lezen en her en der te reageren.

Hier gaat t allemaal eigenlijk wel lekker

Ben vandaag wel gebeld door mn vriendin met ongelofelijk naar nieuws... hun kleine van net 1 jaar is in t gezicht gebeten door hun hond, een snee in zn wang en een scheur en hapje uit zn mondhoek; 6 hechtingen (het gaapte) anders hechten ze een hondenbeet liever niet ivm vuil...

Nou, meiden, tot snel! ik denk aan jullie hoor!

Dikke zoen!
ruk = druk
Zo....

even vievtijd...

Hier gaat het goed, maar wel druk. Mijn ouders zijn er dan wel om te helpen, maar niet continu...

Joeri vraagt toch wel zijn aandacht en Meike weet het de laatste twee dagen ook uit te kienen precies rond etenstijd aandacht te willen... Dus zit ik de afgelopen 2 dagen met Meike aan de borst Joeri zijn eten te geven (hij vertikt het om zelf te eten maar als ik hem "voer" eet hij alles op)

Je krijgt er wel handigheid in zeg maar!

Vriendlief gaat ook goed, nog steeds weinig tot geen pijn, alleen veel jeuk en getrek van de wond.

Hij ligt nog wel veel in bed maar dat mag ook wel, hij is pas woensdag geopereerd dus...

Hmmm...Zul je net zien, precies nu wil Meike weer aandacht... Ik ga even knufffelen met het grietje...

tot zo!
Verwacht niet teveel, dan krijg je niet te weinig.
Nurse; getver !! Wat voor een hond is dat ??

Knor: hoi hoi !!

Sannie; ja ja, t is een fase, t is een fase :-) Alleen wat een timing !!!!!

Tinus; beklijft niet. Wil wel een sticker en gaat liggen maar komt rustig 10min later weer.......
Goed...

van onder naar boven:

Nursie

dat is naar nieuws! Tja, het blijft een dier...hoe is het precies gebeurd?

Tinus

Waar precies ga je naar toe in de Allier? (mijn ouders hebben een huis in die streek, vandaar)

Wij hebben een weekendje weg geboekt in het laatste weekend van november naar Centerparcs België. Heerlijk...

En in augustus gaan we 2 van de 3 weken vrij naar het huis van mijn ouders, in de Allier dus.

Lekker frietjes met kipnuggets! Ik probeerde vanavond pizza, maar nee, Joeri luste dat niet (wilde niet eens proberen) dus maar weer een potje gegeven...

Sannie

Raar is dat hoe je zo snel dingen kunt vergeten hè... wel fijn trouwens, want dat betekent dat het dus echt over is met de slapeloze nachten!

Floddertje

Sneu dat Amber verdrietig is als ze geen sticker mag plakken... Het is ook best moeilijk, ze zijn ook nog best klein ook al lijken ze soms al heel groot!

Hier ook geen kids die bij ons in bed mogen hoor, ook alleen bij ziek zijn! Wel zo lekker, want nu is het een echte traktatie als Joeri 's ochtends even bij ons mag!

Oh zo fijn dat het alweer beter gaat met Timo! Joepie!!! En Amber, hahaha, lekker bijdehand! Is nog niet donker!

Falcon

hoe was het kraamfeestje?

Mette

ik kreeg de tranen in mijn ogen toen ik je verhaal las! Dat moment van harder duwen, en dan jouw angst...kan het me zó voorstellen...

En dat je alweer je spijkerbroek aankunt, yeah!!!

Hoe gaat het nu met de borstvoeding en hongerStefje?

Oef

leuke schoentjes en een leuk bed!!

WIj hebben voor Joeri Nike-schoentjes en K-Swiss. De K-Swiss zijn bij nader inzien toch nog iets te groot. Verder moeten we binnenkort nog even kijken voor andere "goede" schoentjes. We hadden ook Allstars gepast alleen de ene maat was zijn voetje net te groot en de breedte goed en 1 maat groter was het voetje goed maar de breedte te breed. Kortom, helaas pindakaas...

Balen van de reflux van Rosanne. Grappig dat Brian wel weer naar zijn eigen bed wilde toen David en Rosanne begonnen te morren!

Kidon

ja, X-factor is leuk om te kijken! Mijn ouders zijn vrijdag naar de liveshow geweest, lachen! 2 weken terug waren mijn zus, schoonzus, neefje en nichtjes naar de liveshow geweest. Broer kon vrijkaartjes krijgen, vandaar...

Wij hebben hier ook gewoon een groot bed gekocht voor Joeri hoor, weet eigenlijk ook niet precies waarom, maar in al die tijd (ruim 2 maanden) is Joeri er tot nu toe maar 1 keer uit gevallen. We vonden het geloof ik zonde geld om over een paar jaar weer een nieuw bedje te moeten kopen...

Kletsmajoortje

tandenpoetsen is hier nooit een drama geweest. Weet niet hoe het komt, maar hij heeft het nooit erg gevonden. Enneh, leuke schoenen voor Y!

Fijn om uit te worden gelachen in de winkel door de verkoopster EN je moeder! Grmbl!!

Zo, heb hier bijna anderhalf uur over gedaan met horten en stoten, ben gaar!!! Ik ga Meike eens even voeden en dan

S L A P E N!!!!

Dikke xxx en tot gauw weer!
Jeetje Nurse!! Bah, dat is echt een soort angst voor mij dat je kindje wordt gebeten door een hond. Mijn schoonmoeder heeft een golden retriever en Manu kan best weleens ruw zijn bij de hond. Vind het altijd doodeng.

Knor: Fijn dat het goed gaat met jou, vent en je kindjes!! Toch fijn dat Joeri wel eet als jij hem voert? Manu eet echt heel slecht, al eet hij altijd wel iets. Maar groenten gaat voor geen meter meer. Zelfs brood gaat nu niet meer zo lekker. Nou ja, hij krijgt op zich voldoende binnen. Ik zorg ervoor dat tussendoortjes zoveel mogelijk gezond zijn.

Wij gaan naar deze omgeving:

De directe omgeving nodigt uit tot het maken van vele wandelingen en sportieve fietstochten. Direct langs de camping lopen al 2 wandelroutes die aangegeven zijn vanuit het dorp Louroux Bourbonnais.

In het oude burchtstadje Herisson kan men de ruïne van de burcht bezichtigen. Vanaf de kerk loopt er een mooie wandeling omhoog naar Chateloy waarbij u prachtige vergezichten over de streek heeft. Op de weg van de Mathonière naar Herisson passeert u “Saut du Loup”.

Een wandeling naar beneden leidt u naar de gorges van de rivier Aumance, een ideale plek voor een picknick. In de omliggende dorpen zijn markten, brocantes en ’s zomers Middeleeuwse feesten. Het glooiende coulisselandschap van de Allier wordt afgewisseld met woeste rivieren in de diepten van de gorges, meertjes, bossen en uitlopers van bergen.

Manu is op schoot gekropen dus typen is ff niet meer te doen nu.
Zo, hier een goede nacht !! Hoi hoi. Floortje is 1 keer wakker geweest door een droom maar toen ben ik er niet geweest. En 1 keer heeft ze denk zelf drinken gepakt (eindelijk ipv mij te roepen) maar dat is denk beetje mis gegaan want haar dekbedje en pyama broekje waren wat nat. Dus even verkleed en deken goed gelegd en daarna heb ik haar niet meer gehoord. Dus ze heeft een sticker geplakt.

Net bambino loco zitten spelen met haar. Leuk hoor om te zien hoe snel ze daar behendig in worden.

Buikje is toch echt wel wat voorwerk aan het doen. Weet niet precies wat, denk indalingsweeen. Heeeeel onregelmatig wat kramperig en soms een harde buik. Helemaal tegen mijn schaambeen aan. Zou wel mooi zijn als ie nog ff indaald voor de bevalling :-)

Morgen ochtend naar de vk, die zal het wel weten :-)

Dit ken ik ook helemaal niet want de vorige 2 keer zetten het gelijk door dezelfde dag en nu is het al een paar avonden en vanaf gister avond houdt het wel wat meer aan maar et voelt niet alsof het gaat beginnen.....Lekker vaag :-)
Nou Flodder je bent 39 weken en het is je derde.. ik denk dat t niet lang meer gaat duren meis.

Spannend!
Nou ja, voor het zelfde geld duurt het nog 3 weken...... Begon het maar altijd met breken van die vliezen he, dan herken je het tenminste :-)
Floddert

laat maar komen die handel! Even ananashart eten, heftig sexen, tonic drinken, mantra's opzeggen:"komernumaaruitkomernumaaruitkomernumaaruitkomernumaaruit"

Ben druk aan het opruimen thuis, alle overbodige troep gaat vandaag nog de deur uit!!!
Hey ladies!

Even ego, ben catch-up aan het spelen op mijn werk na een week weg, dus druuuuk, maar wilde even snel kijken of er al een Mini-Flodder is, maar nog niet dus!

Hebben superleuke week achter de rug, prachtig weer in NL natuurlijk vorige week, dus de meisjes hebben zich te pletter moeten spelen bij opa en oma. Vent en ik zijn nog een paar daagjes bij mijn zusje in Duitsland geweest, was ook super.

Toen we terug waren heb ik nog een forumdame van m'n andere topic hier ontmoet met haar zoontje, in Bal-lorig in Houten, groot succes! En zaterdag zijn we nog met de meisjes bij een biologische boerderij bij Bilthoven geweest, geitjes en lammetjes aaien, tractortjes rijden, in de zandbak en een nepkoe melken - aanrader voor iedereen die daar in de buurt woont.

Allemaal leuk dus en nu helemaal blegh omdat ik weer aan het werk ben. Zelfs Leah zei vanmorgen "my don't want to go creche, want to go opa and oma"...

Kom binnenkort weer uitgebreider langs, dit was even een ik-leef-nog-berichtje!
Hoi meiden,

Ainne, o dat klinkt als een heerlijk weekje, leuk dat de meiden ook zo genoten hebben. Succes weer met de drukte op je werk!

Knor; succes met opruimen, Joeri naar de creche?

Flodder; oeee spannend dat gerommel! Lekker dat Floor maar 1 keer wakker is geworden, hopen dat dit zo blijft, en het liefst natuurlijk lekker gaat doorslapen. Ben zo benieuwd naar welke naam jullie hebben gekozen voor de baby!

Nursie; oe wat een eng verhaal zeg! Vriendin last van schuldgevoel? Kan me zo voorstellen, ondanks dat je er misschien niets aan had kunnen doen, dat je je toch schuldig voelt. Lijkt het erop dat het blijvende schade is aan zijn gezicht?

Even ego;

Nou die lactatiekundige zat er dus mooi naast.. Ben even bij het cb geweest voor Stef z'n navel, en meteen even gewogen.

400 gram aangekomen in 1 week.. Wat nou weinig voeding in veel volume?

Hij is nu vanaf zijn laagste punt in 2,5 week 1 kilo aangekomen

Zo daar krijgt een mens weer moed van hé?!

Kreeg nog wel een beetje een uitbrander op het cb, Stef was gister niet lekker, veel hoesten/niezen, slecht drinken aan de borst (slaperig), dus afgekolfde melk gegeven en dat ging er prima in, en hij had wat verhoging (in de avond 37,9).

Ik dacht dat je bij die kleintjes bij 38 graden moest bellen naar de huisarts. Ik vond eigenlijk dat hij gisteravond bij de wat hogere temp. wel helderder was dan in de middag, dus we hadden besloten om de wekker te zetten en hem 's nachts nogmaals te tempen en dan te kijken wat het was. En dus nog niet te bellen met de huisartsenpost.

Blijkt dat je bij die kleintjes vanaf 37,5graden al moet bellen naar de huisarts, en de mevrouw op het cb vond het raar dat we dat niet gedaan hadden.

Vanmorgen was z'n temp alweer normaal, dus niets aan de hand dacht ik zo. Maar goed, voor de volgende keer weet ik dus dat ik eerder moet bellen.

Tinus; o kan me voorstellen dat je niet lekker zit als Manu met de hond aan het spelen is. Ik leer Noof dat ze niet aan hondjes mag zitten. Ik vertrouw honden niet, maar ik vertrouw Noof wat dat betreft ook niet. Ben veels te bang dat ze te ruw doet, en de hond (logisch) uithaald.

Knor; volgens mij hebben we allebei last van kraamvrouwendementie.. Ik haalde Kidon en Falcon al door elkaar, jij haalt Floor/Amber door elkaar
Nee hoor heb lekker liggen tukken even vanmiddag. (nog) niks aan het handje........
Heb niet het gevoel dat ik vanacht ga bevallen hoor !!
Jaja, dubbele ontkenning en straks zeker over een uurtje hier komen melden dat je bevallen bent, zekers??

Ik kwam even speciaal voor KM langs, ik ben namelijk aan het kijken voor een draagdoek, en mij lijkt de combicotti wel wat, geen knopen, wel een steundoek voor over de banden.

Maar de doek van de draagdoekpunt nl site (die grijze met blauwe ster) vind ik eigenlijk leuker dan de combicotti, die zijn een beetje saai.

Maar goed, knopen en een leuke of een saaie maar makkelijk in gebruik.

Jij als expert , welke zou jij adviseren?

xx
Ha Flodder, het wordt menens! Fijn dat je een betere nacht hebt gehad, hopelijk vannacht weer!

Knorretje, niet leuk he rond etenstijd moeten voeden.. goh, krijgt Joerie nog af en toe een potje? Lust hij dat dus?

M eet nauwelijks wat, hij lust pizza, pannenkoek met banaan of kaas, pasta (de groenten vist hij eruit) en preitaart (waar ik erg verbaasd over ben, de prei laat hij daarin wel zitten), en vandaag at hij risotto met doperwtjes.. hij eet geen aardappelen.

O ja, zaterdag at hij ineens 2 en een halve peer, haha! Ik had gehoord van de leidster op kdv dat hij dat het lekkerste vond, dus ik dacht, we proberen het weer eens. Vaker kopen dus!

Kraamfeestje was leuk, en wat een schattige mooie baby!! Mijn vriendin is witblond en ze is getrouwd met een Indiase man. Hun oudste dochter heeft donkerblond haar en verder bruine ogen, en deze baby was veel donkerder, met zwart haar en donkerder huid. De oogjes waren nog donkerblauw. Erg mooi. Heb ook nog twee klasgenoten van het vwo gesproken, grappig (allebei al drie kinderen).

Verder ben ik vandaag naar een nieuwe kamer verhuisd op mijn werk, zit nu met mijn 'projectgenoten' op een kamer, eindelijk waren onze bureaus en stoelen er (maand op gewacht). Lekker lichte kamer.

Zaterdag vertrekt mijn zusje naar Mexico... bizar he, nu met die griep.. Ze gaat morgen advies inwinnen bij de ggd, en mondkapjes halen. Ik ben altijd nuchter in die dingen en maak me niet zo'n zorgen (26 miljoen inwoners heeft die stad, dus statistisch gezien..), maar mijn ouders zullen wel bezorgd zijn.

Nou, fijne avond weer, en Flodder, ben benieuwd!
Mette, ik heb me voorgenomen om bij een tweede voor de meest ergonomische doek te gaan, ivm bekken, en dat schijnt toch echt een niet rekbare lange draagdoek (4m60 ofzo?) te zijn. Knopen leren dus!

Die rekbare doeken kunnen wel in het begin denk ik , met zo'n licht babytje. Die met die sterren zijn wel erg leuk he?!
Tja, met de snelheid van Floortje haar bevalling beloof ik niks. Maar het heeft in elk geval niet doorgezet. Heb wel snel harde buiken nu en meer krampen/steken maarja, laatste week is ook ingegaan dus zo gek is dat niet. Maar ik merk wel dat ik nu meer bewust ben van; zou het nou ????

Haha, adviespunt kletsmajoor. Nou ik heb een rekbare kunnen lenen en we zien wel hoe dat gaat. Laat wel weten tzt hoe hij bevalt.

Kijkt iemand trouwens daten in het donker ?? Wat een sukkel zit daar in zeg.....plaatsvervangende schaamte....

O dat meisje van die ks, bij haar werkt een verdoving niet binnen een half uur. Normaal dus ook niet. Vandaar dat het dus zo is gegaan. Brrrr..... Maar het schijnt op zich wel goed te gaan met haar, ze is wel aardig nuchter er onder gelukkig.
het knopen valt reuze mee, je hebt het zo door...

lijkt me inderdaad irritant om nu naar mexico te gaan. de vlucht is waarschijnlijk een groter risico op zich, maar toch...

potjes, grappig dat die nog gegeten worden.. casper heeft echt de voorkeur voor vlees en samen met het vlees komt er wel wat mee naar binnen (tenminste van gekookte groente en aardappelen); maar appels gaan er zo in.. en olijven..

mette. Koorts is verhoging van de lichaamstemperatuur boven 38,0 °C. uit de richtlijn kinderen met koorts van de nederlandse vereniging van huisartsen, mei 2008... dus... je had helemaal gelijk
Mexico: Mijn zwager gaat over een maand voor half jaar naar Mexico om te trouwen met zijn liefje. Halve schoonfamilie volgt voor het feest in juli. Wij dus niet, vanwege te lange reis met Manuel en omdat we in juni al een vakantie hadden geboekt. Ik vind het best spannen allemaal wat er daar gebeurd hoor!

Floddertje: Ben zo benieuwd of je deze keer weer zo snel bevalt!

Knor: Goh, dat Joeri inderdaad nog potjes eet. Hij eet waarschijnlijk gezonder dan Manuel die helemaal geen groente meer eet.

Ik ga aan de slag.
Goeiemorgen.

Hier weer lekker waterpok vrij! Een vrolijk mannetje weer met de grootste praatjes! Vooral ikke wil nie naa bed, ikke nie moe, hahahahhaah.

Hij zit erg in de ikke hoe nie en ikke wil nie fase.

Hij slaapt s'middags heel erg lang, bijna 4 uur, zal wel te maken hebben dat ie ziek is geweest en wat moet inhalen qua slaap.

Flodder, nog steeds baby in buik???

Wat leuk dat Floor ook aan de Bambino loco zit, ik vind het erg leuk en dylan wil het heel veel doen en begrijpt t nu al best wel vind ik. Alleen op een gegeven moment wordt ie moe en minder geconcentreerd en dan gaat ie heel eigenwijs doen, zo van Nee Mama, deze nie daaaaaaar!!!!

Falcon, Jeetje wat eng dat je zus nu naar Mexico gaat. Gelukkig laat ze zich goed informeren maar toch. Kan me voorstellen dat je ouders er niet blij mee zijn.

Ben je er nu al een beetje uit wat jullie gaan doen met de vakantie? En wat lekker dat M zo goed zijn peertjes heeft gegeten.

Dylan houdt wel van perenijsjes,hihi en heel erg van druiven en pruimen, appels en mandarijnen. De rest hoeft ie niet.

Knor, ja lekker he de X-factor. Zo lekker verstand op nul.

Maar ze zijn wel goed hoor vind ik. Wie is jouw favoriet? Ik vind Lisa echt geweldig!!! Dylan krijgt ook nog potjes. Wij eten vaak heel pittig en dylan lust wel surinaamse bami en van die pittige casave kroepoek maar de rest vind ik te pittig voor hem.

Dus vaak krijgt hij dan een potje, die ik overigens ook moet voeren want hij vertikt het om zelf te eten.

Wat hij ook lekker vind zijn krieltjes en rijst maar verse groenten, is horror voor Dylan. Ach weet je ik maak me niet zo druk eigenlijk, als ie weer wat ouder is dan lust ie vast weer meer. Fijn dat het zo goed gaat met je vent. Lekker uitrusten met zo'n wond hoor. Dan is ie snel weer de oude.

Mette, wat fijn dat Stef zo gegroeid is en dat hij het zo goed doet!!!!

Wat zul je opgelucht zijn. Maar goed, een beetje fijn nieuws mag ook wel he??!

Ik hoop dat je je nu wat minder druk maakt en echt kan genieten van het geven van BV.

Leuk dat je ook zo'n doek gaat kopen. Vind het altijd zo leuk staan.

Nurse, ik begrijp dat je het druk hebt hoor!!!!

Wat een erhaal van dat kindje vreselijk! Ik ben vroeger dat ik 11 was ook gebeten in mijn gezicht, oor, wang en neus. Alles lag open. Ben goed gehecht en nu zie je er bijna niks meer van.

Dit was een Collie maar hij lag te slapen en ik ging een kusje geven. Tja, het dier schrok....

Mijn moeder heeft de hele boel bij elkaar gegild, dat kan ik me nog het meest herinneren.

Tinus, nou ik weet niet of je erg moet vinden dat je niet gaat. Met zo'n klein mannetje, nou ik zou het never nooit doen.

Ga jij nou maar lekker naar ............(ben de naam kwijt)

Ik moest trouwens zo lachen om die foto van Cars(Takel toch)

Dylan heeft namelijk ook een spleetje tussen zijn tanden.

Maar vond het gewoon grappig die bijnaam.

Trouwens hoe gaat het eigenlijk met Manu wegbrengen naar de creche?

Is dat helemaal rustig nu?

En hoe gaat het met Jp en zijn verwerkingsproces? Hebben jullie het er nog veel over, of is hij een binnenvetter?

Kan me voorstellen nu Manu wat ouder wordt, JP zijn vader juist steeds meer gaat missen. Maar misschien vind je het eigenlijk wel vervelend dat ik er naar vraag.

Ainne, hey wat leuk dat je in NL was. Leuk is het dan he? Zeker met lekker weer.

Dat vond ik ook altijd als ik dan op vakantie ging naar NL, dan kon ik van hele gekke dingen blij worden. Zoals lammetjes in een weiland, of de AH, hahahahha

Nu weer back at work, inderdaad blegh dan he?

Nou ik ga me aankleden en naar de sportschool, half elf bodypump, lekker.

Veel plezier vandaag en misschien kom ik later nog even spieken of Flodder al geworpen heeft, hahahaha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven