eFFFe

19-03-2009 20:13 1161 berichten

Ons oude topic
Alle reacties Link kopieren
Wat is er veel geschreven! Even een weekendje weg en drie pagina’s hier en een boel berichten op gmail. Allereerst een knuffel voor Bri. Jullie verdienen het zo onwijs! En dan zijn deze situaties niet leuk. Half mei wordt jouw ei! (en die van soep)

Juus, en wat lees ik nou net op de sms van Soep! Wow, je bent gewoon bijna (of misschien nu al) moeder. Ben zo benieuwd naar je verhaal. Ik hoop dat het een superstory is. Een lekkere vlotte bevalling zonder veel “kleer” scheuren met een prachtig resultaat. En toch ingeleid? Ben ook wel nieuwsgierig naar de reden. Je klinkt positief, dus ik ga er van uit dat het niets ernstigs is.

Bedankt ook nog voor al jullie reacties op mijn aanvaring met baas. Ik heb het dit weekend lekker naast me neer kunnen leggen en het is ook inderdaad nog maar zo kort. Nog veel feestdagen en vrije uren en dan al weer verlof (krijg je weer kriebels Luum ). Daarnaast ook nog die onwijze gevoeligheid en dan is het natuurlijk snel gebeurd. Het zal ook wel deels aan mij liggen. Dus nog meer redenen om me er niets van aan te trekken.

Plien, nog maar even en dan verlof. Probeer ook echt goed te rusten. Bij mij helpt het echt om dagelijks een uurtje te gaan liggen. Je lichaam krijgt dan echt ff rust.

Herah, las net je berichtje op gmail en dacht: wow die juus, tijdens de bevalling nog ff gmailen . Kunt merken dat ik niet veel geslapen heb dit weekend. Hoe staat het verder met alle voorbereidingen? Nog maar 5 dagen en dan begint jouw maand. Echt tof! Dit weekend gingen er ook mensen mee die gaan trouwen. Leuk om al die verhalen te horen. Moest meteen aan jou denken.

Klaver, heb je al de uitslag? Ik hoop voor je dat het de zesde is en anders dat je het al gehad hebt. Hoe is het nu met klavertje?

Wat een klote w… van P&O! Bij ons MOET je minimaal 1 keer per jaar 2 weken met vakantie. En jij dus ook rustig aan doen he!

Plien, wat zei de bedrijfsarts? Goed aan jezelf denken he, je hebt nu al een kleintje lopen en dat is super zwaar. Zeker als je zo’n einde krijgt van je zwangerschap als de vorige keer. Uitgerust de bevalling en kraamtijd in!

Lil, balen van die bv-dip. Ik hoop dat ze snel weer goed drinkt en ook uit de fles.

Es, die kleine van mij moet maar even op spreekles bij die van jou. Onze kleine is nog steeds van de papa, mama, uh uh uh en bah bah bah. Jij ook goed op jezelf letten he!

Mim, het is wat zeg! Hopelijk gaat het na vier maanden gewoon weer goed. Ik hoop dat ze de pleister laat zitten. Kan me voorstellen dat het vervelend voelt.

Komen de waterpokjes er niet aan…

Yas, wat een opruimactie! Wow! Ik heb het hier laatst helemaal laten doen. Mijn bekken weigeren gewoon om te sjouwen. Ben benieuwd naar je P&T. Foto’s op gmail? En wat fijn om te horen dat dit de zwaarste maand is. Die Cesartherapie helpt echt super goed. Echt een aanrader. Iedere dag doe ik wat oefeningen om mijn bekken gelijkmatig te belasten. Verder heeft zij ze recht gezet en dat voel ik ook goed (of juist niet haha).

Rustig aan doen met je bekken he!

Klaver, wat een schetige poppenwagen!

Lil, die van jou ook al!

Plien, fijn zo’n doeltreffende bedrijfsarts.

Blond, tof dat je er bij bent de 9e!

Ik ga vanavond even mijn weekend verhaal op gmail zetten, maar moet nu als de wiedeweerga aan de slag. Mannetje is onderweg naar hier en ik moet nog boodschappen doen enzo.

Voor iedereen die ik niet genoemd heb: een hele dikke knuffel!

liefs Jules
Goed bezig Plieno, fijn nog maar halve daagjes!

En Jules jij ook alweer bijna richting verlof, jeeeetje dat gaat snel!

Ik vind jullie allemaal wel echt een stel bikkels hoor. Echt allemaal, hier van de FFF zijn we geen pieperds ondanks dat sommige van jullie alle reden tot 'klagen' hebben, echt allemaal stoere vrouwen. You guys rock!

Lola drinkt weer wat beter aan de borst maar de fles bljft ze weigeren, ze heeft hem nog nooit goed gepakt, ze snapt het gewoon ook niet. Zelf meneer Tommie Tippee doet helemaal niets. We blijven oefenen maar ik geloof meer in een scenario dat ze gelijk aan de tuit beker gaat

*puf*puf*puf*puf* voor Jusa, ik hoor dat ze al goed in de weeen zit. Sms eens Klaver
wow wow wow! Zet hem op Jusa!!!!
Zo we zijn weer op dreef vandaag....kwek kwek kwebbel kwebbel...

Lil: Balen zeg dat Lolo alleen live van mama wil drinken. Omdat wij 3/4 weken na de geboorte een bruiloft hadden, zijn we met 3 weken al begonnen met oefenen en dat ging eigenlijk meteen goed. Dat kon ook omdat Klavertje vanaf het begin wel goed aanhapte, anders moet je dat weer niet doen. Daarna kolfde ik altijd 's avonds en gaf man het avondjeflesje (tenminste als ie thuis was, anders gewoon de borst). Heb zelf het idee of 'snapte' ze het hierdoor (dat er zowel uit tiet als fles melk kwam).

Plien: Vind boerderijdiertjes helemaal niet iets voor jongetjes hoor. Wil ook blokken vragen voor haar; was zelf vroeger ook helemaal weg van lego (misschien nog steeds wel wanneer ik de kans krijg haha).

Goed hoor om halve dagen te gaan! Ik was vanochtend en de halve middag ook druk aan het doen en toen Klavertje er om 14.30 uur inlag viel ik ook bijna om, dus ook maar even oogjes dicht snaveltje toe. De komende werkweekjes tellen voor mij slechts twee werkdagen, dan een week van 3 dagen en dan heb ik een week vrij! Dan is het wel uit te houden natuurlijk....

Jules: Dat mens van P&O kan gewoon niet rekenen én niet de regeltjes doorvoeren, zo blijkt na een deskundig oog van manlief. Zucht. Dacht toch echt dat dàt de competenties waren die iemand van P&O moet bezitten..... Was ik dus voor niks over de rooie haha.

Zal zo even je verhaal op de gmail lezen (of staat het er nog niet).

IK GA JUUS DUS NIET SMSEN TUSSENDOOR

Weet nog dat ik tijdens mijn bevalling een smsje kreeg van een vriendin en haar partner hoe laat ze moesten ophalen om naar een muziekfestival te gaan....grmbl dacht ik toen 'ik ben met heeeeeele andere dingen bezig', dus ben bang dat ze een chago smsje terug heeft gehad....
He, flauw zeg

Mijn werkdag zit er bijna op, ga zo lekker naar huis en dan hysterisch het forum checken. En kan iemand mij morgen smsen als het nodig is, ik kan niet bij een pc morgen.
Spannend! Zou ze er al zijn?

Vandaag zijn we naar het cb geweest. Kalissa is nu 83 cm en weegt 11.7 kilo. En dat wil volgens de dame van het cb zeggen dat Kalissa overgewicht heeft Nou ja... Kalissa is eerder dun dan dik! Maar goed, ga er verder niks mee doen, ze krijgt niet teveel te eten, het avondeten gaat er vaak maar voor de helft in dus ik vind het wel best zo. Tuurlijk, ze krijgt best wel eens een koekje, snoepje of waterijsje maar daarentegen beweegt ze ook heel veel. Ze loopt bijna dagelijks zelf naar de supermarkt of speeltuin wat toch al gauw neerkomt op 1.5 km. En al zou ze dat niet doen, af en toe een koekje o.i.d moet toch kunnen?

Ja, natuurlijk snap ik ook wel dat voorkomen beter dan genezen is, maar ik vind dit zo uit de lucht gegrepen, krijg juist altijd te horen dat Kalissa zo iel is...

En verder wilde ik nog eens vriendelijk tegen mijn voorhoofd tikken toen de beste mevrouw mij ook nog vertelde dat ons avondritueel fout was (?!) Ik vertelde haar dat Kalissa voor het slapen gaan nog wat te drinken kreeg. Was volgens haar niet nodig, dus moest ik het maar niet meer doen. Moest maar een boekje lezen of zingen, maar het was niet nodig haar wat te drinken te geven. Volgens haar moest het als volgt: avondeten, toetje eten, tandenpoetsen en naar bed. Tja, dan zitten wij met ons avondeten, geen toetje, badje, drinken en ff spelen, tandenpoetsen en naar bed natuurlijk wel heeel erg fout. Waarom het dan fout was kon ze niet vertellen. Ze lekt 's nachts niet door ofzo, dus dat kan geen reden zijn. Daarna wordenn haar tanden gepoetst dus dat ook niet. Heb haar gezegd dat ik het kolder vond waarop ze antwoordde dat ik het dan zelf maar moest weten, maar wel moest weten dat het niet nodig was. Kom op zeg, maak toch zelf wel uit wanneer mijn kind mag drinken?

Ach ja, nu zijn we er weer voor een half jaar vanaf.
Blond, pfff.... wat een gezanik van het CB. Opmerken, prima, maar niet kunnen beargumenteren waarom... Groot gelijk, lekker zelf bepalen hoe jullie het doen! Ben mijn hoofd ook al aan het breken waarom het niet zou 'mogen' zoals jullie het doen. Pfff... Echt om moe van te worden zeg...

Klaver: ons meisje heeft o.a. deze voor haar eerste verjaardag gekregen. Is nu een enorm succes, tot een paar weken terug kon ze er nog niet op gaan zitten, nu crosst ze de hele kamer door!!

Ow zo spannend voor Jusa! Waarom zou ze het geheim hebben gehouden dit weekend? Ik zeg dat ze... NU ... haar kleine meisje in haar armen heeft, ik zeg 19.09!!

Als ik het dichtste bij zit, sturen jullie het grootste stuk taart dan over de post als ik er toch niet bij kan zijn de negende??
NIEUWSFLITS

Jusa is net voor zessen bevallen van een wolk van een dochter!!!!

Ze blijven nog een nachtje in het ziekenhuis, maar mogen zoals het nu lijkt morgen naar huis!

Ik ga nu snel naar de gmail en zal het smsje even overtypen inclusief de NAAM. Een tipje van de sluier: het klinkt heel lief!

-zooo bijzonder om dit geweldige nieuws te mogen melden-
Jusa is bevallen!!!! 17.50 uur. Ze zijn dolgelukkig. Blijven nog wel een nachtje in het ZH. Naam op Gmail!
hahaha! Klaver, je was me net voor! ;-D
Word zo blij van dit geweldige nieuws!!!!

Moet nu weer weg... Balen, weer geen forumavond...(wilde nu ff snel checken en beetje bijlezen). Nah, tot gauw!
Zet jij dan de naam op de gmail Parel????

Ik dacht inderdaad dat ik heel snel was: én meteen bij de telefoon toen ie piepte (want op dit bericht zat ik te wachten) én meteen hier typen haha. Rukte de laptop van mans schoot haha. Kreeg echt zo'n blik van 'jij deugt niet'. Oh correctie van mans kant 'jullie deugen allemaal niet op dat forum'. Tsssss.
Joehoe!!! Goed nieuws! Ga gelijk de gmail checken!

Gefeliciteerd Jusa en Jusa man! Geniet van jullie mooie meisje!!Ben er helemaal wild van!!
Juus: GO meid, zet hem op!!! Ik stem voor mooie dame rond een uur of tien vanavond. Ivm inleiding stem ik voor pijnbestrijding maar zonder al teveel kleerscheuren. Wat krijg ik als ik win? Die chocotaart ken ik nu wel, haha!

Oh ja, ik kon nog best sms-en hoor tijdens bevalling. (Heb een vriendin ge-smst dat ze hier niet aan moest beginnen en dat adopteren ook best een optie was...) Forummen ging maar tot een centimeter of 5/6 daarna echt niet meer.

Plien; fijn dat het gelukt is afspraken te maken met je bedrijfsarts. Hoop dat het je de rust brengt die je nodig hebt!

Klaver: leuke wagen!!

Jules: jij ook al bijna met verlof. Lekker hoor! Ik moet nog even wachten. Alhoewel... Er zitten bij mij 7 weken zomervakantie tussen (begint over 8 weken) en na de vakantie hoef ik er nog maar 3 dus ik ben er ook al "bijna" haha!

Blond; Ik geloof dat ik bij het CB ook bekend sta als die ontaarde moeder met het "foute" avondritueel. Ons ritueel ziet er min of meer hetzelfde uit als dat van jullie. Oh en voor wat betreft dat overgewicht, echt gelul!!! Trek je er niet teveel van aan, de helft van die mensen weten niet waar ze het over hebben. De laatste keer dat ik er was ging die troela manlief uitleggen welke hele slechte stoffen er in melk zitten. Toen manlief fijntjes opmerkte dat hij nu toch echt al een jaar of tien (chef)kok is en echt wel kennis van zaken heeft, bond ze mokkend een beetje in. MUTS! Ik mag 11 mei weer. Heb er nu al zin in....

Vandaag onze nieuwe wagen gehaald. Jawel ook hier de Phil en Teds (Vibe). Wat een superwagen. We konden hem overnemen van iemand die hem had gekocht voor haar vierde kindje (nakomertje), maar hem nauwelijks heeft gebruikt. Ze gebruikte de buggy nu meer. Nou ja, prima!!! Moeten alleen zelf een duozit en nestje kopen dus dat hebben we besteld bij Prenatal. Nu dus onze eigen wagen op marktplaats zetten.

Yas; wat gaan jullie voor je wagen vragen? Die van ons is wel intensief gebruikt maar ziet er echt nog goed uit. Lastig hoor!

Meiden er is zoveel geschreven vandaag dat ik niet meer weet wie er nou wat heeft geschreven. Als ik mensen vergeten ben, sorry!!!

Ik kom vanavond zeker nog even checken!

Kus Es
Shit; toch geen gelijk... Maaaaarrrr JUUS: GEFELICITEERD!!!! Goed gedaan! *racet naar g-mail voor de naam*

Hoera, ze is er, die kleine Jusa!!!!

Ben blij, ga gauw de tabel aanpassen!
Jusa !!!!! Gefeliciteerd !!!!!!!!!!!!!!! Wat een geweldig nieuws !

Hormonaal als ik ben helemaal in tranen zo blij voor haar!
Whoooohoooo! Gefeliciteerd Jusa, wat geweldig!

*hier ook tranen*
Blond: wat een malligheid dat ze een avondritueel gaan lopen voorschrijven. Jij hebt toch al vaker van die rare dingen gehoord daar? Bij ons is het eten, incl toetje, spelen, tanden poetsen en slapen. Drinken krijgt ze niet meer na het eten, want dan stroomt de luier over, jek. Maar wat ik het allersufste vind, is dat ze niet kan vertellen waarom het is. Bemoeial.

Balen dat ze dan roept dat die kleine meid overgewicht heeft. Die curves geven een gemiddelde aan en ik ben nu een beetje bang dat ze panisch gaan doen over overgewicht. En als ik naar de maten van jouw dochter kijk, dan ben ik heeeel benieuwd naar die van ons. Wij moeten 26 mei weer, ik hou je op de hoogte, want bij ons hebben ze nog nooit gekke dingen gezegd.

Es: da's ook maf, nog 3 weken na de zomer en dan verlof. Ben je er net in, ga je weer.

En weer een P&T, leuk hoor!

Herah: dat vind ik zo'n leuk ding!!!

Onze meid heeft poppenwagen gekregen en speelt daar nu ook echt mee.

Meiden, tot donderdag, ik denk dat ik dan meer tijd heb om te schrijven. Nog wel iets geks, ik belde voor de uitslag van mijn uitstrijkje, alles was goed, maar ze hadden wel iets gevonden, kon een ontsteking of een schimmel zijn. Ik heb nergens last van, dus ik ga toch even bellen of ze niet verder kunnen kijken. Het hoort volgens mij niet, dat er iets zou zitten.
Klaver: zeg maar tegen je man dat wij heeeeeel lief zijn!
Hoera, ze is er!! Heel hartelijk gefeliciteerd Juus & man.

Deze lijkt me uitbundig genoeg..

Ben zo benieuwd naar het verhaal!!

Blond, tjeemig! Je zou er toch niet meer heengaan zo?! Ik moet zeggen dat ons avondritueel ook afgekeurd is (al lang geleden) Lijkt verdacht veel op dat van jullie trouwens. En onze dochter van ruim 3 drinkt nog steeds zielstevreden een flesje(!) melk voor het slapengaan, daarna tandjespoetsen en heerlijk slapen.

Lisa woog trouwens 12,5 kilo bij 83cm, dusse... En nooit gehoord dat ze overgewicht had. Terwijl ze vrij mollig was vond ik zelf. Nou ja: ene oor in, andere oor uit zou ik zeggen.

Haha, ziet net dat er 'Marktplaats' in het plaatje staat. Juus gaat die kleine vast niet meteen verkopen...
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!

Zit ik heel de dag op de verjaardag van mijn pa... is dit toch wel de meest ultieme afsluiter van de dag!

Een prachtig mooi meisje geboren met een mooie naam!

Jusa en Juusman, van harte met de geboorte van jullie dochter!

XXx Jessel
Nog even snel voordat ik helemaal gaar (want 3 nachtdiensten gehad en bout geslapen) in bed duik.

Donderdagochtend echo (mits de gyn het niet laaiend druk heeft) dus spannend weer.

Tot morgen, dan heb ik meer tijd verwacht ik

Jessel
Oooh Blond en Dok, ik dacht al dat wij de enige waren die onze kleine schat nog 'verwende' met een drankje voor het slapen gaan ! ha ha, het was ons ook al verboden door het cb, maar hij vindt het zo lekker, daar kan geen cb tegenop :-) en ik zou ook niet weten wat er mis mee is ! Wat een onzin.

Hoe zou het met onze Juus gaan? Hoe zou ze zich voelen, ben zoooo benieuwd.

Slaap lekkurrr !
TSSSSSS (een heel verontwaardigde) voor het CB!

Wat een ONZIN!

Ik vind ze daar knap brutaal met de uitspraken die ze doen hoor Blond! Ten eerste is Luuk 78 cm en weegt hij 10,7 kg en daar schrijven ze op "tenger" .. hoe kan Kalissa dan overgewicht hebben? Bovendien.. overgewicht.. get real.. net of jullie Kalissa nu al vette happen enzo geven.. daar geloof ik niet in.

En dat drinken 's avonds gebeurt hier ook, net als in ieder ander normaal gezin in NL, behalve in het gezin van die CB-trut (al zou het me verbazen dat die een gezin hééft uberhaupt)

Wat een stom, stom mens!

Bij mij op het bureau is het eigenlijk altijd glorie halleluja en krijgt je gewoon tips en voor de rest moet je het zelf maar weten.. ze zijn geen schooljuffrouw daar zeggen ze en dat vind ik een heel gezond instelling.

Ik vertelde bijvoorbeeld dat Luuk zijn melk alleen uit een fles wil drinken.. "gaat vanzelf over op een beker" wat het antwoord.. "als hij de enige is die nog uit een fles drinkt dan wil hij wel.. en niet druk over maken" .. "het kunnen niet allemaal kinderen en ouders volgens het boekje zijn" ..

Zulke uitspraken daar hou ik van.. daar kikker ik van op en dan denk ik.. zie je wel.. ik doe het gewoon GOED!

En met zo'n gevoel moet je van het CB afkomen en niet elke keer met een klote gevoel.

Ik zou een klachtenbrief schrijven en niet meer bij de desbetreffende persoon op controle willen... maar goed... blond... ik geloof dat ik in mijn kwaadheid doordraaf...

Jusa: lekker aan het genieten? Doen hoor!

X Jes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven