Mode & Beauty alle pijlers

Hoe veel bhj's heb jij?

22-05-2020 18:50 156 berichten
En wat voor soorten en kleuren? Ik hou van lingerie!

Ik heb altijd gekleurde, effen, bloemetjes, met beugel en voorgevormd. Altijd. Nooit iets anders.
Ik heb een stuk of 10 denk ik. ik hou van lingerie. ( en van schoenen, tassen, kleding, sieraden enzovoort, maar nu even apart over lingerie. ).
Was ze ook altijd met de hand en ben er zuinig op.

Had ik al gezegd dat ik van lingerie hou?
:-D
Argentovivo schreef:
03-06-2020 01:45
Tuurlijk bestaat die wel. Bijna niemand vindt direct het juiste model. Het is net als met jeans. Eindeloos zoeken en passen. Maar eenmaal gevonden, staat het superleuk. Ben je een 'basis' paspop met een omvang die past bij je cupmaat en liggen je borsten redelijk plat tegen je lichaam, pas je vaak het meest. Maar dat is maar een klein deel. Ik barst van de setjes maar er zijn hele merken die ik niet pas(!)
Heb je veel diepte in de cup nodig, kijk dan eens bij Prima Donna, Freya, Marlies Dekkers en Aubade. Is je borst platter tegen je lichaam, denk dan een Marie-Jo, Aubade, Simone Perele, enz.
De Franse merken lijken lichtvoetig, maar omdat ze zoveel verschillende modellen hebben, is er altijd iets dat past. Ook in de grotere maat. Kijk eerst naar de verschillende modellen per merk. Die staan uitgetekend in de catalogi en op hun websites. Je zult zien dat de basismodellen balconette, push up, half, 3/4 of full cup, enz in altijd terugkeren. Maak daarbij het onderscheid tussen wel- en niet voorgevormd, mede afhankelijk van het doel van de BH.
Een Push-up werkt meestal niet vanaf een C-cup. Fransen en Italianen (Malizia, La Perla) vallen klein in de cup. Marlies Dekkers, Freya en Prima Donna degelijk Hollands/Duits.
Chantal Thomass, Aubade en Marlies Dekkers vallen gemiddeld in de omvang. Lise Charmel ruim en Simone Perele en Marie Jo klein.
Van de basis series Space Odyssee en Dame de Paris van Marlies Dekkers past er altijd één(!)
Wil je een complete set, houd dan tevens rekening met je taille en lengte van je benen. Met korte pootjes staat een shortje niet, bij lange benen juist wel.

Jouw maat is niet uitzonderlijk. Er is genoeg te vinden, maar het vraagt wat onderzoek.

Zo....wat een uitgebreide tips zeg! Dankjewel :)
5 denk ik. Geen idee eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik mis nog de Engelse merken, Argentovivo. Daar ben ik zelf erg fan van. (Panache, Fantasie, Freya, Curvy Kate) De maten lopen net even anders dan de Europese maten, maar daar ben je zo uit.

Ik heb vrij brede borsten en met name Fantasie en Panache zitten bij mij goed. De vorm van deze merken past mij doorgaans beter dan Prima Donna; dat is fijn, want het scheelt toch weer een paar tientjes. ;-D
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Zeker Doornroosje. Ik wilde er nog iets over zeggen, maar je was me voor :D
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 3 bh’s momenteel. Eerder had ik er meestal een stuk of 6, maar sinds mijn zwangerschap is de maat veranderd en ik ben nu weer aan het afvallen...en dan ws weer zwanger 😂 dus ik hou het even bij deze.

Ik wil het topic niet kapen hoor maar ik vind het eigenlijk een veel interessantere vraag hoe lang je 1 bh draagt voor die de was weer in gaat...ik weet alleen niet of ik daar zelf wel antwoord op durf te geven :-D
Ik heb er 2. Omdat ze zo enorm duur zijn ivm mijn cupgrootte (i) Ik ben zo 110-120 euro kwijt voor 1 bh.
Nu heb ik momenteel erg last van de beugels ( gevoelige huid /lichaam). Dus nu moet ik op zoek naar beugelloze bh met cup i die ook nog eens goed ondersteunt.
Ik wilde dat ik een cup a had, niks dat in de weg zit of zeer doet, en blij kon zijn met een leuk bhtje van de h&m ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er 7 en vind het altijd een crime om ze te passen/kopen. Vanwege last ben ik overgestapt op beugelloze modellen. Ik zweer bij het merk Swegmark en koop ze nu alleen nog maar online. Wassen gaat hier ook in een lingeriezakje in de wasmachine.
Alle reacties Link kopieren
Een bh dragen is niet (altijd) goed.


https://www.google.nl/amp/s/gezonderlev ... ragen/amp/
Alle reacties Link kopieren
Wat heeft iedereen toch tegen beugels? Ik heb nog nooit een BH meegemaakt die vanwege de beugels verkeerd zat. Wel vanwege dat de maat of het model niet goed was of het gewoon rommel was. Van beugels kan je geen last hebben als je juiste merk, model, maat hebt.
Het lijkt mij juist dat zo'n beugelloos ding weinig doet, behalve qua sport, waar de BH een geheel andere functie heeft. Voor de rest is een beugel de basis van elke goede BH vanaf een A/B cup.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Argentovivo schreef:
08-06-2020 03:30
Wat heeft iedereen toch tegen beugels? Ik heb nog nooit een BH meegemaakt die vanwege de beugels verkeerd zat. Wel vanwege dat de maat of het model niet goed was of het gewoon rommel was. Van beugels kan je geen last hebben als je juiste merk, model, maat hebt.
Het lijkt mij juist dat zo'n beugelloos ding weinig doet, behalve qua sport, waar de BH een geheel andere functie heeft. Voor de rest is een beugel de basis van elke goede BH vanaf een A/B cup.
Beugelbh's zitten bij mij niet fijn. En ja, ik ben bij goede lingeriezaken geweest, waar ik mij goed heb laten adviseren. Na jaren proberen draag ik tegenwoordig alleen nog maar sportbh-achtige dingen. Zit zoveel lekkerder.
Argentovivo schreef:
08-06-2020 03:30
Wat heeft iedereen toch tegen beugels? Ik heb nog nooit een BH meegemaakt die vanwege de beugels verkeerd zat. Wel vanwege dat de maat of het model niet goed was of het gewoon rommel was. Van beugels kan je geen last hebben als je juiste merk, model, maat hebt.
Het lijkt mij juist dat zo'n beugelloos ding weinig doet, behalve qua sport, waar de BH een geheel andere functie heeft. Voor de rest is een beugel de basis van elke goede BH vanaf een A/B cup.

Bij mij werkt dat echt niet zo. De sportbeha's die ik draag halen het beste uit mijn figuur. Er zijn wel beugelbeha's te vinden die goed passen, maar daarbij lijken mijn borsten groter dan nodig, Zèlfs bij minimisers heb ik niet hetzelfde effect als bij mijn sportbeha's.
Desayuno schreef:
07-06-2020 21:01
Ik heb 3 bh’s momenteel. Eerder had ik er meestal een stuk of 6, maar sinds mijn zwangerschap is de maat veranderd en ik ben nu weer aan het afvallen...en dan ws weer zwanger 😂 dus ik hou het even bij deze.

Ik wil het topic niet kapen hoor maar ik vind het eigenlijk een veel interessantere vraag hoe lang je 1 bh draagt voor die de was weer in gaat...ik weet alleen niet of ik daar zelf wel antwoord op durf te geven :-D

Ik twee dagen. Niet alleen vanwege de frisheid, maar ik vind ook de stof beter "terugveren"dan na langere tijd dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind eigenlijk alleen in sport bh's de beugels vervelend. In sommige houdingen drukken ze tegen mijn borstkas. Gelukkig bestaan er erg goede beugelloze sport bh's!
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Argentovivo schreef:
08-06-2020 03:30
Wat heeft iedereen toch tegen beugels? Ik heb nog nooit een BH meegemaakt die vanwege de beugels verkeerd zat. Wel vanwege dat de maat of het model niet goed was of het gewoon rommel was. Van beugels kan je geen last hebben als je juiste merk, model, maat hebt.
Het lijkt mij juist dat zo'n beugelloos ding weinig doet, behalve qua sport, waar de BH een geheel andere functie heeft. Voor de rest is een beugel de basis van elke goede BH vanaf een A/B cup.

Een bh kan weer juist hangborsten veroorzaken door het verlies van steunweefsel. Ook de lymfeklieren kunnen door beugels worden afgesloten.


https://www.degoednieuwskrant.nl/nieuws ... iet-gezond
Alle reacties Link kopieren
Ik ken de theorie van de afgeknelde lymfe en het moeten bewegen van borsten enzo. Ik belandde drie jaar terug al eens op een facebookpagina, met een soort 'challenge': een week zonder bh. Ik was er wel nieuwsgierig naar en heb meegedaan. Maar bij mij geen halleluja-verhalen en oh zo fijn en vrij. Ik vond het niks.
Dat het half juli en verschrikkelijk warm was hielp ook niet mee. Ik vond het zweterig, het 'trekkende' gewicht van mijn borsten onprettig, het schuren van de stof van mijn shirts langs mijn tepels vond ik ook niks en last but not least: ik was mijn taille kwijt. :O

Wat ik wel heb meegenomen uit die week is regelmatig mijn borsten masseren en af en toe bh's zonder beugels dragen, zodat de borsten iets meer bewegingsvrijheid hebben. Maar alleen op dagen dat ik weinig activiteit vertoon, anders wordt het toch al weer pijnlijk.

Als tegenhanger van jouw link Moonlight, plaats ik graag deze, waar ik me helemaal in kan vinden: https://groenevrouw.nl/blog/beha-of-gee ... s-de-vraag
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
moonlight schreef:
08-06-2020 08:28
Een bh kan weer juist hangborsten veroorzaken door het verlies van steunweefsel. Ook de lymfeklieren kunnen door beugels worden afgesloten.


https://www.degoednieuwskrant.nl/nieuws ... iet-gezond
"Geen beha dragen leidt tot meer stevige borsten Uit het Franse onderzoek bleek dat vrouwen die geen beha dragen zelfs steviger borsten hebben. Zelfs als ze ouder zijn en zelfs als ze borstvoeding hebben gegeven. Dit lijkt er op te duiden dat door het niet dragen van de beha het lichaam zelf actief wordt om de borsten te dragen."

Dacht ik het niet! Vandaar dus dat ik er nog zo patent bijloop. :lol:
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
Alle reacties Link kopieren
Zorroo schreef:
08-06-2020 10:00
"Geen beha dragen leidt tot meer stevige borsten Uit het Franse onderzoek bleek dat vrouwen die geen beha dragen zelfs steviger borsten hebben. Zelfs als ze ouder zijn en zelfs als ze borstvoeding hebben gegeven. Dit lijkt er op te duiden dat door het niet dragen van de beha het lichaam zelf actief wordt om de borsten te dragen."

Dacht ik het niet! Vandaar dus dat ik er nog zo patent bijloop. :lol:
ik zou het onderzoek eerst helemaal willen lezen
bijvoorbeeld, want: vrouwen met kleinere borsten zullen eerder geen BH dragen, dan vrouwen met grotere
en op kleinere borsten heeft de zwaartekracht minder vat
Is dat meegenomen in het onderzoek??

en zijn er meer oorzaak/gevolg-elementen waar van ik me afvraag of het onderzoek het juist bekeken heeft
Je kunt lastig werken met een controle groep
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
08-06-2020 10:05
ik zou het onderzoek eerst helemaal willen lezen
bijvoorbeeld, want: vrouwen met kleinere borsten zullen eerder geen BH dragen, dan vrouwen met grotere
en op kleinere borsten heeft de zwaartekracht minder vat
Is dat meegenomen in het onderzoek??

en zijn er meer oorzaak/gevolg-elementen waar van ik me afvraag of het onderzoek het juist bekeken heeft
Je kunt lastig werken met een controle groep
Tja.. ik neem gewoon toch maar het zekere voor het onzekere. :biggrin:
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
08-06-2020 10:05
ik zou het onderzoek eerst helemaal willen lezen
bijvoorbeeld, want: vrouwen met kleinere borsten zullen eerder geen BH dragen, dan vrouwen met grotere
en op kleinere borsten heeft de zwaartekracht minder vat
Is dat meegenomen in het onderzoek??

en zijn er meer oorzaak/gevolg-elementen waar van ik me afvraag of het onderzoek het juist bekeken heeft
Je kunt lastig werken met een controle groep
Sowieso zijn er alleen maar vrouwen tot 35 jaar meegenomen in het onderzoek. https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... -de-buste/
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
08-06-2020 09:30
Ik ken de theorie van de afgeknelde lymfe en het moeten bewegen van borsten enzo. Ik belandde drie jaar terug al eens op een facebookpagina, met een soort 'challenge': een week zonder bh. Ik was er wel nieuwsgierig naar en heb meegedaan. Maar bij mij geen halleluja-verhalen en oh zo fijn en vrij. Ik vond het niks.
Dat het half juli en verschrikkelijk warm was hielp ook niet mee. Ik vond het zweterig, het 'trekkende' gewicht van mijn borsten onprettig, het schuren van de stof van mijn shirts langs mijn tepels vond ik ook niks en last but not least: ik was mijn taille kwijt. :O

Wat ik wel heb meegenomen uit die week is regelmatig mijn borsten masseren en af en toe bh's zonder beugels dragen, zodat de borsten iets meer bewegingsvrijheid hebben. Maar alleen op dagen dat ik weinig activiteit vertoon, anders wordt het toch al weer pijnlijk.

Als tegenhanger van jouw link Moonlight, plaats ik graag deze, waar ik me helemaal in kan vinden: https://groenevrouw.nl/blog/beha-of-gee ... s-de-vraag

Moet zeggen dat ik het ook zo doe als de vrouw in het artikel. De bh uit als ik savonds thuis ben of ff een lui dagje heb. Ben er nu gewoon erg van bewust dat het niet goed is altijd maar een beugelbh te dragen.

Heb ook veel bh’s zonder beugels. Een grote cupmaat heb ik niet, dus voor mij is het voldoende, al geeft een beugelbh meer steun.

Een beugelbh geeft wel het allermooiste resultaat, dus ik kan er ook niet helemaal afscheid van nemen helaas.
Alle reacties Link kopieren
Moet je eens kijken naar de borsten van vrouwen van bijv Afrikaanse stammen die nooit bovenkleding dragen. Nou die staan echt niet fier rechtop 😂

Ik zeg zeker niet dat je altijd een bh moet dragen, maar er zitten echt wel haken en ogen aan zo’n onderzoek
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet dat het niet dragen van een bh per definitie stevigere borsten geeft. Je genen zullen hier een grote invloed op hebben. Er zal wel wat in zitten dat het af en toe niet dragen van een bh goed is voor je borsten. En dat doe ik dan dus ook braaf. Snachts bh-loos, op een vrije dag af en toe een paar uurtjes bh-loos, na werk na het douchen bh-loos. Meer dan een uurtje actief iets doen zonder bh is echter erg onprettig. Bovendien ziet mijn voorgevel er mèt bh een stuk beter uit.
Overigens prima als een ander graag zonder bh door het leven gaat. Nee, Ik vind het niet altijd mooi, maar who cares...
Doornroosje75 schreef:
08-06-2020 09:30
Ik ken de theorie van de afgeknelde lymfe en het moeten bewegen van borsten enzo. Ik belandde drie jaar terug al eens op een facebookpagina, met een soort 'challenge': een week zonder bh. Ik was er wel nieuwsgierig naar en heb meegedaan. Maar bij mij geen halleluja-verhalen en oh zo fijn en vrij. Ik vond het niks.
Dat het half juli en verschrikkelijk warm was hielp ook niet mee. Ik vond het zweterig, het 'trekkende' gewicht van mijn borsten onprettig, het schuren van de stof van mijn shirts langs mijn tepels vond ik ook niks en last but not least: ik was mijn taille kwijt. :O

Wat ik wel heb meegenomen uit die week is regelmatig mijn borsten masseren en af en toe bh's zonder beugels dragen, zodat de borsten iets meer bewegingsvrijheid hebben. Maar alleen op dagen dat ik weinig activiteit vertoon, anders wordt het toch al weer pijnlijk.

Als tegenhanger van jouw link Moonlight, plaats ik graag deze, waar ik me helemaal in kan vinden: https://groenevrouw.nl/blog/beha-of-gee ... s-de-vraag
Je taille kwijt? Waar zitten je borsten dan?
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
10-06-2020 06:34
Je taille kwijt? Waar zitten je borsten dan?
;-D
Ik draag graag getailleerde kleding. Als ik echter geen bh draag, dan hangen mijn borsten lager. De onderkant van mijn borsten zakt dan soms tot onder de taillelijn van mijn kleding. Ziet er echt niet charmant uit.
Sowieso: het liften van de borsten accentueert de taille.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
baukelien schreef:
29-05-2020 21:32
In een werksituatie is het zeer onprettig als je tepels eruit priemen, zeker als je tussen mannen werkt. Als je thuis bent is het misschien een ander verhaal.
Nou, en dát is dus te gek voor woorden. Jijngaat je (kleed-)gedrag aanpassen en het wangedrag van mannen?

Ik deed dat ooit ook eens, lang geleden. Maar besloot me niet langer te laten koeioneren door seksistisch man-volk.

Liet, zeker op warme dagen, de dames van de vrijheid genieten. En de BH van welverdiende rust.

1 keer maakte een mannelijke collega de fout door me te vragen of ik blij was hem te zien, of dat de airco lager moest..... die man zat binnen het uur koffie te drinken bij de vertrouwenspersoon en een P&O medewerker. Bleef bij een waarschuwing maar de boodschap kwam wel over!!!

Ik weet heus wel dat, en hoe mannen kijken en denken, probleem is voor hen alleen dat dit binnen een werksituatie simpelweg aangemerkt wordt als ongewest gedrag. En als je dan een chef, manager of P&O-er hebt die jou gaan vertellen "dat je er wel een beetje om vraag, zo zonder BH" dan is dát net zo ongewenst.
jouw leven is een keuze

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven