Heropend: maddie mccann

woensdag 3 juni 2020 om 21:29
vrijdag 12 juni 2020 om 21:34
Wat emotionele ouders roeptoeteren is voor de recherche niet relevant.
Lees het boek maar terug, op basis van de verklaring van Jane Tanner werd ontvoering een van de onderzoeksrichtingen.
De Portugese recherche heeft altijd rekening gehouden met meerdere mogelijkheden al zijn die beperkt.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
vrijdag 12 juni 2020 om 21:37
En dan nog?
Dat is toch voor een rechercheteam nauwelijks relevant.
Die snappen best dat ouders emotioneel zijn of een dwaalspoor willen aanbrengen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

vrijdag 12 juni 2020 om 21:39
Probeer me eens te quoten zou ik zeggen.hollebollegijs schreef: ↑12-06-2020 21:15Jij zo dom, jij gaat er vanuit dat de ontvoering door het raam plaatsgevonden heeft terwijl dat slecht een theorie is, een mogelijkheid die zelfs de Portugese politie niet waarschijnlijk acht.
Het raam is een mogelijkheid maar gezien de ongeveer 40cm die je overhoudt als het raam openschuift, is het onmogelijk om zonder sporen achter te laten met kind en al er door heen te gaan. Het is ook enige afstand van de grond dus je moet er echt in en uit klimmen.
vrijdag 12 juni 2020 om 21:47
Blankepit schreef: ↑12-06-2020 21:39Probeer me eens te quoten zou ik zeggen.
Het raam is een mogelijkheid maar gezien de ongeveer 40cm die je overhoudt als het raam openschuift, is het onmogelijk om zonder sporen achter te laten met kind en al er door heen te gaan. Het is ook enige afstand van de grond dus je moet er echt in en uit klimmen.
Dus het raam is onmogelijk, dat snap je toch wel

Het raam is redelijk snel door de Portugese politie geschrapt als mogelijkheid of er moet een 2 dader zijn geweest.
Wie zijn ontvoeringstheorie dus baseert op het raam heeft een - niet kloppende - tunnelvisie.
vrijdag 12 juni 2020 om 21:48
Dat is ook wat ik ter discussie stel.hollebollegijs schreef: ↑12-06-2020 21:29Je zegt het goed MEENDEN
Dat staat ze vrij.
Paps & mams McCann zijn geen politie he.
De Portugese politie was er vrij snel achter dat het niet heel logisch was met een open achterdeur beschikbaar.
Er wordt gesuggereerd dat de ontvoerder ofwel bij betreding, ofwel bij vertrek, in dit geval met kind, gebruik heeft gemaakt van het raam.
Dit klopt niet - wat ook in Richard Halls verhaal naar voren komt - omdat zowel de voor- als achterdeur weliswaar dicht, maar niet op slot staan en dat het eenvoudiger is om via die deuren, met of zonder kind, naar binnen of naar buiten te gaan.
Ik geef daarbij aan dat een raampje van 30cm doorsnede nogal een wurmende uitdaging is om met kind en al naar buiten te gaan, zelfs als kind te versuft is om te protesteren, terwijl een deur letterlijk de deur open zet.
Daarnaast, zoals Meds aangeeft: op het raam zijn alleen vingerafdrukken gevonden van Kate.
Ik stel dus zeker de entree of vertrek via het raam ernstig ter discussie.
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
vrijdag 12 juni 2020 om 21:49
Waarom zouden ouders die niets te verbergen hebben een dwaalspoor aan willen brengen??hollebollegijs schreef: ↑12-06-2020 21:37En dan nog?
Dat is toch voor een rechercheteam nauwelijks relevant.
Die snappen best dat ouders emotioneel zijn of een dwaalspoor willen aanbrengen.
vrijdag 12 juni 2020 om 21:50
Andere reden dat de ontvoeringstheorie zoveel aandacht kreeg was omdat de McCanns dit zelf vanaf punt 1 riepen. En diezelfde avond vrienden, familie èn de tabloids in de UK gebeld hebben met het verhaal dat de shutters stuk gemaakt waren (wat niet zo was)
En dat raam niet door ontvoerder is gebruikt, daar denkt volgens mij iedereen hetzelfde over hier toch? Het is alleen gek dat een ontvoerder wel de moeite gaat doen om er daarna achter te komen dat het niet lukt. Dat kon hij dan ook wel zien zonder het raam open te doen en al helemaal aangezien de deur waardoor hij waarschijnlijk naar binnen was gekomen gewoon nog steeds toegankelijk was. Als het een ontvoerder was is ook nog eens de kans groot dat het iemand was die de omgeving en missch die appartementen wel kende. En dat hij goed voorbereid was (want geen enkel spoor achtergelaten en wist dat McCanns zelf niet thuis waren). Dat je zo goed voorbereid bent en dan toch het te kleine raam zou proberen, terwijl de deur achter je gewoon open is.. dat zou ik wat gek vinden.
Maar in de ontvoeringstheorie MOET het zo zijn dat de ontvoerder dat raam heeft opengemaakt (want McCanns zeggen dat zij dat niet gedaan hebben), ook al is dat totaal onlogisch.
In de theorie dat de McCanns er zelf iets mee te maken hebben, hebben zij het raam opengezet om het op ontvoering te laten lijken (aangezien ze in het begin nog zeiden dat de deuren op slot zaten).
Dus ik vind persoonlijk het hele raam-verhaal niet in het voordeel van de McCanns spreken.
En natuurlijk is dat allemaal geen hard bewijs maar we zitten dan ook op het viva forum en niet in het rechercheteam.
En dat raam niet door ontvoerder is gebruikt, daar denkt volgens mij iedereen hetzelfde over hier toch? Het is alleen gek dat een ontvoerder wel de moeite gaat doen om er daarna achter te komen dat het niet lukt. Dat kon hij dan ook wel zien zonder het raam open te doen en al helemaal aangezien de deur waardoor hij waarschijnlijk naar binnen was gekomen gewoon nog steeds toegankelijk was. Als het een ontvoerder was is ook nog eens de kans groot dat het iemand was die de omgeving en missch die appartementen wel kende. En dat hij goed voorbereid was (want geen enkel spoor achtergelaten en wist dat McCanns zelf niet thuis waren). Dat je zo goed voorbereid bent en dan toch het te kleine raam zou proberen, terwijl de deur achter je gewoon open is.. dat zou ik wat gek vinden.
Maar in de ontvoeringstheorie MOET het zo zijn dat de ontvoerder dat raam heeft opengemaakt (want McCanns zeggen dat zij dat niet gedaan hebben), ook al is dat totaal onlogisch.
In de theorie dat de McCanns er zelf iets mee te maken hebben, hebben zij het raam opengezet om het op ontvoering te laten lijken (aangezien ze in het begin nog zeiden dat de deuren op slot zaten).
Dus ik vind persoonlijk het hele raam-verhaal niet in het voordeel van de McCanns spreken.
En natuurlijk is dat allemaal geen hard bewijs maar we zitten dan ook op het viva forum en niet in het rechercheteam.

vrijdag 12 juni 2020 om 21:51
A child is taken.
Dat is het eerste dat Gerry roept tegen de bovenbuurvrouw terwijl zijn dochtertje van drie zoek is. Laat dat even op je inwerken.
A child. Wie praat zo over zijn eigen kind waar je je grote zorgen over maakt?
Taken. Als jij je dochter niet aantreft in bed, dan loopt die ergens rond en dat is gevaarlijk want water, auto's en enge mannen.

vrijdag 12 juni 2020 om 21:51
Gaat het wel goed met je?

vrijdag 12 juni 2020 om 21:53
als ik mijn kleuter niet aan zou treffen in bed zou ik als een malle gaan zoeken, als de buurvrouw vraagt wat is aan de hand is zou ik vragen of ze mijn kind gezien heeft en of ze mee wil helpen zoekenBlankepit schreef: ↑12-06-2020 21:51A child is taken.
Dat is het eerste dat Gerry roept tegen de bovenbuurvrouw terwijl zijn dochtertje van drie zoek is. Laat dat even op je inwerken.
Taken. Als jij je dochter niet aantreft in bed, dan loopt die ergens rond en dat is gevaarlijk want water, auto's en enge mannen.
vrijdag 12 juni 2020 om 21:54
Hahahaha IEDEREEN stelt het raam ter discussie.
FF opgezocht 4 mei 2007 heeft de Portugese politie al twijfels over het gebruik van het raam als vluchtroute.
Goh en jij hebt er 13 jaar over gelezen en komt er nu mee.
Goed speurwerk, ga zo door

hollebollegijs wijzigde dit bericht op 12-06-2020 21:54
0.12% gewijzigd
vrijdag 12 juni 2020 om 21:54
Ik zou het raam niet uitsluiten. Van de Duitse verdachte is bekend dat hij in dat dorp bij vakantie appartement inbrak door binnensluiping door het raam. De buitenkant van het raam en de binnenkant van de schutters zijn niet gecheckt op vingerafdrukken volgens het politierapport. De buitenkant van de schutters stonden wel degelijk vingerafdrukken op maar die konden niet gematched worden/waren niet volledig. En het bed stond tegen het raam, hij kan haar toch ook door het raam gepakt hebben zonder naar binnen te stappen.koreana schreef: ↑12-06-2020 21:48Dat is ook wat ik ter discussie stel.
Er wordt gesuggereerd dat de ontvoerder ofwel bij betreding, ofwel bij vertrek, in dit geval met kind, gebruik heeft gemaakt van het raam.
Dit klopt niet - wat ook in Richard Halls verhaal naar voren komt - omdat zowel de voor- als achterdeur weliswaar dicht, maar niet op slot staan en dat het eenvoudiger is om via die deuren, met of zonder kind, naar binnen of naar buiten te gaan.
Ik geef daarbij aan dat een raampje van 30cm doorsnede nogal een wurmende uitdaging is om met kind en al naar buiten te gaan, zelfs als kind te versuft is om te protesteren, terwijl een deur letterlijk de deur open zet.
Daarnaast, zoals Meds aangeeft: op het raam zijn alleen vingerafdrukken gevonden van Kate.
Ik stel dus zeker de entree of vertrek via het raam ernstig ter discussie.
Dat raam was niet heel hoog en als een forse man hier al zo makkelijk naar binnen buigt moet een mager persoon dat nog gemakkelijker kunnen

https://www.mirror.co.uk/news/uk-news/m ... h-22144222
madamecannibale wijzigde dit bericht op 12-06-2020 21:56
0.09% gewijzigd
vrijdag 12 juni 2020 om 21:56
Gek dat de politie daar anders over denkt. Maar goed jij bent 100% zeker van je zaak. Blijkbaar was je erbij die nacht...
vrijdag 12 juni 2020 om 21:56
Waar zeg ik dat?
Ik zeg dat de politie altijd rekening houd met meerdere scenario's dus ook met familie die een dwaalspoor wil aanbrengen.
vrijdag 12 juni 2020 om 21:57

vrijdag 12 juni 2020 om 21:57
Spoken schreef: ↑12-06-2020 21:50Maar in de ontvoeringstheorie MOET het zo zijn dat de ontvoerder dat raam heeft opengemaakt (want McCanns zeggen dat zij dat niet gedaan hebben), ook al is dat totaal onlogisch.
Er is m.i. nog een derde mogelijkheid: dat er wel een ontvoering was maar ze hebben zelf dat raam opengemaakt om te verbloemen dat ze de deur open hebben gelaten en dus nalatig/slechte ouders waren.
vrijdag 12 juni 2020 om 21:58
Volgens Kates eerste verklaring is ze als een dolle gaan zoeken en toen de rest van de vriendengroep gaan halen.

Blankepit schreef: ↑12-06-2020 21:51A child is taken.
Zou het nog kunnen dat ze het verkeerd verstaan heeft, en hij "our child" zei? Het scheelt maar weinig.
Hele goede, daar heeft de Portugese politie ook aan gedacht trouwens.

en waarom zouden ze dat doen? het was niet zo moeilijk voor de politie om die conclusie te trekken, ze zaten immers in het restaurant

vrijdag 12 juni 2020 om 22:00
vrijdag 12 juni 2020 om 22:01
vrijdag 12 juni 2020 om 22:01
Wat zijn jullie allemaal bezorgd om elkaar. Dat vind ik echt lief.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day