Vraag het de mods.

27-05-2020 20:42 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar is hij dan, het feedback topic. Omdat wij graag jullie mening willen horen, feedback willen ontvangen en wat meer willen communiceren openen we dit topic. Laat maar van je horen!

En net als bij het napraattopic en centraal moderator topic hebben we wel een aantal regeltjes om ons aan te houden.

We staan open voor feedback en suggesties, dit betekent alleen niet dat alles maar gehonoreerd wordt.

Laten we op een prettige manier met elkaar communiceren, een discussie is prima maar net als jullie zijn wij ook gewoon mensen.

We zullen proberen om zo snel en zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden.

Beleidsvragen mogen, maar vragen over specifieke forummers zullen we niet beantwoorden.

Daarnaast zijn we niet 24/7 online en kan het even duren voor we je antwoorden.

Voorlopig is dit een proef van een maand.

Met vriendelijke groet,

Het moderator team.

Afbeelding

Update 14 juni

Beste forummers,

We zijn er de afgelopen tijd uiteraard druk mee bezig geweest. Ik zie dat het merkbaar is :) . We hebben een lijstje met wat wij als moderators eventueel kunnen veranderen en wat toch echt door de ICT gedaan moet worden. Het punt waar we nu mee bezig zijn is het ban systeem, maar dat blijkt toch best ingewikkeld te zijn omdat je niet alles kunt beschrijven en sommige uitspraken bij de ene forummer wel een ban dient te worden en bij de ander niet zoals jullie ook al in dit topic omschreven. Maar er wordt aan gewerkt en zodra wij het gaan invoeren laten we dit zeker weten.

Moderators

Staf/ban beleid
- op de man alleen slachtoffer
- niet anoniem staffen
- communicatie staf met staffer pb
- pardon permabannelingen
- geen oplopend bansysteem
- strenger modereren op bijv. Racisme, discriminatie, victim blaming, antisemitisme, vrouwenhaat en minder streng op bijv. offtopic in CM
Mods een nummertje geven
Modtopic iedere pijler
Openere communicatie met moderators
Minder ingrijpen bij medisch advies

ICT

Slotje topics
OP aanpassen percentage
Foto's niet meer in quotes maar hyperlinks
Dat je op de laatst gelezen pagina/post komt als je een topic opent i.p.v. je eerste reactie;
Dat je minder, of liever nog: niets meer ziet van mensen die je onder de negeer hebt.
met het pijltje inderdaad bij de betreffende post komen
Smileys goed sorteren en vaste plek.

Mochten we volgens jullie nog iets gemist hebben dan horen we het graag.

Met vriendelijke groet, de mods.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-06-2020 11:44
43.20% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Merys schreef:
10-06-2020 19:53
Volgens mij kan het complot topic beter naar overig? Met Corona heeft het in ieder geval niets meer te maken.

Of naar Psyche, of Actueel.
nounou
Zazamaenade schreef:
10-06-2020 19:55
Of naar Psyche, of Actueel.

Je hoéft niet persé overal je plasje over te doen hè?
Op de man (ad hominem) bestaat wel degelijk. Het is zelfs een binnen de logica erkende drogreden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_hominem

Het probleem is alleen dat discussies op dit forum meestal niet gevoerd worden met het oog op logica. Op zijn oud-Hollands gezegd: men geeft zijn mening omdat dat nou eenmaal kan (en blijkbaar heel belangrijk is) en als iemand iets tegenwerpt op die mening raakt men ontstemd en gaat gemene dingen zeggen.

En op zich is dat helemaal niet erg, want we zitten hier nou eenmaal niet in een debating club.

Wat wel erg is: ongeveer alles wat je schrijft kan aangemerkt worden als 'op de man', als het de staffer niet aanstaat. Een opmerking als 'ik vind dat je een beetje zanikt' kan al genoeg zijn voor een ban. En daar moeten we van af. Laat nou gewoon het idee los dat het viva forum discussies van logisch-filosofisch niveau moet nastreven, want dat wordt hem niet. En als iemand echt een regelrechte kutopmerking maakt wordt die vanzelf wel gestaft. Wat hierbij ook erg kan helpen is het opheffen van de maatregel dat een post maar één keer gestaft kan worden. Het scheelt immers wel of een opmerking wordt gestaft door één notoire veelstaffer die toch al een teringhekel heeft aan de betreffende forummer, of door dertig forummers tegelijk.
anoniem_648c663507eb3 wijzigde dit bericht op 10-06-2020 20:08
40.18% gewijzigd
Nemain• schreef:
10-06-2020 19:52
Staat niet in de Van Dale.
Aha. Dan moet het daar ff in.
Overigens gaat de Van Dale over woorden, niet over uitdrukkingen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Zazamaenade schreef:
10-06-2020 19:51
Over alle topics die nu lopen over de moord op George Floyd, over BLM en het protest op de Dam.
De discussie loopt inmiddels over van het ene topic naar het andere.
Er wordt regelmatig op een nare manier op de vrouw of man gespeeld (ik doe het ook weleens uit frustratie). Bij forummers van wie de donkere kleur van hun huid bekend is die daarnaast niet op hun mond zijn gevallen gaat dat net wat venijniger. Daar is racisme in waar te nemen, al is dat natuurlijk niet te bewijzen.
Dit zijn zaken die zouden opvallen als je meeleest als mod, niet als je af en toe reageert op een stafje.
Dat is onnodig stoken wat je nu doet. Je kunt geen pittige discussie meer voeren als je je woorden nog meer op 'n goudschaaltje moet wegen in geval het iemand met 'n andere huidskleur betreft. Dan kun je voor je eigen veiligheid de personen beter negeren waarbij je kans maakt dat snel de racismekaart getrokken wordt en dat lijkt me nu ook niet wenselijk.
Lady*Voldemort schreef:
10-06-2020 19:59
Wat wel erg is: ongeveer alles wat je schrijft kan aangemerkt worden als 'op de man', als het de staffer niet aanstaat. Een opmerking als 'ik vind dat je een beetje zanikt' kan al genoeg zijn voor een ban. En daar moeten we van af. Laat nou gewoon het idee los dat het viva forum discussies van logisch-filosofisch niveau moet nastreven, want dat wordt hem niet. En als iemand echt een regelrechte kutopmerking maakt wordt die vanzelf wel gestaft. Wat hierbij ook erg kan helpen is het opheffen van de maatregel dat een post maar één keer gestaft kan worden. Het scheelt immers wel of een opmerking wordt gestaft door één notoire veelstaffer die toch al een teringhekel heeft aan de betreffende forummer, of door dertig forummers tegelijk.
Heel erg eens!
Dit verziekt elke 'pittige' discussie en het schrijft beroerd als je ondertussen op eieren moet lopen waarvan je ook nog niet weet waar ze liggen. O_o
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Er wordt best vaak op de man gespeeld en mijn persoonlijke uitdaging is om zoveel mogelijk op de bal te spelen ipv op de man. Ik staf op de man dan ook niet. Maar anderen doen het wel 'ns tbv een reactie aan mij, terwijl dat dat van mij helemaal niet hoeft.
Ik vind ‘op de man’ een debiele uitdrukking en vooral veel gejank.
redbulletje schreef:
10-06-2020 20:06
Dat is onnodig stoken wat je nu doet. Je kunt geen pittige discussie meer voeren als je je woorden nog meer op 'n goudschaaltje moet wegen in geval het iemand met 'n andere huidskleur betreft. Dan kun je voor je eigen veiligheid de personen beter negeren waarbij je kans maakt dat snel de racismekaart getrokken wordt en dat lijkt me nu ook niet wenselijk.
Tja. Als jij niet wilt begrijpen dat iemands mate van pigmentatie er in verreweg de meeste gevallen niet toe doet en er maar over blijft zaniken vraag je om die racismekaart.

En voor de mensen die zich afvragen in welke gevallen iemands huidkleur er volgens mij wel toe doet: in een topic over make-up bijvoorbeeld. Maar daar zie ik RB toch al nooit dus dan moet ze niet zeuren ook.
Nemain• schreef:
10-06-2020 20:20
Ik vind ‘op de man’ een debiele uitdrukking en vooral veel gejank.
Ik vind dat ie vaak verkeerd gebruikt wordt, maar op zich vind ik em prima.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
redbulletje schreef:
10-06-2020 20:06

Joh houd toch op.
Als je de omschrijving 'apenland' gebruikt voor een land in Afrika waar je niet overal kunt pinnen voer je niet een 'pittige discussie'.

En als je bewust op zoek gaat naar besmeurende informatie over het verleden van George Floyd en een tekst vol vuilspuiterij van een extreemrechtse website kopieert naar dit forum en dat gebruikt als argument in de discussie over de protesten na de moord op deze man en dan klaagt over goudschaaltjes en racismekaarten vind ik je een vervelende provocateur.
nounou
Zazamaenade schreef:
10-06-2020 21:03
Joh houd toch op.
Als je de omschrijving 'apenland' gebruikt voor een land in Afrika waar je niet overal kunt pinnen voer je niet een 'pittige discussie'.

En als je bewust op zoek gaat naar besmeurende informatie over het verleden van George Floyd en een tekst vol vuilspuiterij van een extreemrechtse website kopieert naar dit forum en dat gebruikt als argument in de discussie over de protesten na de moord op deze man en dan klaagt over goudschaaltjes en racismekaarten vind ik je een vervelende provocateur.
De term apenland wordt voor allerlei landen gebruikt die niet per definitie onder derdewereldlanden vallen als er iets niet aan onze hoge verwende standaard voldoet. Nederland niet uitgezonderd overigens. Jammer dat je algemene uitdrukkingen opeens onder racisme zou gaan scharen. Dan zoek je wel heel erg spijkers op laag water.

Ik ga nooit bewust op zoek naar bepaalde sites, ik google simpelweg als ik iets wil weten en klik op de bovenste link. Kan echt niet bijhouden wat wel of niet bonton is heden ten dage. Waarom zouden de misdaden van deze man verzwegen moeten worden? Wel stambeelden neerhalen maar deze man als heilige neerzetten klopt natuurlijk ook van geen kanten.
anoniem_109047 wijzigde dit bericht op 10-06-2020 22:10
18.16% gewijzigd
redbulletje schreef:
10-06-2020 21:25
De term apenland wordt voor allerlei landen gebruikt die niet per definitie onder derdewereldlanden vallen als er iets niet aan onze hoge verwende standaard voldoet. Nederland niet uitgezonderd overigens. Jammer dat je algemene uitdrukkingen opeens onder racisme zou gaan scharen. Dan zoek je wel heel erg spijkers op laag water.
Ik heb oprecht nog nooit van de term apenland gehoord.
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
*Sikkepit* schreef:
10-06-2020 21:27
Gewoon spreektaal zolang ik me kan herinneren. Maar lijkt wel of tegenwoordig met alle macht andere woorden bedacht moeten worden. Zometeen mag je me niet eens meer dik noemen maar in de breedte uitgedaagd. Het wordt er in elk geval allemaal niet gezelliger op met al dat gemierenneuk waardoor je constant op eieren moet lopen omdat alles opeens als beledigend kan worden opgevat.
*Sikkepit* schreef:
Ik ken wel ‘Bananenrepubliek’. Is dat racistisch? Ik gebruik dat woord vaak voor Nederland als ik weer eens vind dat iets vreselijk slecht geregeld is. :P
Despierta schreef:
10-06-2020 22:02
Ik ken wel ‘Bananenrepubliek’. Is dat racistisch? Ik gebruik dat woord vaak voor Nederland als ik weer eens vind dat iets vreselijk slecht geregeld is. :P
Idd, ook 'n gekende uitdrukking.
*Sikkepit* schreef:

Ik had er ook nog nooit van gehoord buiten racistische context.
Bovendien is aap een racistisch scheldwoord.
De term 'bananenrepubliek' zegt iets over het bestuur, niet over de inwoners.
Wel apart weer dat dat verschil niet duidelijk is.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 10-06-2020 22:20
2.15% gewijzigd
nounou
Zazamaenade schreef:
10-06-2020 22:11
Bovendien is aap is een racistisch scheldwoord.
Gelukkig, jij gebruikt het in dezelfde context, niet racistisch dus, phew
Verklaar je nader svp?
redbulletje schreef:
10-06-2020 22:05
Idd, ook 'n gekende uitdrukking.
Omdat het “gekende” uitdrukkingen zijn moet het maar kunnen?
Ik kan hier wel een lijstje “in het verleden gekende uitdrukkingen” schrijven, die echt niet meer kunnen.
Bizar dat sommigen bepaalden uitdrukkingen normaal vinden, want “ze zijn al jaren en jaren geleden ingeburgerd”
Zazamaenade schreef:
10-06-2020 22:11
Bovendien is aap is een racistisch scheldwoord.
Een aap is een dier. Mijn oma noemde haar kleinkinderen vroeger altijd apekoppen als we iets ondeugends deden. Wij zijn allen blank. Ook was apekooien een gewild spel tijdens de gymles.
Overal racisme in willen zien is echt heel erg storend.
anoniem_109047 wijzigde dit bericht op 10-06-2020 22:21
4.95% gewijzigd
Despierta schreef:
10-06-2020 22:15
Gelukkig, jij gebruikt het in dezelfde context, niet racistisch dus, phew
Verklaar je nader svp?
Nee.
nounou
redbulletje schreef:
10-06-2020 22:20
Een aap is een dier. Mijn oma noemde haar kleinkinderen vroeger altijd apekoppen als we iets ondeugends deden. Wij zijn allen blank. Ook was apekooien een gewild spel tijdens de gymles.
Tja, als je apenlanden als landen in dezelfde categorie wil zien als apenstreken als kattenkwaad, dan houdt de discussie wel op wat mij betreft.
redbulletje schreef:
10-06-2020 22:20

Ontkennen dat je racistische stereotypen gebruikt of blind zijn voor hun aanwezigheid, dat vind ik erg storend.
nounou
Zazamaenade schreef:
10-06-2020 22:33
Ontkennen dat je racistische stereotypen gebruikt of blind zijn voor hun aanwezigheid, dat vind ik erg storend.
Dan zullen we het dus nooit eens worden en kunnen we elkaar beter links laten liggen.
*Sikkepit* schreef:

Ik wel. Zeggen veel dommige racisten.
Mijn zwager bijvoorbeeld. Die zegt ook dat zijn dochter nooit met zo'n aap thuis hoeft te komen.

Maar hé... algemene uitdrukking hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven