Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 8)

13-09-2019 20:48 3084 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Sense, Mia_3
Prikken & slikken Blauwe_Kat, Neoflux, Nerdella, Maestro
Wachten op cryo-tp Elisboompje, piene1987, DaisyLiz
In de wachtweken (testdatum)

Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status
#cryo's
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; 3x IVF mislukt IVF4 wachten op start Düsseldorf cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
DaisyLiz
(30/31)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) IVF 2 11 cryo's (nog 7 over) UZ Gent, OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(38/38)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
Neoflux
(33/32)
2019 2019 erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD PGD-ICSI 2 wachten op start ICSI2
Elisboompje
(30/33)
2018 2019 ICSI 1: verse tp mislukt; 5 cryo's ICSI 1 Wachten op cryo tp (dec 2019/jan 2020)
piene1987 2016 2019 slechte zaadkwaliteit. ICSI1 dochter L* na 22w zwangerschap en een gezonde dochter nog 3 cryo's ICSI1 wachten op cryo tp nog 3
Maan1987 2012 2017 PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) ICSI +
+PGD
wachten op start UMC utrecht, maastricht
Maestro 2018 2019 PCOS, ziekte van Addison + slechte kwaliteit zaad ICSI / IVF
Celenne 2017 2018 Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. ICSI 3 wachten op start ICSI3
Nerdella 2009 2010 Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF IVF 1 Start met stimuleren C&C Heinsberg (DL)
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*

:heart: Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

:duckie: Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 14:32
22.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lauwie: Spannend! Ik stuur je positieve vibes :cheer: . Hopelijk blijft de boel daar beneden rustig, ik ga voor je duimen!!!

Moos, kasteel, zizo en filpje: Bedankt voor het meedenken! Dat boek ‘it starts with the egg’ had ik gekocht in een ruk uitgelezen hehe. Wel wat dingen uit meegenomen. Maar ik sta eigenlijk beetje met mn handen in de lucht. Mijn man en ik zijn ex topsporters. Wij hebben altijd al een gezonde leefstijl gehad. Ik trek het nu dus behoorlijk tot het extreme o_o maarja ik ben wanhopig.

Maestro: Begrijp heel goed dat je blijft proberen. Deden/doen wij ook in rust periodes. Je weet het nooit.
DaisyLiz schreef:
12-06-2020 17:04
Bij het stel voor ons probeerde hij ook door middel van een soort quiz hen te laten raden hoeveel eicellen hij had aangeprikt.
.
Bij ons kwam hij eerst op het bed zitten, keek me aan, zei niets, zuchtte diep.... zei nog steeds niets.

Dus ik dacht al, of heel veel of helemaal niets.

Toen zei hij: "Zes en veertig. Ja, dat is dus helemaal niet goed hè."

En ik dacht daarna alleen maar: "Jackpoooooooooooooooot! :yes: "

Maar goed, doe jackpot is inmiddels dus wel alweer helemaal op. :roll:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Lauwie101 schreef:
12-06-2020 20:09
Die dokter heeft ook een punctie bij mij gedaan! Zoooo vreemd. :facepalm:
.
Heb je ook zo'n mooie tekening gekregen? :proud:
flipje2 schreef:
12-06-2020 21:45
.
Bij ons kwam hij eerst op het bed zitten, keek me aan, zei niets, zuchtte diep.... zei nog steeds niets.

Dus ik dacht al, of heel veel of helemaal niets.

Toen zei hij: "Zes en veertig. Ja, dat is dus helemaal niet goed hè."

En ik dacht daarna alleen maar: "Jackpoooooooooooooooot! :yes: "

Maar goed, doe jackpot is inmiddels dus wel alweer helemaal op. :roll:
Oooh bij ons maakte hij het ook zo spannend. Hij kwam zitten, zuchtte en zei: ik heb slecht nieuws. Mijn man en ik keken elkaar al verschrikt aan. Toen zegt hij: je hebt nét niet mijn record verbroken. Pffff :facepalm:

Hahaha ooh Lauwie jij ook al! Ook met de kappa en hoppa poppetjes?

Ik las dat hij ook vaak terugplaatsingen doet dus ik ben benieuwd maandag.
Goh jullie maken mij wel erg nieuwsgierig naar die arts. Zolang hij zijn werk verder maar wel goed doet, maak ik me nog geen zorgen.

Ik heb bij het afvegen sinds gisteravond wat bloed, maar het vloeit nog niet, dus volgens mij hoef ik vandaag nog niet als menstruatiedag 1 te tellen. Fingers crossed dat mijn lijf het op deze manier tot maandag volhoudt.
Ik wil ook graag mee schrijven. Mijn naam is Miq (niet echt maar hè herkenbaarheid liever niet, alleen fam en close friends weten het).

Ik ben inmiddels 40,5. En vorig jaar begonnen in het medische circuit. Eerste poging is uitgelopen in een escape iui hieruit helaas geen zwangerschap. 2 e poging IVF begin dit jaar uitgelopen op een vroege miskraam. Nu sinds afgelopen woensdag begonnen met decapeptyl spuiten een week voor de komende menstruatie En daarna de rest van de spuiten starten, dan dit keer de fingers crossed. Inmiddels een stuiterbal door de decapeptyl, en met dit hitte erbij voel ik me echt rottig vandaag. Maar alles voor een goed doel
flipje2 schreef:
12-06-2020 21:46
.
Heb je ook zo'n mooie tekening gekregen? :proud:
Zeker weten. Met dat dikke accent, waardoor ie al lastig te verstaan was vond ik, en dan ook nog zo'n onzin verhaal, waar ik helemaal het nut niet van begreep. Maargoed, hij heeft wel gezorgd voor de beste opbrengst die we ooit hebben gehad.

Welkom Miq! Hopelijk gaat het deze cyclus beter dan de vorige keren!

Zizo, m'n duimen draaien voor je! Ik hoop zo dat jouw lijf nog even wacht.
Zizo schreef:
13-06-2020 13:44
Goh jullie maken mij wel erg nieuwsgierig naar die arts. Zolang hij zijn werk verder maar wel goed doet, maak ik me nog geen zorgen.
.
Ja, het is een hele belevenis hehe.

Maar goed, je leest het. Top opbrengsten overal... ;-D
@ Daisy: nee niet in Gent. Ik ga maandag bellen, wil eigenlijk volgende cyclus wel weer een cryo poging.
Zit nu alweer op dag 44 en nog geen ongesteldheid in zicht... om moedeloos van te worden. Dus dat zelf proberen geloof ik ook echt niet meer in.

Pfff... sorry dat ik niet op anderen reageer. Na zoveel jaar heb ik ook niet zoveel meer toe te voegen. Hoop dat anderen meer geluk hebben!
Daisy, succes (en toch ook een beetje plezier) morgen!

Vienna, het klinkt alsof het niet heel erg naar je zin hebt. Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen. En dat je weer vlot ongesteld wordt. Wat heeft je doen besluiten om weer een tp te willen doen?

We zijn vandaag aangekomen in Spanje en zijn heel soepel door de douane gekomen. De kliniek had een goede brief geschreven en de douanebeambte liet ons zo doorlopen. Daarna auto gehuurd, boodschapjes gehaald en de rest van de middag geslapen en gehangen bij het zwembad. Morgenochtend naar de kliniek, 8 uur daar, 9 uur tp. Ben zoooo benieuwd hoe het gaat met onze emmy's. (En ben ook wel een beetje bang voor dat er geen emmy's meer over zijn, zoals we eerder in Gent hebben gehad). Nog iets meer dan 12 uur! @(
Lauwie, wat fijn dat alles zo goed is verlopen.
Slapen jullie in het hotel bij de kliniek? Het klinkt goed zeg. Ga morgen aan je denken!

Daiz, jij bent ook morgen!
Wat spannend, zal aan je denken.
Succes morgen Lauwie en Daisy!
Vienna: :hug:
samen sta je sterker
Oh lees mijn bericht terug en komt wel heel negatief over, zo was het niet bedoeld.... wel even de balen dat het nu weer zo’n lange cyclus is (ondanks bepaalde vitamines die ik bij slik en had gehoopt dat dit iets zou uitmaken in positieve zin).

@ Lauwie: we hebben nog twee cryo’s in België, die ook alweer een jaar zijn ingevroren. Wordt wel tijd die te benutten en het traject daar af te ronden.

Maar vooral omdat de wens voor gezinsuitbreiding er nog steeds is :).
Lauwie,wat spannend. Ga morgen heel hard voor he duimen
Lauwie: welkom in Spanje! En wat hoop ik dat je een stapje dichterbij het moederschap bent!! En dat er van alles door je heen gaat is niet meer dan logisch: vooral enerzijds hoop en anderzijds angst: you need to be in it to win it zei mijn man altijd. En hopelijk is het nu gewoon raak.

Daisy: voor jou ook zo spannend allemaal. Sticky vibes jouw kant op.

Duuf: Benieuwd hoe het met je gaat en of er nog ontwikkelingen zijn qua pleegzorg.

Vienna: ik snap dat je er ook geen vertrouwen in durft te hebben als je 1) al zo lang bezig bent en 2) dit tot op heden niet geleid heeft tot succes. Het is dan gewoon heel erg lastig en dat snap ik. Ik duim uiteraard voor de cryos die je nog hebt. Hoe is het met jullie pleegkindje?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Lauwie en Daisy, succes vandaag!
Daisy en Lauwie, toitoitoi vandaag!
Ik kom ook even uit meeleesstand. Heel veel succes vandaag Daisy en Lauwie! Ik duim!
En zo fijn dat zovelen van jullie weer kunnen starten... wat moet dat een rot periode zijn geweest :hug:
Wat ontzettend lief van jullie. Er zit een perfecte embryo in mn buik. Helaas geen cryo's, maar ik ben zó blij en dankbaar voor deze dat het ok is. Ik ga vol in de positieve vibes en ben echt dolgelukkig nu. :hyper:
Lauwie, wat fijn dat een embryo is teruggeplaatst. Nu lekker broeden.

Daisyliz succes!
Wat een lieve berichtjes allemaal!

Lauwie yes, wat een heerlijk vrolijk berichtje!

Ik ben net gebeld en ook bij mij gaat het door! We zijn net gaan rijden, 14:40 is het zover.
Aaah Lauwie wat fijn :hello: !! Ik neem aan dat het een blasto is? Super spannend

Daisy succes vandaag!!
DaisyLiz schreef:
15-06-2020 11:29
Wat een lieve berichtjes allemaal!

Lauwie yes, wat een heerlijk vrolijk berichtje!

Ik ben net gebeld en ook bij mij gaat het door! We zijn net gaan rijden, 14:40 is het zover.

Ik ga zó keihard aan je denken!
Goed nieuws!! De duimen draaien voor jullie allbei!
samen sta je sterker
Lauwie101 schreef:
15-06-2020 11:00
Wat ontzettend lief van jullie. Er zit een perfecte embryo in mn buik. Helaas geen cryo's, maar ik ben zó blij en dankbaar voor deze dat het ok is. Ik ga vol in de positieve vibes en ben echt dolgelukkig nu. :hyper:
Ik kwam even voor je spieken Lauwie.
Wow wat fijn een heel mooi embryo aan boord! Ik duim zo ontzettend hard voor een heel mooi bericht vanuit jou over een dag of 10....! :mail:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven