Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 8)

vrijdag 13 september 2019 om 20:48
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
De stand van zaken
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
Bezig met behandelingen
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*
Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)
Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)
Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7

Wachten op start | Sense, Mia_3 |
Prikken & slikken | Blauwe_Kat, Neoflux, Nerdella, Maestro |
Wachten op cryo-tp | Elisboompje, piene1987, DaisyLiz |
In de wachtweken (testdatum) |
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

Naam (leeftijd(v/m) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behan-deling | Status #cryo's |
Locatie |
-Sense- (36/41) |
2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's | ICSI4 | wacht op start | UZ Gent, OLVG/UMC | |
Vienna25 (33/32) |
eind 2014 | begin 2016 | Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt | ICSI 2 | wachten op cryo-tp #nog 2cryo's | Belgie |
MamaMaria81 (38/41) |
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen | ICSI 3 | 2 cryo's | |||
Jokke (37/37) |
2016 | 2017 | geen oorzaak gevonden, 6x iui; 3x IVF mislukt | IVF4 | wachten op start Düsseldorf cryo | |
Lauwie101 (29/30) |
2015 | 2017 | zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp | ICSI4 | wachten op start icsi4 | Spanje |
DaisyLiz (30/31) |
dec 2014 | jan 2016 | PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) | IVF 2 | 11 cryo's (nog 7 over) | UZ Gent, OLVG/UMC |
Kasteelbewoner (?/?) |
2015 | ? | slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt | ICSI 3 | - | |
bolletje81 (38/38) |
2016 | 2017 | dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt | ICSI 3 | wachten op start ICSI3 | |
Neoflux (33/32) |
2019 | 2019 | erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD | PGD-ICSI 2 | wachten op start ICSI2 | |
Elisboompje (30/33) |
2018 | 2019 | ICSI 1: verse tp mislukt; 5 cryo's | ICSI 1 | Wachten op cryo tp (dec 2019/jan 2020) | |
piene1987 | 2016 | 2019 | slechte zaadkwaliteit. ICSI1 dochter L* na 22w zwangerschap en een gezonde dochter nog 3 cryo's | ICSI1 | wachten op cryo tp nog 3 | |
Maan1987 | 2012 | 2017 | PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) | ICSI + +PGD |
wachten op start | UMC utrecht, maastricht |
Maestro | 2018 | 2019 | PCOS, ziekte van Addison + slechte kwaliteit zaad | ICSI / IVF | ||
Celenne | 2017 | 2018 | Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. | ICSI 3 | wachten op start ICSI3 | |
Nerdella | 2009 | 2010 | Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF | IVF 1 | Start met stimuleren | C&C Heinsberg (DL) |
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom |

(Zwanger groepje 2016-2019)
.

*

*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)
Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 14:32
22.47% gewijzigd
maandag 15 juni 2020 om 15:59
Ook ik heb een embryo aan boord! Was nog even stressen, want veel file. Maar we waren gelukkig net op tijd. Weet iemand van jullie meer over wat de kwaliteit van een embryo betekent? In de VU zeiden ze daar nooit wat over. Mijne was goed, maar niet perfect, aldus de arts. Ben me nu suf aan het googlen wat de scores betekenen...
maandag 15 juni 2020 om 17:13
maandag 15 juni 2020 om 21:05
Daisy jij ook lekker broeden!
Jammer dat je wat hebt meegekregen over de kwaliteit, want nu ga je daar op focussen. Kwaliteit kan echt nog veranderen en zegt niet alles over de slagingskans. Baggal heeft daar ook altijd een goed voorbeeld van.
Als het embryo niet goed genoeg zou zijn, plaatsen ze het niet terug. Je hebt dus gewoon een kans en mijn duimen draaien ook voor jou!
Jammer dat je wat hebt meegekregen over de kwaliteit, want nu ga je daar op focussen. Kwaliteit kan echt nog veranderen en zegt niet alles over de slagingskans. Baggal heeft daar ook altijd een goed voorbeeld van.
Als het embryo niet goed genoeg zou zijn, plaatsen ze het niet terug. Je hebt dus gewoon een kans en mijn duimen draaien ook voor jou!
maandag 15 juni 2020 om 21:19
Het cijfer zegt iets over de ontwikkeling.DaisyLiz schreef: ↑15-06-2020 15:59Ook ik heb een embryo aan boord! Was nog even stressen, want veel file. Maar we waren gelukkig net op tijd. Weet iemand van jullie meer over wat de kwaliteit van een embryo betekent? In de VU zeiden ze daar nooit wat over. Mijne was goed, maar niet perfect, aldus de arts. Ben me nu suf aan het googlen wat de scores betekenen...
De letters over twee verschillende eigenschappen (waaronder fragmentatie). A Is het beste, D het minste.
Mijn 5.1AB en 5.2BB embryo's hebben het niet gered, maar mijn 5.1BC embryo juist weer wel.
Het zegt uiteindelijk allemaal niet zo erg veel. Een slecht embryo kan het fantastisch doen, en een top embryo kan falen.
Dus Google gaat je geen antwoorden geven vrees ik

Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
dinsdag 16 juni 2020 om 11:24
Lauwie en Daisy, wat fijn! Duimen draaien hier ook volop.
Wij zijn inmiddels druk met het inrichten van de kinderkamer en het regelen van allerlei praktische dingen. Pleegjongetje komt morgen voor het eerst om te wennen en over 2,5 week verhuist hij helemaal naar ons, het gaat nu snel. We hebben een aantal keer telefonisch contact gehad met hem en hij vindt het erg spannend (wij ook), maar pakt het wel goed op. Dus so far so good.
Ik ben van plan om zoveel mogelijk door te werken en dat gaat ook prima als hij naar school gaat, maar de zomervakantie staat natuurlijk ook voor de deur, dus we moeten nog even zien hoe we dat allemaal gaan regelen. Zal allemaal wel in orde komen, maar is wel even een gedoetje.
Wij zijn inmiddels druk met het inrichten van de kinderkamer en het regelen van allerlei praktische dingen. Pleegjongetje komt morgen voor het eerst om te wennen en over 2,5 week verhuist hij helemaal naar ons, het gaat nu snel. We hebben een aantal keer telefonisch contact gehad met hem en hij vindt het erg spannend (wij ook), maar pakt het wel goed op. Dus so far so good.
Ik ben van plan om zoveel mogelijk door te werken en dat gaat ook prima als hij naar school gaat, maar de zomervakantie staat natuurlijk ook voor de deur, dus we moeten nog even zien hoe we dat allemaal gaan regelen. Zal allemaal wel in orde komen, maar is wel even een gedoetje.
dinsdag 16 juni 2020 om 17:04
Inderdaad. Waar mijn beter uitziende 5-daagse embryo’s het allemaal niet konden redden, werd mijn 6-daagse 4BB of 3CC een blakend gezond kind. Ik had destijds nog een 2CC en die heb ik aan de wetenschap gedoneerd. Achteraf weet ik ook dat daar ook een zwangerschap uit had kunnen ontstaan. Hoewel er een correlatie is tussen embryo kwaliteit en slagingspercentages zegt het echt niet alles (zie ook Flipje’s voorbeeld).Zizo schreef: ↑15-06-2020 21:05Daisy jij ook lekker broeden!
Duufje: wat enorm spannend! En wat een mooie verandering! Heel benieuwd hoe het gaat enne een dikke
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
dinsdag 16 juni 2020 om 19:39
Welkom Miqnan.
Nu duimen voor Lauwie en Daisy
Jolie, met gezond eten bedoel ik niet het hele dieet van Zita West of Rika daar zitten zoveel rare onbewezen ideeën achter. Eten in de eerste weken van een zwangerschap en voor een zwangerschap heeft bijvoorbeeld al best invloed op de baby. In Rotterdam hebben ze van die onderzoeken en ik vind de resultaten soms heel boeiend. Maar als topsporter eet je al best gezond lijkt me. Bij het lezen van die boeken werd al het plezier in eten ontnomen, bijna alles is een gevaar, maar goed ik begrijp natuurlijk dat je het wil proberen. Ik kan ook doordraven dat is soms heel irritant maar ik ben ook erg blij met mijn koffie en mijn pap van sojamelk. Nu hoef ik mijn eigen eicellen niet meer te gebruiken dat scheelt.
Baggal, ik begrijp heel goed dat je nu niet op een cruise gaat, ik hoop dat je snel weer het land uit kan of bezoek kan ontvangen.
Duufje, wat fijn dat je nu al een kamertje kan inrichten, ben benieuwd.
Hier niks nieuws, ben wel benieuwd naar het gesprek met mw in juli dus dat duurt nog heel lang.
Nu duimen voor Lauwie en Daisy
Jolie, met gezond eten bedoel ik niet het hele dieet van Zita West of Rika daar zitten zoveel rare onbewezen ideeën achter. Eten in de eerste weken van een zwangerschap en voor een zwangerschap heeft bijvoorbeeld al best invloed op de baby. In Rotterdam hebben ze van die onderzoeken en ik vind de resultaten soms heel boeiend. Maar als topsporter eet je al best gezond lijkt me. Bij het lezen van die boeken werd al het plezier in eten ontnomen, bijna alles is een gevaar, maar goed ik begrijp natuurlijk dat je het wil proberen. Ik kan ook doordraven dat is soms heel irritant maar ik ben ook erg blij met mijn koffie en mijn pap van sojamelk. Nu hoef ik mijn eigen eicellen niet meer te gebruiken dat scheelt.
Baggal, ik begrijp heel goed dat je nu niet op een cruise gaat, ik hoop dat je snel weer het land uit kan of bezoek kan ontvangen.
Duufje, wat fijn dat je nu al een kamertje kan inrichten, ben benieuwd.
Hier niks nieuws, ben wel benieuwd naar het gesprek met mw in juli dus dat duurt nog heel lang.
dinsdag 16 juni 2020 om 22:05
Kasteel: we gaan idd niet meer op wereldreis. Mijn man moet, als we zouden gaan, dat ruim aankondigen op zijn werk en voor 3 maanden (1 maand zou betaald vakantie zijn) onbetaald verlof opnemen. Als hij dat nu aangeeft en werk zorgt voor vervanging geldt dat, als de cruise niet doorgaat door Covid, hij onbetaald thuiszit. En inmiddels is duidelijk dat Cunard alle “operations” tot november heeft “suspended”. Ik moet alleen even in conclaaf over de aanbetaling. Normaliter geldt dat je, als je als klant cancelled, je geen geld terug krijgt, tenzij de cruise maatschappij niet kan presteren. Hier geldt dat het onduidelijk is of de cruise maatschappij kan presenteren in Januari, maar wij, als wij zouden willen gaan NU voorbereidingen moeten treffen. Nu hebben ze aangeboden dat we de aanbetaling voor een andere reis kunnen gebruiken, maar ik had -natuurlijk- liever een volle refund gehad. Toch nog maar eens kijken of zij hiertoe bereid zijn gelet op de covid omstandigheden die niemand voorzien had.
En weer even in topic: Juli klinkt idd nog ver weg en ik kan mij goed voorstellen dat je daar van baalt. Je bent door dit hele gedoe toch weer maanden verder en dat is, als je wacht op een kans om zwanger te worden, gewoon heel erg lang.
MamaMaria: hoe is het bij jou? Knuffel.
En weer even in topic: Juli klinkt idd nog ver weg en ik kan mij goed voorstellen dat je daar van baalt. Je bent door dit hele gedoe toch weer maanden verder en dat is, als je wacht op een kans om zwanger te worden, gewoon heel erg lang.
MamaMaria: hoe is het bij jou? Knuffel.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
donderdag 18 juni 2020 om 11:11
Duuf: wat tof dat het nu ineens opschiet!
Daisy: hoe is het met jou meis?
Hier is het mentaal met vlagen erg pittig. Gister een paar nare krampen gehad, de rest van de dingen die ik voel zijn zéker door de progesteron. Het is ook nog te vroeg denk ik om wat te voelen door een eventuele zwangerschap. Nog een nachtje slapen en dan weer lekker naar mn man toe, kan niet wachten! <3
Hier is het mentaal met vlagen erg pittig. Gister een paar nare krampen gehad, de rest van de dingen die ik voel zijn zéker door de progesteron. Het is ook nog te vroeg denk ik om wat te voelen door een eventuele zwangerschap. Nog een nachtje slapen en dan weer lekker naar mn man toe, kan niet wachten! <3
donderdag 18 juni 2020 om 12:13
donderdag 18 juni 2020 om 12:32
Lauwie: mentaal is het ook enorm zwaar. Lichamelijk is het allemaal wel te doen, maar die vreselijke spanning en hoop. Goede reis voor morgen vast!
Jokke: als ik nu naar NL ga, moet ik twee weken in isolatie (weer zo’n fantastisch idee van de Britse overheid). Ik werk nu best veel vanuit huis dus we laten het even.
Jokke: als ik nu naar NL ga, moet ik twee weken in isolatie (weer zo’n fantastisch idee van de Britse overheid). Ik werk nu best veel vanuit huis dus we laten het even.
vrijdag 19 juni 2020 om 11:56
Hier gaat het wel hoor. De eerste dagen vind ik het makkelijkst. Tegen de komende dagen zie ik wel vreselijk op. Heb mezelf er natuurlijk van overtuigd dat het nooit in een keer raak kan zijn, dat is in die 5,5 jaar nog nooit gebeurd. Tegelijkertijd blijft de hoop.Lauwie101 schreef: ↑18-06-2020 11:11Duuf: wat tof dat het nu ineens opschiet!
Hoe is het nu met jou? Jij heb ook een 5 daagse teruggeplaatst gekregen toch? Ben je inmiddels weer lekker thuis? En al enig idee wanneer je gaat testen?
vrijdag 19 juni 2020 om 13:51
Logisch dat je jezelf beschermt lieverd. Dat is ook niet gek. Ik probeer mezelf er juist stilletjes van te overtuigen dat het wel gelukt is. Het verdriet als het niet gelukt is, komt straks vanzelf, ik wil proberen daar nog niet op vooruit te lopen.
Ik word hier gek van de tijgermuggenbulten, dus kijk wel weer uit naar huis. Vanavond vliegen we weer terug. Ik heb inderdaad ook een 5 daagse emmy in m'n buik. De vorige keer hebben we heel netjes tot iets van 19 dpo gewacht, omdat de kliniek dat ook wilt, maar ik denk dat ik dit keer eerder ga testen. Alhoewel een negatieve test en dan nog een hele week of twee weken die medicijnen moeten gebruiken is ook echt afschuwelijk. Ben er dus nog niet helemaal over uit. Heb jij al een idee?
Ik word hier gek van de tijgermuggenbulten, dus kijk wel weer uit naar huis. Vanavond vliegen we weer terug. Ik heb inderdaad ook een 5 daagse emmy in m'n buik. De vorige keer hebben we heel netjes tot iets van 19 dpo gewacht, omdat de kliniek dat ook wilt, maar ik denk dat ik dit keer eerder ga testen. Alhoewel een negatieve test en dan nog een hele week of twee weken die medicijnen moeten gebruiken is ook echt afschuwelijk. Ben er dus nog niet helemaal over uit. Heb jij al een idee?

vrijdag 19 juni 2020 om 13:55