Mode & Beauty alle pijlers

Hoe veel bhj's heb jij?

22-05-2020 18:50 156 berichten
En wat voor soorten en kleuren? Ik hou van lingerie!

Ik heb altijd gekleurde, effen, bloemetjes, met beugel en voorgevormd. Altijd. Nooit iets anders.
Ik heb een stuk of 10 denk ik. ik hou van lingerie. ( en van schoenen, tassen, kleding, sieraden enzovoort, maar nu even apart over lingerie. ).
Was ze ook altijd met de hand en ben er zuinig op.

Had ik al gezegd dat ik van lingerie hou?
:-D
Alle reacties Link kopieren
Ik denk 3 t-shirtbh's, eentje die als vervanging had moeten zijn, maar niet lekker zit, een heel aantal spagettitopje-achtige dingen voor thuis (denk 4/5), 2 echte sportbh's (zijn allebei te groot), en 2 sporttopjes die nog wel lekker zitten.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een stuk of 8. Twee die ik altijd draag, van Marlies Dekkers, die wissel ik af. Het zijn de enige die echt lekker zitten. Dan nog een witte met goudkleurig motiefje die ik onder witte kleding draag waar ik geen zwarte bandjes onderuit wil zien en een strapless. En tot slot nog 4 die er gewoon leuk uitzien maar die ik niet zo lekker vind zitten, die draag ik zelden.
Alle reacties Link kopieren
10 ofzo. 15+ als sportbh ook meetellen
Mijn borsten variëren nogal tijdens mij cyclus dus kan nooit eens normaal dezelfde bh aan dan de week ervoor.
Luci_Morgenster schreef:
26-05-2020 10:11
2 goede ( dure ivm cupmaat en nog soort van comfort) voor naar buiten en 2 voor binnen ( zachtere zonder beugel)
Welke heb jij voor binnen?
Ongeveer 15. In verschillende kleuren: wit, lichtblauw, donkerblauw, roze, rood. Zwarte heb ik niet.
Vandaag drie nieuwe gekocht met bijpassende slip. Zelfde model, ander kleurtje. Een goed zittende bh vinden met mijn maat 80F is nog best een klus. De vijf die ik had liggen gaan de vuilnisbak in, na een zwangerschap helemaal uit gelubberd.

Had de hoop dat mijn borsten wat kleiner uit twee zwangerschappen zouden komen, helaas. Net zo groot maar nu hangend :cry:
Stuk of acht denk ik. Maar daarvan gebruik ik er meestal maar vier (de fijnste en de mooiste).
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
22-05-2020 19:28
0.

Ik draag nooit bh’s. Alleen in de zomer draag ik weleens van die topjes onder een t-shirt.
Hier sluit ik me bij aan, geen bh's, want: harnassen. Vrijheid, blijheid.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
Sorry, p.o. dubbel gepost
argentovivo wijzigde dit bericht op 27-05-2020 23:44
Reden: dubbel
97.52% gewijzigd
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
22-05-2020 19:10
Hier gaat ook alles in de wasmachine. Het is zwart X een stuk of 30 voor alle denkbare halslijnen, decolleté, enz. En vier huidkleurige voor onder die ene witte blouse of random wit shirt. Nog vier sportbeha’s die overwegend zwart zijn.

Geen kant, geen nep-veters of andere ongein. Glad, liefst naadloos, niet voorgevormd en met een beugel die de voorgevel van wijlen Lolo Ferrari nog zou houden.

Eén van de meest gemaakte fouten in lingerieland: huidkleurig onder wit. Onder wit moet je een rode BH dragen. Die schijnt niet door ;-D
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Argentovivo schreef:
27-05-2020 23:43
Eén van de meest gemaakte fouten in lingerieland: huidkleurig onder wit. Onder wit moet je een rode BH dragen. Die schijnt niet door ;-D
Ligt aan je huidskleur. Rood is bij mij gewoon zeer goed zichtbaar. Bronskleurig juist weer niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er denk ik meer dan zestig, toreseletjes niet meegeteld. Draag lang niet alles. Veel mooie items van Franse merken en Marlies Dekkers. In het dagelijks leven wissel ik mijn vaste model van Marlies Dekkers af in zwart, rood, paars, canelle of welke kleur ze maar maken.
Ik zie het ook gelijk als iemand een niet passend model of verkeerde maat draagt. Heb al heel wat vriendinnen in het juiste model geholpen.
Ooit hield ik alle collecties bij van de grote Fransen, Italianen en Marlies en schreef stukjes voor een website. Heb ik nu geen tijd meer voor, maar ik denk dat mijn collectie folders en ook (soms zeldzame!) boeken aanzienlijk is.
Ik loop gerust in een afgetrapte legging en trui van een tientje. Ik geef ook niet om tassen, veel schoenen e.a. dure kleding. Maar daaronder zit altijd goed spul.
Probleem is als je daar eenmaal aan gewend bent, je de rest voor geen meter vindt zitten.
Ik heb dus niets van H&M, Hunckemoller, enz. Alleen wat zwarte strings van de HEMA die ik draag bij zwarte Marlies.
Beste merken zijn naar mijn idee Marlies Dekkers, Aubade en Chantal Thomass.
Ze zijn niet vergelijkbaar. Ieder merk/model heeft een eigen functie of karakter. Aubade heeft de lessen, kalender en een heel eigen filosofie. In de kanten, lichte modellen de beste draagvorm/steun van allemaal. Lise Charmel vind ik daarin, ofschoon duurder, minder goed maar dat spul gaat wel twintig jaar mee. Chantal Thomass komt dicht in de buurt van Aubade en maakt ook prachtige kousen. Heeft een paraplu en zelfs een eigen wasmachientje. Marlies Dekkers maakt met afstand de beste voorgevormde BH's ter wereld. Daarin kun je sporten, bewegen, mooi zijn én dood gevonden worden. Haar succes bestaat tegenwoordig uit de twee basislijnen waarvan er altijd één past.
Een goede BH moet je vergelijken met schoenen Van Bommel, Van Lier, enz. Tot vier dagen dragen. Niet achtereen! Tussendoor laten rusten. Liefst machinaal wassen op een geschikt programma met gelijke kleuren.
Kwetsbare kant altijd in een waszakje/kussensloop.

Ieder zijn hobby ;-D
argentovivo wijzigde dit bericht op 28-05-2020 00:36
0.48% gewijzigd
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
27-05-2020 23:51
Ligt aan je huidskleur. Rood is bij mij gewoon zeer goed zichtbaar. Bronskleurig juist weer niet.

Brons is ook een goede inderdaad. Hangt af van je tint enz. De mythe is echter dat huidkleurig niet zou doorschijnen, terwijl het dat meestal wel doet.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
5x primadonna, in de kleuren: wit, rozerood, grijs, taupe en zwart.
Duur maar zitten perfect en staan mooi

En nog 1 sportbh van de hema, prima ding maar momenteel sport ik niet

Oja, ik draag ze 3 a 4 dagen en daarna gewoon in de wasmachine
Argentovivo schreef:
27-05-2020 23:43
Eén van de meest gemaakte fouten in lingerieland: huidkleurig onder wit. Onder wit moet je een rode BH dragen. Die schijnt niet door ;-D

Nou dat werkt niet bij mij met dat rood.
Argentovivo schreef:
28-05-2020 00:34
Brons is ook een goede inderdaad. Hangt af van je tint enz. De mythe is echter dat huidkleurig niet zou doorschijnen, terwijl het dat meestal wel doet.

Als ik een lichtbruine of taupe bh aantrek dan zie je daar minder van door een wit shirt dan bij een rode. Die pleisterhuidskleur is m.i. een gekke kleur. Ook in mijn schoonfamilie is dat niet hun huidskleur. Ik vraag me al heel mijn leven af wiens huidskleur dat is. Ik heb in mijn tijd in het zwembad heel wat pleisters geplakt, maar nog nooit bij iemand die die huidskleur had.
Alle reacties Link kopieren
Alleen BH's om mee te sporten. Verder draag ik ze niet. Ondingen zijn het.
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
Alle reacties Link kopieren
Stuk of 30. Allerlei kleuren, wel allemaal voorgevormde. Ik kan niet zonder, veel te zware borsten. Doet zeer en staat heel raar, borsten die laag hangen.
Ik hou van bh’s, ze zitten lekker en het staat mooi. Vind ik.
Always look on the bright side of life
Ik draag uitsluitend de tri-action sportbeha's van Triumph (niet die met de brede achterkant, maar die andere). Ik heb cup 75E of 80D (verschilt soms van hetzelfde merk en type) en ik ben stinkend jaloers op jullie mooie setjes enzo. Ik vind geeneen beha mijn figuur flatteren, behalve bovengenoemde.
En aangezien het eindresultaat telt blijf ik daar maar bij.
Ik heb witte en zwarte, een stuk of 15 wel denk ik.

Edit: beugelbeha's vind ik verschrikkelijk. Ik heb er nog niet één gevonden die goed zat.
Flowerspowers schreef:
28-05-2020 13:26
Stuk of 30. Allerlei kleuren, wel allemaal voorgevormde. Ik kan niet zonder, veel te zware borsten. Doet zeer en staat heel raar, borsten die laag hangen.
Ik hou van bh’s, ze zitten lekker en het staat mooi. Vind ik.

Ik heb ook een flinke maat (75E/80D) maar bij mijn sportbeha's hangen ze niet laag hoor, integendeel. Goed de schouderbandjes optrekken en zorgen voor de juiste omtrekmaat, vooral niet te los.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
28-05-2020 13:40
Ik heb ook een flinke maat (75E/80D) maar bij mijn sportbeha's hangen ze niet laag hoor, integendeel. Goed de schouderbandjes optrekken en zorgen voor de juiste omtrekmaat, vooral niet te los.
Ik heb (nu) F70, en ook in mijn sportbh zitten m'n borsten echt mooi! Zeker niet hangend, laag oid. Inderdaad, goed optrekken en zo :) Heb er ook een mooi decolleté in en zo :)
Alle reacties Link kopieren
3 sportbh's
3 gewone bh's die helemaal goed zijn
Stuk of 6 bh's die ouder zijn of de maat niet meer helemaal oke is.

Ik betaal meestal tussen de 50 en 100 euro voor een BH dus ik heb er niet superveel, is iets te duur.
Een stuk of 8 denk ik. Het liefst heb ik een beugelbh aan, zonder voorgevormd, maar soms onder een t-shirtje vind ik het mooier staan om wel een voorgevormde aan te trekken. Ik denk dat er 5 in de kast niet voorgevormd zijn, en 3 wel. Ook heb ik nog een stuk of 4 bodies in de kast liggen, dat vind ik echt ideaal onder een jurkje.
Alle reacties Link kopieren
4 gewone bh's waarvan 2 wat ouder dus die kunnen binnenkort weg
1 knalrode bh die ik amper draag
1 sport bh
1 bralette
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er drie die ik draag, maar alleen de nieuwste is in de juiste maat. Die was nogal lastig te vinden (65G), dus ik wilde hem gelijk in een paar kleuren maar dat hadden ze dan weer niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven