eFFFe

19-03-2009 20:13 1161 berichten

Ons oude topic
Alle reacties Link kopieren
Haha Soep, leuk die praat, nu al!!!

Even een snelle vraag: waarom kieze de Mutsy rijdende moeders hier ook al weer niet voor de duo seat van Mutsy?

Ik heb Jules topic nog eens teruggelezen, maar daar haal ik niet echt de doorslaggevende reden uit. Ik zie zelf meer voor als nadelen. En vandaag in de winkel werd het ook gewoon aangeraden voor de 4-Rider. Er zit inderdaad een knikje in het achterste stoeltje, maar dat kan je eenvoudig opvullen met schuim of handdoek en dan een nestje er op. En net als in de meeste duo wagens zijn de zitjes niet über-groot, maar het is ook maar een oplossing voor een beperkte periode.

Het is financieel geen hele grote investering en volgens mij rijd het altijd fijner dan een goedkope tandem wagen.

Natuurlijk kan hij niet tegen de P&T op, maar hebben jullie allemaal ook de duo seat serieus overwogen???

Ik wacht nog even met bestellen, hoewel er evengoed 6 weken levertijd op zit. Ben benieuwd.

Uitslag is er nog niet, ik zit nog te wachten op een telefonische afspraak.

Jusa, geweldig dat jullie er zijn 9 mei!!! En heb je al de juiste creme gevonden voor op je kloven??? Ik heb goed gesmeerd en dat hielp wel (een beetje).
Weer even snel tijdens het wachten van Plien: volgens mij zijn niet alle onderstellen geschikt voor het duozitje van de mutsy. Ze zijn van lichtmetaal kunnen dus doorbuigen als ze te zwaar beladen worden. Zoiets.
Plien: Mutsy zelf (heb ze gebeld ivm tegenstrijdige berichten in babywinkels) raadt de duoseat af voor het 4rider onderstel. Het frame wordt te onstabiel en kan hierdoor heel makkelijk kantelen. Ook doorbuigen van het frame als je kindjes groter worden is een reële optie. Hierdoor werd het voor ons goedkoper om een P&T (tweedehands) aan te schaffen en onze eigen Mutsy te verkopen. Een nieuw onderstel + duoseat+ nestje was net zo duur als onze P&T nu.
En plien: ik merkte het gisteren al, Soepje lag te slapen met het zitje helemaal plat. En als je dan een stoep op moet, dan heb je al een gevoel dat hij makkelijk kan kantelen. Ik kan me voorstellen dat je dan voor een andere wagen kiest.

Es: heeft mutsy ook nog iets gezegd over een kiddyboard?

Plien: hoe staat het met je, hoe was de tel. afspraak?

Mim: stomme dromen ook. Heb je lekker geslapen? Voel je ook beter nu het rustiger is? Fijn dat Mimmetje begint te wennen aan de pleister.

Waaaaah, veel foto's van Juusje!!! Ik ga eerst even kijken daar (gmail)
Soep: Nee niets bijzonders behalve dat dat een alternatieve optie was voor een duowagen. Voor ons helaas niet omdat kleine man volgens mij de benen neemt zodra hij kan. Lijkt me niet heel relaxt winkelen of wandelen dan. Ze raden een kiddyboard trouwens aan vanaf een jaar of 21/2, 3.
Te gek zeg!

Mim: wat ziet jullie tuin er mooi uit! Ik nodig soepje en mij bij deze nog effies uit, haha. Kan je de 15e toevallig?

En ik kom je de 9e halen, hoor, is veel makkelijker. De hele boel ligt hier open, vandaar.

Bri: dan waren het goede drankjes? Hoe heb je de dag beleefd?

Lil: klinkt als een fijne dag. En ja, het kan heel ontspannen zijn ook met kindjes. Als ze overal naar toe wandelen dan even niet,maar meestal wel, haha. Je klinkt ontspannen en blij, fijn!

Jules: wij zijn ook over de vrijmarkt hier gestruind, maar we hebben niets gekocht. Vooral genoten van de sfeer, die was nog prima hier 's ochtends.

O, die verhalen over die meerlingen, daar moet je dan toch even niet aan denken. Eentje tegelijk vind ik echt genoeg!

Gisteren hebben heel goede vrienden verteld dat ze zwanger zijn van de eerste, helemaal te gek, we zijn heel blij voor ze! Beetje gek is het wel, dus ik hoop dat wij ons snel aan kunnen sluiten.

Vandaag was ook weer een prima dagje, lekker gefietst (echt tijd voor een nieuwe), en heb onze dochter heerlijk in het zand zien spelen, was voor het eerst. Ik ga op het balkon een tentje neerzetten, dan kan ze daar veilig en uit de zon spelen, alleen moet hij wel lekker open, anders is het te warm. Op zo'n moment mis ik een tuin heel erg, maar we gaan er wel veel op uit op deze manier. Tijd om de speeltuinen hier te gaan verkennen.

Gaaf, over een week gaan we al naar de meeting, hoera!
Es: nou ja, als het nog even duurt, dan halen we dat wel, vandaar die vraag. Mijn zus en ik schelen 2,5 jaar en ik liep altijd met mijn moeder mee. Nu loopt Soepje echt nog weg, ik ben benieuwd hoe dat dan gaat.
Dat is duidelijk Es (en Soep), dat gaat em dus niet worden. Twijfel hier dus nog wat te doen.

Uitslag was redelijk positief. Waarde is vandaag 0,7-> dus flink hoger dan 0,2 maandag, maar nog wel onder de grens van 1 die het moet zijn. Vanavond dus weer spuiten en maandag weer bloedcontrole. Ik hoop echt dat mijn verkoudheid (incl pijnlijke holtes, hoofdpijn) komend weekend weg gaat, want gisteren was het beter en vandaag weer slechter, dat schiet niet op. En morgen heb ik vrijgezellendag van een vriendin en dat kan ik dus wel shaken. Misschien kan ik nog mee eten, maar de hele dag slenteren zit er niet in (heb nu al weer bonkende hoofdpijn van een klein rondje om).... Net maar weer paracetamol genomen.
Jusa, wat een mooie foto's in je fotoalbum!!!

En nog een tip voor de tummy tub. Je pinktopje in haar mondje tijdens het badderen, ze hebben zo'n zuigkracht dat je ze dan zelfs los kan laten (maar hoeft natuurlijk niet als je dat eng vind). Was een tip van onze kraamverzorgster die goed werkte. Mannetje werd er erg rustig van en van het gewone badje juist onrustig.
Hallo allemaal!

Blond; gelukkig alles goed met jou! Heb ook nog gekeken naar een blonde bekende maar gelukkig heb je je hier gemeld!

Lijkt me nu erg vreemd om daar te wonen...

Luuk heeft het ook helemaal op Ernin (ernie) en noemt zijn tenen bijvoorbeeld tenin.. hihi... en papa heeft een "brul" op..

Nou ja, zo kan ik nog wel even doorgaan. Echt lachen hier!

Ik ben kots- en kots- en kotsmisselijk, ineens. Rare tijd ook dus lig al in bed met de laptop.

Hoop dat het zo zakt.

We een bevestiging dat het nog allemaal goed zit hoop ik. In ieder geval nog steeds blij met de goeie echo maar ook nog steeds zoiets van : oh, ja, ik ben ook zwanger..

Vanavond verjaardag van vriendin uit de club waar alle vriendinnen na mijn miskraam opeens zwanger bleken, remeber?

Ik had wel willen schreeuwen: IK OOK, IK OOOOK!!!

Maar.............. ik heb me ingehouden.

Juus: al Purelan-creme gebruikt voor op je kloven? Of Bepanthen? Ook heel goed is een druppeltje uitsmeren en dan aan de lucht laten drogen. En niet te veel belasten die tepels maar goed, daar kom je met je kraamverzorgende vast wel uit.

Heb je een beetje een leuke?

Hoe ist verder?

Plien: gaat het met jou?

Bri: heb gisteren aan je gedacht en een virtuele oranjebitter gehesen en heel hard gehoopt op een positieve test!

En ja hoor lieve Soep: voor jou heb ik natuurlijk ook gehoopt!

Komt echt wel goed meiden! Maar wachten duurt te lang en is vaak gewoon oneerlijk!

Dikke knuffel voor jullie hoor!

Ehhh.. hoeveel kindjes wij willen? In ieder geval twee...en dan misschien nog wel twee.... weet ik veel. Ik had eerst altijd het idee van twee maar nu lijkt meer me ook wel heel erg leuk!

Maar alles op zijn tijd hoor!

Ik ga naar gmail, ben stik nieuwsgierig!

XXX Jessel
Meisjes, er staat een nieuwe, grote tabel. Het ligt denk ik aan de grootte van je scherm of je alles er op krijgt, maar hij is wel leesbaar.

De basis staat, ik ga nog wel een keertje meer kleurtjes toevoegen. Het is een K-klus....

Jessel: je bent lief, zelfs als je misselijk bent, hihi. Klinkt misschien stom, maar voor Bri vind ik het erger dan voor mezelf. En dat klinkt alsof Bri een erg geval is, en zo wil ik het absoluut niet zeggen. Dat maakt niet dat ik het zelf niet NU wil, dat is het egoistische van het hele kinderkrijggebeuren.

Jij houdt het dus nog even geheim, tot wanneer? Poehee, nog meer? Nou ja, een vriendin van mij heeft er 2 van 4 en 6 en nu net een verse baby. En mijn nichtje heeft er 4....... Ik weet niet hoor, ik denk dat 2 wel genoeg is!

Ik ga naar mijn lief (en ik denk naar bed, hihi en naar Doe maar normaal kijken...)!

Liefs

Soep
En ik zag dat ik Es al een meisje had toebedeeld. Hoe voorspellend zou ik zijn?
Haha Soep; had het er vandaag toevallig met manlief over. Hij wil heel graag een meid en mij maakt het niet zoveel. Twee jongens lijkt me ook heel leuk! Nog een paar weken en we gaan het zien.
Twee jongens is super Es ! ha ha.

Still alive hier maar drukke (werk)dag gehad dus ga zo bedje in. Manlief gaat op stap, pfff, waar ie zin in heeft ! Ik ga lekker op stap in dromenland

Ben ook in shock nog over gisteren, men, niet te bevatten gewoon....

Kom van het weekend langer terug hoor ! Enne, nog maar 1 weekjuh !!!!!
Juus! Bedankt voor je kaartje, en wat een mooie woorden staan er op voor die kleine meid!
Juus, mooi kaartje. En 2 namen uit onze top 10 in 1 naam, is toch toevallig.

Ik wil even vertellen dat mijn buik eindelijk op gmail te bewonderen is. Geen geweldige foto, maar wel een actueel plaatje van de omvang (vorige week, dus ruim 27 weken).

En een paar nieuwe foto's van mannetje, gemaakt voor de oma's met moederdag door een vriendin, inclusief een hele serie ruzie foto's met nichtje van 2 (foto's spreken voor zich).

Ik ga mannetje na 4 uren uit zijn bedje halen, hij heeft dezelfde hobby als ik -> slapen...
anoniem_33412 wijzigde dit bericht op 02-05-2009 15:19
Reden: echte naam er in hoeft niet
% gewijzigd
Plien: wat fijn dat het weer ietsje beter gaat! Keep up the spirit, zou ik zeggen. Gaat het vandaag nog weer beter dan gisteren? Hopen dat je morgen nog weer betere bloedwaarden hebt! Sterkte meid! Ga zo gelijk ook je buik bewonderen op gmail...

Jessel, bah, misselijk! Sterkte jij! En dus wellicht meer kids... Ik roep bij dergelijke vragen altijd maar dat je eerst een tweede kind moet krijgen voordat de derde zich kan aandienen, dus we zien wel... Maar het gevoel herken ik wel. Ben benieuwd op hoeveel kids jullie gaan uitkomen!

Jusa: was blij verrast gisteren door de post! Heel mooi, sereen kaartje, echt heel bijzonder!

Soep/Es: ik dacht inderdaad ook al dat ik iets had gemist dat es een meisje krijgt... nou is dat op zich niet zo gek, maar je weet dus nog niet wat het gaat worden. Es, willen jullie het wel weten?

En verder kan ik jullie meedelen dat ik er bij ben hoor, volgende week zaterdag! Gisteren was dan inderdaad ons vrijgezellenfeestje, ze hadden het echt heel erg leuk gedaan. Ik workshop paaldansen (!) en vriendlief solexrijden. Daarna gezellig (apart) eten, kortom zéér geslaagde dag! Maar nu komt de bruiloft nog wel weer dichterbij, nu we dat ook al weer hebben gehad....
Dikke shit; hele lap tekst weg!!!!!

Ga nu even schelden, want geen zin om het helemaal weer opnieuw te typen....

Jusa:

Wat een leuk en lief kaartje hadden we gisteren van jullie in de bus. THANX

Hoe is het met Jusie?

Zwangeren al bezig met geboortekaartjes? Houden jullie dan ook rekening met het eerste kaartje? Onze nichtjes hadden beide een kaartje uit dezelfde lijn en de neefjes hadden beide heeeel verschillende kaartjes. Denk eigenlijk dat wij bij hetzelfde concept gaan blijven bij al onze kids (heel eerlijk). Het uiteindelijke resultaat zien jullie dus t.z.t.

Herah:

Zag gisteren hier een heel vrijgezellig feestje in de stad met een vrijgezel met engelenvleugeltjes. Heb nog gekeken of jij het misschien was. Had gekund dus!

Klavertje krijgt een hele rij tanden ineens en heeft daar best last van. Ze heeft ook telkens koorts (gisteren 40 graden).

Hoop dat dat voor de 9e voorbij is, zodat ze van de partij kan zijn. En anders kom ik gewoon in mijn uppie.

Lachen al die praatjes van jullie kindjes!

Vind die crèche-uitspraken in het chrècheblad ook altijd zo funny.

Es: Ga je het geslacht ook met ons delen Es?

Heb bij jou dan weer een ventje in gedachte, dus ben benieuwd wie er gelijk krijgt.....

Ga even naar gmail, want ik zit een beetje in de mineur omdat ik het even niet meer weet op huizen- en verhuizengebied. Misschien helpt het wanneer ik het even aan jullie typ.......
he leuk herah, dat je er bij kunt zijn EN je feestje hebt gehad gisteren., Hoe zijn jullie thuis verrast?

en had je er talent voor, het paaldansen?

plien, mooie buik!!!!!!!! echt een jongens buikje, een puntje mooi!!

lieve juus, bedankt voor jullie mooie kaartje! lief roze voor een lief meiske! hoe is het met je kloven en hoe gaat het zo nu je meisje al weer bijna een week bij jullie is? Is het te doen met kraamvisite en heb je een fijne kraamhulp?

soep, de 15e kan ik niet want dan gaan we met mijn familie een weekendje weg. de 22 lukt ook niet ivm een afspraak met een vriendin. vrijdag de 29e anders?

en mij ophalen is erg lief. bij ons ligt dan ook de weg open .. grrr, de grote weg van L van V gaat er uit voor ons huis. volgens mij kun jij wel deze kan op komen want het gaat per rijbaan en die van L naar V blijft eerst open.

Heb er zo'n zin in!! hoe doe jij het met slapen van soep? neem je een campingbedje mee?

Ik twijfel nog. denk dat mim niet gaat slapen op een kamer met andere kids en denk dat ze in de auto heen al wel zal slapen, ze is de laatste dagen steeds om 10 uur a half 11 al moe en duikt dan lekker haar bedje in voor 3 uur.

en anders slaapt ze wel even bij mij op schoot of weer op de terugweg..

duimen jullie allemaal mee voor mooi weer? lekker in die prachtige tuin van je ouders zitten jules, lijkt me heerlijk! ( kunnen de kids ook minder slopen )

jules, plaats jij je buikfoto's nog voor zaterdag of ga je ons verrassen de 9e?

es, parel en klaver, zie je bij jullie al wat bolling ontstaan? ben zo benieuwd.

lil, lola nog steeds eigenwijs qua fles drinken? lastig voor jullie.

ben benieuwd naar haar de 9e hoor, ons een na kleinste meisje

ga nog even wat doen.

dagdag
Herah, leuk dat je er bij bent en dat je een leuk feest hebt gehad! Helaas kon ik gisteren niet mee naar het feest voor een vriendin van mij. Ik lees net op de mail hoe leuk het is geweest...

Ik voel me vandaag wel wat beter, hoofdpijn is vrijwel weg. Verkoudheid nog niet en ook een ontstoken oog, maar dit is wel te doen zo.

Mimmie, dus ik heb een jongens buik... ben benieuwd!

Klaver, ik heb toevallig gisteren 3 proefkaartjes besteld via geboortekaartjes.nl. Leuke site en er staat ook hetzelfde kaartje op als die wij voor mannetje hadden. Ik ga nog even kijken wat wij toen betaalden en wat die nu daar kost, dan kan ik beter bepalen of ik via internet of bij een plaatselijke drukker wil bestellen. Vorige keer bij die drukker gedoe gehad (meisjesnaam was gedrukt...) dus heb niet zo'n zin om daar weer heen te gaan, we moesten 50% van die misdruk betalen, omdat zij vonden dat het onze fout was.

Ik heb ook veel zin in de 9e. Ik kijk wel hoe het met slapen gaat, ik neem zijn bedje mee, lukt het niet dan ga ik op tijd weer naar huis, want als hij moe is is hij niet gezellig....
Klaver: ik heb gereageerd op je gmail! Ben je al klaar met schelden, hihi.

Wat ik me afvroeg is hoe de zwangeren toeleven naar hun bevalling? Ben je nerveuser, wil je dingen anders? Denk je er anders over dan toen je nog niet zwanger was?

Plien: fijn dat je je beter voelt, hopelijk is de rest ook snel opgelost. Blijf je nog wel werken die laatste weekjes?

Jouw mannetje wordt al echt een peuter, die is baby-af! Kan je je buik vergelijken met je buik van Mannetje?

Mim: ik stuur je wel even een mail over de 9e. Ik neem Soepjes tent mee, maar ik gok dat ze niet echt wil slapen. Ik hoop ook dat ze in de auto slaapt, en dan in de auto terug. Ze wil ook in de ochtend nog wel eens hard gapen, maar ik weet niet hoe het is als er nog een kindje in de auto zit.

Gisteren gaf Erwin Krol aan dat het zaterdag een mooie dag wordt, ik hou hem er aan!

Herah: gaaf dat je een leuke dag had, hoofdpijn? Tof dat je er bij bent de 9e, we zijn echt met heeel veel.

Hier een heerlijk ochtendje: ik mocht uitslapen, net samen heerlijk gedoucht, maskertje, smeren met lekker spul, echt zalig!
Soep, ik ben niet vaak met de bevalling bezig, meer met hoe het zal zijn met twee kindjes. Ik heb ook geen slechte ervaring, dus ben misschien wel minder nerveus, omdat ik weet dat het niet leuk (understatement!!!) is, maar wel te doen en het dubbel en dwars waard is. Wel hoop ik dat mijn concentratie/ontspannings-fase sneller komt, want de eerste uurtjes zat ik nog niet "in mijn bevalling" en dat vond ik het lastigste. En ik hoop dat ik het persen eerder door heb en minder eng vind, nu ik weet dat ik het al eens heb gedaan.

Wel ben ik bang op taferelen zoals bij jou TR, mocht het veel sneller gaan.

En ik voel me nu weer wat voller/meer verkouden en heb een irritant kuchje wat me hopelijk niet uit mijn slaap gaat houden.

Ik was vorige week 100% ziek en tot mijn verlof blijf ik sowieso 50% ziek heb ik met de bedrijfsarts afgesproken. Morgen zou ik een halve dag werken, maar dat zit er niet in als ik me zo voel als vandaag en bovendien moet ik ook al bloed prikken/uitslag morgen, dus sowieso een rare dag.

Omdat ik al eerder had geregeld dat ik nog vakantiedagen (nu dus halve) ga opnemen voor de benodigde rust (en scriptie) hoef ik nog maar 5 ochtenden te werken. En als ik morgen ziek thuis blijf, dus nog maar 4, terwijl ik alles nog wel netjes achter wil laten (opruimen/overdragen/afronden)... Maar ik wil dus wel vasthouden aan dat eerdere verlof, al is het alleen maar omdat mijn scriptie de afgelopen ruime week helemaal stil ligt en ik daar ook nog graag wat uurtjes aan wil besteden.

Mannetje heeft vanavond/vanmiddag een hele oliebol op (het is kermis hier), daarna patatjes en een ijsje als toetje. Ben ik nu een ontaarde moeder? Mannetje vond het heerlijk overigens....
Foei Plien, wat een dieet!! Niet te vaak maar..

Balen dat je nog in de lappenmand ligt

Ik moet even zien hoe ik het regel volgende week. Auto is 45 min, OV is 2 uur, waarvan 20 min. lopen Vriend moet naar een plek in Zeeland waar geen OV komt en we hebben maar 1 auto.

Dus of ik moet meerijden met 1 van jullie (maar niemand in de buurt geloof ik) of een auto lenen/huren.
He Plien, ik voel me soms een ontaarde moeder dat ze zo weinig van die dingen krijgt, haha!
hey hey we zijn weer thuis, het was heerlijk geen minuut aan vorig jaar gedacht en lekker ontspannen.... fotos volgen op blog en hyves

jusa thanks voor geboortekaartje en klaver voor je kaartje van voor het weekend, echt super lief !!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven