eFFFe

19-03-2009 20:13 1161 berichten

Ons oude topic
Alle reacties Link kopieren
whhhhaaaaa mis ik gewoon de nieuwsmelding!!

gefeliciteerd lieve juus en juusman! wat geweldig dat jullie meisje er nu echt is na dat hele traject dat jullie doorlopen hebben! wow!!! ga snel naar de mail!!

oh en blond, wat een onzin, ons meisje heeft de zelfde maten : 11.6 en 83,5 cm en was prima.. vaag bureau bij jou!

wij hebben ook net als yas een leuk bureau, prima altijd alles en vooral relaxed je ding doen. ben daar wel blij mee.

meid, trek t je niet aan

en man man, kalissa loopt 1,5 km per dag?? die kan straks met bri mee lopen in de zomer goed joh!! x
Jusa, ontzettend gefeliciteerd! En wat een mooie naam!

Ik denk dat ik grote kans heb op het grootste stuk taart, want ik had de inschatting gemaakt begin vd avond, dat is toch bijna hetzelfde als eind vd middag?

Helaas ook minder nieuws...

Mijn bloed was gisteren helemaal niet goed. Mijn afweer is dus erg slecht. Ben behoorlijk geschrokken.

Het komt er op neer dat mijn waarde minimaal 1 moet zijn en nu 0,2 was. Bij 0,5 of lager krijg je preventief anti-biotica en anti-schimmel omdat dat gevaarlijk is. Maar die krijg je niet als je zwanger bent. Dus mijn reguliere spuiten gaan keer 3 en daarmee moet mijn waarde snel weer ok zijn, daarna denk ik opnieuw instellen op de medicijnen.... Ik heb nu alleen verkoudheid en keelpijn en moe, moe, moe. Alles valt wel op zijn plek, ik was dus niet alleen moe van zwanger/slecht slapen, maar mijn lijf is gewoon keihard aan het werk om niet ziek te worden. Ik moet nu bij koorts (ook 's avonds en 's nachts) direct naar het ziekenhuis voor uitgebreid onderzoek. Dus duim voor me dat ik geen koorts krijg, nu heb ik dat in elk geval niet. Vanochtend ben ik ook niet gaan werken, ik heb er te veel wakker van gelegen (van het slechte nieuws en van de keelpijn/verkoudheid, na een paracetamol heb ik wel een aantal uren lekker geslapen en die mag ik gelukkig wel).

Ik ga even niet op iedereen reageren nu, maar wilde jullie wel even op de hoogte brengen...
Plieno, naar bed en slapen!

Jee hoe lang tot je wer ok bent? kunnen ze daar wat over zeggen?
Ik hoop/denk dat ik eind van de week misschien weer een acceptabele waarde heb. Vrijdag weer bloed onderzoek, vrijdagmiddag meteen uitslag en verder overleg.

Eigen arts is ook nog op vakantie, vervanger was volgens mij wel ok, nam het erg serieus en ging direct met haar collega's in het academisch ziekenhuis overleggen (gevalletje zeldzaam).
he wat naar zeg plien, ik zeg ook; bed in, mannetje even uitbesteden overdag en even heeel goed aan je zelf denken! wat een nare rot ziekte heb jij toch.

die spuiten, moet je zie zelf prikken elke dag dan? bah zeg! veel sterkte meid en pas goed op hoor!!

x
voor Plien ....
Jullie zijn lief.

En Mim, mannetje is inderdaad gewoon bij mijn moeder. En ik heb al 2 keer op bed gelegen vandaag, dus dat doe ik wel goed, hoewel ik evengoed moe blijf....

Ik spuit normaal 1 keer per week (zelf ja) en nu deze week voor het eerst 3 keer per week.
HOERA HOERA HOERA

Daar is ze dan! Lieve Juus en Juusman, van harte gefeliciteerd!! Ik hoop dat het allemaal goed ging en meeviel

Geniet van jullie nieuwe gezinnetje!

Dikke kus van Blond

Later meer, ga nu eerst ff mijn bed in duiken, de wekker ging heel erg vroeg vannacht *gaap*

Wil nog wel Plieno een geven. Meid, wat een rotnieuws Sterkte...
He Plien,

Wat een rotnieuws weer!

Helemaal niet leuk!

Denk aan je hoor!

Is er al nieuws uit de kraamkamer van onze Juus?

x Jessel
Lieve Plien, bah, het is niet leuk om een gevalletje zeldzaam te zijn. Ik hoop dat je waardes heel snel weer goed zijn!

Sterkte er mee!
Hoi allemaal,

Wat een leuke dag gisteren hè! Weer ouderwets vaak kijken of er al babynieuws is! Ook via het forum: heel hartelijk gefeliciteerd met julie Meisje Met de Mooie Naam!

Plieno: veel sterkte, wat Soep ook schrijft is het in geval van ziektes niet leuk om bijzonder te zijn. Hopelijk doet de rust je goed. Pas op jezelf!
Hè balen weer Plien. Hoop echt dat je geen koorts krijgt.

Niet leuk dat je ziekte nu weer de kop op steekt.

Dus rustig aan, laat je lekker vertroetelen en veel vitamientjes eten! Ik heb hier heerlijk aardbeitjes in de koelkast staan en ook kiwi's, bananen, peren en appels. Zeg maar wat je wilt!

Moet ineens aan onze kraamverzorgster denken die van die schattige fruithapjes maakte in partjes op een bordje.....
Hier ook aarbeitjes, we gaan ze zo eten. Plien, moet je nu dingen nog anders gaan doen straks, of hoor je dat bij het volgende overleg?

Klaver: ik kreeg ook van die bakjes met fruit, we hadden het er toevallig afgelopen weekend nog over. Was het maar weer zo ver....

Juus: zooooo'n mooie naam voor jullie meisje. Ik knap bijna uit elkaar van nieuwsgierigheid!
Dat heb ik nou ook Soep ! Waar blijft ze nou, ha ha.

Inderdaad, het ware hele kunstwerken, die fruithapjes van de kraam. Volgens mij leren ze dat tijdens de opleiding
Ja, ik kreeg ook fruithapjes van de kraamhulp (oeps, sorry, kraamverzorgende. Ze werd woest als ze hulp werd genoemd ) Gemengd met roze muisjes.

Hoe is het met onze jusa?

Wat betreft het CB, ook een kennis van me kreeg hetzelfde te horen. Haar meisje is dan wel wat dikker dan Kalissa, is 2.5 maand jonger en weegt bijna hetzelfde. Maar dit kindje wordt (op)gevoed volgens een heel strak regime, precies volgens het boekje. Jawel, het boekje van het CB. Die kennis doet dus precies zoals het volgens hen allemaal zou moeten en nu blijkt ook dat niet goed te zijn dus. Kind krijgt echt nooit wat te snoepen of extra te eten, drinkt amper iets anders dan water en nog is ze ''te dik''. Zij moest dus haar kindje nog minder te eten geven. Is ze gelukkig niet van plan, dat zou echt te weinig worden. Zij heeft wel een klacht ingediend bij het cb, ze wil niet dat haar meisje als peuter al een eetprobleem gaat krijgen...
quote:Yasmine_back schreef op 28 april 2009 @ 20:31:

Dat heb ik nou ook Soep ! Waar blijft ze nou, ha ha.

Inderdaad, het waren hele kunstwerken, die fruithapjes van de kraam. Volgens mij leren ze dat tijdens de opleiding

Zie het voor me, prakticum fruitsnijden...

Plien wat vervelend. Vooral als je weer kans loopt op schimmel&co terwijl de medicatie niet allemaal mag. Rustig aan meid!

En hier ook nieuwsgierig!! Weet nog dat op verscheidene momenten verse mama's niet meteen op kwamen draven, ook op andere topics (om verschillende redenen) en dat iedereen staat te springen om het verhaal uit de eerste hand te horen. Ik moet zeggen dat ik zelf ook veel zin had om meteen naar de computer te rennen na de bevalling

Net even in oude topic gekeken: Ik meldde me na 5 uur (want 's ochtends om 5 uur melden had toch weing zin gehad..) Ik zag meteen dat ik toen voor Wolfje ook hetzelfde plaatje had geplakt als nu voor Jusa. Niet erg exclusief dus . Wel leuk om weer terug te lezen, hoor! Ook het bevallingsverhaal en de felicitaties.
Hallo ladies,

Wat heerlijk om jullie enthousiaste reacties te lezen. Het hele bevallingsverhaal komt nog wel eens (helden dat jullie nog voor een 2e durven).

Madame heeft in ieder geval een zeer goede start gemaakt, lag binnen 20 minuten al aan de borst en dat is ook het liefste wat ze nu doet. Au!

Manlief heeft vannacht laten zien dat hij een natuurtalent is in luiers verschonen en tempuraturen. Wel lekker want zelf kom ik nog niet zo makkelijk overeind. Ook flink wat hechtingen gekregen.

Ik hou het hier even bij. Zal nog even een foto en de preciese details op gmail posten.

Lfs Jusa en Juusman
Blond, is dat hetzelfde CB dan? Wel een beetje raar hoor!
Hee! Juus net ook langsgeweest, 't is druk hier!

He wat vervelend van die hechtingen Wel fijn dat de kleine meid het drinken al doorheeft. Lekker proberen te slapen vannacht!
Juus; Fijn dat je kleine meid het goed doet en dat man een natuurtalent blijkt te zijn. Ben benieuwd naar je bevallingsverhaal. Meestal is inleiding behoorlijk heftig. Hechtingen is balen, maar het komt goed! Kijk naar Soep, die is volgens mij de hechting-held hier! Heb helaas weinig tips voor je behalve veel spoelen met lauw water bij het plassen, maar die heeft je kraam je vast ook al wel gegeven. (Oh ja, en gaasjes met vaseline tegen het verkeerd vastgroeien, maar da's vast ook al een bekende, haha) Geniet van deze bijzondere tijd met zijn drietjes!

Blond; volgens mij is dat ook iets universeels met die muisjes over je fruit. Hier inderdaad ook.

Dok; Over onvoorstelbare examens gesproken: bij mij op school is laatst eindexamen strijken afgenomen.... Ik wilde nog mijn hele wasvooraad langsbrengen maar dat was helaas niet nodig, haha!
Ik zat trouwens nog even op gmail en keek foto's en namen van jullie, maar het is wel veel! Als we met z'n veertienen komen en nog eens 15 kinderen dan weet ik het echt niet meer hoor! Vooral omdat we hier geen echte namen gebruiken en de kinderen 'meisje' of 'mannetje' heten... Ik denk dat ik maar stickers of buttons voor iedereen ga maken met Forumnaam-echte naam-mama van... En dan nog naamstickers voor de kinderen die waarschijnlijk ongeveer 3 seconden blijven zitten..
Over strijken gesproken... Moet maar weer stoppen met forummen...

En muisjes over mijn fruit heb ik nooit gehad, smaakt dat?
Juus! Wat leuk wat van je te horen! Was heftig dus, zo te lezen. Gelukkig is het achter de rug nu. Ben heel benieuwd naar het hele verhaal, maar neem de tijd. Geniet eerst van je nieuwe gezin!

Dok: Ja, het is hetzelfde cb. Enne, muisjes door het fruit was best lekker ja!
net als je denk....... (gmail)
Juus en Juusman, van harte gefeliciteerd met jullie kleine meisje! Wat een super mooie naam. En wat heerlijk dat ze zo’n natuurtalent is! Ik hoop dat alles goed is gegaan. Ben benieuwd naar jullie foto’s en verhaal! Snel naar gmail dadelijk.

Soep, nog super bedankt dat je nog even hebt gebeld maandag! Echt lief!

Jeetje Plien, wat een onwijs kl#$% nieuws! Ik duim heel hard voor je dat je waardes snel weer normaal zijn en dat je geen koorts gaat krijgen. Wat ben je toch een bikkel geweest al die tijd! Heeft de arts een termijn gegeven waarop je waardes weer normaal zouden moeten zijn. Ik hoop dat dat vrijdag al het geval is! En welke consequenties heeft het voor je zwangerschap? Sterkte meis!

Lil, fijn dat Lola weer aan de borst drinkt!

Klaver, op de één of andere manier weten P&O’ers het vaak op die punten te verprutsen. Waarschijnlijk is de materie gedurende de dag te heftig en is zoiets simpels als regels tbv vakantie lastig te verwerken in het brein. Hier loop ik ook vaak tegen dat soort dingen aan. Van die verschrikkelijk moeilijke vragen zijn echt binnen no-time opgelost, maar vragen over vakantie uren e.d….

Blond, wat een verschrikkelijke mevrouw bij het CB! Jij hebt dat toch al vaker gehad, toch, bij jullie CB? Bij ons zeggen ze ook dat het beter is om geen flesjes meer te geven, maar als hij/zij er om vraagt mag je het gewoon doen. En ik vind 83 cm en 11.7 kg nou niet bepaald als overgewicht klinken. Laat ze maar lullen, jij ziet hoe het met Kalissa gaat en dat is het belangrijkste.

Oja, onze kleine wil zijn pap en dus ook avondfles alleen maar uit een fles! Als ik het in een antilekbeker doe dan barst hier echt de bom.

Herah, wat een leuk lieveheersbeestjeloopzitwagen!

Es, wat heerlijk dat jij nog maar zo kort hoeft na je zomervakantie. Het is zo fijn om niet meer zoveel te hoeven werken. Ik zit hier echt mijn uren af te tellen. Niet omdat ik het niet meer leuk vind, maar meer omdat ik gewoon echt behoefte heb aan rust. Lekker die benen omhoog op de dagen dat die kleine naar het KDV is. Ben trouwens benieuwd naar jullie P&T. Wat zijn jullie in totaal kwijt, als ik zo vrij mag zijn om het te vragen.

Soep, wat raar dat ze wel iets vinden op een uitstrijkje, maar niet duidelijk kunnen zeggen wat. Overigens wist ik niet dat ze ook dat soort dingen konden zien op een uitstrijkje.

Yas en Es, ik ben ook heel erg benieuwd wat jullie gaan vragen voor de Mutsy en wat jullie er voor krijgen!

Dok, hihi, meteen die handelsgeest van een zelfstandig ondernemer

Jessel, veel plezier morgen bij de echo! Fijn dat je gewoon op koninginnedag kunt komen. Zal wel lekker rustig zijn.

Gister bij de vk geweest. Alle bloedwaardes zijn normaal en mijn bloeddruk was netjes 60/130. Meestal is ie 60/120, maar met afgelopen weekend in gedachte vind ik het reuze meevallen. Hartje weer gehoord. Buik groeit hard, maar niet te hard.

Het is hier zo mega druk geweest en de computer staat tegenwoordig op zolder, dus ik kom er maar zelden meer. Binnenkort gaan we gelukkig een laptop kopen. Eerst kon ik die kleine nog meenemen naar boven, maar nu op zolder, waar niets is afgezet, vind ik dat toch behoorlijk eng.

Weekend verhaal komt vandaag op gmail. Ik meld het wel ff hier als het er staat. Maar het belangrijkste verhaal is toch dat van Juus!

Knuffel voor iedereen!

Liefs Jules

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven