Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 8)

vrijdag 13 september 2019 om 20:48
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
De stand van zaken
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
Bezig met behandelingen
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*
Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)
Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)
Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7

Wachten op start | Sense, Mia_3 |
Prikken & slikken | Blauwe_Kat, Neoflux, Nerdella, Maestro |
Wachten op cryo-tp | Elisboompje, piene1987, DaisyLiz |
In de wachtweken (testdatum) |
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

Naam (leeftijd(v/m) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behan-deling | Status #cryo's |
Locatie |
-Sense- (36/41) |
2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's | ICSI4 | wacht op start | UZ Gent, OLVG/UMC | |
Vienna25 (33/32) |
eind 2014 | begin 2016 | Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt | ICSI 2 | wachten op cryo-tp #nog 2cryo's | Belgie |
MamaMaria81 (38/41) |
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen | ICSI 3 | 2 cryo's | |||
Jokke (37/37) |
2016 | 2017 | geen oorzaak gevonden, 6x iui; 3x IVF mislukt | IVF4 | wachten op start Düsseldorf cryo | |
Lauwie101 (29/30) |
2015 | 2017 | zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp | ICSI4 | wachten op start icsi4 | Spanje |
DaisyLiz (30/31) |
dec 2014 | jan 2016 | PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) | IVF 2 | 11 cryo's (nog 7 over) | UZ Gent, OLVG/UMC |
Kasteelbewoner (?/?) |
2015 | ? | slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt | ICSI 3 | - | |
bolletje81 (38/38) |
2016 | 2017 | dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt | ICSI 3 | wachten op start ICSI3 | |
Neoflux (33/32) |
2019 | 2019 | erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD | PGD-ICSI 2 | wachten op start ICSI2 | |
Elisboompje (30/33) |
2018 | 2019 | ICSI 1: verse tp mislukt; 5 cryo's | ICSI 1 | Wachten op cryo tp (dec 2019/jan 2020) | |
piene1987 | 2016 | 2019 | slechte zaadkwaliteit. ICSI1 dochter L* na 22w zwangerschap en een gezonde dochter nog 3 cryo's | ICSI1 | wachten op cryo tp nog 3 | |
Maan1987 | 2012 | 2017 | PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) | ICSI + +PGD |
wachten op start | UMC utrecht, maastricht |
Maestro | 2018 | 2019 | PCOS, ziekte van Addison + slechte kwaliteit zaad | ICSI / IVF | ||
Celenne | 2017 | 2018 | Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. | ICSI 3 | wachten op start ICSI3 | |
Nerdella | 2009 | 2010 | Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF | IVF 1 | Start met stimuleren | C&C Heinsberg (DL) |
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom |

(Zwanger groepje 2016-2019)
.

*

*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)
Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 14:32
22.47% gewijzigd
woensdag 10 juni 2020 om 08:38
Lauwie: zo spannend! Zo’n gek idee dat dat nu allemaal zo ver weg gebeurd. Zo ver weg maar zo dichtbij
. Wanneer horen jullie meer over aantal eicellen, bevruchtingen etc? Ik duim met je mee hoor.
Mamamaria: hoe gaat het nu met je?
Zizo, lauwie, loolaa, mimi. Bedankt voor al jullie reactie mbt eicel kwaliteit. Ik heb inmiddels zoveel gelezen. Het lijkt erop dat het voor iedereen anders is. Ik ga het bespreken met mijn arts en hopelijk levert dat iets op. Ondertussen slik ik braaf al mn supplementen en houd me aan een aangepast dieet. Wie weet helpt dat iets
tips zijn altijd welkom trouwens hehe

Mamamaria: hoe gaat het nu met je?
Zizo, lauwie, loolaa, mimi. Bedankt voor al jullie reactie mbt eicel kwaliteit. Ik heb inmiddels zoveel gelezen. Het lijkt erop dat het voor iedereen anders is. Ik ga het bespreken met mijn arts en hopelijk levert dat iets op. Ondertussen slik ik braaf al mn supplementen en houd me aan een aangepast dieet. Wie weet helpt dat iets

donderdag 11 juni 2020 om 08:53
Vienna begrijp ik het nou goed dat jij ook in Gent loopt? Of lees ik verkeerd? Zoja, dan zou ik echt even bellen hoor, want zover ik weet is er geen wachtlijst. Ik mocht deze maand direct beginnen voor een cryo terugplaatsing (of heb ik gewoon veel mazzel gehad?).
La-Gamine als ik jullie was zou ik het tenminste een keer proberen in het kamertje in Gent. Wie weet valt het wel heel erg mee en gaat het makkelijk. Leuk is het inderdaad niet, maar het went echt. Mijn man heeft het inmiddels zo vaak gedaan (we hebben heel vaak IUI gedaan) en hij ligt er echt geen seconde meer wakker van.
Neoflux fijn dat je ook een startdatum hebt!
Moos hahaha, die mannen van ons. Gelukkig kunnen we er om lachen. Hoe is het nu met jou lieverd?
Lauwie ik moest ook heel erg lachen om jouw man. Wat super spannend dat de vluchten zijn geboekt. Heb je toevallig al iets gehoord over hoe de punctie is gegaan? Duim, duim, duim!
Maestro ah fijn dat bij jou nu ook onderzoeken ingepland zijn! Weer een stapje verder. Moet je lang wachten?
Hier: gisteren in Nederland bloed laten prikken. Fijn dat het kon, maar ook dat is gedoe hoor. Heb er 5 keer achteraan moeten bellen voor de uitslag. Maar het goede nieuws is dat ik gisterenavond mocht starten met utro en als het goed is maandag een terugplaatsing heb. Yes! Voor het eerst sinds 6 maanden. Nu maar hopen dat het embryootje goed ontdooit.
La-Gamine als ik jullie was zou ik het tenminste een keer proberen in het kamertje in Gent. Wie weet valt het wel heel erg mee en gaat het makkelijk. Leuk is het inderdaad niet, maar het went echt. Mijn man heeft het inmiddels zo vaak gedaan (we hebben heel vaak IUI gedaan) en hij ligt er echt geen seconde meer wakker van.
Neoflux fijn dat je ook een startdatum hebt!
Moos hahaha, die mannen van ons. Gelukkig kunnen we er om lachen. Hoe is het nu met jou lieverd?
Lauwie ik moest ook heel erg lachen om jouw man. Wat super spannend dat de vluchten zijn geboekt. Heb je toevallig al iets gehoord over hoe de punctie is gegaan? Duim, duim, duim!
Maestro ah fijn dat bij jou nu ook onderzoeken ingepland zijn! Weer een stapje verder. Moet je lang wachten?
Hier: gisteren in Nederland bloed laten prikken. Fijn dat het kon, maar ook dat is gedoe hoor. Heb er 5 keer achteraan moeten bellen voor de uitslag. Maar het goede nieuws is dat ik gisterenavond mocht starten met utro en als het goed is maandag een terugplaatsing heb. Yes! Voor het eerst sinds 6 maanden. Nu maar hopen dat het embryootje goed ontdooit.
donderdag 11 juni 2020 om 16:59
donderdag 11 juni 2020 om 18:11
Lauwie, wat fijn 4 embryo's, op naar een geslaagde tp. Spannend de hele weg er naar toe, maar jullie krijgen weer een kans. Ik zal voor je duimen.
Daizy, ook voor jou duim is, na 6 maanden is het wel weer tijd voor een tp. Ik gun het je zo.
Jolie, volgens mij is er heel weinig te doen aan de kwaliteit van de eicellen, supplementen kunnen een gunstig effect hebben zoals ubiquinol en goede voeding is heel belangrijk dat schijnt kansen enorm te vergroten. Ik dacht bij Jette in Brussel en veel onderzoek is gedaan naar de kwaliteit van eicellen. Mocht je naar het buitenland willen dan zou ik dat aanraden.
Ik lees ook weer wat mensen die mogen beginnen en nog steeds wachters. Ik reageer later uitgebreider. Wij hebben nu wel een afspraak voor maatschappelijk werk dus dat is de volgende stap.
Daizy, ook voor jou duim is, na 6 maanden is het wel weer tijd voor een tp. Ik gun het je zo.
Jolie, volgens mij is er heel weinig te doen aan de kwaliteit van de eicellen, supplementen kunnen een gunstig effect hebben zoals ubiquinol en goede voeding is heel belangrijk dat schijnt kansen enorm te vergroten. Ik dacht bij Jette in Brussel en veel onderzoek is gedaan naar de kwaliteit van eicellen. Mocht je naar het buitenland willen dan zou ik dat aanraden.
Ik lees ook weer wat mensen die mogen beginnen en nog steeds wachters. Ik reageer later uitgebreider. Wij hebben nu wel een afspraak voor maatschappelijk werk dus dat is de volgende stap.
donderdag 11 juni 2020 om 18:21
Lauwie: yes!!!!
Mooi nieuws om te lezen, op naar Spanje!
Daisy: voor jou komt het nu ook snel, spannend! Dank voor je uitgebreide reactie op je protocol.heb zelf ook PCOS en lees overal dat de keuze voor type hormoon bij PCOS enorm kan uitmaken voor het resultaat. Ben dus wel benieuwd naar hoe ze dan kiezen.
Wij hebben volgende week de onderzoeken en de week erna krijgt vriend uitslag van die onderzoeken en wordt er een afspraak voor behandelplan gemaakt. Als het idd IVF/ICSI wordt dan is het ws start in september. Ik voel me goed, blij met wat actie in de tent. De kilootjes willen nog niet echt lukken, maar we doen ons best. Ben gewoon totaal geen zoetekauw en heb aan drie maaltijden per dag echt genoeg. Weinig snaaidrang....meestal heel fijn, maar nu even onhandig

Mooi nieuws om te lezen, op naar Spanje!
Daisy: voor jou komt het nu ook snel, spannend! Dank voor je uitgebreide reactie op je protocol.heb zelf ook PCOS en lees overal dat de keuze voor type hormoon bij PCOS enorm kan uitmaken voor het resultaat. Ben dus wel benieuwd naar hoe ze dan kiezen.
Wij hebben volgende week de onderzoeken en de week erna krijgt vriend uitslag van die onderzoeken en wordt er een afspraak voor behandelplan gemaakt. Als het idd IVF/ICSI wordt dan is het ws start in september. Ik voel me goed, blij met wat actie in de tent. De kilootjes willen nog niet echt lukken, maar we doen ons best. Ben gewoon totaal geen zoetekauw en heb aan drie maaltijden per dag echt genoeg. Weinig snaaidrang....meestal heel fijn, maar nu even onhandig
samen sta je sterker
donderdag 11 juni 2020 om 19:32
Over eicel kwaliteit; je kunt het boek it start with the eggs lezen.
Ik gebruik daar sinds kort meer uit.
Nu ook nac en vit e 200 als aanvulling op de rest.
Maar daarvoor allang allerlei supplementen met ubiquinol en ik had nou geen topscore; wel geteld 1 blasto
de andere die viel op dag 6 af, liep een dag achter dus niet teruggeplaatst.
Bij mij viel er ook eentje uit elkaar met aanprikken, althans ze noemde het sneuvelen dus dat is denk ik hetzelfde?
Ik gebruik daar sinds kort meer uit.
Nu ook nac en vit e 200 als aanvulling op de rest.
Maar daarvoor allang allerlei supplementen met ubiquinol en ik had nou geen topscore; wel geteld 1 blasto

de andere die viel op dag 6 af, liep een dag achter dus niet teruggeplaatst.
Bij mij viel er ook eentje uit elkaar met aanprikken, althans ze noemde het sneuvelen dus dat is denk ik hetzelfde?
donderdag 11 juni 2020 om 20:08
Mee eens. Ik heb ook vanalles geprobeerd, maar het heeft niets opgeleverd. De laatste ronde was bijzonder slecht met de pillen van Rika.
Baat het niet dan schaadt het niet gaat trouwens niet altijd op. Laat je bloed controleren op de waarden. Als tekorten gemeten worden, dan kun je daarvoor een supplement slikken. Stem sowieso supplementen af met je arts.
Ik slik D3, maar laat om de paar maanden mijn D3 meten. D3 heeft invloed op vruchtbaarheid en is bij mij standaard aan de lage kant. Sinds die uitkomst adviseert mijn arts om dat te slikken.
vrijdag 12 juni 2020 om 13:02
Dank voor alle lieve berichtjes!
Daisy: Wat fijn dat je door mag gaan! Ben je ook lekker onderweg met die heerlijke utro? Fijn spul is dat he?
Kasteel: Jij toch ook weer een stapje verder! Alle beetjes helpen! Al is het maar voor je gevoel om weer bezig te zijn. Ik hoop dat de rest ook snel wordt opgestart.
Maestro: Super dat je weer data hebt! Ik duim dat alles lekker vlot loopt.
Hier: Gister had ik, voor de tweede keer deze week, ineens bloedverlies. Dus op aanraden van Spanje toch gisteravond een echo laten maken; bms was nu 10mm, dus waar het bloed vandaan kwam, echt geen idee. Het is ook weer weg, dus houden zo! Was wel een hele opluchting hoor! Niet dat ik ineens ongesteld word ofzo. En vanochtend bericht van Spanje dat alle 4 onze emmy's het nog goed doen! Yes! Bij onze laatste eigen poging waren er op dag 2 al 2 gestopt met delen, dus dit is een heel goed begin. Ik ga zo maar lekker beginnen aan het inpakken van m'n koffer.
Daisy: Wat fijn dat je door mag gaan! Ben je ook lekker onderweg met die heerlijke utro? Fijn spul is dat he?
Kasteel: Jij toch ook weer een stapje verder! Alle beetjes helpen! Al is het maar voor je gevoel om weer bezig te zijn. Ik hoop dat de rest ook snel wordt opgestart.
Maestro: Super dat je weer data hebt! Ik duim dat alles lekker vlot loopt.
Hier: Gister had ik, voor de tweede keer deze week, ineens bloedverlies. Dus op aanraden van Spanje toch gisteravond een echo laten maken; bms was nu 10mm, dus waar het bloed vandaan kwam, echt geen idee. Het is ook weer weg, dus houden zo! Was wel een hele opluchting hoor! Niet dat ik ineens ongesteld word ofzo. En vanochtend bericht van Spanje dat alle 4 onze emmy's het nog goed doen! Yes! Bij onze laatste eigen poging waren er op dag 2 al 2 gestopt met delen, dus dit is een heel goed begin. Ik ga zo maar lekker beginnen aan het inpakken van m'n koffer.

vrijdag 12 juni 2020 om 13:41
Lauwie dat is even schrikken, maar gelukkig goed nieuws. En fijn dat de bevruchte eicellen het goed doen!
Hier stress: ik heb het idee dat ik morgen ongesteld ga worden. Ik heb soms een heel klein beetje roze bij het afvegen. Meestal vindt dan binnen een of een paar dagen mijn ongesteldheid plaats. Probleem is: ik mag pas maandag mijn eerste menstruatiedag hebben, ivm de hysteroscopie die op 26 juni gepland is samen met de andere onderzoeken voor RIF-baaterij. Mijn laatste cycli duurden gemiddeld 36 dagen, dus daar hield ik nu ook rekening mee, maar ik zit nu op dag 27 van mijn cyclus. Veel te vroeg dus.
Ik hoop zo dat deze eerste signalen nu gewoon bijzonder vroeg zijn en ik pas maandag ongesteld wordt. Dan vindt de hysteroscopie plaats op dag 12 en dat mag (moet tussen dag 7 en 12). Maar als ik morgen ongesteld word, dan is het dag 14 en dan mag het vast niet meer. Dan moet ik waarschijnlijk weer een maand overslaan. Vorige maand moest ik ook al het onderzoek overslaan omdat het door de drukte in Gent niet meer te plannen was.
Hier stress: ik heb het idee dat ik morgen ongesteld ga worden. Ik heb soms een heel klein beetje roze bij het afvegen. Meestal vindt dan binnen een of een paar dagen mijn ongesteldheid plaats. Probleem is: ik mag pas maandag mijn eerste menstruatiedag hebben, ivm de hysteroscopie die op 26 juni gepland is samen met de andere onderzoeken voor RIF-baaterij. Mijn laatste cycli duurden gemiddeld 36 dagen, dus daar hield ik nu ook rekening mee, maar ik zit nu op dag 27 van mijn cyclus. Veel te vroeg dus.

Ik hoop zo dat deze eerste signalen nu gewoon bijzonder vroeg zijn en ik pas maandag ongesteld wordt. Dan vindt de hysteroscopie plaats op dag 12 en dat mag (moet tussen dag 7 en 12). Maar als ik morgen ongesteld word, dan is het dag 14 en dan mag het vast niet meer. Dan moet ik waarschijnlijk weer een maand overslaan. Vorige maand moest ik ook al het onderzoek overslaan omdat het door de drukte in Gent niet meer te plannen was.
vrijdag 12 juni 2020 om 14:49
Zizo, dat is echt ruk als dat het geval zou zijn!! Ik duim met je mee dat inderdaad pas maandag ongesteld wordt. Wat een verschil dan met je eerdere cycli en dat onvoorspelbare is natuurlijk helemaal rot. Duimen draaien!
Lauwie: goede reis en houd de positieve vibes goed vast!
HIer vandaag een knaller van een ovulatietest op CD39 (!)..... toch maar weer wat proberen....blijft toch een raar gevoel...
Lauwie: goede reis en houd de positieve vibes goed vast!

HIer vandaag een knaller van een ovulatietest op CD39 (!)..... toch maar weer wat proberen....blijft toch een raar gevoel...
maestro wijzigde dit bericht op 12-06-2020 14:50
Reden: typfoutjes
Reden: typfoutjes
13.69% gewijzigd
samen sta je sterker
vrijdag 12 juni 2020 om 16:42
.Zizo schreef: ↑12-06-2020 13:41Lauwie dat is even schrikken, maar gelukkig goed nieuws. En fijn dat de bevruchte eicellen het goed doen!
Hier stress: ik heb het idee dat ik morgen ongesteld ga worden. Ik heb soms een heel klein beetje roze bij het afvegen. Meestal vindt dan binnen een of een paar dagen mijn ongesteldheid plaats. Probleem is: ik mag pas maandag mijn eerste menstruatiedag hebben, ivm de hysteroscopie die op 26 juni gepland is samen met de andere onderzoeken voor RIF-baaterij. Mijn laatste cycli duurden gemiddeld 36 dagen, dus daar hield ik nu ook rekening mee, maar ik zit nu op dag 27 van mijn cyclus. Veel te vroeg dus.![]()
Zizo, ik weet niet hoe Gent hiermee omgaat, maar ik heb mijn hysteroscopie (wat bij mij uiteindelijk alleen een 3D echo van mijn baarmoeder werd omdat ze het zonder de vloeistof al goed genoeg konden zien) in tweede helft van mijn cyclus gekregen.
Het was kort na mijn miskraam, en we hadden een seksverbod. Ik kon dus echt onmogelijk zwanger zijn. Dat is de enige reden dat een hysteroscopie voor dag 12 moet, dat je absoluut niet pril zwanger mag zijn.
Misschien kun je dit telefonisch bespreken met je arts, even bespreken of het een optie is als jullie twee weken algehele onthouding aanhouden, of dan de HSG toch op dag 14 mag.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
vrijdag 12 juni 2020 om 16:58
.DaisyLiz schreef: ↑08-06-2020 19:03Flipje het stomme is dat ik zijn naam niet weet. Het was een man, in de 50 denk ik? Lastig te zien ook met mondmasker. Hij was aardig, maar wel een beetje vreemd. En inderdaad echt raar dat hij alle patiënten afging en de handen schudde. We vonden het achteraf ook stom van onszelf dat we niet weigerden. Maar ja, je laat je toch overrompelen ofzo. En het voelt dan ook ergens weer onbeleefd om te weigeren.
Ik vraag het omdat wij onze arts ook zo ontzettend vreemd vonden.

Hij had tegen ons o.a. een heel verhaal over "Kappa" en "Hoppa" (?), waar hij poppetjes bij tekende met de ruggen tegen elkaar en juist naar elkaar toe gericht - hij doelde daarmee op de onthouding die kort na de punctie wordt geadviseerd.
Wel vriendelijk in het gesprek achteraf, maar toen ik werd voorbereid voor de punctie mocht ik niet eens vragen of ze de stoel wat konden bijstellen.. De beensteunen stonden op een veel te lang persoon ingesteld waardoor ik mijn benen er niet in kon leggen. "Alles op zijn tijd, mevrouw", zo werd mij de mond gesnoerd toen ik dat probeerde te vragen. Uiteindelijk hebben ze daar dus niets aan gedaan en heb ik de hele punctie ontzettend raar in die stoel gezeten (benen zo ongeveer gestrekt richting plafond). Wat ik trouwens geen probleem meer vond zodra de verdoving eenmaal was gegeven (heerlijk spul).
Hele aparte ervaring dus met die man. Maar hij kan wel heel goed eitjes zoeken blijkbaar

Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
vrijdag 12 juni 2020 om 17:00
Dankjewel voor de uitleg Flipje. Ik heb er wel een seksverbod voor over. Ik ga het maandag voorleggen (al hoop ik heel hard dat het maandag pas goed doorbreekt)flipje2 schreef: ↑12-06-2020 16:42.
Zizo, ik weet niet hoe Gent hiermee omgaat, maar ik heb mijn hysteroscopie (wat bij mij uiteindelijk alleen een 3D echo van mijn baarmoeder werd omdat ze het zonder de vloeistof al goed genoeg konden zien) in tweede helft van mijn cyclus gekregen.
Het was kort na mijn miskraam, en we hadden een seksverbod. Ik kon dus echt onmogelijk zwanger zijn. Dat is de enige reden dat een hysteroscopie voor dag 12 moet, dat je absoluut niet pril zwanger mag zijn.
Misschien kun je dit telefonisch bespreken met je arts, even bespreken of het een optie is als jullie twee weken algehele onthouding aanhouden, of dan de HSG toch op dag 14 mag.
vrijdag 12 juni 2020 om 17:04
Hahaha ik moet zo hard lachen Flipje, we hadden duidelijk dezelfde. Ik heb zijn krabbels hier nog liggen, inclusief kappa tekentjes. Het lijkt wel een kindertekening, ik zou het eigenlijk moeten delen. Bij het stel voor ons probeerde hij ook door middel van een soort quiz hen te laten raden hoeveel eicellen hij had aangeprikt. Ze wisten het antwoord niet, wij konden meeluisteren en op een gegeven moment duurde het zo lang dat ik die mensen eigenlijk uit hun lijden wilde verlossen en het goed antwoord wilde schreeuwen. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de punctie ook een veel minder prettige ervaring vond dan mijn eerste punctie in Nederland. Ik lag ook zowat op zijn kop in de stoel en de hele gang van zaken voelde nogal vreemd. Nouja, het resultaat was er inderdaad niet minder om!flipje2 schreef: ↑12-06-2020 16:58.
Ik vraag het omdat wij onze arts ook zo ontzettend vreemd vonden.zou wel kunnen kloppen als ik je omschrijving zo lees.
Hij had tegen ons o.a. een heel verhaal over "Kappa" en "Hoppa" (?), waar hij poppetjes bij tekende met de ruggen tegen elkaar en juist naar elkaar toe gericht - hij doelde daarmee op de onthouding die kort na de punctie wordt geadviseerd.
Wel vriendelijk in het gesprek achteraf, maar toen ik werd voorbereid voor de punctie mocht ik niet eens vragen of ze de stoel wat konden bijstellen.. De beensteunen stonden op een veel te lang persoon ingesteld waardoor ik mijn benen er niet in kon leggen. "Alles op zijn tijd, mevrouw", zo werd mij de mond gesnoerd toen ik dat probeerde te vragen. Uiteindelijk hebben ze daar dus niets aan gedaan en heb ik de hele punctie ontzettend raar in die stoel gezeten (benen zo ongeveer gestrekt richting plafond). Wat ik trouwens geen probleem meer vond zodra de verdoving eenmaal was gegeven (heerlijk spul).
Hele aparte ervaring dus met die man. Maar hij kan wel heel goed eitjes zoeken blijkbaar![]()
Zizo ik wilde ook zeggen wat Flipje zei. Volgensmij mag een hysteroscopie alleen om de reden van een mogelijke zwangerschap niet later. Als jullie veilig vrijen zou het wellicht toch mogelijk zijn? Ik hoop het voor je, vreselijk irritant dat gestress.
Lauwie

Maestro herkenbaar hoor, wij proberen het in rustmaanden ook zelf. You never know.
daisyliz wijzigde dit bericht op 12-06-2020 17:05
2.62% gewijzigd
vrijdag 12 juni 2020 om 20:09
Die dokter heeft ook een punctie bij mij gedaan! Zoooo vreemd.flipje2 schreef: ↑12-06-2020 16:58.
Ik vraag het omdat wij onze arts ook zo ontzettend vreemd vonden.zou wel kunnen kloppen als ik je omschrijving zo lees.
Hele aparte ervaring dus met die man. Maar hij kan wel heel goed eitjes zoeken blijkbaar![]()